abonnement Unibet Coolblue
pi_188752579
Originele OP door NikonLover:

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 12:50 schreef Nikonlover het volgende:
De filmwereld is kapot gemaakt en nu gaan we de gamewereld slopen!!!!!!!!
[..]

Bericht:

quote:
Ook in de gamewereld ontpopt een #MeToo-beweging



Gameontwikkelaars komen naar buiten met verhalen over seksuele intimidatie in de game-industrie. Dat doen ze nadat een collega maandag in haar blog beschreef hoe ze verkracht en misbruikt werd door een andere collega. “De gamewereld ondergaat momenteel een #MeToo moment”, zegt mediacriticus en auteur Anita Sarkeesian.

De golf van beschuldigingen in de game-industrie kwam maandag op gang na een getuigenis van een gameontwikkelaar die verkracht zou zijn door een collega. Die getuigenis zorgde ervoor dat ook andere ontwikkelaars met hun verhaal naar buiten kwamen.

De reeks getuigenissen wordt ondertussen met de #MeToo-beweging vergeleken, die eerder seksueel misbruik in de filmindustrie blootlegde. Slachtoffers van Hollywood-producent Harvey Weinstein, die hem van seksuele intimidatie, misbruik en verkrachting beschuldigden, zetten in 2017 de beweging in gang.

Hotelkamers en beloften
Verschillende vrouwen beschreven hoe ze betast en vastgegrepen werden op netwerkevenementen. Anderen vertelden dat mannen hen naar hotelkamers lokten met de belofte dat ze meer carrièrekansen zouden krijgen.

Sommige getuigenissen spreken van lange periodes van emotionele manipulatie en misbruik door oudere collega’s. Slachtoffers zeggen zich “ontmenselijkt” te voelen door de ervaringen, die voor een blijvend effect op hun mentale toestand zorgden.



“Het venijnig, beledigend en roofzuchtig gedrag tussen ontwikkelaars in de game-industrie kwam voordien vooral ter sprake in intieme kringen”, zegt mediacriticus en auteur Anita Sarkeesian. “Ik heb respect voor diegenen die er vandaag voor uitkomen”.

“Times Up”
De campagnegroep, “Times Up”, die seksuele intimidatie aanvecht, noemde de acties zoals beschreven in de getuigenissen “verontrustend” en “gewetenloos”. “Dit moet de game-industrie wakker schudden”, zegt de campagnegroep. “Deze cultuur van seksuele intimidatie, misleiding en wraakneming kan niet langer blijven duren.”

De beschuldigingen werden openbaar gemaakt net voor de Pax West gameconferentie in Seattle, Washington, waar duizenden individuele gameontwikkelaars samenkomen. De conferentie staat vandaag gepland.

https://www.hln.be/ihln/g(...)venementen~ab80468a/
"Pools are perfect for holding water"
pi_188752606
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 07:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Proest _O- :')

Je weet helemaal niets van mijn gedrag of van 1 van die andere mannen in dat rijtje richting vrouwen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 13:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Anita Sarkeesian :')
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 08:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ontkracht inderdaad de metoo beweging. Omdat als jou iets wordt aangedaan waarvan je meent dat het strafbaar is je daar maar aangifte van moet doen en geen mensen publiekelijk hoeft te schandpalen.
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Nikonlover, TigerXtrm, de_boswachter, Interloper, TheoddDutchGuy, Defcon55, Kapitein_Scheurbuik, totalvamp, Milktea, 20100, Nattekat, Harvest89, Jaeger85, daNpy, Manmanmanwateenzooi, Broomer, the-eye, Harlon, MrBadGuy, drexciya, MichaelScott

Allemaal users die in meer of mindere mate voornamelijk focussen op 'valse beschuldigingen', iets te zeiken hebben over de vrouw in de OP, of nog een stapje verder gaan en gewoon seksistische bullshit neerplempen.

Maar he, goed topic verder hoor.
Ik weet inderdaad niets van je gedrag offline. Ik zie wel hoe je in dit topic post: beledigend over de vrouw die hiermee naar buiten treedt, en de gehele beweging invaliderend omdat er een paar verhalen met directe beschuldigingen tussen zitten.

Maar hoe zit het dan precies met al die honderden zo niet duizenden verhalen die geen naam noemen? Want daar hoor ik je niet over. Nee, volgens jou zorgen die paar verhalen waarin een naam genoemd wordt er voor dat al die andere verhalen geen waarde meer hebben. Vind ik erg raar.

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 08:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Voor het probleem van mensen publiekelijk schandpalen zonder aangifte te doen leg ik de verantwoordelijkheid inderdaad bij de vrouwen die dit doen. Dat lijkt me de enige juiste plaats.
En alweer negeer je het veel grotere probleem; honderden zo niet duizenden vrouwen die, zonder een naam te noemen, aangeven dat dit hun ook overkomt en er niets tot nauwelijks iets aan gedaan wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 08:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat dit artikel niet gaat over het probleem van seksueel grensoverschrijdend gedrag maar over het voornemen van sommigen om de schandpaalcultuur ook hierheen te trekken.
Het artikel gaat over grensoverschrijdend gedrag in de game-industrie. Jullie maken daarvan dat het gaat over 'schandpalen'. Want dat komt makkelijker uit of zo?
"Pools are perfect for holding water"
pi_188752608
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:52 schreef the-eye het volgende:

[..]

In de verschillende werkomgevingen waar ik werkzaam was iig wel. Je bepaalt als leidinggevende wat de werksfeer is en geeft daarom kaders aan wat wel en wat niet kan.

[..]

Voorlopig moeten we kennis nemen van verhalen die niet over Klaartje of Svetlana in de fabriekshal of kassen gaan. Blijkbaar, en dat is ook mijn ervaring, werkt het daar toch net even iets beter. Zit men daar ook helemaal niet te wachten op deze bullshit.

[..]
"Ik zie het niet, dus het bestaat niet. En al die vrouwen die aangeven dat het ze overkomen is, dat negeer ik voor het gemak maar."

Niveautje weer hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188752613
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 08:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat slachtoffers niet serieus worden genomen door het rechtssysteem?
Lage aangiftebereidheid, ontmoedigingsgesprekken wanneer iemand aangifte doet (zo heten ze niet, maar daar komt het inhoudelijk wel op neer), lage pakkans, laag veroordelingspercentage, FOEI-gesprekken met de dader, en zo'n 10% van alle zedenzaken die maanden tot een jaar op de plank blijven liggen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188752617
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2019 08:50 schreef Ludachrist het volgende:
Giftig topic is dit aan het worden.
Mensen bekennen kleur.

(Maar dan natuurlijk alleen online, want offline zijn ze de hoffelijkheid zelve. En dat is helemaal geen absurde tegenstrijdigheid hoor.)
"Pools are perfect for holding water"
pi_188752629
quote:
6s.gif Op maandag 2 september 2019 08:29 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarom sta ik eigenlijk in dat lijstje? :'(
Waarom heb je nog steeds geen bronnen of onderbouwing gepost voor je victim-blamende bewering dat 'veel beschuldigingen achteraf onwaar bleken', en waarom ga je alleen maar in op die in jouw ogen valse beschuldigingen, de correcte beschuldigingen en de persoonlijke verhalen zonder namen compleet negerend?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 2 september 2019 @ 12:47:28 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188752852
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:30 schreef probeer het volgende:

[..]

"Ik zie het niet, dus het bestaat niet. En al die vrouwen die aangeven dat het ze overkomen is, dat negeer ik voor het gemak maar."

Niveautje weer hoor.
Vrouwen die twintig jaar later via twitter gaan klagen, dat ze echt dachten dat het puur om werk ging toen ze om 3 uur 's nachts mee naar een hotelkamer gingen, krijgen van mij een opgestoken middelvinger dat heb je goed begrepen
pi_188752891
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:29 schreef probeer het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Ik weet inderdaad niets van je gedrag offline. Ik zie wel hoe je in dit topic post: beledigend over de vrouw die hiermee naar buiten treedt, en de gehele beweging invaliderend omdat er een paar verhalen met directe beschuldigingen tussen zitten.

