Ik had het over het aankoppelen van de zwarte klem aan het motorblok i.p.v. op de min-pool. Dat heeft niks met storingen te maken.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:26 schreef Juup© het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, zoals de ANWB al aangeeft kan verkeerd aan en/of afkoppelen leiden tot elektronische problemen.
Is ook te lezen in de link.quote:Op vrijdag 20 september 2019 17:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik had het over het aankoppelen van de zwarte klem aan het motorblok i.p.v. op de min-pool. Dat heeft niks met storingen te maken.
Overigens kun je om storingen te voorkomen op de draaiende auto eerst het licht en achterruit verwarming aan doen.
Maar dan moet die booster zelf wel opgeladen zijn. Niet starten verwacht je meestal niet.quote:Op vrijdag 20 september 2019 16:55 schreef Zolderkamer het volgende:
Trouwens..
Een booster is er tegenwoordig ook in powerbank formaat, niet duurder dan een setje goede kabels..
Dat ontladen van de accu van het hulpvoertuig is te verwaarlozen indien de motor van dat voertuig loopt (en dus de dynamo bijlaad). Zeker als je de motor op een wat hoger toerental laat lopen.quote:Op zondag 22 september 2019 11:38 schreef qajariaq het volgende:
Een paar minuten aangesloten laten voor de startpoging kan helpen, echter ontlaad je de accu van het hulpvoertuig dan wel heel erg. Niet zo goed voor het ding om langere tijd veel vermogen te moeten leveren. Persoonlijk doe ik dat liever niet langer dan een paar minuten.
Nee dat is alleen met oude boosters.. de nieuwe blijven jaren op 90% zoals eneloop batterijen zeg maar.. ze zijn ook niet veel groter dan een pakje sigaretten.. er staan wel video's van op YouTube.. ik zit nu mobiel maar een V8 start er prima op..quote:Op zondag 22 september 2019 11:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar dan moet die booster zelf wel opgeladen zijn. Niet starten verwacht je meestal niet.
Gelukkig heb ik een auto en een motor, een van twee doet het altijd wel dus kan ik mezelf redden met startkabels.
Een paar minuten aangesloten laten voor de startpoging kan helpen, echter ontlaad je de accu van het hulpvoertuig dan wel heel erg. Niet zo goed voor het ding om langere tijd veel vermogen te moeten leveren. Persoonlijk doe ik dat liever niet langer dan een paar minuten.
Waarom zit er in een auto of motor nog steeds een accu van drie tot vijf liter en vijf tot tien kilo als het ook toe kan met een 'powerbank' die in de zak van je jas past?quote:Op zondag 22 september 2019 15:11 schreef Zolderkamer het volgende:
Dit dus bijv..
Laad vrijwel alles op het moment dat je het nodig hebt.. ook je telefoon bijv..
Je hebt het nu over heel veel verschillende dingen...quote:Op zondag 22 september 2019 17:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Waarom zit er in een auto of motor nog steeds een accu van drie tot vijf liter en vijf tot tien kilo als het ook toe kan met een 'powerbank' die in de zak van je jas past?
Ik heb een beetje twijfel over dergelijke claims dus. Maar mijn interesse is wel gewekt
Tijdens verder zoeken kwam ik dit tegen:
Over het algemeen is er nogal twijfel over de kunsten en de kwaliteit van die dingen lees ik. In ieder geval doen ze het een beperkt aantal malen en zijn ze erg duur. Ik duw de motor wel even naast de auto als het nodig is. Veel goedkoper en meer kans dan met een paar batterijen aan het kloten. Verder maar eens op zoek naar een zonnelader voor een accu, druppel laden is alleen maar goed voor de accu en geeft meer zekerheid.
Dan zet je hem gewoon op de massakabel of op een metalen deel van de motor.. De klem ook altijd even flink heen en weer wrikken zodat ie goed contact maakt...quote:Op zondag 22 september 2019 17:45 schreef Chinless het volgende:
Het met mijn wagen hetzelfde probleem. Ik kan echter de min pool niet aansluiten omdat de accu helemaal weggewerkt is dus ik zet die klem op de massa... echter die massa is gelakt en blijkbaar lijkt dat niet goed te werken ofzo. Al 2x last van gehad.
Heb je de echte tests gekeken is ook wassen neus..quote:Op vrijdag 20 september 2019 16:55 schreef Zolderkamer het volgende:
Trouwens..
Een booster is er tegenwoordig ook in powerbank formaat, niet duurder dan een setje goede kabels..
En die heb je altijd in de kofferbak opgeladen klaarstaan voor gebruik?quote:Op maandag 23 september 2019 11:30 schreef T42 het volgende:
[..]
Heb je de echte tests gekeken is ook wassen neus..
Heb er ooit 6 mogen testen. Je eigen accu moest aangesloten blijven en niet stuk zijn. 2.5mm kabeltjes is veelste dun.. heb gewoon bij sloop accu gehaald 200ah en dikke startkabels en die op een karretje staan met druppellader
Ff wat ik in de winter meemaak op een storings rondje.. 15 oproepjes allemaal accu defect door kou... Alle 15 gaan niet starten met een boostertje.. dus die 200ah accu in mij kofferbak werkt perfect. En dan verkoop ik meteen een nieuwe accu en rijden ze in 20min vrolijk weg. Want waarom zou een goede accu in een moderne auto zomaar leeg zijn??quote:Op maandag 23 september 2019 13:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En die heb je altijd in de kofferbak opgeladen klaarstaan voor gebruik?
Ze zijn makkelijker dan startkabels, en werken prima.. heel yt staat vol met praktijkvoorbeelden..
En ja je kan hem niet gebruiken als autoaccu.. wat ook vrij logisch is, dat kan geen enkele mobiele jumpstarter..
En als je er zes getest hebt met alle zes kabels van maar 2,5mm dan heb je enkel troep getest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |