Nou ja, "zomaar"...quote:Op zondag 1 september 2019 12:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ratten zijn erg slim, daar moet je bij het zetten van vallen ook rekening mee houden. Ze kunnen leren deze te vermijden.
Als er zomaar ratten op je balkon komen alleen vanwege een gft bak moet er bijna wel een plaag in het gebouw zijn. Ik zou ook even contact opnemen met de verhuurder of vve.
Hoe werkt zo'n bak dan? Kunnen ze daar gewoon in komen? Ik ken het helemaal nietquote:Op zondag 1 september 2019 12:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja, "zomaar"...
Ik woon aan een singel met veel groen, en ik zie daar ook regelmatig van die eikels die complete broden "aan de eendjes voeren". Zo heb je natuurlijk al dikke kans op ratten. En die beesten houden ook wel van de druiven die nu in overvloed langs het gebouw groeien, en waarlangs ze makkelijk naar mijn balkon op de 1e kunnen klimmen. En als ze daar dan een toegankelijke en knusse bak vol smakelijk groente- en fruitafval en nog smakelijkere dikke vette wormen vinden...
En brood is ook nog eens hartstikke slecht voor die eenden.quote:Op zondag 1 september 2019 12:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja, "zomaar"...
Ik woon aan een singel met veel groen, en ik zie daar ook regelmatig van die eikels die complete broden "aan de eendjes voeren". Zo heb je natuurlijk al dikke kans op ratten. En die beesten houden ook wel van de druiven die nu in overvloed langs het gebouw groeien, en waarlangs ze makkelijk naar mijn balkon op de 1e kunnen klimmen. En als ze daar dan een toegankelijke en knusse bak vol smakelijk groente- en fruitafval en nog smakelijkere dikke vette wormen vinden...
Dat moet je tegen die tokkies zeggenquote:Op zondag 1 september 2019 13:28 schreef Muisspinrat het volgende:
[..]
En brood is ook nog eens hartstikke slecht voor die eenden.
https://balkonton.nl/prod(...)l-in-verticale-tuin/quote:Op zondag 1 september 2019 13:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n bak dan? Kunnen ze daar gewoon in komen? Ik ken het helemaal niet
Ah oké, in zo'n situatie kan dat inderdaad best. Ben je lekker mee dan.quote:Op zondag 1 september 2019 12:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou ja, "zomaar"...
Oh ja, daar is geen houden meer aan als ze het eenmaal ontdekt hebben. Zonde, want het is een leuk conceptquote:Op zondag 1 september 2019 13:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
https://balkonton.nl/prod(...)l-in-verticale-tuin/
Ze klimmen makkelijk omhoog en komen binnen via de gaten aan de zijkant, of via de open bovenkant.
Ik heb dat ding al vier jaar daar staan en nu voor het eerst ratten. Ik hoop dat ik ze nog op tijd te grazen kan nemen voordat ze deze ontdekking doorvertellen aan andere soortgenoten.quote:Op zondag 1 september 2019 15:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh ja, daar is geen houden meer aan als ze het eenmaal ontdekt hebben. Zonde, want het is een leuk concept
Dat hoop ik ook voor je! Ik vind het een geinig ding, misschien ook wel iets voor op ons balkonquote:Op zondag 1 september 2019 17:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb dat ding al vier jaar daar staan en nu voor het eerst ratten. Ik hoop dat ik ze nog op tijd te grazen kan nemen voordat ze deze ontdekking doorvertellen aan andere soortgenoten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |