abonnement Unibet Coolblue
pi_189278751
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:28 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Het is natuurlijk maar de vraag of die fanbase ook ESF kijkers zijn.....
Van wat ik de afgelopen weken heb gezien is dat de internationale fans van Nightwish en Floor écht ontzettend enthousiast zijn en letterlijk alles op de voet volgen en bekijken wat zij doet haha. En er zijn er echt veel op de been. Dat resulteert er zelfs in dat ze een volledig programma bekijken met een hoop zangers die ze niet kennen, die zingen in een genre waar ze normaal gesproken niet naar (willen) luisteren, en spreken in een taal die ze niet begrijpen. Op YouTube staan de Beste Zangers-afleveringen ondertiteld en het trekt tienduizenden internationale kijkers per week. Stel dat Floor gaat, dan zie ik het wel dat zij massaal (met tegenzin) in gaan schakelen zodat ze haar kunnen supporten en op haar stemmen. Ze zien haar letterlijk als een Godin :D althans dat heb ik nu al zo vaak gelezen in de comments.

Bovendien zou dit soort muziekgenre het denk ik helemaal niet zo slecht doen op het songfestival. Je had in het verleden natuurlijk Lordi en maNga (rock met een beetje metal tintje), en die worden door velen bijna tien-vijftien jaar later nog steeds benoemd als één van hun favoriete inzendingen ooit. Zeker als het niet "gek-voor het algemene publiek" of "clownesk" is, maar serieus en symfonisch, gezongen door een sympathieke vrouw met een dijk van een stem kan dit ook onder het grote publiek populair worden.

Maar ik denk niet dat zij het wordt (zou wel superblij zijn als ze het wordt). Er werd deze week toch gezegd "music first" dus misschien gaan ze weer eerder voor het lied dan de bekendheid van de artiest.
pi_189279039
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:49 schreef Nashipeer het volgende:

[..]

Van wat ik de afgelopen weken heb gezien is dat de internationale fans van Nightwish en Floor écht ontzettend enthousiast zijn en letterlijk alles op de voet volgen en bekijken wat zij doet haha. En er zijn er echt veel op de been. Dat resulteert er zelfs in dat ze een volledig programma bekijken met een hoop zangers die ze niet kennen, die zingen in een genre waar ze normaal gesproken niet naar (willen) luisteren, en spreken in een taal die ze niet begrijpen. Op YouTube staan de Beste Zangers-afleveringen ondertiteld en het trekt tienduizenden internationale kijkers per week. Stel dat Floor gaat, dan zie ik het wel dat zij massaal (met tegenzin) in gaan schakelen zodat ze haar kunnen supporten en op haar stemmen. Ze zien haar letterlijk als een Godin :D althans dat heb ik nu al zo vaak gelezen in de comments.

Bovendien zou dit soort muziekgenre het denk ik helemaal niet zo slecht doen op het songfestival. Je had in het verleden natuurlijk Lordi en maNga (rock met een beetje metal tintje), en die worden door velen bijna tien-vijftien jaar later nog steeds benoemd als één van hun favoriete inzendingen ooit. Zeker als het niet "gek-voor het algemene publiek" of "clownesk" is, maar serieus en symfonisch, gezongen door een sympathieke vrouw met een dijk van een stem kan dit ook onder het grote publiek populair worden.

Maar ik denk niet dat zij het wordt (zou wel superblij zijn als ze het wordt). Er werd deze week toch gezegd "music first" dus misschien gaan ze weer eerder voor het lied dan de bekendheid van de artiest.
Precies wat ik bedoelde. Check de honderden reactievideos van oa alle optredens van beste zangers. Ook deze hebben vaak weer tienduizenden views, en zo krijg je toch een beetje het sneeuwbaleffect. Zelfs Hollandse “smartlappen” als “mama” worden prachtig gevonden (omdat Floor het zingt), dus de meeste fans juichen alles toe wat ze doet. En dat verdient ze ook met haar vocale talent. (Btw: interval misschien?)
pi_189279475
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:49 schreef Nashipeer het volgende:

[..]

Van wat ik de afgelopen weken heb gezien is dat de internationale fans van Nightwish en Floor écht ontzettend enthousiast zijn en letterlijk alles op de voet volgen en bekijken wat zij doet haha. En er zijn er echt veel op de been. Dat resulteert er zelfs in dat ze een volledig programma bekijken met een hoop zangers die ze niet kennen, die zingen in een genre waar ze normaal gesproken niet naar (willen) luisteren, en spreken in een taal die ze niet begrijpen. Op YouTube staan de Beste Zangers-afleveringen ondertiteld en het trekt tienduizenden internationale kijkers per week. Stel dat Floor gaat, dan zie ik het wel dat zij massaal (met tegenzin) in gaan schakelen zodat ze haar kunnen supporten en op haar stemmen. Ze zien haar letterlijk als een Godin :D althans dat heb ik nu al zo vaak gelezen in de comments.
Ze heeft fanatieke fans, zeker. Maar zulke enorme aantallen zijn dit nu ook weer niet. Ze kan niet puur op haar fanbase leunen, het gaat nog steeds om het nummer, dat was het punt. Als zij met een goede song van 3 minuten komt: waarom niet? De vraag is wie dat liedje gaat schrijven.
  † In Memoriam † zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:54:35 #104
368283 ato
pi_189281026
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:49 schreef Nashipeer het volgende:

[..]

Van wat ik de afgelopen weken heb gezien is dat de internationale fans van Nightwish en Floor écht ontzettend enthousiast zijn en letterlijk alles op de voet volgen en bekijken wat zij doet haha. En er zijn er echt veel op de been. Dat resulteert er zelfs in dat ze een volledig programma bekijken met een hoop zangers die ze niet kennen, die zingen in een genre waar ze normaal gesproken niet naar (willen) luisteren, en spreken in een taal die ze niet begrijpen. Op YouTube staan de Beste Zangers-afleveringen ondertiteld en het trekt tienduizenden internationale kijkers per week. Stel dat Floor gaat, dan zie ik het wel dat zij massaal (met tegenzin) in gaan schakelen zodat ze haar kunnen supporten en op haar stemmen. Ze zien haar letterlijk als een Godin :D althans dat heb ik nu al zo vaak gelezen in de comments.

Bovendien zou dit soort muziekgenre het denk ik helemaal niet zo slecht doen op het songfestival. Je had in het verleden natuurlijk Lordi en maNga (rock met een beetje metal tintje), en die worden door velen bijna tien-vijftien jaar later nog steeds benoemd als één van hun favoriete inzendingen ooit. Zeker als het niet "gek-voor het algemene publiek" of "clownesk" is, maar serieus en symfonisch, gezongen door een sympathieke vrouw met een dijk van een stem kan dit ook onder het grote publiek populair worden.

Maar ik denk niet dat zij het wordt (zou wel superblij zijn als ze het wordt). Er werd deze week toch gezegd "music first" dus misschien gaan ze weer eerder voor het lied dan de bekendheid van de artiest.
Voor mij mag Floor ook gaan met een goed lied.
Maar de gloriedagen dat rock/metal succes had op het ESF lijkt inmiddels voorbij.
Lijkt dan he...
Life can be a bitch, so like it..
pi_189281069
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:54 schreef ato het volgende:

[..]

Voor mij mag Floor ook gaan met een goed lied.
Maar de gloriedagen dat rock/metal succes had op het ESF lijkt inmiddels voorbij.
Lijkt dan he...
Rock/metal is meer geflopt dan een succes geweest. Lordi was meer een hype, Manga had heel veel profijt van de diaspora... Zeker in het jurytijdperk is het genre te heftig om te kunnen winnen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_189310462
Ik weet niet. Dat gevoel had ik meer bij IJsland vorig jaar, en die haalden toch een keurige 10e plaats met iets dat nog veel heftiger was.
pi_189310628
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:22 schreef Sableheart het volgende:
Ik weet niet. Dat gevoel had ik meer bij IJsland vorig jaar, en die haalden toch een keurige 10e plaats met iets dat nog veel heftiger was.
Maar die hadden een 'coolheid'-factor, met hun anarchistische instelling en SM-show. Ik denk trouwens dat het genre niks uitmaakt (ok, black metal of grindcore daargelaten). Als je een goed nummer hebt kan het winnen.

Dat nummer wat Floor Jansen dit weekend zong zou je bv. zo kunnen inzenden. Topnummer. Helaas was het al uitgebracht vóór 1 september (hoewel bijna niemand het kende).
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 oktober 2019 @ 20:11:56 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189320200
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:51 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ze heeft fanatieke fans, zeker. Maar zulke enorme aantallen zijn dit nu ook weer niet. Ze kan niet puur op haar fanbase leunen, het gaat nog steeds om het nummer, dat was het punt. Als zij met een goede song van 3 minuten komt: waarom niet? De vraag is wie dat liedje gaat schrijven.
Alleen daarop leunen kan inderdaad niet, maar dat is bij Floor dan ook niet het geval.