Maar hoe zit het dan precies met al die honderden zo niet duizenden verhalen die geen naam noemen? Want daar hoor ik je niet over. Nee, volgens jou zorgen die paar verhalen waarin een naam genoemd wordt er voor dat al die andere verhalen geen waarde meer hebben. Vind ik erg raar.
[..]

En alweer negeer je het veel grotere probleem; honderden zo niet duizenden vrouwen die, zonder een naam te noemen, aangeven dat dit hun ook overkomt en er niets tot nauwelijks iets aan gedaan wordt.
[..]

Het artikel gaat over grensoverschrijdend gedrag in de game-industrie. Jullie maken daarvan dat het gaat over 'schandpalen'. Want dat komt makkelijker uit of zo?
Nee, want dat is waar het de vorige keer op uit is gedraaid en ik zie geen enkele reden waarom het dit keer opeens anders zou lopen.

En nogmaals, als je vind dat jou iets aan is gedaan: doe aangifte.

En wat betreft de vrouw die het aanzwengelt, die heeft van slachtofferschap een verdienmodel gemaakt, is bijna blut en heeft waarschijnlijk gewoon omzet nodig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188752913
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Lage aangiftebereidheid, ontmoedigingsgesprekken wanneer iemand aangifte doet (zo heten ze niet, maar daar komt het inhoudelijk wel op neer), lage pakkans, laag veroordelingspercentage, FOEI-gesprekken met de dader, en zo'n 10% van alle zedenzaken die maanden tot een jaar op de plank blijven liggen.
En als je het op twitter gooit zijn die problemen opgelost?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188752970
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, want dat is waar het de vorige keer op uit is gedraaid en ik zie geen enkele reden waarom het dit keer opeens anders zou lopen.

En nogmaals, als je vind dat jou iets aan is gedaan: doe aangifte.

En wat betreft de vrouw die het aanzwengelt, die heeft van slachtofferschap een verdienmodel gemaakt, is bijna blut en heeft waarschijnlijk gewoon omzet nodig.
quote:
Maar hoe zit het dan precies met al die honderden zo niet duizenden verhalen die geen naam noemen? Want daar hoor ik je niet over. Nee, volgens jou zorgen die paar verhalen waarin een naam genoemd wordt er voor dat al die andere verhalen geen waarde meer hebben. Vind ik erg raar.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188753005
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:55 schreef probeer het volgende:

[..]


[..]

Ik vind het erg raar dat de vrouwen er voor kiezen geen aangifte te doen maar het wel het internet op te slingeren. Daar hoor ik jou dan ook weer niet over.

Het heeft ook geen waarde. Op wat vernietigde carrieres na heeft metoo niets opgeleverd. Ja, dat mannen nog voorzichtiger zijn in hun omgang met vrouwen en ze bijvoorbeeld geen lift naar huis aanbieden want stel je voor dat je over 20 jaar opeens beschuldigd wordt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188753065
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En als je het op twitter gooit zijn die problemen opgelost?
Nee, maar het creert bij veel mensen (behalve blijkbaar jou dan, en wat andere users) bewustwording. Dat dit vele vrouwen overkomt.

Dan kan je dat vervolgens ter kennis nemen, eventueel wanneer noodzakelijk eens reflecteren op je eigen gedrag (of dat van anderen in je omgeving) richting vrouwen, of zelfs helemaal niets doen.

Of je gaat lopen zeiken dat het allemaal onzin is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188753111
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee, maar het creert bij veel mensen (behalve blijkbaar jou dan, en wat andere users) bewustwording. Dat dit vele vrouwen overkomt.

Dan kan je dat vervolgens ter kennis nemen, eventueel wanneer noodzakelijk eens reflecteren op je eigen gedrag (of dat van anderen in je omgeving) richting vrouwen, of zelfs helemaal niets doen.

Of je gaat lopen zeiken dat het allemaal onzin is.
ik hoef niet te reflecteren op mijn eigen gedrag want ik doe niets verkeerd. Voor bewustwording zijn betere methodes te bedenken en het is niet allemaal onzin, het is ronduit schadelijk voor mannen én vrouwen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188753128
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind het erg raar dat de vrouwen er voor kiezen geen aangifte te doen maar het wel het internet op te slingeren. Daar hoor ik jou dan ook weer niet over.
En hoe weet jij dat ze geen aangifte gedaan hebben?

En ze slingeren dat op het internet om anderen duidelijk proberen te maken dat dit een veelvoorkomend probleem is.

quote:
Het heeft ook geen waarde. Op wat vernietigde carrieres na heeft metoo niets opgeleverd. Ja, dat mannen nog voorzichtiger zijn in hun omgang met vrouwen en ze bijvoorbeeld geen lift naar huis aanbieden want stel je voor dat je over 20 jaar opeens beschuldigd wordt.
Nou, dan blijven die kerels iig uit de buurt van vrouwen. Kunnen ze ook minder seksueel grensoverschrijdend gedrag tonen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188753137
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En als je het op twitter gooit zijn die problemen opgelost?
Nee, maar daar gaat #metoo in eerste instantie ook niet over. En ook niet over beschuldigingen met naam en toenaam. Het gaat juist om openheid, om te laten zien hoe wijd verbreid er allerlei vormen van seksuele intimidatie en misbruik zijn, en aandacht voor die realiteit. En als 'men' er meer van bewust is, misschien de kans dat het minder wordt, dat aangifte wel opgenomen wordt, dat aangifte zin zal hebben, dat andere mannen ook hun vrienden/kennissen/in het uitgaansleven wijzen op grensoverschrijdend gedrag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188753191
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Vrouwen die twintig jaar later via twitter gaan klagen, dat ze echt dachten dat het puur om werk ging toen ze om 3 uur 's nachts mee naar een hotelkamer gingen, krijgen van mij een opgestoken middelvinger dat heb je goed begrepen
Het is inderdaad heel duidelijk hoe jij hier in staat. Nogal triest dat je daar stoer over doet, maar zelfs dat is erg typerend en ligt geheel binnen de verwachting.

Ik heb dan ook totaal niet het idee of de wens om je middels deze discussie te overtuigen of iets bij te brengen oid. Dat anderen kunnen zien hoe jij je opstelt, is meer dan genoeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188753222
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik hoef niet te reflecteren op mijn eigen gedrag want ik doe niets verkeerd. Voor bewustwording zijn betere methodes te bedenken en het is niet allemaal onzin, het is ronduit schadelijk voor mannen én vrouwen.
"Eventueel wanneer noodzakelijk"

Ik vind het oprecht fijn om te horen dat je dat gedrag niet vertoont.

Heb je ideeën voor betere methodes dan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_188753233
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, maar daar gaat #metoo in eerste instantie ook niet over. En ook niet over beschuldigingen met naam en toenaam. Het gaat juist om openheid, om te laten zien hoe wijd verbreid er allerlei vormen van seksuele intimidatie en misbruik zijn, en aandacht voor die realiteit. En als 'men' er meer van bewust is, misschien de kans dat het minder wordt, dat aangifte wel opgenomen wordt, dat aangifte zin zal hebben, dat andere mannen ook hun vrienden/kennissen/in het uitgaansleven wijzen op grensoverschrijdend gedrag.
Dankjewel. Mooie post en een goed antwoord.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 2 september 2019 @ 13:12:37 #19
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188753307
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, maar daar gaat #metoo in eerste instantie ook niet over. En ook niet over beschuldigingen met naam en toenaam. Het gaat juist om openheid, om te laten zien hoe wijd verbreid er allerlei vormen van seksuele intimidatie en misbruik zijn, en aandacht voor die realiteit. En als 'men' er meer van bewust is, misschien de kans dat het minder wordt, dat aangifte wel opgenomen wordt, dat aangifte zin zal hebben, dat andere mannen ook hun vrienden/kennissen/in het uitgaansleven wijzen op grensoverschrijdend gedrag.
Geloof je dat allemaal zelf? :') Het gaat er vooral om dat rijke/invloedrijke mensen nu leeggeknepen kunnen worden aan de hand van allerlei moeilijk te verifiëren claims. Slachtofferschap als verdienmodel.

Het is tevens een wapen om de benoemingen van politieke tegenstanders te ontsporen. Zie de Kavanaugh zaak.

Ik geloof best dat er zo nu en dan ook échte slachtoffers naar voren komen met hun verhaal, maar dat is meer een bijverschijnsel.
pi_188753316
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Vrouwen die twintig jaar later via twitter gaan klagen, dat ze echt dachten dat het puur om werk ging toen ze om 3 uur 's nachts mee naar een hotelkamer gingen, krijgen van mij een opgestoken middelvinger dat heb je goed begrepen
En toch he, zou het erg fijn zijn als ik erop kan vertrouwen dat wanneer ik op welk tijdstip van dag of nacht meega met een man ergens heen, ik weet dat ik veilig ben en dat er niets gebeurt wanneer ik dat niet wil. Dat ik daar niet eens over na zou hoeven denken.

Wat zeg ik, dat zou fijn zijn? Eigenlijk zou dat vanzelfsprekend moeten zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188753353
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En toch he, zou het erg fijn zijn als ik erop kan vertrouwen dat wanneer ik op welk tijdstip van dag of nacht meega met een man ergens heen, ik weet dat ik veilig ben en dat er niets gebeurt wanneer ik dat niet wil. Dat ik daar niet eens over na zou hoeven denken.
Het is alleen nogal lastig om daar garanties op te geven of het juridisch af te dwingen, want uiteindelijk kun je wel in een rechtszaal gaan zitten maar is er gewoon heel weinig bewijs.

Dat is ook het enorm moeilijke met (vermeende) zedenzaken, je kan niks bewijzen en je moet altijd op iemands woord af gaan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_188753440
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het is alleen nogal lastig om daar garanties op te geven of het juridisch af te dwingen, want uiteindelijk kun je wel in een rechtszaal gaan zitten maar is er gewoon heel weinig bewijs.

Dat is ook het enorm moeilijke met (vermeende) zedenzaken, je kan niks bewijzen en je moet altijd op iemands woord af gaan.
Dus moeten we voorkomen dat zedenmisdrijven plaatsvinden. En dus moet er meer openheid over komen, mag er best wat bewustzijn worden gekweekt voor de realiteit dat bijvoorbeeld zoals the-eye aangeeft als een vrouw meegaat om 3 uur 's nachts het haar eigen schuld is als er iets gebeurt, want tja, dat kun je verwachten. Laten we dat nou eens niet hoeven te verwachten. Dat gaat niet juridisch nee, maar puur op menselijkheid en fatsoen wellicht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188754039
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, maar daar gaat #metoo in eerste instantie ook niet over. En ook niet over beschuldigingen met naam en toenaam. Het gaat juist om openheid, om te laten zien hoe wijd verbreid er allerlei vormen van seksuele intimidatie en misbruik zijn, en aandacht voor die realiteit. En als 'men' er meer van bewust is, misschien de kans dat het minder wordt, dat aangifte wel opgenomen wordt, dat aangifte zin zal hebben, dat andere mannen ook hun vrienden/kennissen/in het uitgaansleven wijzen op grensoverschrijdend gedrag.
Ja dat klopt wel tot op zekere hoogte, maar het is natuurlijk gewoon uitgelopen op mensen ordinair aan de schandpaal nagelen zonder mogelijkheid tot verweer.

Wat heb jij voor reden om aan te nemen dat dat nu anders gaat zijn?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188754067
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En toch he, zou het erg fijn zijn als ik erop kan vertrouwen dat wanneer ik op welk tijdstip van dag of nacht meega met een man ergens heen, ik weet dat ik veilig ben en dat er niets gebeurt wanneer ik dat niet wil. Dat ik daar niet eens over na zou hoeven denken.

Wat zeg ik, dat zou fijn zijn? Eigenlijk zou dat vanzelfsprekend moeten zijn.
Nou, het is heel simpel: dat ben je niet (altijd) en daar gaat geen metoo iets aan veranderen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188754091
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:07 schreef probeer het volgende:

[..]

"Eventueel wanneer noodzakelijk"

Ik vind het oprecht fijn om te horen dat je dat gedrag niet vertoont.

Heb je ideeën voor betere methodes dan?
Volgens mij is iedere denkbare methode een betere oplossing. Zelfs een sire campagne.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')