abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188753909
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee hoor. Waarom een kind in een gebroken gezin zetten als het niet nodig is? Als je beide beetje aantrekkelijk bent en blijft, kom je geen leven door zonder eens iemand anders leuk te vinden.

Die onzin dat een lover erbij hebben opeens het einde van de wereld is. Wat een kolder.
Dat werkt voor de meesten gewoonweg niet joh.
pi_188753926
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou, ik zie het nu heel veel om me heen, die zogenaamd 'samengestelde gezinnen' en het is per definitie 1 bonk ellende.
Dan kijk je bij de verkeerde gezinnen vermoed ik.

Natuurlijk is het ideaal als beide ouders bij elkaar blijven en gelukkig met elkaar zijn, maar helaas is de realiteit anders en je kan met samengestelde gezinnen een prima alternatief bieden voor de kinderen.
pi_188753934
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als ze nou eens een keer moeite hadden gedaan en rationeel naar de zaken gekeken hadden niet nee.

Ik zie dat ook bij m'n buurvrouw. Man had wel eens een vriendinnetje, niet zo vreemd ook want zij was constant depri. Maar hij was er wel, regelde alles en het was een functioneel gezin. Zij komt erachter, wordt boos en smijt hem eruit. Nu zit ze in d'r eentje depri te wezen, de kinderen zijn er de helft vd tijd niet, huishouden functioneert niet meer want hij deed het meeste etc
Ze komt d'r huis amper uit, komt financieel niet meer rond, geen vakantie, geen leuke dingen meer etc

En waarom? Om niks feitelijk.
Omdat hij haar vertrouwen ernstig heeft beschaamd. Daarom.
pi_188753935
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat werkt voor de meesten gewoonweg niet joh.
Hij heeft zelf al meerdere malen toegeven dat hij vaak is vreemd gegaan, dus ik snap het wel waarom hij het constant probeert goed te praten :')
pi_188753936
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als ze nou eens een keer moeite hadden gedaan en rationeel naar de zaken gekeken hadden niet nee.

Ik zie dat ook bij m'n buurvrouw. Man had wel eens een vriendinnetje, niet zo vreemd ook want zij was constant depri. Maar hij was er wel, regelde alles en het was een functioneel gezin. Zij komt erachter, wordt boos en smijt hem eruit. Nu zit ze in d'r eentje depri te wezen, de kinderen zijn er de helft vd tijd niet, huishouden functioneert niet meer want hij deed het meeste etc
Ze komt d'r huis amper uit, komt financieel niet meer rond, geen vakantie, geen leuke dingen meer etc

En waarom? Om niks feitelijk.
Je had het toch over samengestelde gezinnen? Ouders die niet in hetzelfde huis wonen is geen samengesteld gezin hè. Dat wordt het pas als pa en ma per se willen hokken met nieuwe lovers en hun eventuele kinderen.

En hier lijkt de psychische problematiek van de depressie van moeders de grootste crux te zijn. Alleen door de scheiding is dat veel zichtbaarder geworden.
pi_188753944
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het ideaal als beide ouders bij elkaar blijven en gelukkig met elkaar zijn, maar helaas is de realiteit anders en je kan met samengestelde gezinnen een prima alternatief bieden voor de kinderen.
Met geen samengesteld gezin en gewoon een lattende gescheiden pa en ma kun je kinderen dat ook bieden.
pi_188753955
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:02 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Hij heeft zelf al meerdere malen toegeven dat hij vaak is vreemd gegaan, dus ik snap het wel waarom hij het constant probeert goed te praten :')
Nou ja, wie ben ik om hem te vertellen hoe hij zijn relaties in moet richten, alleen geloof ik niet zo in liegen en bedriegen voor mijzelf (past niet bij mij) en ik geloof ook dat open relaties in verreweg de meeste gevallen niet werken (op basis van mijn ervaring daarmee en vooral wat ik bij anderen heb gezien).
pi_188753985
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Omdat hij haar vertrouwen ernstig heeft beschaamd. Daarom.
Nu heeft ze niets, nakko, nada.

En wat was nou het probleem? De facto niets. Maar ja, 'de maatschappij' vindt dan dat je heel boos moet worden en zo.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188753986
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:03 schreef Chia het volgende:

[..]

Met geen samengesteld gezin en gewoon een lattende gescheiden pa en ma kun je kinderen dat ook bieden.
Klopt. Ik reageer meer op dat hij zegt dat samengestelde gezinnen per definitie 1 bonk ellende betekent. Daar ben ik het niet mee eens.

Het is wel lastiger, zonder meer. Zeker ook omdat kinderen meest waarschijnlijk wat nieuwe partners zien komen en gaan.
pi_188754025
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nu heeft ze niets, nakko, nada.

En wat was nou het probleem? De facto niets. Maar ja, 'de maatschappij' vindt dan dat je heel boos moet worden en zo.
Ze heeft nu dat ze niet meer hoeft samen te leven met iemand die ze wantrouwt.

Het gaat er geloof ik bij jou niet helemaal in dat vertrouwen een fundamenteel onderdeel is van relaties en dat slechts weinigen in staat zijn om een liefdesrelatie te laten werken zonder dat fundamentele onderdeel.

Ik kan je garanderen dat ruim meer dan 9 op de 10 mensen geen relatie wil met iemand die ze wantrouwen.
pi_188754027
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zie het anders heel veel, bij zo'n beetje ieder 'samengesteld' gezin.
Kinderen die elkaar niet liggen, gezeik tussen de kinderen en nieuwe stiefouders, überhaupt andermans kind opvoeden ( :') ) , meerdere ouders betrokken bij beslissen en altijd gezeik daarmee, rechters die tussenbeide moeten komen omdat het nieuwe liefje van mama 250 km verderop woont en zij de kinderen mee wil verhuizen daarheen, opa's en oma's die hun kleinkinderen niet meer zien etc etc etc

Alleen maar gezeik.
pi_188754035
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Klopt. Ik reageer meer op dat hij zegt dat samengestelde gezinnen per definitie 1 bonk ellende betekent. Daar ben ik het niet mee eens.

Het is wel lastiger, zonder meer. Zeker ook omdat kinderen meest waarschijnlijk wat nieuwe partners zien komen en gaan.
Maar vervolgens geeft hij een voorbeeld waarin geen sprake is van een samengesteld gezin, want die depressieve buurvrouw heeft geen nieuwe inwonende partner. :P
pi_188754049
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:09 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar vervolgens geeft hij een voorbeeld waarin geen sprake is van een samengesteld gezin, want die depressieve buurvrouw heeft geen nieuwe inwonende partner. :P
Oh hij heeft nu een samengesteld gezin en daar is alleen maar gedoe mee.
pi_188754052
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Kinderen die elkaar niet liggen, gezeik tussen de kinderen en nieuwe stiefouders, überhaupt andermans kind opvoeden ( :') ) , meerdere ouders betrokken bij beslissen en altijd gezeik daarmee, rechters die tussenbeide moeten komen omdat het nieuwe liefje van mama 250 km verderop woont en zij de kinderen mee wil verhuizen daarheen, opa's en oma's die hun kleinkinderen niet meer zien etc etc etc

Alleen maar gezeik.
Lees de eerste zin in mijn reactie waar je op reageerde nog eens aandachtig door.
pi_188754068
quote:
18s.gif Op maandag 2 september 2019 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Lees de eerste zin in mijn reactie waar je op reageerde nog eens aandachtig door.
Nee, ik zie het namelijk bij alle 'samengestelde' gezinnen om me heen. Al die ouders die elkaar de tent uitvechten, niet praten behalve via whatsapp-berichtjes, kinderen die heen en weer getrokken worden, wekenlang elkaar niet zien tijdens de vakatie's etc
pi_188754069
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:09 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja, die depressieve buurvrouw vond ik sowieso niet zo'n gelukkig voorbeeld, eens temeer omdat hij daar die man even als the good guy neerzet en haar als domoor.
pi_188754081
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee, ik zie het namelijk bij alle 'samengestelde' gezinnen om me heen. Al die ouders die elkaar de tent uitvechten, niet praten behalve via whatsapp-berichtjes, kinderen die heen en weer getrokken worden, wekenlang elkaar niet zien tijdens de vakatie's etc
DUS KIJK JIJ BIJ DE VERKEERDE GEZINNEN!

Mijn hemel zeg!
pi_188754087
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Alleen maar gezeik.
Wel eens. En als je als kind bij zowel pa als ma te maken hebt met allerlei stiefouders en stiefbroers en zussen raak je toch ontheemd. Dan ben je nergens meer echt thuis. -O-

Terwijl in Nederland gewoon blijven LATten ook vaak een prima optie is. Alleen de twee liefdespartners zelf lijkt het vaak oh zo leuk om een nieuw liefdesnest te bouwen. In het gunstigste geval schaadt dat de bestaande kinderen niet, maar het is zeker niet in hun belang.

Voordeel van LATten is ook dat het wisselen van de nieuwe liefdespartners minder pijnlijk is voor de kinderen. Een tweede scheiding van de ouders, ook al is één daarvan dan eigenlijk stiefouder, schijnt vaak nog schadelijker te zijn dan de eerste scheiding. Dat hakt nog harder in het fundament.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 14:13:49 ]
pi_188754147
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:12 schreef Chia het volgende:

[..]

Wel eens. En als je als kind bij zowel pa als ma te maken hebt met allerlei stiefouders en stiefbroers en zussen raak je toch ontheemd. Dan ben je nergens meer echt thuis. -O-

Terwijl in Nederland gewoon blijven LATten ook vaak een prima optie is. Alleen de twee liefdespartners zelf lijkt het vaak oh zo leuk om een nieuw liefdesnest te bouwen. In het gunstigste geval schaadt dat de bestaande kinderen niet, maar het is zeker niet in hun belang.
Als ik nou gewoon even om mij heen kijk naar mensen die ik ken die zijn opgegroeid in een samengesteld gezin, dan hoor ik echt ook wel van deze en gene wat negatieve ervaringen, maar vooral positieve ervaringen. Waarbij de stiefvader of -moeder echt een zeer positieve rol heeft gespeeld.

Dus waar jij het vandaan haalt dat het niet in het belang van de kinderen is, is mij een raadsel.
  maandag 2 september 2019 @ 14:17:20 #145
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_188754168
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Mits je elkaar niet vermoord en elke dag de kop in slaat, er geen extreme persoonlijkheidsstoornissen en/of verslavingen in het spel zijn is scheiden meestal een beroerde oplossing. Mensen denken altijd dat het wel weer goedkomt maar ook ik zie om mij heen genoeg voorbeelden dat dit zeker niet altijd het geval is. En ja, als je eenmaal gescheiden bent is het te laat en zit je met de gebakken peren - de kinderen zijn sowieso de dupe, hoe dan ook
"Hoka Hey!"
pi_188754175
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:12 schreef Chia het volgende:

Voordeel van LATten is ook dat het wisselen van de nieuwe liefdespartners minder pijnlijk is voor de kinderen. Een tweede scheiding van de ouders, ook al is één daarvan dan eigenlijk stiefouder, schijnt vaak nog schadelijker te zijn dan de eerste scheiding. Dat hakt nog harder in het fundament.
Van wat ik gehoord heb en bij mijn eigen kinderen heb gemerkt is de impact redelijk gelijk. Tenzij je je nieuwe partner echt weg wil houden van jouw kinderen (of zij geen kennis wil maken met jouw kinderen). Maar ja, dat is op termijn ook vreemd.
pi_188754208
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als ik nou gewoon even om mij heen kijk naar mensen die ik ken die zijn opgegroeid in een samengesteld gezin, dan hoor ik echt ook wel van deze en gene wat negatieve ervaringen, maar vooral positieve ervaringen. Waarbij de stiefvader of -moeder echt een zeer positieve rol heeft gespeeld.

Dus waar jij het vandaan haalt dat het niet in het belang van de kinderen is, is mij een raadsel.
Omdat als ik om mij heen kijk dan zie ik het omgekeerde van wat jij beschrijft. En dat heb ik zelf ook ervaren als kind van gescheiden ouders.

Dat van die tweede scheiding heb ik dan geen voorbeeld van, maar dat is onderzocht.
https://www.volkskrant.nl(...)efkinderen~bef3c025/
quote:
We weten uit onderzoek dat de overgang voor kinderen na een scheiding erg moeilijk is en een negatief effect heeft op hun ontwikkeling en welbevinden. Een tweede relatiebreuk kan als nóg heftiger worden ervaren. Er ontstaat een onveilig gevoel over het aangaan van een intieme relatie, omdat iemand kennelijk zomaar uit je leven kan verdwijnen.’
Kon zo gauw geen originele bron vinden, dus dan maar zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 14:20:08 ]
pi_188754220
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

DUS KIJK JIJ BIJ DE VERKEERDE GEZINNEN!

Mijn hemel zeg!
NEE JIJ!
pi_188754263
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 14:19 schreef Chia het volgende:

[..]

Omdat als ik om mij heen kijk dan zie ik het omgekeerde van wat jij beschrijft. En dat heb ik zelf ook ervaren als kind van gescheiden ouders.

Dat van die tweede scheiding heb ik dan geen voorbeeld van, maar dat is onderzocht.
https://www.volkskrant.nl(...)efkinderen~bef3c025/
[..]

Kon zo gauw geen originele bron vinden, dus dan maar zo.
Bij dat laatste staat 'kan', dat is wezenlijk anders dan vaak nog schadelijker.

Maar goed, ik weet dus van mijn ex wiens ouders gescheiden waren en die ook echt mijn kinderen niet wilde zien dat zij heel veel problemen had met dat haar vader meerdere vriendinnen heeft versleten. En daar woonde hij niet mee samen. Dus in die zin is latten niet foolproof op dat gebied.
pi_188754275
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2019 14:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

NEE JIJ!
Jij maakt het absoluut, ik niet. Daar zit de crux.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')