abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188983281
@CoolGuy; Sofie is ruim 13 maanden nu en zegt ook niks verstaanbaars. Ze maakt een hoop geluid maar woorden zijn het niet :P

Ze heeft trouwens met 10 maanden oud wel papa en mama gezegd maar is daar weer mee gestopt. Te druk met andere dingen :?
pi_188985422
Hier met 15 maanden ook nog niet zoveel woorden hoor, maar ik maak me geen zorgen erover. Zelfs het consultatiebureau vond er niks van :P Hij zegt wel soms papa/mama, maar meestal is het een mamamamamamamamaaaa als er iets is wat hij wil en wat ik moet regelen voor hem :') En hij kan 'hap' en 'op'. Ohja, 'Boe!' is ook nog wel een dingetje de laatste dagen. Hij doet het bij alles :') En dat is het wel een beetje geloof ik :D
pi_188985517
Ik merk wel dat Jip nu heel erg bezig is met klanken en intonatie nadoen. Ik doe veel kiekeboe met hem: 'Kiekeeeeee.... Boe!'. Daar komt dus ook dat geboe van hem nu vandaan, hij probeert ook het 'Kiekeeeee' te zeggen, alleen dat kan hij nog niet, maar hij neemt wel al de intonatie over van hoe ik het zeg. Heel aandoenlijk vind ik dat oO<
pi_188985814
Toto is volgende week 17 maanden en hij zegt nu twee woorden die we kunnen verstaan. Mama en papa. Eerder was het mama en dada dus er zit vooruitgang in :P Hij praat heel erg veel maar dat is tot nu toe dus gebrabbel.

Wij maken er ons ook niet druk om. We kunnen hem alleen stimuleren :)
pi_188985936
Casper is 20 maand maar ik vind hem ook niet heel vlot. Er zijn wel gerichte woordjes (papa, mama, die, uit, dinke -drinken, kijke, kikke -kikker, op, cracker) maar vooral ook nog steeds veel onverstaanbaar gebrabbel :P
pi_188985954
Het consultatiebureau wilden jullie toch extra zien daarom LBF? Ben benieuwd hoe het gaat bij onze volgende afspraak in oktober.
pi_188986709
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:31 schreef DorothyGale het volgende:
Het consultatiebureau wilden jullie toch extra zien daarom LBF? Ben benieuwd hoe het gaat bij onze volgende afspraak in oktober.
Ik geloof dat dat Schanu was! :) Ze vroegen in juli (met 1,5 jaar) of hij 5 woordjes kon zeggen (dat kon hij), en dat was prima. Dus volgens mij is hij niet traag maar ik vind m ook zeker niet snel :P

Edit: er zijn wel meer gerichte woordjes dan ik bovenstaand typ maar dit kwam me zo te boven. Al typend is het toch wel aardig wat maar het gebrabbel is gewoon veel meer aanwezig dan woordjes zeggen :P

[ Bericht 2% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 17-09-2019 11:16:33 ]
pi_188987321
Ah okee, dan was ik in de war :) Fijn dat hij op het schema van het CB ligt ;)
pi_188987936
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:29 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Casper is 20 maand maar ik vind hem ook niet heel vlot. Er zijn wel gerichte woordjes (papa, mama, die, uit, dinke -drinken, kijke, kikke -kikker, op, cracker) maar vooral ook nog steeds veel onverstaanbaar gebrabbel :P
Dit dus, hier 21 maanden en het begint nu langzamerhand wat meer te worden :Y

Hier trouwens niet meer op het CB geweest sinds de 14 maanden afspraak, heb ook geen uitnodiging gehad of iets? Ik maak me verder ook geen zorgen over de ontwikkeling van C dus mis het ook niet echt eigenlijk :P Wegen en meten kan ik inmiddels ook zelf wel, toevallig gisteren haar even op de weegschaal gezet; 11,9 kilo nu.

DFD met mijn lekker niet genderneutrale poppenmoedertje O+ *O* Ze racet nu echt door de woonkamer met dat wagentje, zo grappig dat ik me een aantal weken terug nog zorgen maakte of ze wel ging lopen :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188988037
Juul is over 2 weken 15 maanden. Ze zegt mama (nou ja vooral mamamamamamama), 'uit' en 'eten'. Meer woorden heb je niet nodig.

MAAR ik vraag me af of anderen die woorden ook herkennen _O- Je verstaat je eigen kind toch sneller denk ik.

Ze doet wel veel klanken na nu, haar eigen naam is bijvoorbeeld uia (J.u.l.i.a.) en haar broer is enanin (B.e.n.j.a.m.i.n.) maar dan echt op klanken gebaseerd dus als ze dat roept waar iemand anders bij is, weet ik zeker dat zij het niet herkennen zoals wij dat doen.

Overigens eet mevrouw zelf, alles....waardoor de helft op de grond belandt. Ze wilt geen hapjes meer krijgen, dan gaat ze krijsen, gisteren aten we rijst dus dat ging vooral op de grond....ze eet weer als een bouwvakker overigens dus vast in een groeispurt of zo.

En ze gaat steeds vaker heel even los staan. Gek kind. Stappen aan onze handen of langs de bank doet ze hartstikke instabiel overigens dus los lopen duurt vast nog wel even.
pi_188988211
@exode

Dit gaat hier wel op in ieder geval
:')
pi_188988294
Ik heb mijn kind inmiddels wel zo getraind dat hij zijn knie aanwijst als ik vraag waar z’n patella (knieschijf) is. Al dacht ik me te herinneren dat een kind eerst nog geen knieschijf heeft maar dat mag de pret niet drukken :P

Schattig Rena! O+ Kinderen kunnen dan ook opeens iets zo goed dat je je inderdaad soms afvraagt waarom je je soms zorgen maakte :P

Nu ik hier toch ben in mijn pauze en bij gebrek aan collega’s vandaag drop ik ook een paar DFDtjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188988357
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 12:06 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
@:exode

[ afbeelding ]

Dit gaat hier wel op in ieder geval
:')
Hier ook _O- Of als ze op een bepaalde manier jengelt; hier is je drinkbeker :D

Casper O+ Als je zulke leuke kinderen bij de kringloop kon halen waren ze vast uitverkocht *;

Exode, wel knap dat ze haar eigen naam al een beetje kan, dat gaat hier nog wel een tijdje duren vrees ik :+ De enige naam die ze hier zegt is Annie en dat is een verbastering van de naam van haar tante _O- . Oh en sinds kort noem ze mijn man en mij geen mama en papa meer maar mammie en pappie, echt te zoet :') O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 17 september 2019 @ 12:19:26 #264
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_188988362
Mijnes is 16 maanden en kan duidelijk mama, papa en naam van zijn grote zus zeggen. Verder kan hij sommige woordjes nazeggen (als kaas en kuiken :P heeft alleen geen idee wat het is) verder is het vooral klanken na apen. Net als dat elk dier hetzelfde geluid maakt :D
pi_188988763
Tot een maand of achttien kwam er uit Günther weinig meer dan 'papa', 'mamamamama' en 'boep' (poep) en toen ging het ineens retesnel en ik denk dat -ie afgezien van het aanhoudende gebrabbel vol nonsens, nu (ruim twintig maanden) wel rond de tweehonderd woorden zit. Was ineens een explosie! Afgelopen week voor het eerst iets zin-achtigs in plaats van losse woordjes: 'nee, papa doen' toen ik het waagde om aanstalten te maken om z'n luier te verschonen terwijl z'n vader ook thuis was. Vader in kwestie schoot er vol van :+

Anyway, @CoolGuy - niks om je druk over te maken! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_188988818
Schattige dingen die ik overigens weiger te corrigeren zijn 'poepa' in plaats van 'opa' en nog altijd (terwijl alle andere kleuren gewoon goed gaan) 'hartjes' in plaats van 'roze' 8)7 O+
pi_188989090
Haha ik vind hartjes ipv roze wel echt awesome hoor :D
pi_188989134
LBF, haha ja dit dus exact.

Het is natuurlijk ook makkelijker dat je als ouder dingen in context kan zien. Zo roept ze dus heel hard enenin enenin als ze B op de trap hoort.

En het woord eten, wordt gevolgd door een kruipsprint naar haar stoel (of die van B waar ze dan opklimt). Dus dan is het ook zonder woord vrij duidelijk dat ze wil eten.

Oh en haar knuffele Dikkie Dik is iiiiieeeeiiiieeee _O-
pi_188989464
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 13:01 schreef Aure het volgende:
Haha ik vind hartjes ipv roze wel echt awesome hoor :D
Ik ook :D

Minder awesome: dude liet gister iets uit de handen vallen en riep 'sjit' in plaats van het tot dusver gebruikelijke 'oepsie' }:|
pi_188990265
Weinig tijd om nog bij te lezen, maar stiekem alvast even meer lezen met alle foto's! O+

Wij doen mee! DFD, wij gaan met de volgende medische kwaal.
Ze heeft weer de grond gekopt. |:( :s)
pi_188991743
Ahw gossie NJ, brokkenpiloot heb je daar :D
pi_188991763
Ach arm meisje!
pi_188992109
Hier (bijna 16 maanden) zegt: Mama, Papa, Opa, Ommmmmma, happie (eten), open, op, dicht, poeh (poep), tette (tv kijken), nee, AUW, UH-OH, poe (gepoept), oto (auto), wahwah (hond wafwaf).

Zitten dus echt wel dingen bij waar je een woordenboek bij nodig hebt als je dr niet zo goed kent. :P

SPOILER

[ Bericht 26% gewijzigd door VitaBella op 17-09-2019 17:00:42 ]
pi_188992440
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 12:12 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik heb mijn kind inmiddels wel zo getraind dat hij zijn knie aanwijst als ik vraag waar z’n patella (knieschijf)
:D
Volgende stap is het zelf benoemen ;)

M van 18 maanden begrijpt een heleboel, zegt een stuk minder. Soms zegt ze opeens heel duidelijk een woord en dan komt ‘ie weken niet meer terug. Komt vanzelf goed. Vooralsnog werkt wijzen en krijsen ook prima :)
pi_188992453
Wat een bult, NJ! :X

Leuk kapsel heeft je dochter, Rena. O+

Z. kijkt hier weleens op YouTube naar Engelse liedjes. Die filmpjes zijn leuker dan de Nederlandse dus daar haalt ze ook Engelse woorden vandaan.
Als ze iets aanwijst zegt ze: ‘see’? Een eend noemt ze soms gewoon ‘eend’ en soms ‘duck’.
Ze zegt ‘bye, ‘bye’ en vanmorgen riep ze steeds heel blij ‘happy, happy, happy’. *O*

Mijn kleine Dora. :P O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')