abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189066128
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:28 schreef Lemijn het volgende:
Jacob had zoiets mafs vanmiddag. Hij werd hard huilend wakker en heeft een uur een soort van hysterisch gedaan, maar niet het klassieke op de grond liggen stampvoeten. Hij hing als een aapje bij me, en wees steeds waar ik heen moest, maar kon daar ook zijn draai niet vinden, en zo liepen we naar boven, naar buiten, maar niks was goed. Boekje gepakt, maar toen ik dat open deed werd hij woest, hij ging me slaan (doet hij nooit eigenlijk). Pas na lange tijd probeerde ik een filmpje (op zo'n moment jammer dat dat niet in mijn systeem zit...) en toen werd hij wat rustiger. Heel idioot. Herkent iemand het toevallig? De laatste keer dat hij zo deed ging het over in buikgriep, dus ik vond hem zielig dat hij zich niet lekker voelde en ging er daarom zo lang in mee. Maar na een half uur de meest debiele autofimpljes kijken was hij volstrekt de oude...
Ysje heeft dit heel vaak na z'n middagslaap en dan is inderdaad een filmpje aandoen het enige dat werkt. Misschien liggen dromen, diep geslapen en moeite met de omschakeling?

Ysje is momenteel zo eigenwijs met alles. Precies de andere kant oplopen, weglopen, niet tanden willen poetsen en dikke dikke tranen als het dan toch moet, echt alles zelf willen doen ook als dat echt nog niet lukt. En dan die woede en frustratie als het inderdaad niet lukt maar niemand mag hem helpen. Het is soms echt niet leuk om twee jaar te zijn.

Gisteren was het tanden poetsen 's avonds ook weer drama. Ik gaf hem steeds de keuze: of je doet het zelf of ik doe het. Maar hij deed het niet zelf terwijl hij wel met de tandenborstel in z'n hand stond, en wilde ook de tandenborstel niet aan mij geven. Toen ik hem na enige tijd dan maar de tandenborstel afpakte en het zelf ging doen, nadat ik steeds duidelijk was geweest over dat het echt moest gebeuren en dat hij een keuze had, was hij uiteraard boos. Paar minuten later stonden we in de huiskamer en mijn vriend vroeg aan hem: zo Y, ging het niet zo, met het tandenpoetsen? En toen barstte hij toch in een onbedaarlijke huilbui uit.. Echt zielig. Mijn vriend hem knuffelen, I hem knuffelen en daarna ik en toen was het weer goed. O+ . Hij was ook gewoon erg moe natuurlijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189066300
@Lemijn Ik hoor hier nog niet, maar een mogelijke tip.. Gunther begon dit ook af en toe te hebben vanaf een maand of 15, direct na wakker worden uit middagdut - zo om de week eens een keer, soms vaker. Compleet over de flos en dat kalmeerde dan uiteindelijk na een half uur of soms een uur dikke tranen en gillen en niks willen en agressie uiteindelijk wel weer..
Het kwam toevallig eens ter sprake bij de huisarts van mijn moeder die daar op bezoek was en die kwam ermee aan dat er bij dreumesen en peuters soms sprake kan zijn van een onfortuinlijke combinatie van groeispurt, actieve ochtend, specifieke soort en hoeveelheid eten in de ochtend en lengte en diepte van de dut, en dat zo'n koter dan heel oncomfortabel met een te lage bloedsuikerspiegel wakker wordt.
Sindsdien heb ik altijd een slokje sap, een doosje rozijntjes of een paar happen banaan paraat voor meteen na het dutje. En presto: hysterie gaat al etend/drinkend over in snikjes en drie minuten later helemaal over en weer aan het spelen alsof er niks aan de hand is. Het proberen waard, lijkt me! :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 22 september 2019 @ 09:31:00 #103
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189066870
Wij hebben dit ook regelmatig vanaf dat hij al jonger is. Ook hier wat @minilot zegt. Er dus snel iets instoppen, niet teveel tegen ‘m praten en ook niet knuffelen :+
pi_189067834
Lemijn, klinkt als nachtangst, heeft Emmy ook wel eens. Heel maf en naar om te zien, maar onschuldig.

https://www.cjg043.nl/201(...)-het-en-wat-te-doen/
pi_189067882
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:00 schreef Arja het volgende:
Lemijn, klinkt als nachtangst, heeft Emmy ook wel eens. Heel maf en naar om te zien, maar onschuldig.

https://www.cjg043.nl/201(...)-het-en-wat-te-doen/
Heeft Günther bij tijd en wijle ook wel eens, meestal in de vroege uren van de nacht, maar is, hier in elk geval, beduidend anders dan het brullend wakker worden na een middagdutje.
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 22 september 2019 @ 12:48:13 #106
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189069072
Hij was te wakker voor nachtangst, en had net melk op en een banaan dus wellicht begon het met lage suikerspiegel maar die was al snel niet meer actueel. Dus ik houd het op ‘onbegrijpelijk’, die buien zijn er nu eenmaal ook :P.

Dank voor de herkenning en andere reacties!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189071172
Eten helpt hier meestal ook inderdaad. Als ze lang slapen vind ik dat ook best logisch. Rond 12:00 eten, om 12:30 naar bed en als je dan tot 14:30 - 15:00 slaapt dan heb je natuurlijk best weer trek. Die van mij hebben sowieso de godganse dag honger eigenlijk.

Bij Ysje zie ik ook dat hij soms in een bui blijft 'hangen'. De reden die aanleiding gaf tot de bui is er dan niet meer, maar is dan bijv vervangen door chagrijn/frustratie omdat z'n moeder maar wil communiceren terwijl hij daar helemaal geen zin in heeft. En/of omdat ze gewoon iets heel stoms zei en hij nog niet verbaal genoeg is om dat duidelijk uit te leggen. :D . :') .

Wij waren naar het kinderboekenmuseum. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 22 september 2019 @ 15:15:14 #108
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189071617
Ja ik doe ook echt mijn best om op die momenten zo min mogelijk te vragen, en al helemaal geen waarom. Sneue combinatie dat ze dan eigenlijk boos op je zijn maar je ook nodig hebben om wat steun bij te zoeken.... eens met dat het soms verdomd lastig moet zijn om twee te zijn. Dat ze zoveel kunnen zeggen en duidelijk maken geeft soms een verkeerd beeld van hun begripsvermogen.

edit: heerlijk die lezende kinderen!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189072028
Ja, heerlijk, lezende kinderen, kon ik heel even rustig mijn koffie drinken. Om vervolgens weer achter Ysje aan te rennen die uit het museumcafe ging en alleen op avontuur wilde gaan en zo ging het eigenlijk het hele museumbezoek. Ik was alleen met de kinderen op pad. Nu is dat op zich prima, maar een kind van 5,5 en een kind van 2 hebben wel wat andere speelwensen en andere aandacht nodig. I ging groot deel van de tijd haar eigen gang en ik hobbelde achter Ysje aan, maar op een gegeven moment hoorde ik I roepen, ze was me kwijt, ik kon haar niet direct vinden (het kan daar een beetje een doolhof zijn) en vervolgens hoorde ik haar huilend in paniek: "Mama, je bent toch niet zonder mij naar huihuis?"

Nouja, een dag zonder een beetje drama is een dag niet geleefd he. O+ . Het was wel heel gezellig. O+ .
pi_189077804
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 08:10 schreef minilot het volgende:
@:Lemijn Ik hoor hier nog niet, maar een mogelijke tip.. Gunther begon dit ook af en toe te hebben vanaf een maand of 15, direct na wakker worden uit middagdut - zo om de week eens een keer, soms vaker. Compleet over de flos en dat kalmeerde dan uiteindelijk na een half uur of soms een uur dikke tranen en gillen en niks willen en agressie uiteindelijk wel weer..
Het kwam toevallig eens ter sprake bij de huisarts van mijn moeder die daar op bezoek was en die kwam ermee aan dat er bij dreumesen en peuters soms sprake kan zijn van een onfortuinlijke combinatie van groeispurt, actieve ochtend, specifieke soort en hoeveelheid eten in de ochtend en lengte en diepte van de dut, en dat zo'n koter dan heel oncomfortabel met een te lage bloedsuikerspiegel wakker wordt.
Sindsdien heb ik altijd een slokje sap, een doosje rozijntjes of een paar happen banaan paraat voor meteen na het dutje. En presto: hysterie gaat al etend/drinkend over in snikjes en drie minuten later helemaal over en weer aan het spelen alsof er niks aan de hand is. Het proberen waard, lijkt me! :)
Wat ontzettend logisch eigenlijk :D wij hebben het hier ook wel eens, alle suggesties zijn "NEE :(" en worden uit je handen gemept.. Een filmpje hier dan meestal ook wel om hem er echt zo hard af te leiden dat hij in ieder geval weer aanspreekbaar is. De kaptein eet niks als ie zo gefrusfreerd wakker wordt, maar het is het proberen waard om hem voor t slapen dingen te geven die zn suikerspiegel niet zo doen schommelen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189082254
Herkenbaar, die (huil)buien Lemijn. Heel pittig is dat, Jewel heeft ze nu gelukkig niet meer maar bij haar begon het vlak voor ze 2 werd. Soms na een dutje, soms gewoon uit het niets. Hard huilen, schreeuwen, soms met hoofd tegen de muur slaan, aan haar haren trekken, maar ik mocht niet in de buurt komen (ze sloeg me letterlijk van zich af) en ze liet zich dus niet troosten. Hier hielp op die momenten niets, dus ik bleef erbij zitten maar op afstand en gaf haar ruimte om haar boosheid te uiten. Met tussendoor herhalen dat ik er voor haar was, dat ze boos en verdrietig mocht zijn en dat als zij er klaar voor was ik haar de troost wilde geven die ze nodig had. Uiteindelijk kwam ze altijd zelf uit een bui en kwam ze bij mij zitten, dan konden we knuffelen en was het al snel weer goed.

Toen de buien minder heftig werden en ze 'bereikbaar' bleef tijdens zo'n bui (en ik haar dus beter kon helpen), ben ik met haar gaan zoeken naar een manier om dat wat ze voelde op zo'n moment kwijt te kunnen. Soms hielp afleiding in de vorm van bijvoorbeeld inderdaad een filmpje. Op andere momenten hielp het om heel hard te springen, in een kussen te slaan en wat nog het meest hielp: papier en potloden geven en samen flink hard krassen. Als ik dan vroeg, hoe boos ben je? dan ging ze als een malle tekeer met het potlood en wist ik meteen welke emotie er schuil ging achter de bui. Dan gooiden we daarna samen de papieren (en daarmee de boosheid, of het verdriet, of de angst, etc) weg en was het weer goed.

Maar het blijft lastig, er gebeurt zoveel in die koppies als ze zo jong zijn en het is lastig om te peilen waar bepaalde dingen nou echt vandaan komen. Het is vaak ook nog te moeilijk voor ze om dat zelf te begrijpen, laat staan er woorden aan te geven. Dat maakt machteloos, ik zat er vaak inwendig huilend naast als ze weer ontroostbaar was en ik niet aan haar mocht komen. Het liefste wat je dan wil is knuffelen en alles beter maken.

Franny, wat leuk dat kinderboekenmuseam en wat een leuke foto O+

Wij hebben een druk maar leuk weekend achter de rug. Zaterdag zijn we naar de Julianatoren geweest en zondag naar de Apenheul. De meiden hebben zich enorm vermaakt, en het valt me steeds weer op hoe groot en zelfstandig Jewel. Over minder dan 2 maanden wordt ze gewoon alweer 3 :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189082417
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2019 14:54 schreef Franny_G het volgende:
Eten helpt hier meestal ook inderdaad. Als ze lang slapen vind ik dat ook best logisch. Rond 12:00 eten, om 12:30 naar bed en als je dan tot 14:30 - 15:00 slaapt dan heb je natuurlijk best weer trek. Die van mij hebben sowieso de godganse dag honger eigenlijk.