Ik zeg Tuomas een nummer laten schrijeven, Floor laten zingen en dan komt het goed. Tuomas kan prima ballads of rustigere rocknummers schrijven. Het hoeft niet meteen loeihard te zijn.Een keihard metal nummer zal het niet halen nee.
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 oktober 2019 @ 20:15:09 #109
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189320293
Ik vond het trouwens wel erg interessant dat Floor net bij RTL Boulevard zei dat ze er niet teveel over ging zeggen. Ze zei ook zoiets van "sommige dingen moeten geheim blijven". Dat kan je natuurlijk alle kanten op trekken, maar ik vind het wel een kwestie van de deur op een hele grote kier zetten.
  † In Memoriam † maandag 7 oktober 2019 @ 20:30:41 #110
368283 ato
pi_189320596
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:15 schreef Kyran het volgende:
Ik vond het trouwens wel erg interessant dat Floor net bij RTL Boulevard zei dat ze er niet teveel over ging zeggen. Ze zei ook zoiets van "sommige dingen moeten geheim blijven". Dat kan je natuurlijk alle kanten op trekken, maar ik vind het wel een kwestie van de deur op een hele grote kier zetten.
Viel mij ook op ja ^O^
Life can be a bitch, so like it..
pi_189320656
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:15 schreef Kyran het volgende:
Ik vond het trouwens wel erg interessant dat Floor net bij RTL Boulevard zei dat ze er niet teveel over ging zeggen. Ze zei ook zoiets van "sommige dingen moeten geheim blijven". Dat kan je natuurlijk alle kanten op trekken, maar ik vind het wel een kwestie van de deur op een hele grote kier zetten.
Dat is commercieel ook wel het handigste antwoord natuurlijk :P


Maar als ze een goed liedje heeft, mag ze van mij zo gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 20:34:06 #112
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189320693
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:15 schreef Kyran het volgende:
Ik vond het trouwens wel erg interessant dat Floor net bij RTL Boulevard zei dat ze er niet teveel over ging zeggen. Ze zei ook zoiets van "sommige dingen moeten geheim blijven". Dat kan je natuurlijk alle kanten op trekken, maar ik vind het wel een kwestie van de deur op een hele grote kier zetten.
De 2 werelden die ik nooit verwachtte samen te komen, komen toch samen :D
Ben benieuwd of ze solo wil gaan of toch met Nightwish of Ayreon of Epica (Andere Nederlandse symphonische metal acts die ook superveel verkocht hebben en Floor goed bevriendt mee is en veel mee heeft samengewerkt) :)
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 20:35:33 #113
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189320727
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dat is commercieel ook wel het handigste antwoord natuurlijk :P

Maar als ze een goed liedje heeft, mag ze van mij zo gaan.
De link naar de uitzending met Floors stukje
https://www.rtlboulevard.nl/video/tv-fragmenten/video/4876206/floor-jansen-weet-tim-akkerman-te-raken-met-bijzondere-cover

Moet wel met een goed nummer zijn ja, haar zelfgeschreven Northward werk vond ik wel ok maar niet super.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 20:37:57 #114
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 oktober 2019 @ 20:39:53 #115
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189320832
Ik zie het dit jaar echter niet gebeuren als ik eerlijk moet zijn.

Album van Nightwish is zo goed als af. Zijn zelfs clips aan het opnemen voor eerste single. Daarna komt een lange periode om het te promoten. Er staan al shows in mei (5 t/m 10) in Zuid Amerika.

Nu hoeft Nederland natuurlijk niet mee te doen met de halve finale etc. maar het lijkt mij niet ideaal dat ze 10 mei nog in Zuid-Amerika zit en dan vanuit daar meteen in ESF gekte moet duiken.

En er is echt NUL, maar dan ook NUL kans dat Nightwish tours gaat verzetten. Tuomas zal dat nooit een goed idee vinden.

Edit: Of er is over nagedacht en het is geen toeval dat ze 10 mei klaar zijn in Zuid-Amerika ... wie weet :P
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 20:41:52 #116
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189320887
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:39 schreef Kyran het volgende:
Ik zie het dit jaar echter niet gebeuren als ik eerlijk moet zijn.

Album van Nightwish is zo goed als af. Zijn zelfs clips aan het opnemen voor eerste single. Daarna komt een lange periode om het te promoten. Er staan al shows in mei (5 t/m 10) in Zuid Amerika.

Nu hoeft Nederland natuurlijk niet mee te doen met de halve finale etc. maar het lijkt mij niet ideaal dat ze 10 mei nog in Zuid-Amerika zit en dan vanuit daar meteen in ESF gekte moet duiken.

En er is echt NUL, maar dan ook NUL kans dat Nightwish tours gaat verzetten. Tuomas zal dat nooit een goed idee vinden.

Edit: Of er is over nagedacht en het is geen toeval dat ze 10 mei klaar zijn in Zuid-Amerika ... wie weet :P
Repetities duren altijd 2 weken dus lijkt me niet dat dat kan.
Zie trouwens Nightwish niet voor Nederland uitkomen. Tuomas is wel een eigenwijze man.
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 oktober 2019 @ 20:44:30 #117
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189320951
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:41 schreef Momo... het volgende:

[..]

Repetities duren altijd 2 weken dus lijkt me niet dat dat kan.
Zie trouwens Nightwish niet voor Nederland uitkomen. Tuomas is wel een eigenwijze man.
Nee, het is of Floor alleen of Floor met wat andere artiesten, maar niet als Nightwish denk ik.

Dat repeteren heb je gelijk in, maar als gastland kan je vast wel iets regelen van te voren, maar lijkt mij nog steeds onwaarschijnlijk.

Zie Floor dit jaar eerder een act tijdens het stemmen etc. doen dan echt meedoen. Hoe graag ik het ook wil :P
pi_189320952
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alleen daarop leunen kan inderdaad niet, maar dat is bij Floor dan ook niet het geval.

Ik zeg Tuomas een nummer laten schrijeven, Floor laten zingen en dan komt het goed. Tuomas kan prima ballads of rustigere rocknummers schrijven. Het hoeft niet meteen loeihard te zijn.Een keihard metal nummer zal het niet halen nee.
Heb je voorbeelden van catchy, kortere nummers van zijn hand?
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 20:45:49 #119
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 oktober 2019 @ 20:49:43 #120
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189321080
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden van catchy, kortere nummers van zijn hand?
Volgens mij hebben ze serieus niks dat zo kort is _O-

Catchy ... tsja wat is catchy. Ik vind Elan een prima radionummer bijvoorbeeld. Is het catchy? Geen idee, bleef bij mij wel meteen hangen en ook niet te stevig.

Ik vind Tuomas echt een geniale schrijven, dus hij zou het wel kunnen denk ik.

Verder iets in de stijl van Ever Dream, Ghost Love Score (ja ja die is 10 minuten ofzo maar toch :P) en een nummer waar ik even niet op kom.... even zoeken momentje.
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 oktober 2019 @ 20:58:26 #121
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189321309
Slow, Love, Slow bedoelde ik, maar die is ook weer bijna 6 minuten en niet catchy, maar wel een mooi voorbeeld van een rustig / stylish nummer.

Dat soort nummers vallen niet in de smaak blijkbaar (zie Letland met Carousel dit jaar :P) terwijl ik het wel geweldig vind.
pi_189321519
Ik vind veel Nightwish-nummers 'n beetje gimmicky, ik word er niet echt door geraakt. Terwijl Floor wel echt een geweldige zangeres is. Daarom denk ik: kan die Tuomas zomaar even een kippenvel-ballad eruit gooien? Dat is nog niet zo makkelijk.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 21:09:15 #123
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189321607
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:05 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind veel Nightwish-nummers 'n beetje gimmicky, ik word er niet echt door geraakt. Terwijl Floor wel echt een geweldige zangeres is. Daarom denk ik: kan die Tuomas zomaar even een kippenvel-ballad eruit gooien? Dat is nog niet zo makkelijk.
Hoe kun je geen kippenvel krijgen bij deze 2 nummers?
_O_
Alleen allebei wel een beetje lang :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 oktober 2019 @ 21:11:28 #124
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189321673
Greatest Show on Earth pakt mij iedere keer.

Intro.... en dan Troy die erbij komt en dan Floor.... Iedere keer weer kippenvel hoor.


Helaas 17m te lang.
pi_189322080
Ik hoop eigenlijk ook dat ze sowieso niet volgend jaar gaat, zodat we ook van haar kunnen genieten tijdens een halve finale :D Je bent ergens toch een beetje gedoemd als gastland en dat zou ik bij Floor extra zonde vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')