Dergeljjke meetwaardes zeggen meer over de meter dan over de kabel vrees ik. Wat zegt de meter als je de pennen kortsluit?quote:Op zondag 8 september 2019 15:05 schreef cunial het volgende:
[..]
Ik heb nog eens gemeten en het is 1,8ohm, wat zegt dat over de kabel? Denk dat ik hem vorige keer niet goed heb gemeten.
Meter is gecalibreerd tot 2009
Gebruik hem alleen voor huis tuin keuken gebruik overigens.
Zal ik vanavond even meten, mijn auto was het niet maar 2 andere die ik wilde helpen met starten maar dat lukte dus nietquote:Op zondag 8 september 2019 16:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dergeljjke meetwaardes zeggen meer over de meter dan over de kabel vrees ik. Wat zegt de meter als je de pennen kortsluit?
De klemmen van de kabels hebben klein contact oppervlak met je accupolen, ik denk dat daar het grootste probleem zit. Het is allemaal nogal minimaal uitgevoerd. Mogelijk zit een van de draden slecht aangesloten op de klem, dat kan het verschil in weerstand verklaren die eerst extreem was en nu domweg nog te hoog.
Maar dat de meter niet geschikt is voor deze waardes lijkt me (ook) zeer waarschijnlijk.
Doet je auto het nu weer?
Te dunne startkabels! Nieuwe zijn ruk! Van de a.c.tion?quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:11 schreef cunial het volgende:
Ik heb onlangs 2 keer geprobeerd een auto te starten met startkabels, 1 van de buurman en 1 van mn broer alleen dit is dus niet gelukt. Een dag later probeerde de buurman het met een andere auto en hun startkabels en dit was direct starten.
Ik heb mijn kabels doorgemeten en dit is in orde, en ze zijn vrijwel nieuw, nou lijkt het mij sterk dat de auto beveiligd is om dit niet te kunnen?
Ik zet allebei de kabels direct op de polen, en geprobeerd met de min op het frame/blok maar geen succes.
Ik rij een caddy 2.0tdi uit '17
Dit of koop voor 20 euri op de sloop een extra accu en zet die er ff in.quote:Op zondag 8 september 2019 21:13 schreef suijkerbuijk het volgende:
Goed koop start kabels.
Die klem en de dikte zijn niet in staat om een diesel aan te starten .
Oplossing volgende keer.
Accu klemmen er op.
Auto laten draaien en 10 tot 15 min wachten .
Dan gaan starten met de wagen die niet start.
Dan start de boel wel namelijk.
Daar gaat het niet om, zoals de ANWB al aangeeft kan verkeerd aan en/of afkoppelen leiden tot elektronische problemen.quote:Op zondag 8 september 2019 10:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Vroeger juist niet, toen ventileerden accu’s waterstof tijdens het opladen. Maar nu zijn ze in principe gasdicht.
Ik had het over het aankoppelen van de zwarte klem aan het motorblok i.p.v. op de min-pool. Dat heeft niks met storingen te maken.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:26 schreef Juup© het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, zoals de ANWB al aangeeft kan verkeerd aan en/of afkoppelen leiden tot elektronische problemen.
Is ook te lezen in de link.quote:Op vrijdag 20 september 2019 17:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik had het over het aankoppelen van de zwarte klem aan het motorblok i.p.v. op de min-pool. Dat heeft niks met storingen te maken.
Overigens kun je om storingen te voorkomen op de draaiende auto eerst het licht en achterruit verwarming aan doen.
Maar dan moet die booster zelf wel opgeladen zijn. Niet starten verwacht je meestal niet.quote:Op vrijdag 20 september 2019 16:55 schreef Zolderkamer het volgende:
Trouwens..
Een booster is er tegenwoordig ook in powerbank formaat, niet duurder dan een setje goede kabels..
Dat ontladen van de accu van het hulpvoertuig is te verwaarlozen indien de motor van dat voertuig loopt (en dus de dynamo bijlaad). Zeker als je de motor op een wat hoger toerental laat lopen.quote:Op zondag 22 september 2019 11:38 schreef qajariaq het volgende:
Een paar minuten aangesloten laten voor de startpoging kan helpen, echter ontlaad je de accu van het hulpvoertuig dan wel heel erg. Niet zo goed voor het ding om langere tijd veel vermogen te moeten leveren. Persoonlijk doe ik dat liever niet langer dan een paar minuten.
Nee dat is alleen met oude boosters.. de nieuwe blijven jaren op 90% zoals eneloop batterijen zeg maar.. ze zijn ook niet veel groter dan een pakje sigaretten.. er staan wel video's van op YouTube.. ik zit nu mobiel maar een V8 start er prima op..quote:Op zondag 22 september 2019 11:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar dan moet die booster zelf wel opgeladen zijn. Niet starten verwacht je meestal niet.
Gelukkig heb ik een auto en een motor, een van twee doet het altijd wel dus kan ik mezelf redden met startkabels.
Een paar minuten aangesloten laten voor de startpoging kan helpen, echter ontlaad je de accu van het hulpvoertuig dan wel heel erg. Niet zo goed voor het ding om langere tijd veel vermogen te moeten leveren. Persoonlijk doe ik dat liever niet langer dan een paar minuten.
Waarom zit er in een auto of motor nog steeds een accu van drie tot vijf liter en vijf tot tien kilo als het ook toe kan met een 'powerbank' die in de zak van je jas past?quote:Op zondag 22 september 2019 15:11 schreef Zolderkamer het volgende:
Dit dus bijv..
Laad vrijwel alles op het moment dat je het nodig hebt.. ook je telefoon bijv..
Je hebt het nu over heel veel verschillende dingen...quote:Op zondag 22 september 2019 17:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Waarom zit er in een auto of motor nog steeds een accu van drie tot vijf liter en vijf tot tien kilo als het ook toe kan met een 'powerbank' die in de zak van je jas past?
Ik heb een beetje twijfel over dergelijke claims dus. Maar mijn interesse is wel gewekt
Tijdens verder zoeken kwam ik dit tegen:
Over het algemeen is er nogal twijfel over de kunsten en de kwaliteit van die dingen lees ik. In ieder geval doen ze het een beperkt aantal malen en zijn ze erg duur. Ik duw de motor wel even naast de auto als het nodig is. Veel goedkoper en meer kans dan met een paar batterijen aan het kloten. Verder maar eens op zoek naar een zonnelader voor een accu, druppel laden is alleen maar goed voor de accu en geeft meer zekerheid.
Dan zet je hem gewoon op de massakabel of op een metalen deel van de motor.. De klem ook altijd even flink heen en weer wrikken zodat ie goed contact maakt...quote:Op zondag 22 september 2019 17:45 schreef Chinless het volgende:
Het met mijn wagen hetzelfde probleem. Ik kan echter de min pool niet aansluiten omdat de accu helemaal weggewerkt is dus ik zet die klem op de massa... echter die massa is gelakt en blijkbaar lijkt dat niet goed te werken ofzo. Al 2x last van gehad.
Heb je de echte tests gekeken is ook wassen neus..quote:Op vrijdag 20 september 2019 16:55 schreef Zolderkamer het volgende:
Trouwens..
Een booster is er tegenwoordig ook in powerbank formaat, niet duurder dan een setje goede kabels..
En die heb je altijd in de kofferbak opgeladen klaarstaan voor gebruik?quote:Op maandag 23 september 2019 11:30 schreef T42 het volgende:
[..]
Heb je de echte tests gekeken is ook wassen neus..
Heb er ooit 6 mogen testen. Je eigen accu moest aangesloten blijven en niet stuk zijn. 2.5mm kabeltjes is veelste dun.. heb gewoon bij sloop accu gehaald 200ah en dikke startkabels en die op een karretje staan met druppellader
Ff wat ik in de winter meemaak op een storings rondje.. 15 oproepjes allemaal accu defect door kou... Alle 15 gaan niet starten met een boostertje.. dus die 200ah accu in mij kofferbak werkt perfect. En dan verkoop ik meteen een nieuwe accu en rijden ze in 20min vrolijk weg. Want waarom zou een goede accu in een moderne auto zomaar leeg zijn??quote:Op maandag 23 september 2019 13:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En die heb je altijd in de kofferbak opgeladen klaarstaan voor gebruik?
Ze zijn makkelijker dan startkabels, en werken prima.. heel yt staat vol met praktijkvoorbeelden..
En ja je kan hem niet gebruiken als autoaccu.. wat ook vrij logisch is, dat kan geen enkele mobiele jumpstarter..
En als je er zes getest hebt met alle zes kabels van maar 2,5mm dan heb je enkel troep getest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |