Dat is helemaal afhankelijk van hoe je het maakt. Een goede zure kan je echt prachtig maken met een geuze en witloof. Wil je hem echt zoet maken kan je natuurlijk altijd een Rodenbach gebruiken. In het midden weer een (rode) Chimay.quote:
Ik snap alleen dat ze er azijn in moeten gooien.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is helemaal afhankelijk van hoe je het maakt. Een goede zure kan je echt prachtig maken met een geuze en witloof. Wil je hem echt zoet maken kan je natuurlijk altijd een Rodenbach gebruiken. In het midden weer een (rode) Chimay.
Kerel, biersaus is zaligquote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:03 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik snap alleen dat ze er azijn in moeten gooien.
Bij stoofpot bereiden hetzelfde verhaal, altijd moet er wijn of bier bij (wie dat verzonnen heeft?). Heb ik helemaal geen zin in. Ik wil gewoon draadjesvlees lekker uren laten stoven.
Antwerpenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:49 schreef jigggy het volgende:
Kom maandelijks in Antwerpen en bestel altijd dit
*Oostblokland, imbeciel. Leer je eigen taal nu eens kennenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 09:19 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
alcoholieker gespot![]()
Logisch ook als je in een oostblok land leeft![]()
Alcoholieker is idd Vlaamsquote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:02 schreef DecoAoreste het volgende:
En is het woord niet 'alcoholist'? Of is 'alcoholieker' een geaccepteerde Vlaamse variant ofzo?
Gelijk op je kleine piemel getrapt?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 09:32 schreef Dven het volgende:
[..]
*Oostblokland, imbeciel. Leer je eigen taal nu eens kennen
Maar goed, van iemand die niet weet dat er in een deftige stoverij met een correct voorbereide biersaus misschien nog een procent alcohol zit welke over het gehele gerecht verdeeld is.. Mag je uiteraard niet veel verwachten.
Toch leuk geprobeerd wel.
Nee, gewoon treurig dat het bij sommige knaapjes zo diep zit dat iedere reactie maar over oost europese landen huhu zigeneuners huhu alceholl!!! moet gaan.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:04 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Gelijk op je kleine piemel getrapt?![]()
Veel klantjes vandaag aan de telefoon?
Vlaamse woorden zijn vaak een stuk mooier dan de Nederlandse evenkniequote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:02 schreef DecoAoreste het volgende:
En is het woord niet 'alcoholist'? Of is 'alcoholieker' een geaccepteerde Vlaamse variant ofzo?
Voel je niet zo aangevallen manquote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, gewoon treurig dat het bij sommige knaapjes zo diep zit dat iedere reactie maar over oost europese landen huhu zigeneuners huhu alceholl!!! moet gaan.
En geen zorgen ik ben al een paar weekjes met verlof en heb absoluut geen callcenterbaantje maar wederom, leuk geprobeerd. Succes verder, je hebt het duidelijk nodig
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:14 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Voel je niet zo aangevallen man![]()
maar, heb je recht op vakantie daar?Bestaat vakantiegeld?
Tips, welke zaak goed is? Graag beetje in het centrum van Antwerpen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:49 schreef jigggy het volgende:
Kom maandelijks in Antwerpen en bestel altijd dit
Frituur Lescluze is waar ik meestal naar toe ga maar naast centraal zitten ook al gelijk 100 van die kraampjesquote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Tips, welke zaak goed is? Graag beetje in het centrum van Antwerpen.
Gaan we van het weekend eens uitproberen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:26 schreef jigggy het volgende:
[..]
Frituur Lescluze is waar ik meestal naar toe ga maar naast centraal zitten ook al gelijk 100 van die kraampjes
Als je er toch bent ,bezoek het MAS museum ,entree is gratis en vanaf het dak kun je over heel Antwerpen uitkijkenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaan we van het weekend eens uitproberen.
Dank voor de tip.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 12:00 schreef jigggy het volgende:
[..]
Als je er toch bent ,bezoek het MAS museum ,entree is gratis en vanaf het dak kun je over heel Antwerpen uitkijken
Stadsfeesthal bekijken danquote:Op donderdag 29 augustus 2019 12:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank voor de tip.
Ben met dochtertje van 7. Ze wil graag even shoppen.
Pics.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:34 schreef VlaamseStoofvlees het volgende:
Heerlijk.
Een klassieker in de Vlaamse keuken.
Nostalgie aan mijn kindertijd toen mijn moeder dit op zondag klaarmaakte.
Friet stoofvlees met witloofsalade en een dikke klod mayonnaise.
Heerlijk.
Hierbij een topic om dit puur Vlaams gerecht te eren.
Iedereen hoedje af.
😍Vlaamse stoofvlees ❤️👌
In het geval van 'goesting' kan ik me daarin vinden. 'Deftig' wordt ook in NL wel gebruikt, zij het in een iets andere betekenis. 'Alcoholieker' klinkt gewoon stom, sorryquote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Vlaamse woorden zijn vaak een stuk mooier dan de Nederlandse evenknie
Deftig
Alcoholieker
Goesting
Mja maar deftig wordt in Vlaanderen toch op wel heel andere manieren gebruikt dan in Nederlandquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:03 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
In het geval van 'goesting' kan ik me daarin vinden. 'Deftig' wordt ook in NL wel gebruikt, zij het in een iets andere betekenis. 'Alcoholieker' klinkt gewoon stom, sorry
Ik heb goesting in een deftig pintje, maar mijn familie noemen me meteen alocholieker als ik bier drinkquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Mja maar deftig wordt in Vlaanderen toch op wel heel andere manieren gebruikt dan in Nederland![]()
Nog zo'n mooi woord : ambetant
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |