abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:48:47 #1
35723 crew  GGMM
pi_188652654
Wat is Synchroniciteit?
Synchroniciteit is het betekenisvolle of zinvolle toeval. Op weg naar mijn eigen bestemming en terugziend op de weg die ik al heb afgelegd, ben ik mij meer bewust van de werking van synchroniciteit in mijn leven en hoe dit mij helpt om op mijn pad te blijven en de weg die nog voor me ligt te vinden. Ik ervaar het zelf als steeds meer dicht bij mijn eigen wezen of ziel blijven. Synchroniciteit in mijn leven opmerken en er naar handelen heeft voor mij ook met leven in overgave te maken en met vertrouwen op mijn intuïtie.



Het opmerken van synchroniciteit in je leven kan belangrijke aanwijzingen geven op je levensweg. Heb jij weleens fasen in je leven meegemaakt waarop situaties op een ongelooflijke manier samenkomen, waarop het lijkt of je (soms ondanks jezelf) gestuurd en geleid wordt op je pad door een ‘toevallige samenloop van omstandigheden’? Dat is een voorbeeld van synchroniciteit.

Bron: https://www.inspirerendle(...)r-bestemming-deel-1/

Voorbeelden van ervaringen van synchroniciteit
Soms vinden er fenomenen plaats die niet te verklaren zijn…
•Je denkt aan een onbekend nummer (wereldwijd slechts 6.000 x geluisterd op Spotify) en dat nummer speelt opeens in het café waar je op dat moment bent.
•Je denkt aan iemand wie je al heel lang niet meer hebt gesproken of aan wie je al heel lang niet meer hebt gedacht, en die persoon belt je opeens op of je komt die persoon de volgende dag tegen. Het gebeurt de volgende dag, dezelfde dag of sterker nog: op datzelfde moment!
•Je spreekt de intentie uit om je droompartner te ontmoeten, en diezelfde week ontmoet je de liefde van je leven.
•Een tijdschrift of flyer met precies de juiste boodschap voor jou, valt op de juiste pagina voor je voeten.
•Een liedje op de radio dat in je hoofd blijft hangen, bevat de boodschap die jij nodig hebt.
•Er komt precies de juiste hulp die je nodig hebt van iemand die langsloopt. Mensen duiken op uit het niets en zijn je reddende engel!

Bron: https://hetnlpcollege.nl/synchroniciteit/

Wie heeft hier wel eens ervaringen gehad met synchroniciteit? Deel ze hier! ^O^
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_188652789
Jazeker.

Vroeger dacht ik vaak als ik aan het fietsen was, van school naar huis, dat ik met een kameraadje wou afspreken. Kom ik thuis, zegt mijn moeder "kameraadje belde net, of je af wou spreken".
  Forum Admin dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:58:32 #3
35723 crew  GGMM
pi_188652898
Een heel stom voorbeeld, maar ik vond het dermate toevallig dat ik besloot dit topic te openen :)

Gisteren was ik de serie Mindhunters aan het kijken. In de aflevering die ik keek kwam seriemoordenaar Manson voor.

Vroeger postte hier een user die een Mansion-UI had en die schoot even door mijn hoofd tijdens het kijken van die scene.

Een half uur later registreert die user zich opnieuw bij FOK! en zie ik hem weer posten :') :D
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_188652932
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:58 schreef GGMM het volgende:
Een heel stom voorbeeld, maar ik vond het dermate toevallig dat ik besloot dit topic te openen :)

Gisteren was ik de serie Mindhunters aan het kijken. In de aflevering die ik keek kwam seriemoordenaar Manson voor.

Vroeger postte hier een user die een Mansion-UI had en die schoot even door mijn hoofd tijdens het kijken van die scene.

Een half uur later registreert die user zich opnieuw bij FOK! en zie ik hem weer posten :') :D
Jammer dat we de tijd niet terug kunnen draaien om te kijken of hij ook was terug gekomen als je gisteravond geen Minderhunter had gekeken!
pi_188656958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:58 schreef GGMM het volgende:
Een heel stom voorbeeld, maar ik vond het dermate toevallig dat ik besloot dit topic te openen :)

Gisteren was ik de serie Mindhunters aan het kijken. In de aflevering die ik keek kwam seriemoordenaar Manson voor.

Vroeger postte hier een user die een Mansion-UI had en die schoot even door mijn hoofd tijdens het kijken van die scene.

Een half uur later registreert die user zich opnieuw bij FOK! en zie ik hem weer posten :') :D
Toeval?! Of toch niet?
Carl Jung


_O_

Ben benieuwd of je meer van deze synchroon momenten krijgt/ hoger bewustzijn komende tijd ;) .
pi_188658314
Dat je je afvraagt hoe laat het is en dan nog geen seconde later op de radio iemand de tijd hoort zeggen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_188665582
Wat een leuk topic GGMM!
Gino ♥
pi_188667307
Jammer dat ik geen mention heb gehad. Wat een fantastisch topic, @GGMM .
  Forum Admin woensdag 28 augustus 2019 @ 13:25:46 #10
35723 crew  GGMM
pi_188667330
Dank :) Sorry dat ik je geen mention heb gegeven Lenny.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_188667659
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Jammer dat ik geen mention heb gehad. Wat een fantastisch topic, @:ggmm .
Len, loop jij ook synchroon dan?
pi_188668716
Synchronicity :o geweldige term dit. Ik heb daar al een tijd dat ik erover nadenk. Zijn dingen toeval of niet. Voorbestemd? hebben we zelf keuze?

