abonnement Unibet Coolblue
pi_188636075
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2019 13:29 schreef nietzman het volgende:
[ afbeelding ]

Van dit soort troep moet ik ook altijd een beetje huilen.
Die blijkt nota bene niet eens te kloppen. En zelfs de reacties die dat vermelden zijn inmiddels al cliché :')
pi_188636089
Haha ja of van:

''Sollicitant kwam binnen en schonk z'n glas water in, bij het inschenken vloeide het glas over.''

Ik vroeg: ''moet ik helpen?''

''Nee'' zei de sollicitant, ''ik geef altijd 110%''.

Ik heb nu al meerdere mensen gezien die deze sollicitant hebben aangenomen. :') ;(
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:47:42 #28
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_188636678
Ga zo de TT lezen, eerst nog even een post van een klasgenoot van 20 jaar geleden die ik nooit spreek van een enthousiaste reactie voorzien omdat ie scrummaster is geworden.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:01:14 #29
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_188636928
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:47 schreef Näsenbar het volgende:
Ga zo de TT lezen, eerst nog even een post van een klasgenoot van 20 jaar geleden die ik nooit spreek van een enthousiaste reactie voorzien omdat ie scrummaster is geworden.
Geen black belt scrummaster deluxe zijn :')
pi_188665897
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:53 schreef Drankster het volgende:
Haha ja of van:

''Sollicitant kwam binnen en schonk z'n glas water in, bij het inschenken vloeide het glas over.''

Ik vroeg: ''moet ik helpen?''

''Nee'' zei de sollicitant, ''ik geef altijd 110%''.

Ik heb nu al meerdere mensen gezien die deze sollicitant hebben aangenomen. :') ;(
Hahaha die zag ik ook voorbij komen ja :') :') |:(


Heb ook nog niet meegemaakt dat een sollicitant zijn eigen water inschenkt maar goed.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:56:20 #31
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188665939
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:54 schreef -Wereld- het volgende:
Heb ook nog niet meegemaakt dat een sollicitant zijn eigen water inschenkt maar goed.
Plastic bekertje thee uit de automaat kan je krijgen ja ;(
pi_188665997
Niet je leven toewijden aan en energie halen uit het optimaliseren van bedrijfsprocessen :')
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:00:07 #33
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188665999
Ik zie recruiters inderdaad ook steeds meer van die uitgekauwde teksten of plaatjes posten. Of met galopwekkende hashtags erbij: #verbinding #samenwerken of kontkusserij zoals " ik ben die en die erkentelijk" met een gekleurd achtergrondje erbij.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_188666054
Vooral de CEO's die later gewoon ZZP-er blijken te zijn en al 6 maanden op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging :')
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:37:16 #35
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188667591
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:03 schreef Linkse_krijger het volgende:
Vooral de CEO's die later gewoon ZZP-er blijken te zijn en al 6 maanden op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging :')
Mensen met een klusbedrijfje die zich 'CEO' of 'Founder' van hun eenmanszaakje noemen is ook een mooie :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:54:32 #36
80382 manny
30 is best veel
pi_188667872
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:34 schreef CaseJunky het volgende:
LinkedIn.... Het afvoerputje van de banenmarkt, waar alle *kuch* recruiters bij 1 komen om nutteloze facebook shit te posten.

Er komt echt niks nuttigs voorbij op LinkedIn, je word ook overspoeld door mensen die zogenaamd iets in jou vak gebied doen en dat ze met je willen connecten, vervolgens posten ze allemaal van die fucked up tegeltjes wijsheden alsof ze op Hyves zitten.
weet niet of dit geheel correct is. als je LinkedIn profiel op orde is en je zelf niet mee doet aan de onzin dan kan het toch prima werken ?. Ik zou bijna zeggen: niets posten en LinkedIn puur zien als digitaal zakelijk adresboek.

Daarnaast, als je een baan zoekt, en je checkt nu en dan functies die echt relevant voor je zijn dan is mijn ervaring dat LinkedIn met relevante vacatures voor mij kwam en ik kwam via via ook nog bij een headhunter terecht die ook niet verkeerd was (n=1)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188685708
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:54 schreef manny het volgende:

[..]

weet niet of dit geheel correct is. als je LinkedIn profiel op orde is en je zelf niet mee doet aan de onzin dan kan het toch prima werken ?. Ik zou bijna zeggen: niets posten en LinkedIn puur zien als digitaal zakelijk adresboek.

Daarnaast, als je een baan zoekt, en je checkt nu en dan functies die echt relevant voor je zijn dan is mijn ervaring dat LinkedIn met relevante vacatures voor mij kwam en ik kwam via via ook nog bij een headhunter terecht die ook niet verkeerd was (n=1)
Dat is dus puur wat ik doe, maar je blijft dingen zien die je niet wilt zien omdat jou"zakelijke" links wel linkedin als facebook gebruiken helaas.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 12:38:11 #38
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_188685789
Vandaag met mijn teamchefs in gesprek gezeten over het onderwerp Werkgeluk. Ik heb ze meegenomen in de beleving van Werkgeluk. Onze kernwaarden en ons hoger doel, niet alleen woorden... we willen het gaan voelen. Waar staan we voor, waar zijn we trots op, hebben we voldoende zingeving en voldoening...ervaren we plezier en verbinding...wat is de bijdrage van de organisatie ten aanzien van Werkgeluk en welke wisselwerking is er. Hoe houden we onze collega's fit en gezond en hoe krijgen we meer betrokkenheid bij de organisatie.

En ja, we gaan ermee aan de slag..Hoe mooi is dat... we zullen niet direct alle antwoorden hebben maar met elkaar komen we een heel eind...en de eerste stap is bewustwording en erkenning dat Werkgeluk zo belangrijk is.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 12:38:54 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_188685800
The secret to creating a happier and successful life for yourself is taking responsibility of your life. Take time to understand yourself and the ideal life you want to create. Stop making excuses and be prepared to put in the hard work required to get you there.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 12:43:00 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_188685841
quote:
Vandaag is het 15 jaar geleden dat ik als 16-jarig meisje met twee volle koffers vertrok voor een Amerikaans avontuur. Een jaar High School op een echte Amerikaanse School in Austin, Texas. Het gevoel van vrijheid dat ik ervoer toen ik door de gate richting het vliegtuig liep zal ik nooit vergeten. En zelfs 15 uur later duttend op mijn koffer op een overvol vliegveld in Chicago omdat mijn laatste vlucht niet vertrok was ik nog steeds een stoere meid. Ik was ten slotte al 16 ;-).

Een week later belde ik, lamgeslagen door heimwee, mijn ouders op: “Zo zeker als dat ik wist dat ik een jaar High School wilde doen, zo zeker weet ik nu dat ik weer terug naar huis toe kom”. Gelukkig staken ze daar een stokje voor met de boodschap: “Als je nu terugkomt Bregje heb je daar je leven lang spijt van”. Ik moest het een maand proberen en als het dan nog niet ging dan zouden we bekijken of ik terug zou komen.

Uiteindelijk ben ik de volle 10 maanden gebleven en had ik ‘The time of my life’, (hoor je nu ook die hit van de klassieker Dirty Dancing in je hoofd ;-)) met veel hoogte- en ook dieptepunten. Maar wat ben ik blij dat mijn ouders niet toegaven en dat ik vol heb gehouden. Mijn tijd daar heeft me mede gevormd tot wie ik nu ben en ik heb er een prachtige ‘extended family’ aan over gehouden waar ik nog steeds regelmatig contact mee heb. Dit moment heeft me in mijn verdere leven regelmatig geholpen om door te zetten op momenten waarin ik het niet meer zag zitten. En de weinige keren dat ik niet door heb gezet wist ik ook zeker dat dat de juiste keuze voor mij was op dat moment.

Heb je in jouw leven ook zo’n moment gehad waarin je dacht, nu kap ik ermee, ik ga niet door.. maar waar je nu op terugkijkt en denkt: wat ben ik blij dat ik toen door heb gezet! Ben benieuwd naar jouw verhaal!
TL:DR
  donderdag 29 augustus 2019 @ 12:51:19 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_188685921
Ah, een burn-out coach:

quote:
Rust nemen als oplossing voor burn-out, maakt dat je iemand uit de omgeving haalt waar angst wordt getriggerd en daardoor weer ‘op kan laden’ (lees: een periode minder bang is). Probleem is dat de oorzaak van de angst niet echt is verdwenen, maar er simpelweg alleen geen confrontatie meer mee is.

Her-introduceer de oorzaak of omgeving en: bam, daar gaan we weer.

Het wordt echt tijd dat we op grotere schaal gaan praten over onze emoties, de dingen waar we tegenaan lopen en waar we mee worstelen.

De drang om alleen maar het perfecte plaatje naar de buitenwereld te willen projecteren is slechts een uiting van een dieper geworteld probleem.

Daar moeten we het eens over gaan hebben...
pi_188689934
Kunnen we geen Linkedin-topic starten hier op fok, waar we net zoals facebook-topic alle stomme/grappige/zielige post kunnen neerzetten. Want dit leest heerlijk weg.

Hier een toevoeging van mij:

quote:
Ik werd voor gek verklaard, en terecht. Want wie heeft er nou in godsnaam zin in drie masters doen? Drie keer een thesis schrijven? Eerlijk gezegd wist ik ook nog niet precies hoe ik het vol ging houden. Maar ik was gewoon benieuwd, dus ik probeerde het.

Ik heb naast het volgen van mijn masters altijd veel gewerkt, een perfecte combinatie, zoals ik het heb ervaren. Zo blijf je niet in die afstudeer-tunnel van je zitten en heb je veel meer afwisseling. Dat is hoe ik het vol heb kunnen houden. Kost wel wat tijd en moeite, maar dan heb je ook wat.

Gisteren heb ik eindelijk officieel het laatste stukje van mijn ‘mission impossible’ in ontvangst kunnen nemen: het diploma voor mijn 3e master Labor Law & Employment Relations. Naast Master of Science mag ik mezelf nu ook Master of Laws noemen.

Maar wie mij een beetje kent, weet dat het mij daar eigenlijk niet om gaat. Een leven lang leren, daar zou ik voor tekenen! Mocht ik nog een thesis voor iemand kunnen schrijven, dan hoor ik ‘t wel. Ik weet nu wel hoe het moet. Ongeveer.
pi_188694755
Of een heel verhaal neerzetten over het feit dat ze een nieuwe baan hebben gevonden..... en hoeveel zin ze eraan hebben......en een verhaal over de afgelopen 10 jaar.....en een flinke dosis geslijm over het nieuwe bedrijf

Alles enkel en alleen voor de ego geilerij.... je ziet ze al bijna zitten aftrekken op de reacties
  donderdag 29 augustus 2019 @ 20:39:56 #44
131603 Afwazig
Serious business
pi_188695179
Zoveel waarheid hier. Zoveel leugenaars op LinkedIn :D
pi_188699250
Ik word echt para van Linkedin

Net Facebook tegenwoordig
pi_188699267
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 16:59 schreef kami124 het volgende:
Kunnen we geen Linkedin-topic starten hier op fok, waar we net zoals facebook-topic alle stomme/grappige/zielige post kunnen neerzetten. Want dit leest heerlijk weg.

Hier een toevoeging van mij:
[..]

Lol, ik weet wie dat is. :D
pi_188699387
Ik vind de mooiste van die zielige verhalen:

Ja, in 5 havo heeft een leraar ooit gezegd dat ik niks in het leven zou bereiken omdat ik zwart/gay/lelijk/vrouw was. Maar nu heb ik na hard werken mijn master binnen!

Flikker toch op man.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:02:43 #49
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188699610
Ik vind het altijd zo belachelijk dat mensen een nieuwe baan altijd een "nieuwe uitdaging" noemen.

En dan ergens gewoon accountmanager zijn. Wat hij/zij daarvoor ook al 3 jaar deed, maar dan nu met een andere pet. Mogelijk verdienen ze er 200 euro meer of is het 10 minuten dichter bij huis. Is handiger om de kinderen van school te halen. Vette uitdaging hoor. Spannende carričre.

En dat volk gelooft zichzelf echt dat ze ambitieus zijn.
pi_188699748
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:02 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het altijd zo belachelijk dat mensen een nieuwe baan altijd een "nieuwe uitdaging" noemen.

En dan ergens gewoon accountmanager zijn. Wat hij/zij daarvoor ook al 3 jaar deed, maar dan nu met een andere pet. Mogelijk verdienen ze er 200 euro meer of is het 10 minuten dichter bij huis. Is handiger om de kinderen van school te halen. Vette uitdaging hoor. Spannende carričre.

En dat volk gelooft zichzelf echt dat ze ambitieus zijn.
Sowieso een grote kontlikkerij dat hele LinkedIn, ik heb het meer om contact te houden met “oude” collega’s.

Maar bleh, eigenlijk moet ik er mee stoppen.
Ik was hier...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')