abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194691540
Met twee weken voor het eerst geknoopt bij U., met 4 weken over gegaan op de draagzak.
Deze baby gaat zo snel mogelijk geknoopt worden.

Ben nog op zoek naar een mooie doek. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_194692863
Ik heb de hier overgekochte hop tye Hoppediz in de tweede week ingezet en voor het eerst geprobeerd met knopen. Moest nog best veel geknoopt worden viel me op dus met handleiding eerst zonder baby geprobeerd. Toen op een wakker moment snel geprobeerd met baby, was krijsen en snel weer eruit. Paar dagen erna weer gedaan en toen meteen alleen naar buiten. Zat nog niet helemaal hoog genoeg kwam ik achter en niet strak genoeg. Maar lopen ging prima en wat was het fijn O+ nu bijna elke dag even erin voor een uurtje als hij niet wil slapen en dan daarna weer eruit. Of voor een wandeling buiten. Ik vind het geweldig en knoop dat ding nu snel en goed. Zo gaaf. En zoveel wendbaarder. Baby is ook al met drie weken in de manduca geweest. Kan dus ook prima qua formaat en gewicht. Bij man dan wel trouwens. Hebben zo beide onze eigen draagzak. :)
  FOK!fossiel zondag 23 augustus 2020 @ 19:42:09 #228
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194693273
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 19:15 schreef Hilmo het volgende:

...En zoveel wendbaarder...
Zeker als je de stad/winkels in gaat. De Kruidvat met een kinderwagen is echt horror. In ieder geval ‘onze’ Kruidvat, ik denk dat de winkelmanager m/v als hobby het maken van hindernisparkouren heeft.
Chick on a mission
pi_194701424
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 19:42 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Zeker als je de stad/winkels in gaat. De Kruidvat met een kinderwagen is echt horror. In ieder geval ‘onze’ Kruidvat, ik denk dat de winkelmanager m/v als hobby het maken van hindernisparkouren heeft.
Oh jaa echt wel. Vond ik bij mijn eerste ook. Wat een ergernis. Knopen vanuit de auto heb ik nog niet gedaan, want nog geen echte uitstapjes gemaakt. Misschien morgen. Even kijken hoe dat gaat met die lange slierten van stof want dat vind ik vies als die op de grond liggen op straat. Iemand tips?
pi_194701491
Zelf geen ervaring mee maar zie anderen de uiteindes in de kofferbak neerleggen.
pi_194702289
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:00 schreef Elleska het volgende:
Zelf geen ervaring mee maar zie anderen de uiteindes in de kofferbak neerleggen.
Ja zo probeer ik t ook, en als t toch op de grond komt, so be it, t zijn toch ook gebruiksvoorwerpen m’n doeken O+
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:01:01 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_194702320
Zolang het geen modderpoelen zijn en je geen artipoppe doek van glinsterend eenhoornschaamhaar hebt lijden ze niet echt van even over de grond vegen ;)
disclaimer
pi_194702341
Als ik op bestemming meteen wil gaan dragen knoop ik mijn rekbare doek thuis al en stap dan in de auto.
Toen we laatst eerst ergens anders naartoe gingen waar dragen niet nodig was heb ik idd de uiteinden in de kofferbak gelegd en met behulp van vriend geknoopt.

Overigens met 8 dagen voor het eerst in de doek gedragen naar de ijssalon. O+
Daarna regelmatig weer gedaan, want het is zo fijn.
pi_194702342
Glinsterend eenhoornschaamhaar _O-
pi_194703114
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:01 schreef SQ het volgende:
Zolang het geen modderpoelen zijn en je geen artipoppe doek van glinsterend eenhoornschaamhaar hebt lijden ze niet echt van even over de grond vegen ;)
:D !
  maandag 24 augustus 2020 @ 13:17:57 #236
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_194703886
Ik klem ze tussen mijn knieën ( of Ik laat ze gewoon op de grond.)
pi_194704261
quote:
Ik laat uitsluitend doeken weven van mijn eigen schaamhaar :{w
Kwak
pi_194704555
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 16:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hmmm.. Ik heb een doek, ik heb een baby en ik wil gaan dragen. Toch doe ik het niet omdat ik het eng vind met klein frummeltje van een week oud. Hoe oud waren jullie babies toen jullie voor het eerst gingen dragen?
Een paar dagen oud! Bij de oudste heeft de kraamhulp nog geholpen met knopen, dus ergens rond de 6 dagen denk ik. De jongste met 3 dagen oud om de oudste van het kdv op te halen O+.

quote:
Ook met artipoppe heb ik dat wel gedaan. Knopen met de uiteindes in de kofferbak heb ik nooit zo onder de knie gekregen :'). Al koos ik op regenachtige dagen wel makkelijk wasbare blends.

Ik herinner me een ochtendje op een zeer modderig blotenvoetenpad. Het knopen voor aanvang was niet zo'n punt, maar ergens halverwege moest meneer toch wel gevoederd worden. Ik heb daarna écht mijn best gedaan, met hulp van mijn lief, om zo schoon mogelijk te knopen. Maar dat mislukte jammerlijk _O-. Gelukkig de 100% katoenen gooi- en smijtdoek.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194705873
Ik wilde net zeggen, mijn AP's hebben ook genoeg te verduren gehad. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_194734635
Ik heb besloten dat ik een draagconsulente ga inschakelen. Ik ken mezelf, zonder ga ik waarschijnlijk al zenuwachtig aan de doek beginnen en ga ik gefrustreerd zijn als het niet lukt. Ook niet fijn voor de baby :') Beter gewoon goed voorbereid zijn :)
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:38:09 #241
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194742605
Oh ik ga dit eens even allemaal doorspitten! Ik wil heel graag dragen in zo'n mooie doek, lijkt me heel fijn. Maar ook wel lastig. En ik ben dan ook nog een geval apart, want ik heb EDS en altijd pijn, dus ik ben benieuwd of ik überhaupt kan dragen. Maar het lijkt me fijner dan kindje continu vasthouden. Wij wandelen ook nog wel regelmatig en ik heb honden, dus baby mee in de doek (of eventueel zak) lijkt me ideaal!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194822760
Ik heb baby zojuist voor het eerst in mijn eentje in de doek gedaan. Hij had last van krampjes en nu is hij kalm O+ Ik moet alleen nog even kijken hoe ik het bij zijn hoofdje en nekje nog beter kan aan spannen, dat zit nog wel te los.
pi_194988573
:Y)

[ Bericht 63% gewijzigd door MevrouwCactus op 10-09-2020 16:55:09 ]
  donderdag 10 september 2020 @ 16:48:33 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_194988590
Nee, dat mag niet :P
disclaimer
pi_194988681
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:48 schreef SQ het volgende:
Nee, dat mag niet :P
Ok, ik vond hem op het randje. Haal ik hem weg ^O^
  maandag 21 september 2020 @ 19:46:21 #246
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_195185362
Ik heb hier nog een groene tricot draagdoek van 4.20 cm en een geweven draagdoek van 4.40 cm in de kast liggen. Ze staan op marktplaats, als iemand even een kijkje wil nemen dan stuur ik via een privé bericht (ivm privacy) even de link.
pi_195426891
Ik heb nog een Tula Standard Sidekick liggen, en een Hoppediz Hop Tye Los Angeles.

Mogen beide weg voor weinig (zat te denken aan ¤30 en ¤20); wij gebruiken ze niet meer en vind het vooral zonde om ze hier te laten verstoffen ;)

(Zal straks nog foto's toevoegen)
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:00:20 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_195691586
Dragen na een sectio: vanaf wanneer zijn jullie daar mee begonnen?

Ik verheug me er zo op, maar ik heb geen idee wat gangbaar is. Verloskundige en kraam kwamen ook niet verder dan "niet te snel", maar dat is me te vaag :P
disclaimer
pi_195692335
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:00 schreef SQ het volgende:
Dragen na een sectio: vanaf wanneer zijn jullie daar mee begonnen?

Ik verheug me er zo op, maar ik heb geen idee wat gangbaar is. Verloskundige en kraam kwamen ook niet verder dan "niet te snel", maar dat is me te vaag :P
Vanaf wanneer mag/kan je je kindje zelf weer tillen? Ik denk dat wanneer dat weer pijnloos kan, je ook kan dragen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195692566
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Vanaf wanneer mag/kan je je kindje zelf weer tillen? Ik denk dat wanneer dat weer pijnloos kan, je ook kan dragen.
Als alleenstaande moeder kon ik niet anders dan mijn kind van meet af aan zelf optillen, ook al had ik een ks gehad ;)

Denk dat dragen (in doek) weer mag zodra je zelf denkt dat het gaat. Hoeveel weegt zo'n baby nou eenmaal... een vol badje is vele malen zwaarder (voor het legen daarvan liet ik iemand komen) :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')