abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 september 2019 @ 20:21:03 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188962369
Net bijgelezen. Jeetje Claudia, je krijgt het wel voor je kiezen.. :{

Gelukkig ga je er echt heel goed mee om en heb je een fijne groep mensen om je heen die jr steunen en met je meedenken, incl je werkgever en je artsen ^O^
Respect! _O_

En ik hoop dat er heel snel duidelijkheid is en je gericht aan je herstel kunt werken :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188970580
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:07 schreef Roosgeluk het volgende:
Grrr alsof wanneer je zo ziek bent en nog zo veel onduidelijkheid hebt dit soort geneuzel kunt gebruiken.

Gesprek kan heel zwart wit op neerkomen: op dit moment nog te ziek om te werken. Nog geen diagnose en ziekte/genezingsproces bekend. Dus nog onvoldoende bekend om re-integratie te kunnen uitstippelen. Volgende afspraak over x weken/maand voor een update.

Ik hoop als eerste voor je dat je je niet meer zo beroerd voelt door de ab. En dat de irl afspraak met de bedrijfsarts mee valt. Nadien je zelf ff verwennen met iets?

Hoe is het met de poezels ondertussen?
Ik heb nu een paar goede dagen achter de rug en denk dan meteen: nou, misschien maar weer eens een plan voor re-integratie maken. Alleen loopt binnenkort de antibioticakuur af (wat gaat er dan gebeuren?) en zit de zwelling er nog steeds. Ik weet dus zelf ook niet goed of ik nu (voldoende) aan het herstellen ben. Deze twijfels zou ik graag met de Arbo-arts willen bespreken, want het is voor mijn collega's niet prettig als ik er even ben en dan wéér ziek thuiszit. Maar de Arbo-arts vertrouw ik niet meer. Jouw strategie klinkt mij dan verstandiger in de oren.

Met de katten gaat het goed. Ze slapen en slopen en bieden wat afleiding van de ellende:



Het zal mij benieuwen hoe die plant er over een paar maanden uitziet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188976253
Fijn om te lezen dat je al weer een paar goede dagen hebt gehad. :-)

Ik ben het ook alleen maar door ervaring (met vallen en opstaan) wijzer geworden.

Weet je heel reel, de komende 4 weken ziet 't dr naar uit dat je nog ziek thuis zit. Deze 4 weken heb je naast fysiek herstel elke ook tijd nodig voor je emotioneel herstel en dat van je gezin.
Mocht je binnen deze 4 weken een portie energie over hebben, steek je die 10 keer liever in je gezin dan bijv. 3x 2 uurtjes werken in functie van re-integratie en daarvan gesloopt thuis komen. (dat stukje tijd voor kinderen als je puf hebt ipv uurtje werk maak je de bedrijfsarts niet wijs natuurlijk).

En over een week of 4 heb je weer meer kijk op hoe gaat het nu met mij en wat is er de komende x weken mogelijk kwa opbouw (en is er misschien ondertussen meer duidelijkheid over je diagnose+ evt behandeling).

Hoe was het btw vandaag bij de bedrijfsarts? Ben je geweest?
pi_188980995
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 18:02 schreef Roosgeluk het volgende:
Fijn om te lezen dat je al weer een paar goede dagen hebt gehad. :-)

Ik ben het ook alleen maar door ervaring (met vallen en opstaan) wijzer geworden.

Weet je heel reel, de komende 4 weken ziet 't dr naar uit dat je nog ziek thuis zit. Deze 4 weken heb je naast fysiek herstel elke ook tijd nodig voor je emotioneel herstel en dat van je gezin.
Mocht je binnen deze 4 weken een portie energie over hebben, steek je die 10 keer liever in je gezin dan bijv. 3x 2 uurtjes werken in functie van re-integratie en daarvan gesloopt thuis komen. (dat stukje tijd voor kinderen als je puf hebt ipv uurtje werk maak je de bedrijfsarts niet wijs natuurlijk).

En over een week of 4 heb je weer meer kijk op hoe gaat het nu met mij en wat is er de komende x weken mogelijk kwa opbouw (en is er misschien ondertussen meer duidelijkheid over je diagnose+ evt behandeling).

Hoe was het btw vandaag bij de bedrijfsarts? Ben je geweest?
Ik heb een afspraak staan voor volgende week maandag. De afspraak is verplaatst omdat m'n leidinggevende het niet verantwoord vond om te vroeg af te spreken. Daarna kan de bedrijfsarts contact opnemen met de longarts en zo hoop ik nog een paar weekjes te hebben om in alle rust te kijken of ik goed herstel. Het zou fantastisch zijn als het me deze week lukt de kinderen van school te halen bijvoorbeeld. Dat heb ik al een lange tijd niet meer kunnen doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188993117
Wat fijn dat het verplaatst is :-) Goeie leidinggevende heb je.

En energie en aandacht hebben voor kinderen van school halen is 100x belangrijker dan 2 uurtjes re-integreren.
Je werkgever heeft ook veel meer aan je als je de thuisboel eerst weer (voor een groot deel) op de rails hebt. Dat houdt nl in dat wanneer je thuis komt van werken er ruimte is om de batterij op te laden. ipv deze nog verder leeg trekken omdat daar de boel nog recht getrokken moet worden.
pi_189082040
Hoe gaat t nu?
Merk je wat vooruitgang?
pi_189128918
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 09:38 schreef het-is-mij het volgende:
Hoe gaat t nu?
Merk je wat vooruitgang?
Ja, ik voel me zo goed dat ik volgende week naar m'n werk ga om te bespreken wat ik de komende tijd kan gaan doen. Suf genoeg heb ik wel weer last van diarree gekregen sinds ik ben gestopt met de antibiotica. Volgens de Arbo-arts kon dat niet. Tja.

De afspraak met de Arbo-arts deze week ging trouwens oké. Ik heb me eigenlijk een beetje op de vlakte gehouden omdat ik geen zin had in gedoe. De uitkomst van het gesprek was dat ikzelf met mijn leidinggevende afspraken maak en er geen opvolgafspraak bij de Arbo-arts is, tenzij er een kink in de kabel komt ten aanzien van mijn re-integratie. Helemaal prima.

Wat ik wel weer vervelend vond, was dat de Arbo-arts zei dat ik me erbij neer moest leggen dat ik misschien wel nooit te weten kom wat er met me aan de hand was. Nog meer onderzoeken zijn nu eenmaal belastend. Ja, dat is zo, maar het is toch echt mijn eigen zaak hoever ik wil gaan om erachter te komen wat ik had.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189129513
Wat fijn dat het beter gaat.
Suffe vraag misschien maar je rookt geen e sigatetten?
pi_189130601
Maarre. je problemen begonnen toch toen je je nieuwe huis was? Kan het zijn dat je daar iets vreemd ingeademd hebt of zo?

*in m'n directe kring ligt nu ook iemand in het ziekenhuis allerlei onderzoeken te doen omdat ze niet achter kunnen komen waar haar longproblemen plots vandaan komen...
pi_189132008
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ik voel me zo goed dat ik volgende week naar m'n werk ga om te bespreken wat ik de komende tijd kan gaan doen. Suf genoeg heb ik wel weer last van diarree gekregen sinds ik ben gestopt met de antibiotica. Volgens de Arbo-arts kon dat niet. Tja.

De afspraak met de Arbo-arts deze week ging trouwens oké. Ik heb me eigenlijk een beetje op de vlakte gehouden omdat ik geen zin had in gedoe. De uitkomst van het gesprek was dat ikzelf met mijn leidinggevende afspraken maak en er geen opvolgafspraak bij de Arbo-arts is, tenzij er een kink in de kabel komt ten aanzien van mijn re-integratie. Helemaal prima.

Wat ik wel weer vervelend vond, was dat de Arbo-arts zei dat ik me erbij neer moest leggen dat ik misschien wel nooit te weten kom wat er met me aan de hand was. Nog meer onderzoeken zijn nu eenmaal belastend. Ja, dat is zo, maar het is toch echt mijn eigen zaak hoever ik wil gaan om erachter te komen wat ik had.
Wat fijn dat je op je darmen na zo goed voelt *O*
Ik hoop dat het doorzet en je voorzichtig aan terug aan werken en je gezinsleven draaien kunt denken.

En over los laten: lekker makkelijk l*len voor zon arbo arts. Jij bent een van de zoveel mensen die hij op een dag ziet en doet om 17 uur z'n broodtrommeltje in de tas en gaat naar huis. Morgen weer en dag met nieuwe consulten. o|O :X
Dit is toch iets tussen jou en je behandelend arts. Jullie zullen samen bekijken en beslissen hoe jullie verder gaan.

Uitkomst wel heel fijn, gewoon lekker met je leidinggevende bekijken hoe jullie je opstart zien.
pi_189134839
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat fijn dat het beter gaat.
Suffe vraag misschien maar je rookt geen e sigatetten?
Nope, nooit gerookt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189134883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:14 schreef athlonkmf het volgende:
Maarre. je problemen begonnen toch toen je je nieuwe huis was? Kan het zijn dat je daar iets vreemd ingeademd hebt of zo?

*in m'n directe kring ligt nu ook iemand in het ziekenhuis allerlei onderzoeken te doen omdat ze niet achter kunnen komen waar haar longproblemen plots vandaan komen...
Dat is een optie die ik in mijn achterhoofd heb, net zoals dat het iets uit de directe omgeving van het huis zou kunnen zijn (door werken in de tuin bijvoorbeeld). We hebben er alleen geen enkel bewijs voor. De puncties hebben niet zoiets uitgewezen en de lokale verdikking van het longvlies is iets dat ze sowieso niet kunnen verklaren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189134956
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 17:51 schreef Roosgeluk het volgende:
En over los laten: lekker makkelijk l*len voor zon arbo arts. Jij bent een van de zoveel mensen die hij op een dag ziet en doet om 17 uur z'n broodtrommeltje in de tas en gaat naar huis. Morgen weer en dag met nieuwe consulten. o|O :X
Dit is toch iets tussen jou en je behandelend arts. Jullie zullen samen bekijken en beslissen hoe jullie verder gaan.
Ik heb er zelf vooral moeite mee dat ik van de ene op de andere dag ontzettend ziek was. Het was niet iets dat opkwam als een griepje, maar meer ongelooflijke pijn die opkwam alsof ik ineens een ongeluk had gehad. Ik snap er nog steeds niks van. Misschien heb ik ook wel twee verschillende dingen gehad: overbelasting en daarbovenop een infectie door een verzwakte weerstand.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189135420
Fijn dat het de goede kant op gaat.

Snap wel dat je wilt weten wat het is (geweest).

Succes met herstellen!
pi_189140340
Fijn dat het de goede kant op gaat.
Lijkt me lastig dat je nog steeds niet weet wat is...
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 27 september 2019 @ 23:03:04 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189152414
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik wel weer vervelend vond, was dat de Arbo-arts zei dat ik me erbij neer moest leggen dat ik misschien wel nooit te weten kom wat er met me aan de hand was. Nog meer onderzoeken zijn nu eenmaal belastend. Ja, dat is zo, maar het is toch echt mijn eigen zaak hoever ik wil gaan om erachter te komen wat ik had.
Fijn dat het de goede kant op gaat Claudia!

Over de opmerking in de quote: hoewel ik niet begrijp waarom de arbo-arts dat zei (want wat heeft het te maken met je reïntegratie?) heeft ze op zich wel een punt: het kan zijn dat je er nooit achter komt wat er nou was/is. Dat accepteren is wel zinnig. Los daarvan kan je natuurlijk nog doorzoeken, zeker zo lang je artsen met je mee willen zoeken. Maar soms blijft iets altijd onduidelijk. Hoe frustrerend ook.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 28 september 2019 @ 11:13:29 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189156748
Fijn dat het beter gaat Claudia. Doe rustig aan met je integratie. Jij hebt er niets aan om te snel weer aan het werk te gaan, je werkgever ook niet.
Resistance is futile.
pi_189157368
Dat hele plotse is idd een klap ipv dat je telkens stapjes zet in een ziekte proces. Je hebt dan in een klap ineens heel veel te verwerken. (aan de andere kant zitten natuurlijk ook nadelen).

Ergens zal je nooit de onderste steen boven hebben. Maar ik hoop voor je dat er ergens wel het beestje een naam zal krijgen of igg weten in welke hoek je het moet zoeken. Dat er meerdere factoren in het spel zijn geweest, is geen rare gedachte.

Doe het rustig aan met je re-integratie. En denk daarbinnen ook aan jezelf en je gezin (uurtjes family time zij belangrijker dan 2 extra uren werken). Je leidinggevende zal je beoordelen op je inzet en of je je werk goed doet.
Ik snap de gedachte weer "normaal" willen zijn en zo snel mogelijk weer in de normale wereld willen meedraaien heel goed . Maar zowel jezelf als het bedrijf is er niets mee als je terug thuis komt te zitten door te snel willen gaan.
pi_189241344
Het gaat super hier. Ik ben een dikke week van de antibiotica af en de symptomen zijn niet teruggekeerd. M'n buik is weer rustig en m'n energie neemt in sprongen toe. Vanochtend deed ik zonder erbij na te denken een sprintwedstrijdje naar de auto met de kinderen - dat is veelzeggend.

Ik heb de indruk dat de zwelling heel langzaam afneemt, wat ook fijn is. Verder doe ik weer bijna alles in het huishouden en gezinsleven. Alleen werken lukte nog niet omdat m'n ov-kaart verlopen bleek te zijn in de tijd dat ik ziek was. Dat bericht had ik gemist. :@ Volgende week ga ik halve dagen werken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189241401
Wauw wat fijn om te horen! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 3 oktober 2019 @ 10:06:50 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189241640
Wat een goed nieuws inderdaad Claudia! *O*
***
pi_189241660
Wat goed om te lezen, Claudia.👍
pi_189241662
^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 oktober 2019 @ 10:09:25 #124
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189241685
Goed nieuws O+ Nu niet te snel willen hè? ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_189241981
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 10:09 schreef Rewimo het volgende:
Goed nieuws O+ Nu niet te snel willen hè? ;)
Ja, dat vind ik een beetje lastig. :+ Ik ben nogal zwart-wit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189242044
Wat een fijn bericht! Kalm aan weer opstarten, hoor. Kost altijd meer energie dan je denkt. Maar wel *O*
Is dat zo?
pi_189242409
*O* goed nieuws
sprintje trekken en werkplannen
pi_189245007
Fijn te lezen.

Succes met doseren.

Heb je nog afspraken in het ziekenhuis staan?
  donderdag 3 oktober 2019 @ 13:39:41 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189245078
Fijn dat je zo opknapt O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 3 oktober 2019 @ 14:25:28 #130
95752 crew  Chell
Kluns
pi_189245738
Wat een fijn nieuws!
pi_189245788
Wat fijn dat het beter gaat
pi_189245982
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:34 schreef het-is-mij het volgende:

Heb je nog afspraken in het ziekenhuis staan?
Ja, ik krijg nog een ct-scan en heb een afspraak met de longarts staan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:27:16 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189246743
^O^
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:11:32 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_189250344
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ik krijg nog een ct-scan en heb een afspraak met de longarts staan.
Goed zo.

Super dat het zo voorspoedig met je gaat!
Tevens lijkt het me ook erg bizar, omdat je dus niet weet waar al je klachten vandaag zijn gekomen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_189253140
Wat fijn dat het zoveel beter gaat!
pi_189253848
Wat fijn om te lezen dat het zo voorspoedig gaat en dat zonder antibioticum inmiddels!
Sprintjes trekken, huishouden en binnenkort weer proberen te werken! *O*

Geniet ervan na zo lang goed ziek geweest te zijn zonder een duidelijk beeld wat en hoe. En bouw idd beetje rustig op dat helpt verder herstellen! :s)
pi_189261655
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Goed zo.

Super dat het zo voorspoedig met je gaat!
Tevens lijkt het me ook erg bizar, omdat je dus niet weet waar al je klachten vandaag zijn gekomen...
Vooral om te voorkomen dat het nog eens gebeurt ben ik benieuwd naar wat ik had. Daar ga ik het met de longarts zeker nog over hebben. Ik zou best bereid zijn er vervolgonderzoeken voor te ondergaan zolang die niet al te belastend zijn. Maar ik verwacht dat dat nu weinig zin meer heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:43:09 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189264501
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
Vooral om te voorkomen dat het nog eens gebeurt ben ik benieuwd naar wat ik had.
Dit kan ik me goed voorstellen. Wie weet heeft de longarts in de tussentijd nog iets nieuws bedacht of opgezocht, wat nieuwe ingangen tot zoeken geeft.

Maar vooral enorm fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Doe je een beetje kalm aan volgende week met dat werk opstarten? Je schreef dat je zwartwit denkt hierbij, is het dan een optie om te denken
ziek/beter -> beter (dus ik hoef niet meer thuis te blijven)
in topconditie/conditie opbouwend -> conditie opbouwend (dus ik kan nog niet voluit).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:55:16 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189267225
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Heerlijk! GENIET :)
Resistance is futile.
pi_189280919
Wat een fijn nieuws!
pi_189483931
Ik ben vandaag weer naar de longarts geweest. Op de scan is te zien dat de plek van de zwelling flink is afgenomen. Over een half jaar heb ik nog één controle om te kijken of de de plek volledig is verdwenen.

De diagnose luidt nu: bacteriële infectie die in de borstwand voor een ontsteking heeft gezorgd. De locatie van de ontsteking heeft tot veel vervelende klachten geleid (longvlies prikkelen, moeilijk kunnen ademen). Er is waarschijnlijk geen bacterie gevonden in de weefsels die door middel van puncties zijn afgenomen omdat ik al antibioticakuren had gehad. De reden dat ik die infectie heb gekregen is onduidelijk en er is geen aanleiding voor verder onderzoek. Er staat nog wat op kweek, maar het is onwaarschijnlijk dat daar iets uit naar voren komt.

Al met al is dit een heel goede uitkomst. Ik houd het er maar op dat ik pech heb gehad - mogelijk had ik een verzwakte afweer en heeft dat niet meegeholpen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189484251
Goed nieuws, fijn!
Whatever...
pi_189484290
fijn nieuws :-)
Hoe bevalt het opstarten met werken?
En met de kittens?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:25:33 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189484637
^O^
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 18:58:08 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189485979
Ah, eigenlijk toch wel heel goed nieuws. Top! O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189486005
O, fijn nieuws hier. ^O^

Ik blijf ook steeds denken aan de combinatie drukte en stress en domme pech met een of ander virus/bacterie.

Maar goed.. *O*
Is dat zo?
pi_189486248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:06 schreef Roosgeluk het volgende:
fijn nieuws :-)
Hoe bevalt het opstarten met werken?
En met de kittens?
Het opstarten gaat goed. Ik heb veel energie, maar ben nog niet in mijn oude vorm. Volgende week heb ik vrij om leuke dingen met m'n gezin te doen.

De katjes zijn heel gezellig en soms stout.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189486289
Goede berichten, Claudia. 🎊
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:46:17 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189488122
Jeetje Claudia, dat loopt dus met een sisser af! :o Maar damn wat is het ook echt spannend geweest! :X
Nu lekker opbouwen, hopelijk terug naar je oude energie-peil weer!
***
pi_189488821
@BE, het is absoluut spannend geweest. Mijn lief vroeg vandaag nog welk gevoel overheerst, 'zie je wel dat het goed is gekomen' of 'dat is maar net goed afgelopen'. Ik voel het allebei. Ik heb nooit echt kunnen geloven dat ik kanker had (er kwam immers niks uit de diverse puncties) en ik heb vurig gehoopt dat ik op z'n minst de achttiende verjaardag van mijn kinderen mee zou maken (de doktoren bleven immers maar naar bewijs van kanker zoeken). Maar de angst voelt nu alweer surreëel; ik ben eroverheen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:23:13 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189488978
Dat is fijn om te lezen! :*
***
pi_189489532
Wat goed om te lezen. Bouw rustig op
pi_189489682
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat goed om te lezen. Bouw rustig op
Het heeft geluk gebracht, f_r. :*

En de anderen ook dank voor al het meeleven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189489838
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het heeft geluk gebracht, f_r. :*

En de anderen ook dank voor al het meeleven.
*O*
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:00:49 #155
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189490956
Heel goed om te horen, Claudia.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:00:57 #156
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189490959
Fijn!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:15:10 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_189495535
Goed te lezen. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:29:27 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189520145
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
@:BE, het is absoluut spannend geweest. Mijn lief vroeg vandaag nog welk gevoel overheerst, 'zie je wel dat het goed is gekomen' of 'dat is maar net goed afgelopen'. Ik voel het allebei. Ik heb nooit echt kunnen geloven dat ik kanker had (er kwam immers niks uit de diverse puncties) en ik heb vurig gehoopt dat ik op z'n minst de achttiende verjaardag van mijn kinderen mee zou maken (de doktoren bleven immers maar naar bewijs van kanker zoeken). Maar de angst voelt nu alweer surreëel; ik ben eroverheen.
Fijn!
En gelukkig is het vooralsnog met een sisser afgelopen. Al heb je er natuurlijk wel maanden last van gehad en zorgen om gehad. :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 27 oktober 2019 @ 06:18:36 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189642290
Hoe gaat het nu Claudia, nog steeds vooruitgang?
Resistance is futile.
pi_189642656
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2019 06:18 schreef Seven. het volgende:
Hoe gaat het nu Claudia, nog steeds vooruitgang?
Het gaat nog steeds heel goed! Het is wel waanzinnig druk op m'n werk en 50% werken is te weinig. M'n collega's zijn nogal radeloos omdat ze me meer nodig hebben. Ik heb de afgelopen week vrij gehad en denk dat ik komende week naar 75% ga.

Gisteravond ging het wel even niet zo goed, met name door hartkloppingen. Ik ben nog niet fit en zit daardoor niet lekker in m'n vel. Hopelijk wordt dat gauw beter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:29:54 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189642769
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het gaat nog steeds heel goed! Het is wel waanzinnig druk op m'n werk en 50% werken is te weinig. M'n collega's zijn nogal radeloos omdat ze me meer nodig hebben. Ik heb de afgelopen week vrij gehad en denk dat ik komende week naar 75% ga.

Gisteravond ging het wel even niet zo goed, met name door hartkloppingen. Ik ben nog niet fit en zit daardoor niet lekker in m'n vel. Hopelijk wordt dat gauw beter.
Hartkloppingen zijn misschien wel een teken dat 75% iets te voortvarend is ;) . Rustig aftasten wat kan en wat niet :* .
Resistance is futile.
pi_189644901
blijf rustig opbouwen.
Dat het heel druk is en je collega's je meer nodig hebben is een probleem van je baas en niet de jouwe.

Je kunt beter rustig aan opbouwen en niet je zelf voorbij lopen dan te hart van stapel willen lopen en terugval krijgen. Heb jij vooral niets aan maar ook je collega's niet.
pi_189645381
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hartkloppingen zijn misschien wel een teken dat 75% iets te voortvarend is ;) . Rustig aftasten wat kan en wat niet :* .
Nou dat inderdaad en ook wat Roos zegt. Rustig aan
pi_189730287
Wow, Claudia! Ik had deze topics nog niet gezien en heb even bijgelezen. Wat een spannende periode hebben jullie achter de rug! Fijn dat het nu weer beter gaat, hou jezelf in acht (makkelijker gezegd dan gedaan...) :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189793040
Ik doe m'n best om aan mezelf te denken (ik denk op een dag toch minstens 500 keer aan mezelf, dus dat zou me aardig af moeten gaan.)

Ik werk nog steeds 50%, want het valt me zwaar. Wat het er niet makkelijker op maakt is dat het op m'n werk erg druk is en ik in die 50% niet gedaan krijg wat ik gedaan moet krijgen. Tot nog toe heb ik dat geprobeerd te accepteren als een tijdelijke situatie (ik werk binnenkort weer meer, dus dat komt vanzelf goed). Alleen stort ik na een dag volledig werken zo in dat daar vooralsnog geen sprake van is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793563
Fiets je iedere dag ook nog dat hele eind op en neer?
Is dat zo?
pi_189793573
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:16 schreef Smallish het volgende:
Fiets je iedere dag ook nog dat hele eind op en neer?
Ja, maar wel met de elektrische fiets. En niet elke dag, want dat trek ik nog niet. Vandaag ben ik een dag thuis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793584
Ah, dat scheelt. Makkelijk gezegd, maar neem je tijd, hoor. Zo instorten na een hele dag werken is niet bepaald de bedoeling, toch?
Is dat zo?
pi_189793628
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:18 schreef Smallish het volgende:
Ah, dat scheelt. Makkelijk gezegd, maar neem je tijd, hoor. Zo instorten na een hele dag werken is niet bepaald de bedoeling, toch?
Op m'n werk denk ik dan dat het wel gaat en thuis ben ik ineens niks meer waard. :+ Ik wil meer dan ik kan, maar het is wat het is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793680
Ja, dat is waardeloos. Maar wat je zegt: het is wat het is. Beter eerder stoppen dan en jezelf verrassen met hoe oké je je dan ineens blijkt te voelen. Al is dat ook makkelijk gezegd..... :)
Is dat zo?
pi_189793703
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:24 schreef Smallish het volgende:
Ja, dat is waardeloos. Maar wat je zegt: het is wat het is. Beter eerder stoppen dan en jezelf verrassen met hoe oké je je dan ineens blijkt te voelen. Al is dat ook makkelijk gezegd..... :)
Precies. Ik voel me te snel schuldig dat ik niet meer doe als ik me goed voel, maar ik moet er juist voor zorgen dat ik me goed blijf voelen. Zo'n terugval als ik vandaag bijvoorbeeld heb is niet goed. Liever twee halve dagen prima werken dan één volle dag maken en de volgende dag op de bank hangen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793771
Vrouwen en schuldgevoel. o|O :D

Aan wat jij zelf zegt is niets toe te voegen. Het ook gewoon zo doen is het devies! >:) Succes hoor!
Is dat zo?
pi_189800056
Het is niet alleen werken zelf wat je nu uitput he, ook dat het werk niet af geraakt en dat je druk voelt. en je schuldig voelt.

Toen ik werk terug aan het opbouwen was na een ziekte periode had ik een leidinggevende die hard op de rem stond. Ben hem erg dankbaar :-).

Praat daar op het werk alsjeblieft over. Dat je duidelijke afspraken maakt met leidinggevende en duidelijke grenzen krijgt. En dit ook met je collega's wordt overlegd.
Dat scheelt echt de helft van je energie.

En ^O^ met naar je zelf luisteren.
  dinsdag 5 november 2019 @ 18:33:51 #174
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189800268
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Precies. Ik voel me te snel schuldig dat ik niet meer doe als ik me goed voel, maar ik moet er juist voor zorgen dat ik me goed blijf voelen. Zo'n terugval als ik vandaag bijvoorbeeld heb is niet goed. Liever twee halve dagen prima werken dan één volle dag maken en de volgende dag op de bank hangen.
En dat is nou precies waar een integratie voor bedoeld is, uitvogelen wat je wél kan zonder in te storten. Het mag je herstel niet in de weg staan en instorten is een teken dat je te hard pusht. Maar dat weet je wel ;) .
Resistance is futile.
pi_192966721
Ik kwam net dit bericht tegen:

quote:
Wereldgezondheidsorganisatie roept landen op om te zoeken naar eerdere coronagevallen
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) vraagt landen om mogelijke besmettingen te onderzoeken die speelden voordat het coronavirus wereldwijd werd waargenomen. De oproep volgt kort nadat een Frans ziekenhuis heeft vastgesteld dat een patiënt met een longontsteking in december al Covid-19 had. Dat zou betekenen dat het virus veel eerder rondzwierf dan oorspronkelijk werd gedacht.

„Dit geeft een heel nieuw beeld op alles”, reageert WHO-woordvoerder Christian Lindmeier dinsdag. Onderzoek naar eerdere gevallen van het virus moet meer inzicht geven op hoe het virus zich heeft verspreid. Specifiek moet gekeken worden naar longontstekingen in 2019 waar tot nu toe nog geen directe verklaring voor was.
Het ziekenhuis in Frankrijk testte monsters van voormalige patiënten met een longontsteking. Daaruit bleek dat een Franse visboer al op 27 december het virus had, bijna een maand voordat de Franse regering de eerste besmettingen meldde. China lichtte op 31 december de WHO in over de ontwikkelende epidemie. Tot nu toe werd ervan uitgegaan dat het virus zich pas vanaf januari in Europa verspreidde.

Aangezien alles er op wijst dat het virus uit de Chinese stad Wuhan komt, gaan onderzoekers ervan uit dat de vroege patiënt in Frankrijk in contact is geweest met iemand die kort daarvoor in China was geweest. De visboer had verder geen connecties met dat land en had de periode voor de besmetting geen reizen naar het buitenland gemaakt. Verder onderzoek moet uitwijzen hoe hij het coronavirus heeft opgelopen.
Het is eerder bij me opgekomen om het er met m'n longarts over te hebben, maar een mogelijk verband leek me vergezocht. Dat lijkt het me nog steeds, bijvoorbeeld omdat nooit is aangetoond dat ik een longontsteking had en omdat ik beter werd na een hoop antibiotica. Maar ik heb binnenkort weer een afspraak met de longarts en zou ernaar kunnen vragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 mei 2020 @ 00:03:30 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192966748
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam net dit bericht tegen:
[..]

Het is eerder bij me opgekomen om het er met m'n longarts over te hebben, maar een mogelijk verband leek me vergezocht. Dat lijkt het me nog steeds, bijvoorbeeld omdat nooit is aangetoond dat ik een longontsteking had en omdat ik beter werd na een hoop antibiotica. Maar ik heb binnenkort weer een afspraak met de longarts en zou ernaar kunnen vragen.
Zou wel heel opvallend zijn als er een verband blijkt te zijn maar ik zou ook zeker de vraag stellen.

Hoe gaat het nu met jou?
Resistance is futile.
pi_192966755
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2020 00:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zou wel heel opvallend zijn als er een verband blijkt te zijn maar ik zou ook zeker de vraag stellen.

Hoe gaat het nu met jou?
Heel goed, geheel hersteld. En daar ben ik zó blij mee!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192966768
Ik had recent eigenlijk al een ct-scan en een afspraak met de longarts staan, maar die heb ik zelf laten verplaatsen in verband met de coronaperikelen. In juni moet ik nu bij het ziekenhuis langsgaan. Maar ik weet toch al wat de conclusie is: geheel gezond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 mei 2020 @ 00:08:23 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192966798
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 00:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had recent eigenlijk al een ct-scan en een afspraak met de longarts staan, maar die heb ik zelf laten verplaatsen in verband met de coronaperikelen. In juni moet ik nu bij het ziekenhuis langsgaan. Maar ik weet toch al wat de conclusie is: geheel gezond.
^O^ het is je gegund :)
Resistance is futile.
pi_192966854
Wel handig, dit topic, want ik kan nu mijn eigen symptomen teruglezen. In het begin waren dat: felle pijn, verhoging en koorts, hoest, vermoeidheid, keelpijn, ademhalingsproblemen, verdenking van longontsteking i.v.m. mogelijk vocht in de longen. Later kwamen er problemen bij zoals een doof gevoel in mijn mond en vingers.

quote:
When the virus does cause symptoms, common ones include fever, body ache, dry cough, fatigue, chills, headache, sore throat, loss of appetite, and loss of smell. In some people, COVID-19 causes more severe symptoms like high fever, severe cough, and shortness of breath, which often indicates pneumonia.

People with COVID-19 are also experiencing neurological symptoms, gastrointestinal (GI) symptoms, or both. These may occur with or without respiratory symptoms.

For example, COVID-19 affects brain function in some people. Specific neurological symptoms seen in people with COVID-19 include loss of smell, inability to taste, muscle weakness, tingling or numbness in the hands and feet, dizziness, confusion, delirium, seizures, and stroke. (Bron)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 00:18:44 #181
236264 crew  capricia
pi_192966877
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 00:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wel handig, dit topic, want ik kan nu mijn eigen symptomen teruglezen. In het begin waren dat: felle pijn, verhoging en koorts, hoest, vermoeidheid, keelpijn, ademhalingsproblemen, verdenking van longontsteking i.v.m. mogelijk vocht in de longen.
[..]

Ik heb toen meegelezen. En terug kijkend, zijn dit verschijnselen die bij een corona-infectie horen.
Hoeft het niet te zijn geweest, natuurlijk.

Hopelijk kun je in de nabije toekomst jezelf laten testen op anti-lichamen.
Definitely not CIA
pi_192966886
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 00:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb toen meegelezen. En terug kijkend, zijn dit de verschijnselen die bij een corona-infectie horen.
Hoeft het niet te zijn geweest, natuurlijk.

Hopelijk kun je in de nabije toekomst jezelf laten testen op anti-lichamen.
Het lijkt me ook nog steeds heel onwaarschijnlijk omdat het bij mij in mei (!) begon. En ik zou niet weten hoe ik zoiets op heb kunnen lopen. Maar ik zou inderdaad wel nieuwsgierig ernaar zijn of ik anti-lichamen heb aangemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 00:21:49 #183
236264 crew  capricia
pi_192966897
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 00:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het lijkt me ook nog steeds heel onwaarschijnlijk omdat het bij mij in mei (!) begon. En ik zou niet weten hoe ik zoiets op heb kunnen lopen. Maar ik zou inderdaad wel nieuwsgierig ernaar zijn of ik anti-lichamen heb aangemaakt.
Het zal ook wel niet. Mei 2019. :N
Definitely not CIA
pi_192966918
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 00:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Het zal ook wel niet. Mei 2019. :N
Het is een enorm gat t.o.v. de Franse patiënt in december. Maar toch, in het artikel wordt gevraagd om te kijken naar alle onverklaarde longontstekingen in 2019.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192968892
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 00:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een enorm gat t.o.v. de Franse patiënt in december. Maar toch, in het artikel wordt gevraagd om te kijken naar alle onverklaarde longontstekingen in 2019.
Ik denk het ook niet hoor maar ze proberen natuurlijk alles uit te zoeken. Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk, of je anti-lichamen hebt aangemaakt.
  woensdag 6 mei 2020 @ 08:09:25 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192969174
Als dat zo zou zijn dan is het waarschijnlijk dus ook niet ontstaan door een vleermuis, maar dan zal er een superspreader op de markt in Wuhan zijn geweest.

Overigens zou het me niet verbazen als je inderdaad een vroege variant hebt gehad.
Ik denk ook dat je nu met die symptomen en zo ziek als je was op de IC beland zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 08:20:07 #187
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192969283
Ik heb ook eind oktober/begin november een longontsteking gehad en verder alle symptomen. Op de spoedeisende hulp geweest omdat ik mij zo bagger voelde. In de ochtend heen gegaan, een bepaalde bloedwaarden was hoog met relatie tot bloedstolling. Ze hebben testen gedaan inclusief CT scan om te zoeken voor longembolie, niks gevonden. In de avond weer naar huis. Heeft mij 6 weken geduurd om hiervan te herstellen. Het lijkt heel erg op Corona ook met die bloedstolling. Maarja lijkt mij sterk dat het Corona was eigenlijk.
  woensdag 6 mei 2020 @ 08:24:38 #188
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192969322
Ik las toevallig net dit artikel over wanneer ontstaan en gaan verspreiden.
https://edition.cnn.com/2(...)ndex.html?theme=dark
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192969517
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 08:20 schreef Momo het volgende:
Ik heb ook eind oktober/begin november een longontsteking gehad en verder alle symptomen. Op de spoedeisende hulp geweest omdat ik mij zo bagger voelde. In de ochtend heen gegaan, een bepaalde bloedwaarden was hoog met relatie tot bloedstolling. Ze hebben testen gedaan inclusief CT scan om te zoeken voor longembolie, niks gevonden. In de avond weer naar huis. Heeft mij 6 weken geduurd om hiervan te herstellen. Het lijkt heel erg op Corona ook met die bloedstolling. Maarja lijkt mij sterk dat het Corona was eigenlijk.
Van een longontsteking ben je natuurlijk ook gewoon echt ziek. Ik neem aan dat je D-dimeer verhoogd was? Dat kan op een longembolie duiden maar dat hoeft niet zo te zijn. Bij een lage D-dimeer is een longembolie onwaarschijnlijk en toch heb ik dat een paar keer gehad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 08:42:42 #190
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192969530
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 08:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Van een longontsteking ben je natuurlijk ook gewoon echt ziek. Ik neem aan dat je D-dimeer verhoogd was? Dat kan op een longembolie duiden maar dat hoeft niet zo te zijn. Bij een lage D-dimeer is een longembolie onwaarschijnlijk en toch heb ik dat een paar keer gehad.
Klopt mijn D-dimeer was verhoogd.
pi_192969551
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 08:24 schreef laziness het volgende:
Ik las toevallig net dit artikel over wanneer ontstaan en gaan verspreiden.
https://edition.cnn.com/2(...)ndex.html?theme=dark
Dit klinkt plausibel:

quote:
It's very recent," Balloux said. "We are really, really, really confident that the host jump happened late last year."
En dan staat er toch weer dit:

quote:
They also found genetic evidence that supports suspicions the virus was infecting people in Europe, the US and elsewhere weeks or even months before the first official cases were reported in January and February. It will be impossible to find the "first" patient in any country, Balloux said.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192969605
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 08:09 schreef Leandra het volgende:

Overigens zou het me niet verbazen als je inderdaad een vroege variant hebt gehad.
Ik denk ook dat je nu met die symptomen en zo ziek als je was op de IC beland zou zijn.
Het is voor mij nog steeds moeilijk te begrijpen hoe het kan dat ik plotseling lange tijd doodziek werd. Door wat we nu meemaken met het Coronavirus kan ik me daar wat makkelijker bij neerleggen. Klaarblijkelijk hebben we allerlei ziektebronnen die nog grotendeels een mysterie voor ons zijn. Als het geen Coronavirus was dat bij mij ellende heeft veroorzaakt, dan was het iets anders. Ik zou graag willen weten wat het was, maar de kans is klein dat ik daar nog achterkom.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192974455
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 08:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is voor mij nog steeds moeilijk te begrijpen hoe het kan dat ik plotseling lange tijd doodziek werd. Door wat we nu meemaken met het Coronavirus kan ik me daar wat makkelijker bij neerleggen. Klaarblijkelijk hebben we allerlei ziektebronnen die nog grotendeels een mysterie voor ons zijn. Als het geen Coronavirus was dat bij mij ellende heeft veroorzaakt, dan was het iets anders. Ik zou graag willen weten wat het was, maar de kans is klein dat ik daar nog achterkom.
En zo ver je weet, heb je niemand besmet, toch!?
In gezin, in familie, op het werk.
Ms. kan de longarts de eerdere ct scans vergelijken met de beelden van zg. corona longen, die nu bekend zijn.
Er was bij jou toch sprake van een gezwel, hoog in de longen, die mettertijd is geslonken.
Tintelingen rond mond, in ledematen kunnen gerelateerd zijn aan hyperventileren, vanwege spanning oa.
pi_192983292
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 08:09 schreef Leandra het volgende:
Als dat zo zou zijn dan is het waarschijnlijk dus ook niet ontstaan door een vleermuis, maar dan zal er een superspreader op de markt in Wuhan zijn geweest.

Overigens zou het me niet verbazen als je inderdaad een vroege variant hebt gehad.
Ik denk ook dat je nu met die symptomen en zo ziek als je was op de IC beland zou zijn.
De voorwaarden om naar de IC te gaan zijn altijd hetzelfde (ondersteuning nodig hebben bij ademhaling of bloedsomloop) en niet veranderd door corona, als je in november niet ziek genoeg was om op de IC te liggen ben je dat nu ook niet, wat de onderliggende oorzaak ook mag zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 08:20 schreef Momo het volgende:
Ik heb ook eind oktober/begin november een longontsteking gehad en verder alle symptomen. Op de spoedeisende hulp geweest omdat ik mij zo bagger voelde. In de ochtend heen gegaan, een bepaalde bloedwaarden was hoog met relatie tot bloedstolling. Ze hebben testen gedaan inclusief CT scan om te zoeken voor longembolie, niks gevonden. In de avond weer naar huis. Heeft mij 6 weken geduurd om hiervan te herstellen. Het lijkt heel erg op Corona ook met die bloedstolling. Maarja lijkt mij sterk dat het Corona was eigenlijk.
Het D-dimeer is heel vaak verhoogd bij een longontsteking, het wordt aangemaakt bij longembolieën, maar ook bij allerlei ontstekingsprocessen in je lijf, zoals een longontsteking. De standaard hersteltijd van een longontsteking is 6-8 weken, dat je zo lang moest herstellen is dus ook helemaal normaal en wijst niet op iets abnormaals als corona.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 08:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is voor mij nog steeds moeilijk te begrijpen hoe het kan dat ik plotseling lange tijd doodziek werd. Door wat we nu meemaken met het Coronavirus kan ik me daar wat makkelijker bij neerleggen. Klaarblijkelijk hebben we allerlei ziektebronnen die nog grotendeels een mysterie voor ons zijn. Als het geen Coronavirus was dat bij mij ellende heeft veroorzaakt, dan was het iets anders. Ik zou graag willen weten wat het was, maar de kans is klein dat ik daar nog achterkom.
Wat @AnneX zegt is een goede suggestie, ik denk dat de kans klein is dat dit corona was, maar de longarts kan allicht je scans opnieuw bekijken om te zien of het er in retrospect toch bij zou kunnen passen.
pi_192983967
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

En zo ver je weet, heb je niemand besmet, toch!?
In gezin, in familie, op het werk.
Ms. kan de longarts de eerdere ct scans vergelijken met de beelden van zg. corona longen, die nu bekend zijn.
Er was bij jou toch sprake van een gezwel, hoog in de longen, die mettertijd is geslonken.
Tintelingen rond mond, in ledematen kunnen gerelateerd zijn aan hyperventileren, vanwege spanning oa.
Jep, het gezwel (een ontsteking) kwam er op een gegeven moment bij en dat bleek na lange tijd net buiten de longen te zitten. De klachten die ik had waren er grotendeels uit te verklaren: pijn doordat het longvlies werd geprikkeld, ademhalingsproblemen doordat het bij m'n longen zat, tintelingen/doof gevoel door hyperventileren. Maar wat het gezwel precies veroorzaakte, is nooit duidelijk geworden. Bovendien had ik lang ervoor al klachten (dik twee maanden). Het is ook nooit duidelijk geworden of het beeld bij een virale of bacteriële infectie paste. Dat maakte diagnostiseren ook zo moeilijk, dat foto's, bloedwaarden en analyses van biopten steeds geen duidelijk beeld lieten zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192984195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 21:40 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

De voorwaarden om naar de IC te gaan zijn altijd hetzelfde (ondersteuning nodig hebben bij ademhaling of bloedsomloop) en niet veranderd door corona, als je in november niet ziek genoeg was om op de IC te liggen ben je dat nu ook niet, wat de onderliggende oorzaak ook mag zijn.
Klopt. M'n vitale functies zijn altijd goed geweest. Ik had veel pijn en het duurde allemaal erg lang, maar het is zelfs nooit genoeg geweest voor een ziekenhuisopname.

quote:
Wat @:anneX zegt is een goede suggestie, ik denk dat de kans klein is dat dit corona was, maar de longarts kan allicht je scans opnieuw bekijken om te zien of het er in retrospect toch bij zou kunnen passen.
Goede suggestie. Ik weet nog dat op de MRI-scan een lokale verdikking van het longvlies was te zien, zoals bij een mesothelioom (asbestkanker). Ik heb niet eerder gelezen dat zoiets past bij scans van coronalongen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 22:23:24 #197
236264 crew  capricia
pi_192984303
@Claudia_x
Hoe is het nu? Heb je nog restverschijnselen, of is alles over gegaan?
Definitely not CIA
pi_192984444
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 22:23 schreef capricia het volgende:
@:claudia_x
Hoe is het nu? Heb je nog restverschijnselen, of is alles over gegaan?
Ik heb helemaal geen restverschijnselen, waar ik dolgelukkig mee ben. Het heeft wel lang geduurd voor ik weer de oude was, maar ik ben dan ook vijf maanden ziek geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 22:59:32 #199
236264 crew  capricia
pi_192985139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 22:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen restverschijnselen, waar ik dolgelukkig mee ben. Het heeft wel lang geduurd voor ik weer de oude was, maar ik ben dan ook vijf maanden ziek geweest.
En het kwam vanzelf en is uiteindelijk ook vanzelf weer weg gegaan?
Echt zo heftig. Je zoekt toch een verklaring voor wat je nu eigenlijk onder de leden had.
Definitely not CIA
pi_192985205
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 22:59 schreef capricia het volgende:

[..]

En het kwam vanzelf en is uiteindelijk ook vanzelf weer weg gegaan?
Echt zo heftig. Je zoekt toch een verklaring voor wat je nu eigenlijk onder de leden had.
Het is na veel antibioticakuren weggegaan. Ik weet niet of dat de oplossing is geweest, maar ik denk het wel.

Ik denk niet dat ik ooit een verklaring ga krijgen, tenzij ik weer zoiets krijg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')