abonnement Unibet Coolblue
pi_188673583
Wij hebben ongeveer een 2 jaar oude vaatwasser die vrijwel altijd naar oud water ruikt.
Althans de vaatwasser zelf niet maar de borden en glazen die eruit komen wel.

Heb overal tips gelezen maar niets heeft tot nu toe geholpen.

We spoelen alles redelijk af, en de vaatwasser zelf maken we eens de week ook schoon (al is dat vrijwel nooit nodig omdat alles al afgespoeld wordt)
Roostertjes en spoelarmen zijn dus schoon.

Azijn helpt niet, citroen niet, soda niet. Van die schoonmaak blokjes om de machine te reinigen ook niet.

Ook al andere tabletten geprobeerd (met die van de lidl stonk het servies het meeste. Gebruiken nu Sun.

Wie heeft een goede andere tip die ik kan proberen?
pi_188673657
Wordt hij wel goed warm? Gebruik je mss altijd een ECO stand?

Ik gebruik Lidl blokjes maar geen stank, machine is zo'n 10 jaar oud.
  Spellchecker woensdag 28 augustus 2019 @ 19:07:42 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188673760
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:02 schreef MaGNeT het volgende:
Wordt hij wel goed warm? Gebruik je mss altijd een ECO stand?

Ik gebruik Lidl blokjes maar geen stank, machine is zo'n 10 jaar oud.
Ook geprobeerd maar gebruik nu altijd de heetste stand, 65graden dacht ik

Vaat is in ieder geval altijs goed heet. Zet m ook altijd meteen open om af te koelen.
pi_188673767
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:07 schreef maily het volgende:
Zoutreservoir al eens geleegd/schoongemaakt?
Nja bijgevuld, je kan er bij die van ons verder niet bij of in.
pi_188673895
Wij hadden dat ook.
Kwam echt van de blokjes, die harde blokjes van huismerken zoaks lidl gaven echt een slootgeur aan het servies waarschijnlijk omdat de eiwitten niet goed werden opgelost van de vuile vaat.
We zijn daarna overgestapt op dreft tabs, die kussentjes... en zout + glansspoel en het werd meteen stukken beter!
En hier altijd op 65° normaal programma dus geen korte.
pi_188673896
Filter had je gechekt, afvoer ook?

Ik heb eens bouwgruis in de vaatwasser gehad toen stonk het ook, reparateur heeft dat verholpen toen rook het wel goed.

Wat mij ook was opgevallen is dat die blokjes te volumieus zijn, toen ik los poeder erin ging gooien was de vaat ook beter schoon en zat er geen film op. Of een half blokje, of doen jullie dat al.
What's the name of the game?
pi_188673944
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:16 schreef -marz- het volgende:
Filter had je gechekt, afvoer ook?

Ik heb eens bouwgruis in de vaatwasser gehad toen stonk het ook, reparateur heeft dat verholpen toen rook het wel goed.

Wat mij ook was opgevallen is dat die blokjes te volumieus zijn, toen ik los poeder erin ging gooien was de vaat ook beter schoon en zat er geen film op. Of een half blokje, of doen jullie dat al.
Jep allemaal schoon, half blokje hielp ook niets.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:16 schreef deadly_kiss het volgende:
Wij hadden dat ook.
Kwam echt van de blokjes, die harde blokjes van huismerken zoaks lidl gaven echt een slootgeur aan het servies waarschijnlijk omdat de eiwitten niet goed werden opgelost van de vuile vaat.
We zijn daarna overgestapt op dreft tabs, die kussentjes... en zout + glansspoel en het werd meteen stukken beter!
En hier altijd op 65° normaal programma dus geen korte.
Zou die eens kunnen proberen dan, volgens mij de enige die we niet geprobeerd hebben.

Na de vakantie eens checken!
pi_188674116
Nieuwe kopen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 19:29:36 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188674122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:08 schreef 111210 het volgende:
Zet m ook altijd meteen open om af te koelen.
Dicht laten.. dan droogt ie de vaat zelf.. (zie gebr.aanwijzing)
Als ie eenmaal koud is is de geur ook weg waarschijnlijk..
pi_188674166
Hoe ruikt oud water dan?
pi_188674635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:08 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ook geprobeerd maar gebruik nu altijd de heetste stand, 65graden dacht ik

Vaat is in ieder geval altijs goed heet. Zet m ook altijd meteen open om af te koelen.
Probeer eens om m juist niet meteen open te doen? Wij zetten de machine voor het slapen aan en ruimen deze de volgende ochtend (pas) weer uit. Dan is de vaat ook droog.
pi_188674654
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:31 schreef phoenyx het volgende:
Hoe ruikt oud water dan?
Nog nooit bij TS gegeten? :-P
pi_188675951
Hoe hoog staat zout en glas middel ingesteld?
.
pi_188679736
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:31 schreef phoenyx het volgende:
Hoe ruikt oud water dan?
Haha ja kan het niet echt omschrijven, beetje muf. Zelfde geur als je een muurtje gaat tegelen en het nog vochtig is in die ruimte.

quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:29 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dicht laten.. dan droogt ie de vaat zelf.. (zie gebr.aanwijzing)
Als ie eenmaal koud is is de geur ook weg waarschijnlijk..
Dat deden we in het begin, maar daardoor kwamen er roestplekken op het bestek. Laat m nu afkoelen met de deur open maar als de borden koud zijn ruik je het juist erger dan als ze nog warm zijn.

Heb m nu aangezet met de zelfde vaat die al schoon was, maar dan zonder blokje. Morgen ochtend even kijken of het nu niet meer stinkt.
pi_188679767
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 20:59 schreef Fer het volgende:
Hoe hoog staat zout en glas middel ingesteld?
Geen idee, gaat automatisch gok ik. Het is geen hele dure machine. Hij geeft alleen een melding als er bijgevuld moet worden.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 23:46:20 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188680753
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 22:57 schreef 111210 het volgende:

[..]

Haha ja kan het niet echt omschrijven, beetje muf. Zelfde geur als je een muurtje gaat tegelen en het nog vochtig is in die ruimte.
[..]

Dat deden we in het begin, maar daardoor kwamen er roestplekken op het bestek. Laat m nu afkoelen met de deur open maar als de borden koud zijn ruik je het juist erger dan als ze nog warm zijn.

Heb m nu aangezet met de zelfde vaat die al schoon was, maar dan zonder blokje. Morgen ochtend even kijken of het nu niet meer stinkt.
Als de koude vaat stinkt dan is het niet schoon..
Neem even het linker zijpaneel los, daarachter zit een labyrint, waarschijnlijk zit daar vuil in..





Oh en als het ding onder een houten/spaanplaat aanrechtblad zit, mag ie niet open zolang ie nog warm is van de fabrikant van het blad vanwege het vrijkomende stoom..
pi_188683272
Nu een beurt zonder blokje gedaan, vaat stinkt nu niet meer. Dus zou goed kunnen dat de blokjes die ik gebruik de oorzaak zijn (Sun)

Ga van de week die dreft capsules proberen.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 09:10:54 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188683317
Dreft platinum of Sun expert. Bij alle andere blokjes heb ik ook dit euvel. Gewoon de aanbiedingen in de gaten houden. Beide hebben regelmatig aanbiedingen als 1+2 en dan zijn ze niet duurder dan w5, g'woon of UNA.
And so is the past
pi_188683571
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dreft platinum of Sun expert. Bij alle andere blokjes heb ik ook dit euvel. Gewoon de aanbiedingen in de gaten houden. Beide hebben regelmatig aanbiedingen als 1+2 en dan zijn ze niet duurder dan w5, g'woon of UNA.
Die sun expert gebruiken we nu, die laten dus ook die geur achter
pi_188691142
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 22:58 schreef 111210 het volgende:

[..]

Geen idee, gaat automatisch gok ik. Het is geen hele dure machine. Hij geeft alleen een melding als er bijgevuld moet worden.
Dit kun je instellen, aan de hand van je waterhardheid en hoeveel glans je wil. RTFM

Misschien voeg je nu teveel of weinig toe
.
pi_188700018
Vreemd, hier altijd lidl blokjes, geen stank.
pi_188705611
Ik heb de meest simpele van de AH, dus zonder ingebouwde toevoegingen, en gebruik los zout/glansspoelmiddel. Alles mooi schoon en geen luchtjes.
pi_189118222
Door vakantie niet eerder kunnen testen, maar vandaag na gebruik van nieuwe dreft blokjes (vloeibaar) een schone niet stinkende vaat.

Oude blokjes dus meteen de deur uit gedaan!
pi_189128270
Had dat met Sun vaatwas blokjes ook weleens.
Nu 2x per jaar Kruitvat plunderen met de Dreft aanbieding, alles schoon en fris
I am a Koala who Stretches :P
pi_189130648
En dat terwijl ik juist hebt met de dreft kussentjes dat de zeepsmaak aan de vaat blijf hangen.
pi_189134674
Veel tabletten werken beter als je niet voorspoelt. Sowieso nergens voor nodig en verspillend. Maar of het gerelateerd is aan stank zou ik niet weten :)
pi_189135175
Wij gebruiken altijd AH huismerk of Lidl tabs. Beste uit de test Consumentenbond ook.
Met een voorkeur voor de AH blokjes want de film lost daarvan vanzelf op. Top blokjes :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')