Maar ik heb wel een voorbeeldje. Ik zit denk ik een aantal maanden met een uit de hand lopende fascinatie voor Mount Everest. Met name wat er in mei 1996 gebeurde, met al die doden die er vielen. Heb alle YT'jes gezien die ik erover kon vinden, alle boeken gelezen die ik kon vinden.
Ik zat behoorlijk diep down the rabbit hole zeg maar :+

Een van de teams op de berg op die dag was de IMAX team van David Breashears, om een docu te filmen. Hij heeft er ook een boek over geschreven. De docu-film is uiteindelijk in 1998 uitgekomen. Ik heb de laatste tijd echt zo vaak gedacht: damn, ik wou dat ik die had kunnen zien. Echt als imax ook, niet op een klein scherm.

Krijg ik gisteren ineens onder ogen dat het Omniversum in Den Haag voor één keer in september de klassieker IMAX Everest terug gaat laten komen. Like, what??? Nu? Hoe dan. Het is nu geen jubileum jaar of wat dan ook. Zomaar vanuit het niks? Een film van 21 jaar geleden. Nu terug. Net nu ik alle info erover opgeslurpt heb.

Toeval? Vast. Ik vind het wel heel bijzonder (en uiteraard ga ik erheen :P )
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_188668884
Nou, toevallig is het wel, wat ik vandaag mee maak.

In het FM Maak je eigen speler topic van Drizzt ging het over de nieuwe versie van Football Manager, 2019 in dit geval en dat Drizzt zijn autisme niet overweg kon met nieuwe functies en layouts. Open ik Facebook, wat zie ik daar:

pi_188674609
quote:
11s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:45 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Nou, toevallig is het wel, wat ik vandaag mee maak.

In het FM Maak je eigen speler topic van Drizzt ging het over de nieuwe versie van Football Manager, 2019 in dit geval en dat Drizzt zijn autisme niet overweg kon met nieuwe functies en layouts. Open ik Facebook, wat zie ik daar:

[ afbeelding ]
Dat is geen toeval. Dat moet echt voorbestemd geweest zijn.
pi_188674915
Kan iets met telepathie te maken hebben.
pi_188702585
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 20:08 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
Kan iets met telepathie te maken hebben.
.
Overbrengen van gevoel of gedachte naar een persoon... hmmmz.
Bepaalde energetische verbindingen aanvoelen als er trilling/verandering is.
pi_188702731
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:23 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

.
Overbrengen van gevoel of gedachte naar een persoon... hmmmz.
Bepaalde energetische verbindingen aanvoelen als er trilling/verandering is.
Als iemand gevoelig is dan kan men veel voelen, niet alleen van levenden :p
pi_188702753
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:37 schreef The_answer_is_within_you het volgende:

[..]

Als iemand gevoelig is dan kan men veel voelen, niet alleen van levenden :p
Jij hooggevoelig?
pi_188702801
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:39 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Jij hooggevoelig?
Ik hou niet echt van die term.
pi_188702818
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:43 schreef The_answer_is_within_you het volgende:

[..]

Ik hou niet echt van die term.
HSP, Hoog sensitief etc etc, welk 'label' je ook wilt gebruiken.
Hoe wil je het noemen dan?
pi_188702831
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:44 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

HSP, Hoog sensitief etc etc, welk 'label' je ook wilt gebruiken.
Hoe wil je het noemen dan?
niet
pi_188702922
quote:
... wat bedoel je
pi_188703128
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:53 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

... wat bedoel je
Dat het niet nodig is om het te benoemen. Kwestie om het ego laag te houden.
pi_188754191
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 10:11 schreef The_answer_is_within_you het volgende:

[..]

Dat het niet nodig is om het te benoemen. Kwestie om het ego laag te houden.
Weet niet of dat rechtstreeks met je ego te maken heeft.. je kunt er anderen ook mee 'helpen'.
pi_188754238
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:35 schreef Prisha het volgende:
Synchronicity :o geweldige term dit. Ik heb daar al een tijd dat ik erover nadenk. Zijn dingen toeval of niet. Voorbestemd? hebben we zelf keuze?

Maar ik heb wel een voorbeeldje. Ik zit denk ik een aantal maanden met een uit de hand lopende fascinatie voor Mount Everest. Met name wat er in mei 1996 gebeurde, met al die doden die er vielen. Heb alle YT'jes gezien die ik erover kon vinden, alle boeken gelezen die ik kon vinden.
Ik zat behoorlijk diep down the rabbit hole zeg maar :+

Een van de teams op de berg op die dag was de IMAX team van David Breashears, om een docu te filmen. Hij heeft er ook een boek over geschreven. De docu-film is uiteindelijk in 1998 uitgekomen. Ik heb de laatste tijd echt zo vaak gedacht: damn, ik wou dat ik die had kunnen zien. Echt als imax ook, niet op een klein scherm.

Krijg ik gisteren ineens onder ogen dat het Omniversum in Den Haag voor één keer in september de klassieker IMAX Everest terug gaat laten komen. Like, what??? Nu? Hoe dan. Het is nu geen jubileum jaar of wat dan ook. Zomaar vanuit het niks? Een film van 21 jaar geleden. Nu terug. Net nu ik alle info erover opgeslurpt heb.

Toeval? Vast. Ik vind het wel heel bijzonder (en uiteraard ga ik erheen :P )
Bizar.. ik geloof alleen niet in toeval :D .
Zouden gedachten toch stuurbaar zijn, of vangen we juist prikkels op, en voelen bepaalde mensen juist wat er 'aan zit te komen'.. hmmmz :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')