abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188770962
Doe de auto weg. Dat scheelt belasting, verzekering, benzine, onderhoud.

edit: oh dit topic had al meerdere pagina's. Niet gelezen. Maar toch: weg die auto.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:44:31 #177
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188771709
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:53 schreef uncucked het volgende:

[..]

Als je er voor je werk representatief uit moet zien is 150 euro per maand voor kleding echt niet veel. Een beetje een net pak kost zo honderden euro's. (Laat staan als je in een bedrijfssector zit waar je alleen wat voorstelt als je pakken van bepaalde merken draagt).
Onzin. Nette kleding hoeft helemaal niet duur te zijn.

Lees het boek 'the millionaire nextdoor' voor de gein is, krijg je een idee van wat de écht rijkeren van deze wereld, dus niet de wannabees met hun 'merk' kleding uitgeven aan onder andere kleding.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metro2005 op 03-09-2019 15:51:59 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_188773198
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:53 schreef uncucked het volgende:

[..]

Als je er voor je werk representatief uit moet zien is 150 euro per maand voor kleding echt niet veel. Een beetje een net pak kost zo honderden euro's. (Laat staan als je in een bedrijfssector zit waar je alleen wat voorstelt als je pakken van bepaalde merken draagt).
Een paar pakken kunnen inderdaad duur zijn icm de stomerij, al is het wel zo dat veel mensen hun pakken te vaak laten stomen. Dat hoeft echt niet wekelijks tenzij je door de regen hebt gelopen of het vies hebt gemaakt. Evt stank komt bijna altijd van je overhemd, omdat je zit te zweten met je pak aan. Goed rouleren en luchten, evt een stoomapparaat gebruiken, en dan is de kans groot dat er zelfs na een paar maanden (ja echt) nog niks vreemds ruikt aan je pak. Maar goed, dat verschilt ook per persoon. Ik zweet niet veel. Bij sommigen stinkt de pantalon al na 1 dag (tip: koop beter ondergoed).
Wat voor werk doe je? Tegenwoordig is een pak bijna nergens meer verplicht.

Een bedrijf waar je niks voorstelt tenzij je pakken draagt van bepaalde merken klinkt overigens afschuwelijk. Pakken van 300-500 euro zijn prima. Zit je in de advocatuur ofzo? Of een raar doorgedraaid salesbedrijf? Enige wat ik kan bedenken waar zo'n hufterige cultuur kan heersen. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Trog op 03-09-2019 17:23:18 ]
pi_188773621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:15 schreef Trog het volgende:

[..]

Een paar pakken kunnen inderdaad duur zijn icm de stomerij, al is het wel zo dat veel mensen hun pakken te vaak laten stomen. Dat hoeft echt niet wekelijks tenzij je door de regen hebt gelopen of het vies hebt gemaakt. Evt stank komt bijna altijd van je overhemd, omdat je zit te zweten met je pak aan. Goed rouleren en luchten, evt een stoomapparaat gebruiken, en dan is de kans groot dat er zelfs na een paar maanden (ja echt) nog niks vreemds ruikt aan je pak. Maar goed, dat verschilt ook per persoon. Ik zweet niet veel. Bij sommigen stinkt de pantalon al na 1 dag (tip: koop beter ondergoed).
Wat voor werk doe je? Tegenwoordig is een pak bijna nergens meer verplicht.

Een bedrijf waar je niks voorstelt tenzij je pakken draagt van bepaalde merken klinkt overigens afschuwelijk. Pakken van 300-500 euro zijn prima. Zit je in de advocatuur ofzo? Of een raar doorgedraaid salesbedrijf? Enige wat ik kan bedenken waar zo'n hufterige cultuur kan heersen. :')
Sowieso elke dag een schoon overhemd aan doen uiteraard. Dat scheelt al.

Pakken van 300-500 euro zijn idd prima. Maar daar ga je al, dan kun je nooit met een kledingbudget van 150 euro per jaar uitkomen zoals sommigen hier.

Als je twee of drie goede pakken in je kledingkast wil hebben, 6 goede overhemden (1 voor elke werkdag plus 1 reserve), nette schoenen, nette riem (uiteraard in zelfde kleur als je schoenen). Dan vind ik 150 euro per maand/1800 euro per jaar besteden helemaal niet onredelijk. Zeker als er ook nog vrijetijdskleding, ondergoed, sokken etc. van gekocht moet worden.

Klein advocatenkantoor. Bij ons is het niet zo heel gek hoor met merken enzo, maar formele kleding wordt wel verwacht. Zelfs de secretaresses worden geacht in (mantel)pak op hun werk te verschijnen, en die verdienen waarschijnlijk nog minder dan TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')