Als ik me goed herinner kan dat wanneer ze enigzins zelfstandig kunnen zitten..quote:Op maandag 26 oktober 2020 09:48 schreef Hilmo het volgende:
Vraagje, vanaf wanneer kan je op je rug gaan dragen? Met een draagzak dan wel. Heb een hoppediz draagzak die je moet knopen. Baby van 12 weken is 7,5 kilo, nou denk nu zelfs zwaarder en is eigenlijk niet meer te doenvind het zo jammer. Soms wou ik dat ik lichte baby's had die je tijd kan dragen, zo gezellig en warm tegen je aan. Ik ga dit zo missen
dat slapende koppie tegen je borst gedrukt
Vanaf het moment dat de baby zelf van lig naar zit kan komen.quote:Op maandag 26 oktober 2020 09:48 schreef Hilmo het volgende:
Vraagje, vanaf wanneer kan je op je rug gaan dragen? Met een draagzak dan wel. Heb een hoppediz draagzak die je moet knopen. Baby van 12 weken is 7,5 kilo, nou denk nu zelfs zwaarder en is eigenlijk niet meer te doenvind het zo jammer. Soms wou ik dat ik lichte baby's had die je tijd kan dragen, zo gezellig en warm tegen je aan. Ik ga dit zo missen
dat slapende koppie tegen je borst gedrukt
Wow meen je! Mijn rug en bekken zijn nog niet sterk genoeg zegt de fysio en dat voel ik dus ook aan mijn bekken en lage rug. Ik vermoed dat hij teveel hangt/zakt ook al knoop ik hem hoog. Man gebruikt de manduca en die is dus op hem ingesteld en vinden we wel prettig zo. Maar ook hij ervaart het als zwaarquote:Op maandag 26 oktober 2020 09:52 schreef Burdie het volgende:
Waarom zou je 7,5 kilo baby niet meer voorop kunnen dragen? Ik draag zelfs mijn peuter van 22 kilo nog wel eens voorop.
Je schrijft dat dat niet comfortabel is, kunnen we meekijken of er misschien iets te veranderen is waardoor het fijner zit?
Dat hangt er bijvoorbeeld ook vanaf hoelang een draagsessie is.quote:Op maandag 26 oktober 2020 10:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toevallig keel ik vorige week hoe lang je kan buikdragen. Ik las dat baby's van 9 kilo vaak al te zwaar worden. Maar dat is dus niet zo ?
De hele dag!quote:Op maandag 26 oktober 2020 10:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat hangt er bijvoorbeeld ook vanaf hoelang een draagsessie is.Mijn bekken is een zwakke plek en met 10 kilo dreumes de hele dag door Parijs struinen ging niet goed met buikdragen. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daarna nooit meer gedaan heb. Want buikdragen.
De hele dag op de rug ging dan weer zonder een centje pijn!quote:Op maandag 26 oktober 2020 10:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De hele dag!Knap hoor! Ik denk dat ik meer met buikdragen heb dan dat ik met rugdragen ga hebben. Àls ik dat al ga proberen, want ik vind het er vrij eng uit zien
Als ik soms zie hoe die kinderen op die rug gezwiept worden, kanonne
Dit geldt over het algemeen voor een rekbare doek (en bijvoorbeeld een Marsupi, die kan ongeveer tot dit gewicht, daarna is het niet comfortabel meer). Met de juiste draagzak/-doek kan je in theorie langer buikdragen.quote:Op maandag 26 oktober 2020 10:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toevallig keel ik vorige week hoe lang je kan buikdragen. Ik las dat baby's van 9 kilo vaak al te zwaar worden. Maar dat is dus niet zo ?
Ik begrijp werkelijk niet wat je bedoeltquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het knopen heb ik nu wel onder de knie, ik krijg alleen mijn kind niet mooi in het midden in de doek. Aan de kant waar ik hem in de doek doe, aan die kant zit hij ook wanneer ik de doek geknoopt heb. Doe ik toch wat verkeerd? Ik zet hem er wel in het midden in...
Exactquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:41 schreef Tink89 het volgende:
De baby zit te veel naar links of rechts denk ik?
Volgens mij span ik 'm gewoon aan de zijkanten niet genoeg aan, waardoor hij toch elke keer naar de zijkant zakt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:11 schreef SQ het volgende:
Kun je m dan niet gewoon recht schuiven voordat je de doek aanspant?
Dat zou kunnen. Het is wel zaak om strak aan te spannen en ook vooral de banen aan de zijkant goed langs het lijfje te geleidenquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Volgens mij span ik 'm gewoon aan de zijkanten niet genoeg aan, waardoor hij toch elke keer naar de zijkant zakt.
SQ, hij zit volgens mij wel hoog genoeg. Ik kan zijn voorhoofdje kussen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 16:52 schreef Burdie het volgende:
Welke knoop doe je, Sun? Misschien scheelt het als je de doek op spanning brengt, vasthoudt en daarna voorover buigt met je bovenlijf, zodat de baby als in een soort hangmatje in de doel hangt. Daarna "hups" je 'm weer omhoog, en span je opnieuw aan.
Ik heb ondertussen nog wat geoefendquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |