abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188736093
quote:
Is dit wel/niet van dezelfde eigenaar waar we enkele weken zo'n discussie over hadden?
pi_188737161
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 14:31 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Is dit wel/niet van dezelfde eigenaar waar we enkele weken zo'n discussie over hadden?
Nee was Bayram
pi_188739515
Klopt het dat je bij SiG per overboeking vanuit je wallet ¤0,25 moet betalen?
pi_188739618
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:34 schreef Buurman_ het volgende:
Klopt het dat je bij SiG per overboeking vanuit je wallet ¤0,25 moet betalen?
Volgens de informatie op de website van Samen in Geld: Ja. "Naast deze kosten zijn er voor de investeerders de volgende kosten: ¤ 0,25 voor elke uitbetaling op hun rekening." Maar in de praktijk worden die kosten (vooralsnog?) niet berekend en klopt die informatie dus niet.
pi_188740204
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 13:38 schreef dyna18 het volgende:
https://investeren.sameni(...)r-faassenstraat-61-1
Staat open
Loopt niet hard, momenteel nog maar 18% gerealiseerd. De taxaties liggen wel erg extreem naar mijn gevoel, verhuurde waarde ruim 1.8x onverhuurde waarde, dat was bij dat andere appartement in hetzelfde complex overigens ook het geval.
pi_188740368
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:38 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Volgens de informatie op de website van Samen in Geld: Ja. "Naast deze kosten zijn er voor de investeerders de volgende kosten: ¤ 0,25 voor elke uitbetaling op hun rekening." Maar in de praktijk worden die kosten (vooralsnog?) niet berekend en klopt die informatie dus niet.
Ahha. Vreemd. Thanks voor de info
pi_188740991
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 18:02 schreef tnhb het volgende:

[..]

Loopt niet hard, momenteel nog maar 18% gerealiseerd. De taxaties liggen wel erg extreem naar mijn gevoel, verhuurde waarde ruim 1.8x onverhuurde waarde, dat was bij dat andere appartement in hetzelfde complex overigens ook het geval.
Het is ook zondag. Kan ook de oorzaak zijn.
pi_188742782
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 15:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee was Bayram
Ilias Sari, is makelaar (franchisenemer) in Rotterdam sinds 2017, en is in rap tempo een OG portefeuille aan het opbouwen, met veel vreemd vermogen "grotendeels" tegen 100% marktwaarde.
Je kan je afvragen of hij niet te snel op de brommer is.
Als de pandjes verhuurd blijven en de marktwaarden blijven in stand of stijgen zal het goed blijven gaan. Bij een grote calamiteit kan het ook weleens een AZ dakkie zijn.

Ik kijk tegenwoordig bij OG naast de beoordeling van de projecten ook naar risico's en spreiding bij de leningnemers. Iliays portefeuille is wel fors gefinancierd in mijn ogen.

aanvulling : > binnen 1 jr pandjes , 2x Rosier Faassenstr, R;damsedijk Schiedam , Franselaan R'dam + Mathenesser, plus staat me er nog een in het geheugen welke teruggetrokken is ook Mathensser of Franselaan, was vlgs mij opsplitsing in 5 of 6 wooneenheden. Mijn opmerking --- iets te snel op de brommer misschien---

But wie niet waagt, wie niet wint, zowel voor Ilias als voor ons...toch

[ Bericht 12% gewijzigd door peterc op 01-09-2019 23:44:41 ]
pi_188745625
Alweer zo'n hele rare taxatie verhuurde staat bijna 2* hoger dan de marktwaarde. Ik heb niet voor niets mijn bij het eerste appartement mijn investering terug getrokken toen SIG niet kon verklaren hoe dit zat. Nu weer hetzelfde verhaal.

Verhuurde staat is bijna altijd lager dan verkoopwaarde. Ik heb het vermoeden dat er iets mis is. Ik blijf er ver weg van.
pi_188746275
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:34 schreef zeeland6 het volgende:
Alweer zo'n hele rare taxatie verhuurde staat bijna 2* hoger dan de marktwaarde. Ik heb niet voor niets mijn bij het eerste appartement mijn investering terug getrokken toen SIG niet kon verklaren hoe dit zat. Nu weer hetzelfde verhaal.

Verhuurde staat is bijna altijd lager dan verkoopwaarde. Ik heb het vermoeden dat er iets mis is. Ik blijf er ver weg van.
Ook ik heb zo mijn bedenkingen met de wel zeer creatieve taxaties, echter met schijf 1A kan je mi bijna geen bult vallen met een ltv van 55% tov de huidige marktwaarde vrije verkoop of 68% tov de WOZ per 1-1-2018. De hogere schijven laat ik aan mij voorbij gaan.
pi_188747201
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:58 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ook ik heb zo mijn bedenkingen met de wel zeer creatieve taxaties, echter met schijf 1A kan je mi bijna geen bult vallen met een ltv van 55% tov de huidige marktwaarde vrije verkoop of 68% tov de WOZ per 1-1-2018. De hogere schijven laat ik aan mij voorbij gaan.
Inderdaad opnieuw vaag. Echter schijf 1A met eerste hypotheek geeft me voldoende vertrouwen .
pi_188747938
Het is niet te hopen dat dit project de geschiedenis ingaat als 'je had toch kunnen weten dat dit niet in de haak was'. Maar iedereen mag zijn eigen afweging maken.

Ik geef mijn fantasie even een duwtje. Meneer Sari heeft een pandje goedkoop op de kop getikt en denkt als ik er nu een paar gipsen wandjes inzet en ik maak er kamers van, dan kan ik een ton meer ophalen! Daar trap de bank nooit in maar ik zit sinds mijn 6e in vastgoed dus ik weet wel een taxateur die die daar aan meewerkt.
Als ik dat een paar keer doe dan lopen de tonnen binnen.

Ik verzeker het natuurlijk gewoon voor de opstalwaarde want daar trapt de verzekering nooit in. En als het afbrand krijgen die investeerder de lage herbouwwaarde terug. Maar dan zit ik allang op de Bahama's. Het schijnt dat daar een enorme vraag is naar mijn wandjes.
pi_188748005
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 23:17 schreef zeeland6 het volgende:
Het is niet te hopen dat dit project de geschiedenis ingaat als 'je had toch kunnen weten dat dit niet in de haak was'. Maar iedereen mag zijn eigen afweging maken.

Ik geef mijn fantasie even een duwrtje. Meneer Sari heeft een pandje goedkoop op de kop getikt en denkt als ik er nu een paar gipsen wandjes inzet en ik maak er kamers van, dan kan ik een ton meer ophalen! Daar trap de bank nooit in maar ik zit sinds mijn 6e in vastgoed dus ik weet wel een taxateur die die daar aan meewerkt.
Als ik dat een paar keer doe dan lopen de tonnen binnen.

Ik verzeker het natuurlijk gewoon voor de opstalwaarde want daar trapt de verzekering nooit in. En als het afbrand krijgen die investeerder de lage herbouwwaarde terug. Maar dan zit ik allang op de Bahama's. Het schijnt dat daar een enorme vraag is naar mijn wandjes.
"En mijn vorige pandjes zijn fors meer waard geworden dus SIG vindt dat ik materiële zekerheden heb en dus is 100% onderpandsfinanciering verantwoord". 8-)
pi_188748328
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 23:20 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

"En mijn vorige pandjes zijn fors meer waard geworden dus SIG vindt dat ik materiële zekerheden heb en dus is 100% onderpandsfinanciering verantwoord". 8-)
De WOZ waarde en de prijzen op Funda geven mijn voor schijf 1A voldoende zekerheid.
pi_188748735
Iemand al nagevraagd bij SiG waarom die taxaties waarden zover uit elkaar liggen?
Is inderdaad erg opmerkelijk.
pi_188748922
Kreeg vorige keer het antwoord. Stond in het taxatie rapport en dat is goed genoeg voor ons.

Ze hebben een commercieel belang bij geen moeilijke vragen te stellen.
pi_188750753
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 00:03 schreef dyna18 het volgende:
Iemand al nagevraagd bij SiG waarom die taxaties waarden zover uit elkaar liggen?
Is inderdaad erg opmerkelijk.
zal zijn dat kamers an sich een specifieke doelgroep heeft die baat heeft als de kamers verhuurd zijn (wanneer zoiets leeg staat kan dit potentiele verhuurders afschrikken aangezien ze toch niet zo in trek zijn)
Wanneer ze er zelf willen wonen zullen ze toch moeten verbouwen om er weer een geheel van te maken
pi_188750812
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:37 schreef djh77 het volgende:
Vastgoed met 1e hypotheek op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20531

[..]

Staat inmiddels ook open.
pi_188750914
Iemand een idee waarom Meuleman I vol is en Meulenman II pas 64% volzit?
Zelfde geldvrager, zelfde risico-indicatie en zelfde ltv
pi_188750976
Was deze al besproken? Gaat vandaag om 14u open.
https://www.capitalcircle.nl/investeren/398-30ml-leiden

Als niet-koffie drinker verbaas ik me iedere keer weer over die opgeklopte onzin rondom een kop koffie, maar het zal allemaal wel.

Borg 40K ouders spreekt me aan, en in tegenstelling tot die Jamin is deze niet gekoppeld aan boekwaarde oid, dus zal in betekenis gaan toenemen als en zodra er afgelost is.
Pecunia non olet
pi_188751047
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2019 10:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Staat inmiddels ook open.
Ik twijfel nogal. Heeft iemand toevallig ergens gelezen wat de WOZ waarde is van dit GVE gebeuren?
Pecunia non olet
pi_188751117
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik twijfel nogal. Heeft iemand toevallig ergens gelezen wat de WOZ waarde is van dit GVE gebeuren?
Wat erg wonderlijk is, is dat wel de WOZ van de 2 andere panden gegeven wordt. Terwijl daar geen hypotheek op gevestigd wordt.
pi_188751161
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

6BC had in 2015 een WOZ van 146.000 en in 2018 van 205.000.
pi_188751274
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

6BC had in 2015 een WOZ van 146.000 en in 2018 van 205.000.

Tnx :) Dan weet ik voldoende. Voor één procentje méér dan een veilige 1A schijf ga ik dit luchtkasteel niet meefinancieren.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')