SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat sneu! Hoe is het nu met hem?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:08 schreef littledrummergirl het volgende:
De koorts heeft huize kaptein bereiktnet waren we even lunchen in de stad, viel hij zowat in slaap in zn bord, dat heeft ie normaal nooit
tilde ik hem in de buggy bleek ie bloedheet te zijn. Dus snel naar huis, paracetamol erin en nu ligt hij al vier uur te slapen, tzal wel even nodig zijn, arm ding
Ook weer overquote:Op zondag 1 september 2019 07:49 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Wat sneu! Hoe is het nu met hem?
Was het dan wel zo’n goed idee om op kraambezoek te gaan nadat Jip de BMR-prik heeft gekregen?quote:Op zondag 1 september 2019 10:27 schreef Aure het volgende:
Fijn dat alle koortsdreumesen weer opgeknapt zijn!
Hier gaat alles z'n gangetje. Gisteren op kraambezoek geweest, Jip ging steeds heel schattig het beentje van de baby aaiennu wil ik nog meer nog een baby
maar goed dat zit er voorlopig niet in
![]()
Jip lijkt wel al een beetje last te krijgen van de BMRprik. Hoop dat het niet heel erg doorzet... Maar hem (en zijn weerstand) kennende zal dat wel zo zijn
Jip is niet besmettelijk dus ja, dat kraambezoek kon prima!quote:Op zondag 1 september 2019 10:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Was het dan wel zo’n goed idee om op kraambezoek te gaan nadat Jip de BMR-prik heeft gekregen?
Hoezo? De bijwerkingen zijn niet besmettelijk hoor.quote:Op zondag 1 september 2019 10:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Was het dan wel zo’n goed idee om op kraambezoek te gaan nadat Jip de BMR-prik heeft gekregen?
Ah, excuses dan. Ik had nog even snel gegoogled voordat ik m’n reactie plaatste en daar stond dat het wel besmettelijk kan zijn.quote:Op zondag 1 september 2019 10:44 schreef Aure het volgende:
[..]
Jip is niet besmettelijk dus ja, dat kraambezoek kon prima!
Het gaat mij dan ook niet om de bijwerkingen, maar om eventuele besmettelijkheid van de ziekte zelf. Maar als daar geen sprake is, is dat natuurlijk alleen maar fijn.quote:Op zondag 1 september 2019 10:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hoezo? De bijwerkingen zijn niet besmettelijk hoor.
Volgens mij komt dat uit de kritisch prikken hoek, alleen kunnen ze het niet met wetenschappelijke studies onderbouwen.quote:Op zondag 1 september 2019 11:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ah, excuses dan. Ik had nog even snel gegoogled voordat ik m’n reactie plaatste en daar stond dat het wel besmettelijk kan zijn.
Zoals ik al zei, ik googlede snel.quote:Op zondag 1 september 2019 11:21 schreef Aure het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat uit de kritisch prikken hoek, alleen kunnen ze het niet met wetenschappelijke studies onderbouwen.
quote:Rode hond (BMR)
Bijsluiter: 'Tussen de 7de en de 28ste dag na de vaccinatie bemerkt men bij de meeste vatbare personen een excretie van kleine hoeveelheden van het levend, verzwakte rubellavirus via de neus of de keel.' Met andere woorden: tijdens deze periode zou het vaccin besmettelijk kunnen zijn voor de omgeving.25 nov. 2013
https://www.nvkp.nl › pdf › Dossiers
Die kritische prikkers quoten selectief, hier is de volledige tekst van de productinformatie:quote:
Er gelden dus ook geen voorzorgsmaatregelen of adviezen over het vermijden van contact met vatbare mensen na BMR-vaccinatie.quote:Overdracht
Tussen de 7de en de 28ste dag na de vaccinatie bemerkt men bij de meeste vatbare personen een
excretie van kleine hoeveelheden van het levend verzwakte rubellavirus via de neus of de keel. Er is geen vaststaand bewijs van overdracht van dit virus op vatbare personen die met de gevaccineerde personen in aanraking komen. Hoewel een overdracht door nauw persoonlijk contact theoretisch mogelijk is, wordt deze dan ook niet als een groot risico gezien. Er is echter wel aangetoond dat het rubella-vaccinvirus via de moedermelk aan de zuigeling wordt doorgegeven zonder enig bewijs van een klinische aandoening (zie rubriek 4.6).
Er zijn geen meldingen van overdracht van de sterker verzwakte Enders’ Edmonston stam van het mazelenvirus of van de Jeryl Lynn™ stam van het bofvirus door gevaccineerde personen bij contacten met vatbare personen.
Jazeker, tot 23:45quote:Op zondag 1 september 2019 08:21 schreef Takkie88 het volgende:
En heeft Gunther gister de Efteling volgehouden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |