Ysje heeft dit heel vaak na z'n middagslaap en dan is inderdaad een filmpje aandoen het enige dat werkt. Misschien liggen dromen, diep geslapen en moeite met de omschakeling?quote:Op zaterdag 21 september 2019 21:28 schreef Lemijn het volgende:
Jacob had zoiets mafs vanmiddag. Hij werd hard huilend wakker en heeft een uur een soort van hysterisch gedaan, maar niet het klassieke op de grond liggen stampvoeten. Hij hing als een aapje bij me, en wees steeds waar ik heen moest, maar kon daar ook zijn draai niet vinden, en zo liepen we naar boven, naar buiten, maar niks was goed. Boekje gepakt, maar toen ik dat open deed werd hij woest, hij ging me slaan (doet hij nooit eigenlijk). Pas na lange tijd probeerde ik een filmpje (op zo'n moment jammer dat dat niet in mijn systeem zit...) en toen werd hij wat rustiger. Heel idioot. Herkent iemand het toevallig? De laatste keer dat hij zo deed ging het over in buikgriep, dus ik vond hem zielig dat hij zich niet lekker voelde en ging er daarom zo lang in mee. Maar na een half uur de meest debiele autofimpljes kijken was hij volstrekt de oude...
Heeft Günther bij tijd en wijle ook wel eens, meestal in de vroege uren van de nacht, maar is, hier in elk geval, beduidend anders dan het brullend wakker worden na een middagdutje.quote:Op zondag 22 september 2019 11:00 schreef Arja het volgende:
Lemijn, klinkt als nachtangst, heeft Emmy ook wel eens. Heel maf en naar om te zien, maar onschuldig.
https://www.cjg043.nl/201(...)-het-en-wat-te-doen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Wat ontzettend logisch eigenlijkquote:Op zondag 22 september 2019 08:10 schreef minilot het volgende:
@:Lemijn Ik hoor hier nog niet, maar een mogelijke tip.. Gunther begon dit ook af en toe te hebben vanaf een maand of 15, direct na wakker worden uit middagdut - zo om de week eens een keer, soms vaker. Compleet over de flos en dat kalmeerde dan uiteindelijk na een half uur of soms een uur dikke tranen en gillen en niks willen en agressie uiteindelijk wel weer..
Het kwam toevallig eens ter sprake bij de huisarts van mijn moeder die daar op bezoek was en die kwam ermee aan dat er bij dreumesen en peuters soms sprake kan zijn van een onfortuinlijke combinatie van groeispurt, actieve ochtend, specifieke soort en hoeveelheid eten in de ochtend en lengte en diepte van de dut, en dat zo'n koter dan heel oncomfortabel met een te lage bloedsuikerspiegel wakker wordt.
Sindsdien heb ik altijd een slokje sap, een doosje rozijntjes of een paar happen banaan paraat voor meteen na het dutje. En presto: hysterie gaat al etend/drinkend over in snikjes en drie minuten later helemaal over en weer aan het spelen alsof er niks aan de hand is. Het proberen waard, lijkt me!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 september 2019 14:54 schreef Franny_G het volgende:
Eten helpt hier meestal ook inderdaad. Als ze lang slapen vind ik dat ook best logisch. Rond 12:00 eten, om 12:30 naar bed en als je dan tot 14:30 - 15:00 slaapt dan heb je natuurlijk best weer trek. Die van mij hebben sowieso de godganse dag honger eigenlijk.
Bij Ysje zie ik ook dat hij soms in een bui blijft 'hangen'. De reden die aanleiding gaf tot de bui is er dan niet meer, maar is dan bijv vervangen door chagrijn/frustratie omdat z'n moeder maar wil communiceren terwijl hij daar helemaal geen zin in heeft. En/of omdat ze gewoon iets heel stoms zei en hij nog niet verbaal genoeg is om dat duidelijk uit te leggen..
.
Wij waren naar het kinderboekenmuseum..
Ja dit, preciesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat logisch inderdaad, een te lage suikerspiegel. Hier haal ik Kevin vaak loei chagrijnig uit bed 's middags. Het is het proberen waard in ieder geval.
Willem is sowieso loei chagrijnig. Ik heb hem gisteren voor het eerst sinds lange tijd zien lachen (toen ie aan het zwemmen was). Dat deed me echt goed.
Heerlijke foto Franny!!![]()
Yes. Heerlijk. Van alles meegekregen voor de pijn, maar zo'n wond valt wel tegen qua pijn. Belangrijkste is dat de pijn die zo aanwezig was voor de operatie als sneeuw voor de zon is verdwenen. Zo blij om.quote:Op dinsdag 24 september 2019 12:38 schreef Lemijn het volgende:
Weer lekker thuis Quoi? Hopelijk weinig pijn.
Hij kan nog niet verbaal genoeg uiten natuurlijk, maar 'nee' en dan speelgoed afpakken zou nog wel indruk moeten maken.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand tips voor een slaande en bijtende peuter? Op de opvang slaat hij andere kindjes met speelgoed als ze hem in de weg staan
ik vroeg nog daar of dat n beetje bij de leeftijd hoort, maar toen zeiden ze dat slaan met speelgoed niet heel normaal is
okeeeej. Heb voor de vorm nog even gevraagd of ik er thuis nog iets mee zou kunnen doen, maar dat was niet zo zei ze.
Awww die Maxquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
Yes. Heerlijk. Van alles meegekregen voor de pijn, maar zo'n wond valt wel tegen qua pijn. Belangrijkste is dat de pijn die zo aanwezig was voor de operatie als sneeuw voor de zon is verdwenen. Zo blij om.
Op zo'n manier de trap op lopen ben ik ook gaan doen. Loslaten idd. Tegenwoordig stuur ik alleen bij met: aan de brede (leuning) kant van de trap lopen (waaroooooooom?)Hij doet het ook voorzichtig.
Meneertje is hier wat ontregeld, want ligt voor pampus op de bank te slapen nu. Afgelopen nacht schijnt hij ook de tent te hebben afgebroken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |