abonnement Unibet Coolblue
pi_188830077
Ik heb onlangs 2 keer geprobeerd een auto te starten met startkabels, 1 van de buurman en 1 van mn broer alleen dit is dus niet gelukt. Een dag later probeerde de buurman het met een andere auto en hun startkabels en dit was direct starten.

Ik heb mijn kabels doorgemeten en dit is in orde, en ze zijn vrijwel nieuw, nou lijkt het mij sterk dat de auto beveiligd is om dit niet te kunnen?
Ik zet allebei de kabels direct op de polen, en geprobeerd met de min op het frame/blok maar geen succes.

Ik rij een caddy 2.0tdi uit '17
  zaterdag 7 september 2019 @ 11:55:50 #2
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_188830621
Laat je de goede motor eerst draaien? Dan de - polen verbinden en dan de + polen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_188830655
Er zijn echt slechte setjes startkabels in omloop.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_188830766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 11:55 schreef lipje het volgende:
Laat je de goede motor eerst draaien? Dan de - polen verbinden en dan de + polen.
Jazeker, buurman is ook automonteur geweest dus die stond ook ff raar te kijken. In het verleden wel vaker startkabels gebruikt met andere auto's.

Wat @Sometimes zegt zou best kunnen.
pi_188830808
Vaak maken de klemmen slecht contact. Of er zit iets op wat beschermd tegen oxidatie en slecht contact maakt.
.
pi_188830832
Gasgeven wil ook wel helpen, mijn TDI heeft maar 12,x volt stationair. Je moet echt 2000 toeren maken om 14V te krijgen.
.
pi_188830902
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2019 12:12 schreef Fer het volgende:
Gasgeven wil ook wel helpen, mijn TDI heeft maar 12,x volt stationair. Je moet echt 2000 toeren maken om 14V te krijgen.
Ik stond te meten en kreeg er 12,x volt uit, met gas geven maakte het weinig verschil helaas, bij lange na geen 14v.
pi_188830921
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 11:58 schreef Sometimes het volgende:
Er zijn echt slechte setjes startkabels in omloop.
Inderdaad. Soms zijn de klemmen gewoon over de isolatie geschoven. Dan prikt er wel iets doorheen en zal je dus wel die twaalf volt meten maar het contact oppervlak is dan te klein. Klem losmaken van de kabel, isolatie deugdelijk verwijderen en de zaak er weer goed op knijpen. Verder ook goed aandacht geven hoe je de klem op de pool van de accu zet.
  zaterdag 7 september 2019 @ 12:49:31 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188831296
Als de klemmen van de kabels op de polen zitten, even lichtjes de klemmen uit elkaar trekken en iets draaien zodat ze in het metaal van de grijpen.. of de boel even licht opschuren..

Verder zijn er inderdaad kabels te koop waar lang niet genoeg stroom doorheen kan om op te kunnen starten.. Het gaat dan niet om voltage maar om amperes..
pi_188831512
Je moet trouwens het aantal OHM meten van een kabel. 0,1 Ohm is heel weinig, maar als er 50A doorheen loopt verlies je toch 5V bij het starten.
.
pi_188834946
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2019 13:05 schreef Fer het volgende:
Je moet trouwens het aantal OHM meten van een kabel. 0,1 Ohm is heel weinig, maar als er 50A doorheen loopt verlies je toch 5V bij het starten.
Ik heb zo'n 35ohm per kabel, zal toch eens proberen met een andere kabelset eerdaags. Dit is een dunlop set waarvan sowieso maar 1 kant per klem een kabel aan vastzit.





[ Bericht 0% gewijzigd door cunial op 07-09-2019 17:15:23 ]
pi_188835088
Een goede set startkabels heeft massieve klemmen. Die hebben meer raakvlak dan goedkopere, van plaat gemaakte klemmen, zoals die op de foto. Wat kan helpen, is de klemmen goed met de hand vastklemmen op de accupolen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_188835287
Die set kun je weggooien. Speakerkabel is onderhand nog dikker :')
Met zulke dunne kabels kun je geen auto overstarten, misschien een motorfiets ofzo maar meer ook niet.
pi_188835356
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2019 17:30 schreef -niemand- het volgende:
Die set kun je weggooien. Speakerkabel is onderhand nog dikker :')
Met zulke dunne kabels kun je geen auto overstarten, misschien een motorfiets ofzo maar meer ook niet.
Moeilijk inschatten maar de kabel lijkt 4mm2 soepel, wat wel voldoende zou moeten zijn voor kortstondige pieken hoor.

6mm2 zou wel al veel beter zijn natuurlijk.
pi_188838143
35 OHM is veeeeeels te hoog
.
  zaterdag 7 september 2019 @ 21:11:52 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188838202
Accu op accu is toch iets van vroeger? :@.

Bij de mijne mag dat absoluut niet. Heeft een aparte aansluiting voor de massa.
And so is the past
pi_188843731
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2019 12:49 schreef Zolderkamer het volgende:
Verder zijn er inderdaad kabels te koop waar lang niet genoeg stroom doorheen kan om op te kunnen starten.. Het gaat dan niet om voltage maar om amperes..
Volgens mij kun je dat ook voelen aan de kabel. Warm/heet worden.
pi_188843824
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 september 2019 21:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Accu op accu is toch iets van vroeger? :@.

Bij de mijne mag dat absoluut niet. Heeft een aparte aansluiting voor de massa.
Vroeger juist niet, toen ventileerden accu’s waterstof tijdens het opladen. Maar nu zijn ze in principe gasdicht.
.
pi_188844219
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2019 21:08 schreef Fer het volgende:
35 OHM is veeeeeels te hoog
Eerst kijken of die meter gekalibreerd is en zo ja dan kan die kabel inderdaad wel de vullisbak in, die is dan helemaal nergens geschikt voor.

Maar ik hou het er op dat die meter niet juist aangeeft.
pi_188847391
quote:
99s.gif Op zondag 8 september 2019 11:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Eerst kijken of die meter gekalibreerd is en zo ja dan kan die kabel inderdaad wel de vullisbak in, die is dan helemaal nergens geschikt voor.

Maar ik hou het er op dat die meter niet juist aangeeft.
Ik heb nog eens gemeten en het is 1,8ohm, wat zegt dat over de kabel? Denk dat ik hem vorige keer niet goed heb gemeten.
Meter is gecalibreerd tot 2009 :9
Gebruik hem alleen voor huis tuin keuken gebruik overigens.
pi_188848928
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 15:05 schreef cunial het volgende:

[..]

Ik heb nog eens gemeten en het is 1,8ohm, wat zegt dat over de kabel? Denk dat ik hem vorige keer niet goed heb gemeten.
Meter is gecalibreerd tot 2009 :9
Gebruik hem alleen voor huis tuin keuken gebruik overigens.
Dergeljjke meetwaardes zeggen meer over de meter dan over de kabel vrees ik. Wat zegt de meter als je de pennen kortsluit?

De klemmen van de kabels hebben klein contact oppervlak met je accupolen, ik denk dat daar het grootste probleem zit. Het is allemaal nogal minimaal uitgevoerd. Mogelijk zit een van de draden slecht aangesloten op de klem, dat kan het verschil in weerstand verklaren die eerst extreem was en nu domweg nog te hoog.
Maar dat de meter niet geschikt is voor deze waardes lijkt me (ook) zeer waarschijnlijk.

Doet je auto het nu weer? :)
pi_188851273
quote:
99s.gif Op zondag 8 september 2019 16:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dergeljjke meetwaardes zeggen meer over de meter dan over de kabel vrees ik. Wat zegt de meter als je de pennen kortsluit?

De klemmen van de kabels hebben klein contact oppervlak met je accupolen, ik denk dat daar het grootste probleem zit. Het is allemaal nogal minimaal uitgevoerd. Mogelijk zit een van de draden slecht aangesloten op de klem, dat kan het verschil in weerstand verklaren die eerst extreem was en nu domweg nog te hoog.
Maar dat de meter niet geschikt is voor deze waardes lijkt me (ook) zeer waarschijnlijk.

Doet je auto het nu weer? :)
Zal ik vanavond even meten, mijn auto was het niet maar 2 andere die ik wilde helpen met starten maar dat lukte dus niet :{

Of de meter niet geschikt is, geen idee.. het is een fluke, ooit eens gehad.
pi_188853393
Goed koop start kabels.
Die klem en de dikte zijn niet in staat om een diesel aan te starten .

Oplossing volgende keer.
Accu klemmen er op.
Auto laten draaien en 10 tot 15 min wachten .
Dan gaan starten met de wagen die niet start.

Dan start de boel wel namelijk.
  vrijdag 20 september 2019 @ 09:59:15 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_189035719
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2019 11:11 schreef cunial het volgende:
Ik heb onlangs 2 keer geprobeerd een auto te starten met startkabels, 1 van de buurman en 1 van mn broer alleen dit is dus niet gelukt. Een dag later probeerde de buurman het met een andere auto en hun startkabels en dit was direct starten.

Ik heb mijn kabels doorgemeten en dit is in orde, en ze zijn vrijwel nieuw, nou lijkt het mij sterk dat de auto beveiligd is om dit niet te kunnen?
Ik zet allebei de kabels direct op de polen, en geprobeerd met de min op het frame/blok maar geen succes.

Ik rij een caddy 2.0tdi uit '17
Te dunne startkabels! Nieuwe zijn ruk! Van de a.c.tion?
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:13 schreef suijkerbuijk het volgende:
Goed koop start kabels.
Die klem en de dikte zijn niet in staat om een diesel aan te starten .

Oplossing volgende keer.
Accu klemmen er op.
Auto laten draaien en 10 tot 15 min wachten .
Dan gaan starten met de wagen die niet start.

Dan start de boel wel namelijk.
Dit of koop voor 20 euri op de sloop een extra accu en zet die er ff in.
pi_189035994
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 10:49 schreef Fer het volgende:

[..]

Vroeger juist niet, toen ventileerden accu’s waterstof tijdens het opladen. Maar nu zijn ze in principe gasdicht.
Daar gaat het niet om, zoals de ANWB al aangeeft kan verkeerd aan en/of afkoppelen leiden tot elektronische problemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')