Bij Ysje zie ik ook dat hij soms in een bui blijft 'hangen'. De reden die aanleiding gaf tot de bui is er dan niet meer, maar is dan bijv vervangen door chagrijn/frustratie omdat z'n moeder maar wil communiceren terwijl hij daar helemaal geen zin in heeft. En/of omdat ze gewoon iets heel stoms zei en hij nog niet verbaal genoeg is om dat duidelijk uit te leggen. :D . :') .

Wij waren naar het kinderboekenmuseum. O+ .

SPOILER
Ja dit, precies :D
En wat logisch inderdaad, een te lage suikerspiegel. Hier haal ik Kevin vaak loei chagrijnig uit bed 's middags. Het is het proberen waard in ieder geval.

Willem is sowieso loei chagrijnig. Ik heb hem gisteren voor het eerst sinds lange tijd zien lachen (toen ie aan het zwemmen was). Dat deed me echt goed.

Heerlijke foto Franny!! O+
pi_189083901
Wij nemen nu echt afscheid hier! T is vrijdag al vier geworden, en hij heeft ontzettend genoten van z'n verjaardag. Hij is ook super verwend...Tot snel bij de peuters, en tot over 8 maanden met de nieuwe peuter hier!

maandag 23 september 2019 @ 21:30:01 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189090242
Daar lig je dan zónder 2 hernia’s, met een knuffelige peuter naast je in bed, die álles hartstikke interessant vindt in het ziekenhuis. Ik nomineer ‘m voor peuter van het jaar O+

Ik mag een nachtje soezelen op hele fijne pillen en morgen naar huis. Check!

Jägar :W
En Franny heerlijk 2 lezers!!
  maandag 23 september 2019 @ 21:48:53 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189090563
Fijn dat het achter de rug is Quoi! En dat je peuter er de lol van inziet allemaal. Ik hoop alleen dat hij nu niet meer naast je ligt...?

Prachtige foto Jagär O+ . Gefeliciteerd met je kleuter!
pi_189090608
Gefeliciteerd jagar!

Aah quoi wat fijn dat hij (even?) bij je is! Beterschap en een goed herstel gewenst! Soezel ze vannacht.

Ik wilde juist vragen hoe jullie peuters reageren op een zieke ouder. Toen ik een dag migraine had was ze heel lief en rustig. Vriend is nu een week enorm ziek, vandaag bleek longontsteking. N is sinds gisteren heel jengelig en plakkerig naar mij toe. Terwijl ik dus alles moet doen op dit moment is het soms lastig om dat voor elkaar te krijgen. N verdient namelijk ook haar aandacht en heb het idee dat het gevoel van papa weerslag op haar heeft. Ze wil ook niet bij hem zijn, alles moet met mama.
Ze kan goed benoemen dat papa ziek is en veel slaapt. Toen we vanochtend wegreden zwaaide ze naar het huis en zei ze: ‘lekker slapen papa’. Op de opvang had ze ook een kleurplaat voor papa gemaakt. O+

Vandaag is ze dus later (te laat ivm de wekker morgen maarja) naar bed gegaan zodat ik nog even met haar kon spelen, dat wilde ze zo graag.
  maandag 23 september 2019 @ 22:43:05 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189091600
Nee nee hij is weg :D

@Nolita het heeft echt impact hier. Kdv is er ook lief mee omgegaan (er af en toe over babbelen, knutsel maken). Eenmaal hier in zkh probeerde ik grapjes te maken, want zag dat hij het spannend vond. En het knuffelen was even belangrijk. Hij is enorm van mamamamamama de laatste tijd. Hij ging vervolgens ook grapjes maken en knuffelen. Het lijkt alsof hij even moest peilen hoe wij ermee omgaan. Relaxed dus, dacht hij, dan doe ik dat ook 8-)

Sterkte met je man trouwens. Niet niks! Als partner even aan de bak, kan ik me voorstellen.
  dinsdag 24 september 2019 @ 12:38:04 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189096879
Weer lekker thuis Quoi? Hopelijk weinig pijn.

Nolita, akelig voor je vriend dat hij zo ziek is! Knapt hij al wat op? En inderdaad indrukwekkend voor een peuter, dat geloof ik graag.

Jacob is type ‘liever lui dan moe’, hij wil altijd zitten in de buggy en ook dragen blijft erg favoriet. Daarom klimt hij weinig de trap op en eigenlijk nooit af. En omdat hij het weinig doet loop ik er altijd voor de zekerheid achter maar hij realiseert zich dat binnen 2 tredes, draait zich om en strekt zijn handen omhoog :'). Dus ik heb mijn tactiek veranderd: ik ga eerst naar boven. Dan doet hij het namelijk wel, want mama achterna. En ik kan hem niet vangen maar dat moet dan maar. Strikt genomen kan hij het best trouwens. Dus ik begin gewoon vast de boodschappen op te ruimen en dan staat hij opeens in de kamer. Loslaten he... :s) .
  dinsdag 24 september 2019 @ 18:27:52 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189102344
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 12:38 schreef Lemijn het volgende:
Weer lekker thuis Quoi? Hopelijk weinig pijn.

Yes. Heerlijk. Van alles meegekregen voor de pijn, maar zo'n wond valt wel tegen qua pijn. Belangrijkste is dat de pijn die zo aanwezig was voor de operatie als sneeuw voor de zon is verdwenen. Zo blij om.

Op zo'n manier de trap op lopen ben ik ook gaan doen. Loslaten idd. Tegenwoordig stuur ik alleen bij met: aan de brede (leuning) kant van de trap lopen (waaroooooooom?) :) Hij doet het ook voorzichtig.

Meneertje is hier wat ontregeld, want ligt voor pampus op de bank te slapen nu. Afgelopen nacht schijnt hij ook de tent te hebben afgebroken.
pi_189102567
Iemand tips voor een slaande en bijtende peuter :X? Op de opvang slaat hij andere kindjes met speelgoed als ze hem in de weg staan :X ik vroeg nog daar of dat n beetje bij de leeftijd hoort, maar toen zeiden ze dat slaan met speelgoed niet heel normaal is :') okeeeej. Heb voor de vorm nog even gevraagd of ik er thuis nog iets mee zou kunnen doen, maar dat was niet zo zei ze.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 24 september 2019 @ 18:55:11 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189102712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 18:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand tips voor een slaande en bijtende peuter :X? Op de opvang slaat hij andere kindjes met speelgoed als ze hem in de weg staan :X ik vroeg nog daar of dat n beetje bij de leeftijd hoort, maar toen zeiden ze dat slaan met speelgoed niet heel normaal is :') okeeeej. Heb voor de vorm nog even gevraagd of ik er thuis nog iets mee zou kunnen doen, maar dat was niet zo zei ze.
Hij kan nog niet verbaal genoeg uiten natuurlijk, maar 'nee' en dan speelgoed afpakken zou nog wel indruk moeten maken.
Qua bijten, dat was hier een tijd een ding. Uiteindelijk hielp waarschuwen en uiteindelijk lekker primair terug bijten, zodat ze het voelde en schrok.
Kleine piranha hier, maar is na een paar keer terugbijten er wel mee gestopt gelukkig.

Het gaat over, iig als ze beter gaan spreken en uiten.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 24 september 2019 @ 18:55:32 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189102718
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 18:27 schreef Quoi het volgende:

[..]

Yes. Heerlijk. Van alles meegekregen voor de pijn, maar zo'n wond valt wel tegen qua pijn. Belangrijkste is dat de pijn die zo aanwezig was voor de operatie als sneeuw voor de zon is verdwenen. Zo blij om.

Op zo'n manier de trap op lopen ben ik ook gaan doen. Loslaten idd. Tegenwoordig stuur ik alleen bij met: aan de brede (leuning) kant van de trap lopen (waaroooooooom?) :) Hij doet het ook voorzichtig.

Meneertje is hier wat ontregeld, want ligt voor pampus op de bank te slapen nu. Afgelopen nacht schijnt hij ook de tent te hebben afgebroken.
Awww die Max

En sterkte jij, rustig aan opknappen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189103080
Wat fijn dat het achter de rug is Quoi! Was dit nou zwangerschapsgerelateerd of gewoon toevallig rond dezelfde tijd opgekomen?

Bijten hebben we hier ook regelmatig als de een iets doet wat de ander niet wil. Ze weten dus ook beide hoe het voelt, maar als ze nijdig zijn doen ze het alsnog. Ik corrigeer ze, en verder gaat het vanzelf wel over. Ik zou me er overigens niet druk over maken. Corrigeer het als je het ziet, veel meer kun je er niet aan doen.

Traplopen omhoog gaat hier heel goed als ze geen dingen meenemen. Naar beneden gaat Lala goed, Em wil nog heel graag een hand vast. Achteruit kunnen ze het wel prima, maar dat willen ze niet :’)

Kleuter was overigens ook van het ‘liever lui dan moe’-soort. Die weigerde naar de supermarkt te lopen (500 meter x2) tot hij 3 was. Toen heb ik gewoon de mogelijkheid om te zitten weggehaald en hem de keuze gegeven om zijn loopfiets mee te nemen, en dat ging al snel goed (al heeft hij nog wel een tijd lang geklaagd bij de terugweg, maar tijdens het netjes meelopen). De meiden lopen dezelfde afstand nu al een maand of twee probleemloos.

Wij hebben de overstap naar echte stoelen gemaakt. Via marktplaats twee goedkope tripp trapps gehaald en ze maken er goed gebruik van, vooral om te kunnen kleuren. Ik twijfel nog om ze te verven, maar ze hebben vanaf het moment dat ze ze zagen er ieder een geclaimd, Lala blauw en Em oranje. Ik vrees voor twee boze kinderen als ik er nu een andere kleur op smeer. Plus dat we nu eindelijk van het “ik wil bij mama zitten” “nee, ik wil bij mama zitten”-gedoe gevolgd door haren trekken en duwen af zijn. Maar ze lijken wel opeens weer een stuk groter!
pi_189104602
Quoi, beterschap en een goed herstel! Fijn dat de pijn weg is.

Simon wil wel altijd zelf de trap oplopen. De trap af heeft ie een tijdje gedaan, maar de laatste tijd wil hij weer getild worden.

Hij heeft weer wat slaapissues, is vaak wakker en dan huilen. Na kort uit bed halen en even op schoot, wil hij alweer snel zijn bedje in en slaapt dan ook weer snel in, om dan na een tijd weer huilend wakker te worden en repeat. En dat zo'n 5-6-7 keer per avond/nacht..... :O :Z

Simon heeft mij dit weekend trouwens ook 2x een mep in mijn gezicht gegeven. Vind het lastig hoe daar mee om te gaan, heb wel aangegeven dat het pijn doet en dat het niet mag. De tweede keer ben ik behoorlijk boos geworden.
pi_189105120
Oh tjonge, dat traplopen ja. Dat is hier iedere dag een beetje een ding. Want Ysje wil dat dus heel graag zelf doen (zoals zo ongeveer alles), maar dat betekent dat hij ook wil dat wij beneden blijven staan (als hij omhoog gaat) of boven blijven staan (als hij naar beneden gaat).

En hij gaat over de rooie als je dat niet wil doen. Terwijl ik toch wel heel graag achter hem de trap op loop of voor hem bij het naar beneden gaan. Maar een peuter met een mental breakdown boven aan een trap, omdat je niet doet wat hij wil, is niet heel rustgevend. :') .

En dan ook, als ik hem z'n zin geef en boven aan de trap blijf staan terwijl hij naar beneden gaat, steeds achterom kijken, controleren of ik wel stil blijf staan: "Mama, blijven staan."
"Ja Ysje, maar kijk vóór je aub please??"

Van de week zei ik tegen hem: "Goed kijken wat je met je handjes en voeten doet!". Ging hij op de trap z'n benen in de lucht gooien om naar z'n voeten te kijken. "Nee, nee, sorry, niet zo!"

Op zich doet hij het allemaal wel heel netjes, houdt zich vast een de leuning, heeft goed evenwicht. Dus ik laat het hem wel doen. Steeds opgelucht dat hij heelhuids beneden komt. Daarna gaat hij kijken hoe ik de trap af loop, en krijgt mama een high five omdat ze dat ook helemaal alleen kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')