abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188685779
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:34 schreef VlaamseStoofvlees het volgende:
Heerlijk.

Een klassieker in de Vlaamse keuken.

Nostalgie aan mijn kindertijd toen mijn moeder dit op zondag klaarmaakte.

Friet stoofvlees met witloofsalade en een dikke klod mayonnaise.

Heerlijk.

Hierbij een topic om dit puur Vlaams gerecht te eren.

Iedereen hoedje af.

😍Vlaamse stoofvlees ❤️👌
Pics.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 13:03:55 #27
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_188686061
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 10:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Vlaamse woorden zijn vaak een stuk mooier dan de Nederlandse evenknie :P

Deftig _O_
Alcoholieker _O_
Goesting _O_
In het geval van 'goesting' kan ik me daarin vinden. 'Deftig' wordt ook in NL wel gebruikt, zij het in een iets andere betekenis. 'Alcoholieker' klinkt gewoon stom, sorry :P
  donderdag 29 augustus 2019 @ 13:09:13 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188686123
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 13:03 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

In het geval van 'goesting' kan ik me daarin vinden. 'Deftig' wordt ook in NL wel gebruikt, zij het in een iets andere betekenis. 'Alcoholieker' klinkt gewoon stom, sorry :P
Mja maar deftig wordt in Vlaanderen toch op wel heel andere manieren gebruikt dan in Nederland :+

Nog zo'n mooi woord : ambetant _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188700288
Vlaams stoofvlees _O_
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_188720556
Als Belg kan ik bevestigen dat stoofvlees goddelijk is _O_ Vooral met friet. Zelfs stoofvlees uit blik is best goed te vreten _O_

Maar niets gaat boven verse stoofvlees door oma bereidt _O_
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_188720582
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 13:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Mja maar deftig wordt in Vlaanderen toch op wel heel andere manieren gebruikt dan in Nederland :+

Nog zo'n mooi woord : ambetant _O_
Ik heb goesting in een deftig pintje, maar mijn familie noemen me meteen alocholieker als ik bier drink :') Daar loop ik enorm Ambetant van.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')