Juistem.quote:Op maandag 2 september 2019 14:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Mits je elkaar niet vermoord en elke dag de kop in slaat, er geen extreme persoonlijkheidsstoornissen en/of verslavingen in het spel zijn is scheiden meestal een beroerde oplossing. Mensen denken altijd dat het wel weer goedkomt maar ook ik zie om mij heen genoeg voorbeelden dat dit zeker niet altijd het geval is. En ja, als je eenmaal gescheiden bent is het te laat en zit je met de gebakken peren - de kinderen zijn sowieso de dupe, hoe dan ook
Heel veel kinderen van gescheiden ouders, scheiden uiteindelijk zelf ook. Het is een vicieuze cirkel.quote:Op maandag 2 september 2019 14:19 schreef Chia het volgende:
[..]
Omdat als ik om mij heen kijk dan zie ik het omgekeerde van wat jij beschrijft. En dat heb ik zelf ook ervaren als kind van gescheiden ouders.
Dat van die tweede scheiding heb ik dan geen voorbeeld van, maar dat is onderzocht.
https://www.volkskrant.nl(...)efkinderen~bef3c025/
[..]
Kon zo gauw geen originele bron vinden, dus dan maar zo.
Ja hehe.quote:Op maandag 2 september 2019 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij dat laatste staat 'kan', dat is wezenlijk anders dan vaak nog schadelijker.
Behalve dan dat de meeste mensen dat gewoon niet trekken.quote:Op maandag 2 september 2019 14:24 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Juistem.
En het is zo vaak omdat na een lange periode de lust inkakt. Dat is normaal mensen! Je kan geen heel leven lang supergeil en verliefd zijn met dezelfde persoon.
De oplossing daarvoor is echter niet om hem dan maar te peren, je gezin te slopen, de kinderen een enorme douw te geven en vaak ook nog eens financieel de lul te zijn en een nieuw gezin te gaan starten, want na een paar jaar zit je in exact dezelfde sleur. Maar wel met een verwoest gezin, met kinderen die allemaal een knauw oplopen erdoor etc.
Ik predik dan ook geen seriële monogamie zoals daar bedreven wordt, maar laat je partner gewoon eens wat leuks erbij doen. Dat haalt de druk vd ketel en zorgt dat je aan langdurige relatie kan houden en een stabiel gezinsleven voor de kinderen.
Er is een verschil tussen zeggen dat dat vaak het geval is, of dat er een kans is dat.quote:Op maandag 2 september 2019 14:24 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja hehe.Er is gewoon een kans dat dat nog meer schade aanricht (ook al is het dan 'maar' de stiefouder). Zulke dingen zijn nooit een absolute waarheid voor elk mens. Leek mij nogal overbodig om te vermelden.
Dit is echt de meeste onzin ooit.quote:Op maandag 2 september 2019 14:24 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Juistem.
En het is zo vaak omdat na een lange periode de lust inkakt. Dat is normaal mensen! Je kan geen heel leven lang supergeil en verliefd zijn met dezelfde persoon.
De oplossing daarvoor is echter niet om hem dan maar te peren, je gezin te slopen, de kinderen een enorme douw te geven en vaak ook nog eens financieel de lul te zijn en een nieuw gezin te gaan starten, want na een paar jaar zit je in exact dezelfde sleur. Maar wel met een verwoest gezin, met kinderen die allemaal een knauw oplopen erdoor etc.
Ik predik dan ook geen seriële monogamie zoals daar bedreven wordt, maar laat je partner gewoon eens wat leuks erbij doen. Dat haalt de druk vd ketel en zorgt dat je aan langdurige relatie kan houden en een stabiel gezinsleven voor de kinderen.
Nee maar wat ze nu doen is feitelijk puur egoïsme en het netto resultaat is veel erger.quote:Op maandag 2 september 2019 14:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de meeste mensen dat gewoon niet trekken.
Meestal dus niet. Tenzij de ouders elkaar echt haten.quote:Op maandag 2 september 2019 14:29 schreef Solid-Snake het volgende:
Maar uiteindelijk is het beter voor iedereen.
Je oppert een alternatief wat voor veruit de meesten geen alternatief is. En als mensen die dat alternatief dus niet hebben niet voor dat alternatief kiezen zijn ze egoïstisch?quote:Op maandag 2 september 2019 14:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee maar wat ze nu doen is feitelijk puur egoïsme en het netto resultaat is veel erger.
Nou mijn m'n moeder is er anders wel beter van geworden en ik en m'n broers ookquote:Op maandag 2 september 2019 14:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Meestal dus niet. Tenzij de ouders elkaar echt haten.
Even pijnlijk en geen pretje????? Zelf wel eens gescheiden? Je hebt blijkbaar geen idee wat dat inhoudt ..... Genoeg drama's op dat vlak om mij heen gezien. Vaak puur egoisme inderdaad want eigen geluk staat natuurlijk vooropquote:Op maandag 2 september 2019 14:29 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Dit is echt de meeste onzin ooit.
Als kind die zelf uit een gescheiden gezin komt zou ik met deze situatie echt niet blij zijn geweest.
Ja het is even pijnlijk voor de kinderen als je gaat scheiden. Voor de ouders zelf is het ook geen pretje.
Maar uiteindelijk is het beter voor iedereen.
Daar is de wetenschap nog helemaal niet uit.quote:Op maandag 2 september 2019 14:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Meestal dus niet. Tenzij de ouders elkaar echt haten.
Pfoe, deze cijfers ook:quote:Op maandag 2 september 2019 14:19 schreef Chia het volgende:
[..]
Omdat als ik om mij heen kijk dan zie ik het omgekeerde van wat jij beschrijft. En dat heb ik zelf ook ervaren als kind van gescheiden ouders.
Dat van die tweede scheiding heb ik dan geen voorbeeld van, maar dat is onderzocht.
https://www.volkskrant.nl(...)efkinderen~bef3c025/
[..]
Kon zo gauw geen originele bron vinden, dus dan maar zo.
quote:Ruim de helft van de gescheiden ouders krijgt een nieuwe relatie. En van die tweede huwelijken loopt meer dan de helft binnen vijf jaar stuk.’
Zowel voor de kinderen als meestal ook de ouders ...quote:Op maandag 2 september 2019 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar is de wetenschap nog helemaal niet uit.
Wel dat bij een onveilige situatie scheiden per definitie beter is. Maar verder: nope.
Eh, nee.quote:Op maandag 2 september 2019 14:33 schreef Solid-Snake het volgende:
Trouwens, was jij niet van mening dat het super cuck is als je je vrouw laat neuken door een ander?
Nou ja, wat moet je dan als je echt niet meer verder wil met de ander. Als het gewoon niet meer werkt?quote:Op maandag 2 september 2019 14:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Even pijnlijk en geen pretje????? Zelf wel eens gescheiden? Je hebt blijkbaar geen idee wat dat inhoudt ..... Genoeg drama's op dat vlak om mij heen gezien. Vaak puur egoisme inderdaad want eigen geluk staat natuurlijk voorop
Maar komt dat door het verleden, of iets wat al in de mensen zelf zit? Dit soort zaken moet je wel nader uitpluizen voordat je er conclusies aan gaat verbinden.quote:Op maandag 2 september 2019 14:35 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Pfoe, deze cijfers ook:
[..]
Dit.quote:Op maandag 2 september 2019 14:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is dat de kinderen ouders hebben die gelukkig zijn.
Lees je eens fatsoenlijk in man want je hebt echt geen ideequote:Op maandag 2 september 2019 14:38 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Dit.
Als kind merk je het echt wel als je ouders niet gelukkig zijn. En daar ga je je dan door schuldig voelen.
Ja dat hoor je idd vaak van kinderen van gescheiden ouders of ouders die heel veel ruzies hebben. Ik denk dat als de relatie gewoon echt niet meer werkt en de ouders duidelijk ongelukkig zijn het beter is als ze uit elkaar gaan. En het dan zo goed mogelijk proberen te regelen voor de kinderen. Kinderen kunnen best wel wat hebben en ouders hebben ook het recht om een gelukkig te zijn in hun leven wat uiteindelijk doorstraalt naar de kinderen.quote:Op maandag 2 september 2019 14:38 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Dit.
Als kind merk je het echt wel als je ouders niet gelukkig zijn. En daar ga je je dan door schuldig voelen.
Solid-Snake heeft hier wel gelijk in hoor.quote:Op maandag 2 september 2019 14:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lees je eens fatsoenlijk in man want je hebt echt geen idee
Mensen geven wel erg snel op hoor tegenwoordig. Als het niet meer hosana en gejuich is, wat het niet meer is na zoveel jaar, dan kappen ze ermee.quote:Op maandag 2 september 2019 14:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, wat moet je dan als je echt niet meer verder wil met de ander. Als het gewoon niet meer werkt?
Uhu. Behalve dan natuurlijk dat m'n eigen ouders gescheidenquote:Op maandag 2 september 2019 14:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lees je eens fatsoenlijk in man want je hebt echt geen idee
Niet meer werkt? Wat houdt dat in? Jij denkt dat het bij partners 50 jaar lang werkt? Die utopie is al lang achterhaaldquote:Op maandag 2 september 2019 14:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, wat moet je dan als je echt niet meer verder wil met de ander. Als het gewoon niet meer werkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |