abonnement Unibet Coolblue
pi_188783333
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Vind je? Ik heb wel bewondering voor 21 man die hun eigen politieke carrière opgeven omdat ze ergens oprecht in geloven.
Ja, er zitten op zich wel een aantal goede kamerleden, af en toe spreekt zo iemand ook. Helaas hebben die goede kamerleden geen macht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 4 september 2019 @ 11:13:17 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188783380
Dat het een keertje flink stormt, wil nog niet zeggen dat de Britse democratie ten dode is opgeschreven. Het tumult en theater laten juist zien hoe springlevend en diepmenselijk het systeem eigenlijk is; hoe relatief alle regels en procedures en hoe relevant de eigenzinnigheid van politici zelf.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 4 september 2019 @ 11:18:13 #178
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_188783470
Het is daar ALTIJD theater geweest. Altijd.
Het is alleen dat er tegenwoordig camera's bij zijn.

Ik neem aan dat je bekend bent met hoe de speaker de eerste keer naar zijn kansel gesleept wordt?

Echt bizar maar oh zo logisch: de speaker werd vroeger door de koning aangesteld en als de koning vond dat de speaker het slecht deed ging zijn kop eraf. Dus niemand wilde de speaker zijn ... en die werd dus gedwongen plaats te nemen. Dat doen ze nu dus nog steeds: 2 personen trekken de nieuwe speaker uit de banken, waar de speaker dus moet "tegenstribbelen".

Traditie noemen ze dat :D

Het barst van zulke dingen daar.


Die "hear! hear!" is ontstaan omdat je niet mag applaudiseren.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_188783485
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:18 schreef wdn het volgende:
Het is daar ALTIJD theater geweest. Altijd.
Het is alleen dat er tegenwoordig camera's bij zijn.

Ik neem aan dat je bekend bent met hoe de speaker de eerste keer naar zijn kansel gesleept wordt?

Echt bizar maar oh zo logisch: de speaker werd vroeger door de koning aangesteld en als de koning vond dat de speaker het slecht deed ging zijn kop eraf. Dus niemand wilde de speaker zijn ... en die werd dus gedwongen plaats te nemen. Dat doen ze nu dus nog steeds: 2 personen trekken de nieuwe speaker uit de banken, waar de speaker dus moet "tegenstribbelen".

Traditie noemen ze dat :D

Het barst van zulke dingen daar.
Wat mag de queen nog doen? Ik kan me voorstellen dat ze het meer dan beu is maar heeft ze mogelijkheid om iets (informeel) te doen?
pi_188783490
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:13 schreef Ringo het volgende:
Dat het een keertje flink stormt, wil nog niet zeggen dat de Britse democratie ten dode is opgeschreven. Het tumult en theater laten juist zien hoe springlevend en diepmenselijk het systeem eigenlijk is; hoe relatief alle regels en procedures en hoe relevant de eigenzinnigheid van politici zelf.
Dat theater is ver boven de inhoud gaan staan, de Britse politiek draait nog veel meer om oneliners dan de Nederlandse.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 4 september 2019 @ 11:22:51 #181
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_188783517
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:19 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Wat mag de queen nog doen? Ik kan me voorstellen dat ze het meer dan beu is maar heeft ze mogelijkheid om iets (informeel) te doen?
Nee dat zou het protocol verbreken en het protocol is heilig.
De queen zal instemmen met alles wat de premier voorlegt en het protocel stelt dat het de premier is die dan moet opstappen en dan kan de volgende de opdracht weer intrekken.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  woensdag 4 september 2019 @ 11:25:04 #182
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_188783537
lol was even door nieuws aan het lopen over britse parlament en kwam dit tegen:

"In 1974 was er een staking van stemmen: 310 aan beide zijden. Op dat moment werd Leslie Spriggs, een Labourlid dat net een zware hartaanval had gehad, per ambulance half bewusteloos de omheining binnengereden. Twee Whips (fractieleiders) openden het portier. "Hoe weten we dat hij nog leeft?", zei John Stradling Thomas, de Conservatieve Whip. Waarop Labour Whip Joe Harper de hartmachine aanknipte, en ze het groene puntje op een monitor heen en weer zagen wippen. "There, you’ve lost – it’s 311", zei Harper. "
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_188783540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:22 schreef wdn het volgende:

[..]

Nee dat zou het protocol verbreken en het protocol is heilig.
De queen zal instemmen met alles wat de premier voorlegt en het protocel stelt dat het de premier is die dan moet opstappen en dan kan de volgende de opdracht weer intrekken.
kan ze niet zoals in Nederland weigeren een handtekening te zetten en tijdelijk afwezig zijn als daad van verzet?
pi_188783550
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:25 schreef wdn het volgende:
lol was even door nieuws aan het lopen over britse parlament en kwam dit tegen:

"In 1974 was er een staking van stemmen: 310 aan beide zijden. Op dat moment werd Leslie Spriggs, een Labourlid dat net een zware hartaanval had gehad, per ambulance half bewusteloos de omheining binnengereden. Twee Whips (fractieleiders) openden het portier. "Hoe weten we dat hij nog leeft?", zei John Stradling Thomas, de Conservatieve Whip. Waarop Labour Whip Joe Harper de hartmachine aanknipte, en ze het groene puntje op een monitor heen en weer zagen wippen. "There, you’ve lost – it’s 311", zei Harper. "
_O-
  woensdag 4 september 2019 @ 11:33:37 #185
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188783663
De Schotse rechter heeft uitgesproken dat de prorogation legaal is. Eigenlijk wel een verwachtte uitspraak, maar inmiddels wat minder relevant nu het lagerhuis zelf de touwtjes in handen genomen heeft.
pi_188783950
Als we alle Nederlanders zouden verplichten 1 of 2 maanden de Britse politiek te volgen, zou volgens mij het vertrouwensprobleem in de Nederlandse politiek zijn opgelost. Met elke dag Britse politiek volgen ben ik blijer met het Nederlandse systeem. Wat een verschrikkelijke puinhoop is het daar. En niet alleen nu met de brexit, gewoon altijd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_188783963
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:53 schreef Hanca het volgende:
Als we alle Nederlanders zouden verplichten 1 of 2 maanden de Britse politiek te volgen, zou volgens mij het vertrouwensprobleem in de Nederlandse politiek zijn opgelost. Met elke dag Britse politiek volgen ben ik blijer met het Nederlandse systeem. Wat een verschrikkelijke puinhoop is het daar. En niet alleen nu met de brexit, gewoon altijd.
Idd.
Dito voor de VS trouwens.
in a crowd you lose humanity
pi_188783988
Johnson kan die stemming volgens mij toch gewoon negeren? Of is die no deal Brexit vote al een wet?
pi_188784026
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:56 schreef Chivaz het volgende:
Johnson kan die stemming volgens mij toch gewoon negeren? Of is die no deal Brexit vote al een wet?
Nee dat is nog geen wet en de Lords gaan de wet waarschijnlijk filibusteren. Daarom wil de oppositie pas instemmen met verkiezingen nadat de uitstelwet formeel van kracht is geworden

[ Bericht 0% gewijzigd door Faraday01 op 04-09-2019 12:05:23 ]
  woensdag 4 september 2019 @ 12:00:41 #190
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188784056
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:25 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

kan ze niet zoals in Nederland weigeren een handtekening te zetten en tijdelijk afwezig zijn als daad van verzet?
Volgens mij kan ze formeel zelfs het parlement ontbinden en nieuwe verkiezingen forceren. Hmm ok , sinds 2011 niet meer zo te zien.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 4 september 2019 @ 12:00:58 #191
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188784059
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd.
Dito voor de VS trouwens.
Het heeft alleen niet zoveel te maken met de politici zelf, of dat die van 'ons' nou zoveel beter zijn, ze hebben gewoon een waardeloos politiek systeem in de VS en UK.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_188784081
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:00 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Het heeft alleen niet zoveel te maken met de politici zelf, of dat die van 'ons' nou zoveel beter zijn, ze hebben gewoon een waardeloos politiek systeem in de VS en UK.
Klopt. Dat bedoelde ik ook. En ik denk dat @Hanca dat ook bedoelde.
in a crowd you lose humanity
pi_188784133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Klopt. Dat bedoelde ik ook. En ik denk dat @:Hanca dat ook bedoelde.
Ja, dat bedoelde ik ook. Al maakt de huidige lichting politici het probleem van het systeem in het VK wel zichtbaarder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 4 september 2019 @ 12:06:19 #194
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188784141
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:20 schreef Hanca het volgende:
Dat theater is ver boven de inhoud gaan staan, de Britse politiek draait nog veel meer om oneliners dan de Nederlandse.
Parlementaire politiek is theater.
Inhoud is voor ambtenaren en achterkamertjes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 4 september 2019 @ 12:07:29 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188784155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:00 schreef kladderadatsch het volgende:
Het heeft alleen niet zoveel te maken met de politici zelf, of dat die van 'ons' nou zoveel beter zijn, ze hebben gewoon een waardeloos politiek systeem in de VS en UK.
Wat is er zoveel slechter aan het Britse systeem ten opzichte van het Nederlandse?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188784166
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Nee dat is nog geen wet en de Lords gaan de wet waarschijnlijk filibusteren. Daarom wil de oppositie pas instemmen met verkiezingen nadat de uitstelwet formeel van kracht is geworden
Met andere woorden Johnson kan dus gewoon doorgaan met het forceren van een no deal Brexit. Ik zie niet in hoe remain dan denkt hier een overwinning te hebben gehaald.
pi_188784178
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Parlementaire politiek is theater.
Inhoud is voor ambtenaren en achterkamertjes.
Nee, dat is niet waar. Als je de Nederlandse politiek volgt zie je dat er vaak genoeg inhoudelijke punten worden geregeld in een debat. Natuurlijk niet de grote zaken of dingen die botsen met een regeerakkoord, maar wel punten die scherpe randjes ergens vanaf halen of die erg belangrijk kunnen zijn voor bepaalde groepen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2019 @ 12:09:28 #198
426493 crew  PippenScottie
pi_188784182
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:00 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Het heeft alleen niet zoveel te maken met de politici zelf, of dat die van 'ons' nou zoveel beter zijn, ze hebben gewoon een waardeloos politiek systeem in de VS en UK.
Het systeem zorgt er in elk geval in de VS voor dat steeds extremere politici verkozen worden. Door gerrymanderen is het hele politieke midden weggeslagen.
pi_188784198
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Met andere woorden Johnson kan dus gewoon doorgaan met het forceren van een no deal Brexit. Ik zie niet in hoe remain dan denkt hier een overwinning te hebben gehaald.
Ze gaan proberen te filibusteren tot het reces dat Johnson dus door de Queen heeft laten oprekken. Filibusteren tot na 31 oktober zal niet lukken. Dus ook Johnson zit voor de uittredingsdatum met een probleem.
pi_188784245
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:10 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ze gaan proberen te filibusteren tot het reces dat Johnson dus door de Queen heeft laten oprekken. Filibusteren tot na 31 oktober zal niet lukken. Dus ook Johnson zit voor de uittredingsdatum met een probleem.
Eigenlijk wel bizar hoe men elkaar zo probeert te ondermijnen. Van de kant van de Brexiteers is het natuurlijk niet netjes maar in mijn ogen zeer begrijpelijk. Wat de remainers flikken is het ondermijnen van de handelspositie van Johnson, het riekt gewoon naar verraad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')