Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?quote:AMSTERDAM - De hoofdstad heeft de strijd tegen de georganiseerde misdaad vrijwel verloren. De autoriteiten zijn slecht ingevoerd in de drugseconomie en -criminaliteit, de politie heeft de drugsbestrijding volledig laten liggen en justitie verzuimt de echte misdaadstructuren aan te pakken.
Dat zijn de vernietigende en verontrustende conclusies van het vertrouwelijke onderzoek De achterkant van Amsterdam naar ondermijnende criminaliteit in de hoofdstad in opdracht van de gemeente Amsterdam. Het rapport is toegespeeld aan De Telegraaf.
Het onderzoek is gedaan door hoogleraar bestuurskunde Pieter Tops en onderzoeksjournalist Jan Tromp. Het rapport wordt vrijdag gepresenteerd.
Drugsgerelateerde criminaliteit in Amsterdam heeft vrij spel en een ontwrichtende werking op de stad. De gemeente pakt niet door bij projecten die verwevenheid van de onder- met de bovenwereld moet voorkomen en informatie tussen relevante instanties wordt nauwelijks gedeeld. Het ontbreekt aan inzicht in de mate waarop crimineel geld in de legale economie wordt gepompt. Het terugdringen van de ondermijnende drugscriminaliteit kost zeker tien tot vijftien jaar.
Eens. Laat het maar goed zichtbaar wat er in Amsterdam gebeurt. Een dure les voor de rest van Nederlandquote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)kraakt-onder-misdaad
Schokkend rapport aan gemeente: drugscriminaliteit heeft vrij spel
[..]
Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?
quote:
quote:Het onderzoek is gedaan door hoogleraar bestuurskunde Pieter Tops en onderzoeksjournalist Jan Tromp. Het rapport wordt vrijdag gepresenteerd.
Maar het bericht is opgesteld door de televaag en de interpretatie daarvan dus ook. Ben echter wel benieuwd wat in het rapport staat.quote:
staat ook gewoon op nos. met iets minder sensatie, maar zelfde strekkingquote:
Groenlinks heeft er niks mee te maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?
Voor dat soort conclusies zouden we het rapport moeten kennen. Geen idee wat de achterliggende oorzaken zijn. Hopelijk komt daar meer duidelijkheid over en kunnen we er inderdaad wat van leren.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:10 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Eens. Laat het maar goed zichtbaar wat er in Amsterdam gebeurt. Een dure les voor de rest van Nederland
Dit.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:48 schreef manny het volgende:
[..]
Voor dat soort conclusies zouden we het rapport moeten kennen. Geen idee wat de achterliggende oorzaken zijn. Hopelijk komt daar meer duidelijkheid over en kunnen we er inderdaad wat van leren.
overigens kwam ik maanden geleden gelijksoortige berichten tegen over brabant en limburg. Dus alles op “linkse amsterdamse laksheid” schuiven lijkt me wel heel makkelijk
Je zegt een hele hoop, maar het heeft weinig te maken met het nieuwsbericht dat je post en het lijkt eerder voort te komen uit blinde haat jegens GL dan op basis van feiten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:00 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Wat een wankele argumenten, waar zijn jouw veronderstellingen in hemelsnaam op gebaseerd? Ik baseer mij op feiten en die zijn dat er nog nooit zo'n vernietigend rapport over de openbare orde en veiligheid in Amsterdam is gepubliceerd en dat het GroenLinks Amsterdams bestuur hopeloos faalt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 08:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je zegt een hele hoop, maar het heeft weinig te maken met het nieuwsbericht dat je post en het lijkt eerder voort te komen uit blinde haat jegens GL dan op basis van feiten.
Ik ben overigens ook geen fan van GL, maar dat maakt niet dat ik dan maar niet onderbouwde onzin ga lopen verkondigen.
Typisch struisvogel- en wegkijkgedrag. Voor veel mensen in dit land zijn wetten kennelijk niet belangrijk. In hun ogen zijn criminelen het slachtoffer van onze kapitalistische wereld. Van een GroenLinks bestuur kan je daarom geen openbare veiligheid en rechtvaardigheid verwachten. Slachtoffers van criminaliteit mogen het maar zelf uitzoeken.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 06:41 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar het bericht is opgesteld door de televaag en de interpretatie daarvan dus ook. Ben echter wel benieuwd wat in het rapport staat.
Mooi kan ik mij al vast melden bij de KvK?quote:
Sterker nog: Bijna iedere Amsterdammer is een crimineel.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zelfs de zoon van de burgemeester van Amsterdam is een crimineel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |