Nou ja, "zomaar"...quote:Op zondag 1 september 2019 12:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ratten zijn erg slim, daar moet je bij het zetten van vallen ook rekening mee houden. Ze kunnen leren deze te vermijden.
Als er zomaar ratten op je balkon komen alleen vanwege een gft bak moet er bijna wel een plaag in het gebouw zijn. Ik zou ook even contact opnemen met de verhuurder of vve.
Hoe werkt zo'n bak dan? Kunnen ze daar gewoon in komen? Ik ken het helemaal nietquote:Op zondag 1 september 2019 12:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja, "zomaar"...
Ik woon aan een singel met veel groen, en ik zie daar ook regelmatig van die eikels die complete broden "aan de eendjes voeren". Zo heb je natuurlijk al dikke kans op ratten. En die beesten houden ook wel van de druiven die nu in overvloed langs het gebouw groeien, en waarlangs ze makkelijk naar mijn balkon op de 1e kunnen klimmen. En als ze daar dan een toegankelijke en knusse bak vol smakelijk groente- en fruitafval en nog smakelijkere dikke vette wormen vinden...
En brood is ook nog eens hartstikke slecht voor die eenden.quote:Op zondag 1 september 2019 12:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja, "zomaar"...
Ik woon aan een singel met veel groen, en ik zie daar ook regelmatig van die eikels die complete broden "aan de eendjes voeren". Zo heb je natuurlijk al dikke kans op ratten. En die beesten houden ook wel van de druiven die nu in overvloed langs het gebouw groeien, en waarlangs ze makkelijk naar mijn balkon op de 1e kunnen klimmen. En als ze daar dan een toegankelijke en knusse bak vol smakelijk groente- en fruitafval en nog smakelijkere dikke vette wormen vinden...
Dat moet je tegen die tokkies zeggenquote:Op zondag 1 september 2019 13:28 schreef Muisspinrat het volgende:
[..]
En brood is ook nog eens hartstikke slecht voor die eenden.
https://balkonton.nl/prod(...)l-in-verticale-tuin/quote:Op zondag 1 september 2019 13:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n bak dan? Kunnen ze daar gewoon in komen? Ik ken het helemaal niet
Ah oké, in zo'n situatie kan dat inderdaad best. Ben je lekker mee dan.quote:Op zondag 1 september 2019 12:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja, "zomaar"...
Oh ja, daar is geen houden meer aan als ze het eenmaal ontdekt hebben. Zonde, want het is een leuk conceptquote:Op zondag 1 september 2019 13:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
https://balkonton.nl/prod(...)l-in-verticale-tuin/
Ze klimmen makkelijk omhoog en komen binnen via de gaten aan de zijkant, of via de open bovenkant.
Ik heb dat ding al vier jaar daar staan en nu voor het eerst ratten. Ik hoop dat ik ze nog op tijd te grazen kan nemen voordat ze deze ontdekking doorvertellen aan andere soortgenoten.quote:Op zondag 1 september 2019 15:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh ja, daar is geen houden meer aan als ze het eenmaal ontdekt hebben. Zonde, want het is een leuk concept
Dat hoop ik ook voor je! Ik vind het een geinig ding, misschien ook wel iets voor op ons balkonquote:Op zondag 1 september 2019 17:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb dat ding al vier jaar daar staan en nu voor het eerst ratten. Ik hoop dat ik ze nog op tijd te grazen kan nemen voordat ze deze ontdekking doorvertellen aan andere soortgenoten.
Dat is te wreed. We zijn immers geen sadist of beest. Ook al haat je een rat.quote:Op dinsdag 3 september 2019 01:19 schreef Also-von-Oder het volgende:
Er is een oplossing die ratten voor een aantal weken kan doen vluchten.... maar ik zeg het er direct bij, dat ik het zelf niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen dit middel in te zetten.
Deze oplossing werkt heel goed (naar wat ik begrijp)... maar is eigenlijk te gruwelijk voor de meeste mensen om toe te passen: vang een rat, en gooi er wat brandbare stof over heen... en steek het aan met een lucifer of een Zippo aansteker. Ja een brandende rat heeft zoveel angst en pijn in zich dat de hele rattenpopulatie binnen een paar kilometer dit hoort... en allemaal op de vlucht gaan.
In elk geval voor een tijdje. Misschien lang genoeg om alle toegangen tot jouw huis dicht te maken, voordat ze weer terug komen.
Ja, ik vertel jouw deze optie, niet omdat ik hoop dat jij dit ooit gaat doen (want daar ga je wss nachtmerries aan overhouden... maar alleen omdat je weet dat jij nog een alternatief hebt, die je in het uiterste geval kunt gebruiken.
En doe maar wat jij er mee wilt. Ik heb het alleen nog maar gelezen... nooit zelf hoeven, willen of moeten gebruiken. Maar als jij een rattenplaag echt wilt stoppen... en jij stukken stoerder bent als mij? Dan kun je dit overwegen.
Ik moedig jou hier niet tot toe aan, maar als jij of jouw familie jullie leven niet veilig zijn... door een ratttenplaag, kan ik het me goed voorstellen dat jij tot het uiterste gaat om de familie te beschermen.
Ik hoop dat jij, noch iemand anders dit middel hoeft te gebruiken... maar als mensen (kinderen of huisdieren) gevaarlopen... dan valt hier misschien iets voor te zeggen, als echt niets anders werkt.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |