Logisch dat er meer klanten zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:44 schreef Mikeytt het volgende:
Goh, omdat meer mensen in aanraking komen voor de voedselbank. Niet omdat mensen ineens minder verdienen.
Je mag 200 euro besteedbaar inkomen hebben i.p.v. 180 euro vorig jaar. Logisch dat er dan meer klanten zijn.
Die beroemde 50 euro per week dus.... (Wordt met een gezin wel moeilijk!)quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:44 schreef Mikeytt het volgende:
Goh, omdat meer mensen in aanraking komen voor de voedselbank. Niet omdat mensen ineens minder verdienen.
Je mag 200 euro besteedbaar inkomen hebben i.p.v. 180 euro vorig jaar. Logisch dat er dan meer klanten zijn.
Kan iedereen daar zomaar zo'n pakket gaan halen of moet je dan eerst iets aantonen of zo? Heb eigenlijk geen idee. Ik had vroeger een kennisje en die haalde daar ook iedere week zo'n pakket wat ze niet eens op kreeg zoveel zat erin en ze wist ook niet wat ze er van moest maken. Ik vond het altijd wel crea om met die ingredienten iets lekkers te maken. Maar vraag me dus af wat er voor nodig is om zo'n pakket te krijgen.quote:
Je moet je hele financiële huishouding op tafel gooien, je inkomen je vaste lasten, je toeslagen, hoeveel zielen je huishouden heeft etc. en dan bepaalt de voedselbank of je mag komen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan iedereen daar zomaar zo'n pakket gaan halen of moet je dan eerst iets aantonen of zo? Heb eigenlijk geen idee. Ik had vroeger een kennisje en die haalde daar ook iedere week zo'n pakket wat ze niet eens op kreeg zoveel zat erin en ze wist ook niet wat ze er van moest maken. Ik vond het altijd wel crea om met die ingredienten iets lekkers te maken. Maar vraag me dus af wat er voor nodig is om zo'n pakket te krijgen.
Ditquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:09 schreef monkyyy het volgende:
De toelatingseisen voor de voedselbank worden versoepeld en er kunnen meer mensen naar de voedselbank, dit heeft niemand kunnen zien aankomen.
Dan zal je ook wel geen spaargeld mogen hebben denk ik zo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:10 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je moet je hele financiële huishouding op tafel gooien, je inkomen je vaste lasten, je toeslagen, hoeveel zielen je huishouden heeft etc. en dan bepaalt de voedselbank of je mag komen.
Hier krijg je van de gemeente een bewijs van armoede (zo noem ik het maar even) en mag je bij de gratie gods 2 kledingstukken uitzoeken bij de kledingbank. Ik koop mijn kleding gewoon in een winkel. Dankzij onze neoliberale vrienden kunnen we nog jarenlang vooruit met het stigmatiseren van de steeds groter wordende groep armoedzaaiers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kan iedereen daar zomaar zo'n pakket gaan halen of moet je dan eerst iets aantonen of zo? Heb eigenlijk geen idee. Ik had vroeger een kennisje en die haalde daar ook iedere week zo'n pakket wat ze niet eens op kreeg zoveel zat erin en ze wist ook niet wat ze er van moest maken. Ik vond het altijd wel crea om met die ingredienten iets lekkers te maken. Maar vraag me dus af wat er voor nodig is om zo'n pakket te krijgen.
Moet je ook niet in de schuldsanering zitten? Of is dat ook al niet meer nodig?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:10 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je moet je hele financiële huishouding op tafel gooien, je inkomen je vaste lasten, je toeslagen, hoeveel zielen je huishouden heeft etc. en dan bepaalt de voedselbank of je mag komen.
Het lijkt mij pas echt triest als je in zo'n situatie zit en je hebt daarnaast ook nog een fulltime baanquote:
Niet nodig... Je moet wel aan bepaalde eisen voldoen!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Moet je ook niet in de schuldsanering zitten? Of is dat ook al niet meer nodig?
Deze nieuwe financiële richtlijn voor hen die het ook niet al te breed hebben maar voorheen niet in aanmerking kwamen, geeft aan dat er voedseloverschotten zijn en de algemene welvaart juist toegenomen is.quote:Je mag 200 euro besteedbaar inkomen hebben i.p.v. 180 euro vorig jaar. Logisch dat er dan meer klanten zijn.
Lees dat het inmiddels 225 is voor een alleenstaande...quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 21:44 schreef Mikeytt het volgende:
Ja ik had de toelatingseisen al gepost en het bedrag per dag, maar dat heeft blijkbaar niet zoveel zinquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Lees dat het inmiddels 225 is voor een alleenstaande...
https://voedselbankennede(...)ing-voor-een-pakket/
Ah oké, de vaart komt er zelfs al in!quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Lees dat het inmiddels 225 is voor een alleenstaande...
https://voedselbankennede(...)ing-voor-een-pakket/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |