Daarnaast zijn er nog diverse andere regionale en nationale Formule 3 klassen, in zowel Europa, America en Azië. De belangrijkse daarvan zijn de Formula Regional European Championship, waar onder andere het Nederlandse team Van Amersfoort Racing aan mee doet, Euroformula Open (met onder andere de klassieker op Pau op de kalender), Formule Renault Eurocup, dat tegenwoordig ook volgens de Formule 3 specs rijdt en de W-Series, een Formule 3 klasse alleen voor vrouwen in het voorprogramma van de DTM.quote:ART Grand Prix: #1 David Beckman, #2 Max Fewtrell, #3 Christian Lundgaard
MP Motorsport: #4 Liam Lawson, #5 Simo Laaksonen, #6 Richard Verschoor
Sauber Junior Team by Charouz: #7 Lirim Zendeli, #8 Fabio Scherer, #9 Raoul Hyman
HWA Racelab: #10 Bent Viscaal, #11 Jake Hughes, #12 Keyvan Andres
Jenzer Motorsport: #14 Yuki Tsunoda, #15 Artem Petrov, #16 TBA
Trident: #17 Devlin DeFrancesco, #18 Pedro Piquet, #19 Niko Kari
Hitech Grand Prix: #20 Leonardo Pulcini, #21 Jüri Vips, #22 Yifei Ye
Campos Racing: #23 Alex Peroni, #24 Alessio Deledda, #25 Sebastián Fernández
Prema Racing: #26 Marcus Armstrong, #27 Jehan Daruvala, #28 Robert Shwarzman
Carlin Buzz Racing: #29 Teppei Natori, #30 Felipe Drugovich, #31 Logan Sargeant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mentionlijst
Als een race begint kun je onderstaande lijst kopiëren, plakken en posten, zodat de mensen op de lijst een mentionalert krijgen en de race wellicht niet missen
Mocht je op of van de lijst willen, laat het uiteraard gewoon even weten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 28-09-2019 16:47:24 ]It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
King heeft m.i. een punt.quote:
Dat is vooralsnog een gerucht (door Mol in de wereld geholpen).quote:Op zondag 8 september 2019 11:38 schreef aesop het volgende:
En Latifi gaat naar Williams...ik zou toch pleiten voor een gegarandeerde plek in de Formule1 voor de kampioen.
Dat gerucht gaat al veel langer.quote:Op zondag 8 september 2019 11:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is vooralsnog een gerucht (door Mol in de wereld geholpen).
Tja, feit is dat er geen geruchten zijn omtrent Nyck. Misschien dat zijn band met Mercedes hem kan helpen in de strijd im een stoeltje bij Williams, maar ik ben bang van niet.quote:Op zondag 8 september 2019 11:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is vooralsnog een gerucht (door Mol in de wereld geholpen).
Dat wordt toch lastig dan voor hem.quote:Op zondag 8 september 2019 11:38 schreef aesop het volgende:
En Latifi gaat naar Williams...ik zou toch pleiten voor een gegarandeerde plek in de Formule1 voor de kampioen.
"yessa, joe-a arra riajtah. Itta wassa eja greetha rees onna sondaj. Meknifisant stuffa!"quote:Op zondag 8 september 2019 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
Gelukkig geen Van Dam of Valsecchi vandaag
Gerucht gaat dat hij voor Mercedes in de Formule E gaat rijden naast Stoffel Vandoorne.quote:Op zondag 8 september 2019 12:00 schreef aesop het volgende:
[..]
Tja, feit is dat er geen geruchten zijn omtrent Nyck. Misschien dat zijn band met Mercedes hem kan helpen in de strijd im een stoeltje bij Williams, maar ik ben bang van niet.
Ook daar hebben we een topic voorquote:Op zondag 8 september 2019 12:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nederlandse winst in de Porsche Supercup.
Thanksquote:Op zondag 8 september 2019 12:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ook daar hebben we een topic voor
SPT / GT racen #2 Porsche Supercup, Blancpain e.a.
Nogal logisch natuurlijk als de hele top 3 van vorige jaar nu in F1 zitquote:Op zondag 8 september 2019 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je nagaan dat Nyck met zijn gebruikelijke foutjes wegkomt en nog kampioen kan worden. Het veld is niet echt sterk dit jaar
En daar valt Nyck zelf ook onder m.i. Maar er zijn net wat jongelingen doorgeschoven (Leclerc en Ocon en Giovenacci en Albon tellen nog half, Norris en Russell ook nog) dus ik denk dat de F1 teams niet per se zitten te springen om F2 talent. Dus dat komt ook wel goed uit.quote:Op zondag 8 september 2019 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je nagaan dat Nyck met zijn gebruikelijke foutjes wegkomt en nog kampioen kan worden. Het veld is niet echt sterk dit jaar
En toch weet ik 95% zeker dat er in de F2 op dit moment minstens één coureur rijdt waarvan we over 15 jaar denken 'hey, dat is best een prima F1-coureur geworden'quote:Op zondag 8 september 2019 20:38 schreef JayHovah het volgende:
Ik ben vooral benieuwd als Armstrong en Schwarzmann promoveren naar de F2 hoe ze het daar gaan doen. Volgens mij krijgen we dan weer een Russell vs. Norris herhaling dan.
Maar Formule 1 materiaal in de F2 op dit moment...? Waarschijnlijk maakt alleen Raghunathan een kans bij Haas (die kunnen wel wat dollars gebruiken).
Daar ben ik het helemaal met je over eens. Norris vorig jaar vond ik in de F2 tegenvaller tegenover zijn F3 jaar maar nu in de Formule 1 heeft hij echt indruk gemaakt imo.quote:Op zondag 8 september 2019 20:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En toch weet ik 95% zeker dat er in de F2 op dit moment minstens één coureur rijdt waarvan we over 15 jaar denken 'hey, dat is best een prima F1-coureur geworden'
In een DAMS, in zijn 4de jaar......quote:Op zondag 8 september 2019 21:15 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Reedt Jolyon Palmer niet iedereen om z’n oren in zijn kampioensjaar GP2? Om daarna het lachertje van de F1 te worden?
Schwartzman vind ik wel een goeie, Armstrong wel een stuk minder. De Prema is zoveel beter dan de rest in de F3. Vind ik Vips (hoewel soms wel veel foutjes) en Lundgaard meer potentie hebben.quote:Op zondag 8 september 2019 20:38 schreef JayHovah het volgende:
Ik ben vooral benieuwd als Armstrong en Schwarzmann promoveren naar de F2 hoe ze het daar gaan doen. Volgens mij krijgen we dan weer een Russell vs. Norris herhaling dan.
Maar Formule 1 materiaal in de F2 op dit moment...? Waarschijnlijk maakt alleen Raghunathan een kans bij Haas (die kunnen wel wat dollars gebruiken).
Goed dat er jonge coureurs zijn die niet zo krampachtig vasthouden aan het per se moeten 'bereiken' van de F1, alsof er verder niks is.quote:Op woensdag 11 september 2019 18:53 schreef Gezicht het volgende:
Jammer dat de Vries alle kansen om binnen nu en 3 jaar nog een F1 zitje te krijgen het raam uitgooit.
Als ie kampioen wordt in F2 moet ie sowieso uit die klasse stappen. En waar moet ie dan heen? F1 is geen plaats. Super Formula zonder riante geldschieter? WEC kan die blijven combineren met FE.quote:Op woensdag 11 september 2019 18:53 schreef Gezicht het volgende:
Jammer dat de Vries alle kansen om binnen nu en 3 jaar nog een F1 zitje te krijgen het raam uitgooit.
De Vries komt uiteindelijk wel bij een topteam in het WEC uit. En dan zit hij goed.quote:Op woensdag 11 september 2019 19:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als ie kampioen wordt in F2 moet ie sowieso uit die klasse stappen. En waar moet ie dan heen? F1 is geen plaats. Super Formula zonder riante geldschieter? WEC kan die blijven combineren met FE.
Eigenlijk is het de enige verstandige keuze als die werkzekerheid wou hebben.
Maar ja, Super Formula. God mag weten wat 'ie daar zou moeten. Lekker racen tegen uitgerangeerde Japanners, wat jonge en niet bijzondere Japanners en een Auer of Ticktum, hoera.quote:Op woensdag 11 september 2019 19:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als ie kampioen wordt in F2 moet ie sowieso uit die klasse stappen. En waar moet ie dan heen? F1 is geen plaats. Super Formula zonder riante geldschieter? WEC kan die blijven combineren met FE.
Eigenlijk is het de enige verstandige keuze als die werkzekerheid wou hebben.
Precies. De enige reden zou zijn om te kunnen blijven rijden in eenzitters, maar de F1 kijkt niet die kant op als het gaat om grote vissen uit de vijver te halen.quote:Op woensdag 11 september 2019 19:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ja, Super Formula. God mag weten wat 'ie daar zou moeten. Lekker racen tegen uitgerangeerde Japanners, wat jonge en niet bijzondere Japanners en een Auer of Ticktum, hoera.
Dat is dus jammer dat er niet nog echt een Europese of Globale Formule klasse is waarin je terecht kan als je wat ouder bent.quote:Op woensdag 11 september 2019 19:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Als ie kampioen wordt in F2 moet ie sowieso uit die klasse stappen. En waar moet ie dan heen? F1 is geen plaats. Super Formula zonder riante geldschieter? WEC kan die blijven combineren met FE.
Eigenlijk is het de enige verstandige keuze als die werkzekerheid wou hebben.
Zoiets als de nieuwe Australische S5000 waar Barrichello aan mee gaat doen?quote:Op donderdag 12 september 2019 17:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat is dus jammer dat er niet nog echt een Europese of Globale Formule klasse is waarin je terecht kan als je wat ouder bent.
Formule E wil ik daar niet echt onderscharen maar volgens mij is er best ruimte voor een globale of Europese single seater die tegen de F1 aanschuurt.
Jip alhoewel ik meer dacht aan Indycar haha.quote:Op donderdag 12 september 2019 18:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoiets als de nieuwe Australische S5000 waar Barrichello aan mee gaat doen?
https://www.motorsport.co(...)n-australia/4513874/
Ik weet nog wel iemand die hem in Macau kan vervangen... Sophia Flörsch... Die loopt haar revange in de Macau GP mis omdat alleen de 10 F3 international teams mee mogen doen.quote:Op donderdag 12 september 2019 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
Alex Peroni heeft het ziekenhuis verlaten, maar moet nu 30 dagen rust houden met een brace voor zijn rug. Hierdoor mist hij de F3 finale in Socchi en waarschijnlijk ook de Macau Grand Prix in november.
http://www.formulascout.c(...)-fia-f3-finale/54337
bronquote:Our son, Juan Manuel, remains in the Intensive Care Unit at a hospital in London, England with my wife and I at his side. We have good days and bad days as well as long nights and short nights but with the support of the motorsports community, our friends, family, country and fans, we continue to pray for Juan Manuel.
Juan Manuel remains in a state of induced coma with paralysis in order for his lungs to get as much rest as possible. Continuing to be assisted by an ECMO machine many of the key vital indicators have improved slightly while others have deteriorated very little. We have been reminded by the doctors that as long as Juan Manuel continues in an upward trend of improvement, even if very little, it is all that we can ask for at the moment. Infections are under control and respiratory indicators remain stable and all vital signs continue to remain consistent and stable.
We believe in our son’s strength and determination, we see the minor improvement as an indication of him starting to turn the tide in his favor, we just need him to do it a little quicker. Doctors continue to monitor and change the bandages when necessary and confirm that the fractures are multiple and severe. Additional surgeries will be required once Juan Manuel’s lungs improve to a state that it is safe for doctors to proceed.
We would like to thank each and every person that has called, text, sent emails and reached out on social media. We have received and read or continue to read and show all the messages to Juan Manuel. Your messages help him to fight and never give up. This will be the biggest single motivator for Juan Manuel when he regains consciousness. We invite fans and friends to continue to send supportive messages via social media or to Info@JMCorrea.com. Again, thank you for your support.
Tot dit jaar maakten wij deel uit van het NEZ (North European Zone) Formule 4 kampioenschap met o.a. races in Zandvoort en Assen, maar die is dit jaar ter ziele gegaan omdat ze hun FIA licentie verloren.quote:Op maandag 16 september 2019 10:20 schreef nils7 het volgende:
Waarom hebben wij in NL, danwel de Benelux geen Formule klasse meer?
Denemarken heeft zelfs een Formule 4 en zelfs een Formula 5 (wist niet eens dat het bestond, wellicht zelf verzonnen daar maar goed).
Ik weet dat het prijzig is maar ze roepen op tv dat sinds Max Verstappen autosport z'n hoogtij viert maar op wat Miljonairs in de Supercars na is er niet echt een vooraanstaande race klasse meer in de lage landen. En al helemaal geen opstap klasses meer.
De FIA legt de focus op regionale klassen, en er is simpelweg niet voldoende talent in de lage landen om een aparte regio te maken.quote:Op maandag 16 september 2019 10:20 schreef nils7 het volgende:
Waarom hebben wij in NL, danwel de Benelux geen Formule klasse meer?
Denemarken heeft zelfs een Formule 4 en zelfs een Formula 5 (wist niet eens dat het bestond, wellicht zelf verzonnen daar maar goed).
Ik weet dat het prijzig is maar ze roepen op tv dat sinds Max Verstappen autosport z'n hoogtij viert maar op wat Miljonairs in de Supercars na is er niet echt een vooraanstaande race klasse meer in de lage landen. En al helemaal geen opstap klasses meer.
Ik snap dat de FIA dat wil maar vroeger had je Formule Ford Benelux, Formule Acrobaleno en Formule Renault 1.6 allemaal in de Benelux.quote:Op maandag 16 september 2019 11:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
De FIA legt de focus op regionale klassen, en er is simpelweg niet voldoende talent in de lage landen om een aparte regio te maken.
Door SMP gerund dus Russischquote:Op maandag 16 september 2019 11:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tot dit jaar maakten wij deel uit van het NEZ (North European Zone) Formule 4 kampioenschap met o.a. races in Zandvoort en Assen, maar die is dit jaar ter ziele gegaan omdat ze hun FIA licentie verloren.
Zou een optie kunnen zijn om in dat kampioenschap een BNL kampioenschap toe te voegen in het Duits kampioenschap en coureurs/teams toe te laten die alleen die races zouden willen doen.quote:Op maandag 16 september 2019 11:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Aansluitend bij de Duitse F4. 4 prima circuits erbij voor die mannen, en een kampioenschap voor onze talent. Win-win.
Er is een poging gedaan met de Formule RP1 van Race Planet. Maar die is ook een stille dood gestorven (en de wagens worden nu gebruikt voor de incentive dagen van Race Planet op Zandvoort.quote:Op maandag 16 september 2019 11:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik snap dat de FIA dat wil maar vroeger had je Formule Ford Benelux, Formule Acrobaleno en Formule Renault 1.6 allemaal in de Benelux.
Zou toch zeggen dat er uit die 3 race klassen er toch wel 1 zou kunnen overleven?
Een F4 Benelux.
Je zou een fantastische kalender kunnen maken met 2x Spa, 2x Zandvoort, 2x Assen, 2x Zolder en 1x Silverstone en 1x Hockenheim ofzo.
10 rondes en 20 races
[..]
Door SMP gerund dus Russisch
Heb even gegoogled en echt 3 races van de kalender zijn niet in Rusland.
Dus had beter een Russisch kampioenschap F4 kunnen heten.
https://www.fia.com/news/(...)on-calendar-revealedquote:20-22 March Sakhir, Bahrain
01-03 May Zandvoort, Netherlands
08-10 May Barcelona, Spain
21-23 May Monte Carlo, Monaco
05-07 June Baku, Azerbaijan
03-05 July Spielberg, Austria
17-19 July Silverstone, Great Britain
31 July-02 August Budapest, Hungary
28-30 August Spa-Francorchamps, Belgium
04-06 September Monza, Italy
25-27 September Sochi, Russia
27-29 November Yas Marina, UAE
Nou ja, de F3 en Porsche Supercup ook gewoon gok ik?quote:Op dinsdag 17 september 2019 12:53 schreef Tinos85 het volgende:
Leuk dat de F2 ook naar Zandvoort komt. Zal lekker krap worden, dat wel
F3 ook ja.quote:Op dinsdag 17 september 2019 13:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, de F3 en Porsche Supercup ook gewoon gok ik?
https://www.fia.com/news/(...)n-calendar-confirmedquote:20-22 March Sakhir, Bahrain
01-03 May Zandvoort, Netherlands
08-10 May Barcelona, Spain
03-05 July Spielberg, Austria
17-19 July Silverstone, Great Britain
31 July-02 August Budapest, Hungary
28-30 August Spa-Francorchamps, Belgium
04-06 September Monza, Italy
25-27 September Sochi, Russia
De motorhomes lijken me een groter probleem dan de auto's zelf, tijdens de DTM-weekeinden met ook nog onder meer F3 (en Porsches?) erbij konden de auto's ook geparkeerd wordenquote:Op dinsdag 17 september 2019 15:11 schreef franklop het volgende:
Waar gaan ze de auto's allemaal wegzetten, Bloemendaal?
Misschien toch maar deel in zee bijbouwenquote:Op dinsdag 17 september 2019 15:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De motorhomes lijken me een groter probleem dan de auto's zelf, tijdens de DTM-weekeinden met ook nog onder meer F3 (en Porsches?) erbij konden de auto's ook geparkeerd worden
Dat kan ook niet te lang duren zonder blijvende schade...quote:Op donderdag 19 september 2019 12:50 schreef sasquatsch het volgende:
Matevos Isaakyan vervangt Juan Manuel Correa voor de rest van het seizoen bij het Sauber junior team.
http://www.formulascout.c(...)t-of-f2-season/54601
De conditie van Correa is nog niet echt verbeterd. Nog steeds in een kunstmatige coma en aan de beademing.
Kunstmatige coma is niet schadelijk.quote:Op donderdag 19 september 2019 14:00 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat kan ook niet te lang duren zonder blijvende schade...
Sorry, het stukje 'kunstmatig' gemist. Je hebt gelijk, mits hij weer uit zichzelf bijkomt na het stoppen van de medicatie.quote:Op donderdag 19 september 2019 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kunstmatige coma is niet schadelijk.
twitter:F1FeederSeries1 twitterde op donderdag 19-09-2019 om 14:47:13 DRIVER ANNOUNCEMENT | He's back! @DanTicktum will compete in F3 Regional with @VARmotorsport this weekend. The Brit was dropped from the Red Bull Junior program earlier this year, but is now working on a comeback. https://t.co/LCQ5q3iH1D reageer retweet
Maar Fenati gedroeg zich tenminste normaal óp de baan!quote:Op donderdag 19 september 2019 16:16 schreef Sabata het volgende:
(in een van de commentaren) "according to paddock rumors, physically attacked his engineer in the Japanese Mugen Super Formula team last June in Sugo"
Een sterke Fenati vibe (Fenati werd bij de VR46 academy ontslagen nadat hij met gereedschap ging gooien naar zijn engineers)
Remmenknijpen noem je normaal?quote:Op donderdag 19 september 2019 17:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar Fenati gedroeg zich tenminste normaal óp de baan!
De PI had het sarcasme aan moeten duidenquote:Op donderdag 19 september 2019 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Remmenknijpen noem je normaal?
Ik was er al bang voorquote:Op donderdag 19 september 2019 19:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De PI had het sarcasme aan moeten duiden
Volgend jaar komen er een paar bij.quote:Op zaterdag 21 september 2019 16:05 schreef Funzel het volgende:
Blijft bijzonder, zo'n startveld van acht auto's.
Niet opgeslagen?quote:
Vast wel, ergens. Ben nu het web archief aan het doorzoekenquote:Op maandag 23 september 2019 23:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet opgeslagen?
Nou ja, dan kan er een banner zónder grandioze grammaticale fout in komen, dat dan weer wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |