abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 21 augustus 2019 @ 15:40:27 #151
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_188557409
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Al vaker jeugd over aangesproken ja als ze bijna onder de auto liggen, net zoals ik iemand ook aanspreek als hij rotzooi op straat gooit.
Ik zag enkele weken nog een knulletje van een jaar of 14 - 15 met zijn fiets voor mij, ik fietste er dus achter, gigantisch op zijn bek gaan, tegen een geparkeerde auto aan, deuk en kras was het resultaat.

Heb de knul opgeraapt, hij zat half klem tussen frame, straat en auto, en hem gezegd dat het netjes zou zijn als ie even een briefje met zijn gegevens achter zou laten...

En vroeg hem of ie nu misschien begreep waarom fietsend met je telefoon bezig zijn niet bijster slim is.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_188557585
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:26 schreef Stoney3K het volgende:
Die heeft dan ook geen poot om op te staan. Het ziekenhuis voert gewoon de wet uit.
Maar ondertussen komt zo'n ziekenhuis wél negatief in het nieuws omdat het door velen wordt gezien als een discriminerende instantie. Als de islam echt zo vredelievend zou zijn, zou het vrouwen toestaan om - indien nodig - de nikab te kunnen verwijderen om zichzelf te kunnen tonen indien dat gewenst is. Maar daar hoor je niemand over, want het uitvoeren van het geloof staat boven alles, zelfs boven deze wet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 21 augustus 2019 @ 15:54:54 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188557619
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar ondertussen komt zo'n ziekenhuis wél negatief in het nieuws omdat het door velen wordt gezien als een discriminerende instantie. Als de islam echt zo vredelievend zou zijn, zou het vrouwen toestaan om - indien nodig - de nikab te kunnen verwijderen om zichzelf te kunnen tonen indien dat gewenst is. Maar daar hoor je niemand over, want het uitvoeren van het geloof staat boven alles, zelfs boven deze wet.
Een paar hersenscheten op Twitter moet je gewoon negeren, in dit geval als ziekenhuis zijnde.

Dat is het probleem tegenwoordig, elke gek kan een paar regels op social media zetten, de media zet er het woordje 'ophef' bij en er wordt gedaan alsof het een probleem is van nationale proporties. Maar de meeste mensen geven geen neuq.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 15:58:06 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188557656
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 08:09 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik ben wel oprecht benieuwd wat voor werk iemand heeft waar je gewoon met zo'n ding op kan/mag lopen.
Receptioniste.... mag gewoon hoor of in andere omgevingen, aan de telefoon in zo'n afgeschermde kubus.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188557737
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De nikab heeft niets met de islam te maken, het wordt opgevoerd als argument om zich te kunnen beroepen op godsdienstvrijheid. Maar nergens in het geloof wordt erover gesproken en vroeger liepen ze er ook niet in. Het is opgedrongen door vooral de mannelijke helft binnen die ideologie, die dankzij diezelfde ideologie een uitzonderingspositie heeft verworven in een islamitisch gezin. Het is wachten op de volgende extremistische regel binnen die ideologie om de godsdienstvrijheid kaart te trekken gesteund door de "blinde deugers" die deze strijd voor het onderdrukken van de vrouw wel even voor hun voeren in de media en op internet.
pi_188557738
quote:
12s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Receptioniste.... mag gewoon hoor of in andere omgevingen, aan de telefoon in zo'n afgeschermde kubus.
Lijkt mij zelfs als receptioniste niet echt handig om onder een tent en handschoenen aan te werken. Maar goed ieder zijn ding. Maar het ziet er niet uit.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 16:06:02 #157
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188557748
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het komt er op neer dat het beleid vab Arriva in strijd is met de Nederlandse wet.
quote:
3s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Klopt, maar ze werken dus wel doelbewust mee aan het overtreden van de wet, gezien het feit dat ze hun werknemers geïnstrueerd hebben niets met het verbod te doen.

Daar mag best wat van gezegd worden imo, anders heeft zo een verbod geen flikker zin.
Ik denk dat het vooral moet gaan dat een werkgever haar werknemers instrueert dat zij geen eigen gevolg mogen geven aan een voor iedereen geldende wet.

Ik snap ook dat het lastig is maar dat mag niet betekenen dat betrokken instanties, zich afdraaien van hun verantwoordelijkheid, laat staan een eigen interpretatie toepassen of en hoe een wet wel/niet moet worden nageleefd. Bij klachten als vervoersmaatschappij vervoeg je je maar bij je Gemeente, Tweede Kamer of Regering.

Je kan ook een busje laten volgen waarin je dan de betrokken overtreders uit de wind houdt door ze privé te vervoeren. In taxi's mag je "wettelijk" gewoon je gezichtsbedekking aanhouden... wat dan weer jammer is voor de chauffeur want die mag je daarom niet uit het voertuig flikkeren... hij kan natuurlijk wel flink omrijden of tussentijds pauze nemen of gaan tanken.
pi_188557783
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ga je ook op straat kijken of mensen met hun smartphone in de hand aan het fietsen zijn, en daar op ingrijpen?
Dat valt als verkeersovertreding denk ik onder de wet Mulder, en dan mag een burgerarrest volgens mij niet.
pi_188557812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het komt er op neer dat het beleid vab Arriva in strijd is met de Nederlandse wet.
Nee dat is het niet. De wet schrijft niet voor dat Arriva iemand die de wet overtreedt moet verwijderen.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 16:23:44 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188557964
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat valt als verkeersovertreding denk ik onder de wet Mulder, en dan mag een burgerarrest volgens mij niet.
Je mag wel signaleren en het zo (I know, nutteloos) op het bordje flikkeren van de (wellicht overbezette) politie.

Wat Arriva & Co zou moeten doen is haar best doen iemand aan te spreken op overtreding en in onderhavige gevallen het actief signaleren bij de politie.... die immers is aangesteld om te (kunnen & mogen) handhaven. Wat anderen doen, zoals "burgerarrest", valt buiten haar competentie (ook als chauffeur in dienst van).

Los daarvan lijkt mij het houden aan de wet van meer belang dan je houden aan je om opgedragen (vervoers)plicht te kunnen volbrengen. Je stopt ook wanneer de politie je als bus aanhoudt.
De juridisch experts aan beide zijden zullen hier vast, zonder jurisprudentie, goed over nageacht hebben.
pi_188558140
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het wordt steeds gekker, willens en wetens de wet overtreden en dan ook nog het lef hebben om een klacht in te dienen? Het ergste is nog dat een gedeelte in de samenleving dit steunt omdat zij van mening zijn dat de wet niet opgaat voor gelovigen, die verdienen een uitzonderingspositie.
Ik lees al "Nikab-klaagster"... _O-

Ik probeer me voor te stellen dat vrouwen die vanuit het westen in een islamitisch land komen te wonen ( 8)7) zich op zo een zelfde manier daar gaan gedragen; in een sharia land lekker met blote benen over straat.
pi_188558317
Zou me niks verbazen als het een nep-moslim onder die lappen zit en dat er gewoon een verkleedde Nederlandse aandachts.oer onder zit. Een zgn "bekeerling".
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_188558443
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:48 schreef Stance het volgende:
Zou me niks verbazen als het een nep-moslim onder die lappen zit en dat er gewoon een verkleedde Nederlandse aandachts.oer onder zit. Een zgn "bekeerling".
:')
pi_188558650
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. De wet schrijft niet voor dat Arriva iemand die de wet overtreedt moet verwijderen.
De wet schrijft voor dat een Nikab in het OV een misdrijf is. Daaruit volgt dat iedereen, zowel de buschauffeur als de andere passagiers, een burgerarrest mogen uitvoeren en de politie bellen. De politie moet dan komen en de Nikabdrager verwijderen.

Daar heeft dus geen enkel Arriva-beleid iets mee te maken.
pi_188558806
quote:
4s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:34 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik lees al "Nikab-klaagster"... _O-

Ik probeer me voor te stellen dat vrouwen die vanuit het westen in een islamitisch land komen te wonen ( 8)7) zich op zo een zelfde manier daar gaan gedragen; in een sharia land lekker met blote benen over straat.
Dat gebeurd niet, en als het wel gebeurd staat er een straf op. Helaas is het met de islam een eenzijdige aanpassing, een middenweg gaat niet op voor velen en het is altijd de ander die zich dient aan te passen.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:28:23 #166
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188558827
quote:
Dat is dacht ik ook het geval.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_188558883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is dacht ik ook het geval.
Welnee. Het is gewoon een Limburgse vrouw, vermoedelijk niet al te knap, die tegen een moslim is aangelopen. En om haar echtgenoot te behagen (of op te winden, geen idee) heeft ze 10 jaar geleden besloten om de hele dag in zo'n zwart gewaad te lopen. Zij is bepaald de enige niet.

Op zichzelf is dit een goede ontwikkeling, ik bedoel: de fysieke vermenging van autochtonen en allochtonen.

Maar er zijn dus ook uitwassen, zoals deze imbeciel die in een zwarte tent in de bus gaat zitten.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:41:21 #168
3542 Gia
User under construction
pi_188560041
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het is wachten op de volgende extremistische regel binnen die ideologie om de godsdienstvrijheid kaart te trekken gesteund door de "blinde deugers" die deze strijd voor het onderdrukken van de vrouw wel even voor hun voeren in de media en op internet.
Homo's van een flat mogen gooien, ongelovigen verjagen, allemaal omdat het moet van Mo.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:42:00 #169
3542 Gia
User under construction
pi_188560053
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Lijkt mij zelfs als receptioniste niet echt handig om onder een tent en handschoenen aan te werken. Maar goed ieder zijn ding. Maar het ziet er niet uit.
Ik zou naar een ander loket gaan.
pi_188560073
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Homo's van een flat mogen gooien, ongelovigen verjagen, allemaal omdat het moet van Mo.
Ja, en de kruistochten en inquisitie moesten van Jezus.

Niveautje hoor.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:48:15 #171
3542 Gia
User under construction
pi_188560156
Wat als deze aanklachten voor de rechter komen. Houden ze dan ook hun tent aan?
Zou het als vervoerder of instelling daar zeker op aan laten komen en de kosten die dit met zich meebrengt op de, waarschijnlijke, dames verhalen.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:50:50 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188560201
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Welnee. Het is gewoon een Limburgse vrouw, vermoedelijk niet al te knap, die tegen een moslim is aangelopen. En om haar echtgenoot te behagen (of op te winden, geen idee) heeft ze 10 jaar geleden besloten om de hele dag in zo'n zwart gewaad te lopen. Zij is bepaald de enige niet.

Op zichzelf is dit een goede ontwikkeling, ik bedoel: de fysieke vermenging van autochtonen en allochtonen.

Maar er zijn dus ook uitwassen, zoals deze imbeciel die in een zwarte tent in de bus gaat zitten.
Ik moet altijd denken aan de Nazgul uit Lord of the Rings als ik een plaatje zie van zo'n burkadraagster...

:')
pi_188560211
Dat het een autochtone bekeerlinge blijkt te zijn. Wie had dat kunnen denken.

woensdag 21 augustus 2019 @ 18:58:06 #174
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188560294
quote:
Een Nederlandse moslim, bedoel je.
Vind je dat zo moeilijk om uit te spreken?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188560328
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een Nederlandse moslim, bedoel je.
Vind je dat zo moeilijk om uit te spreken?
Dat is niet precies hetzelfde.

Een Nederlandse bekeerling is wel een moslim, maar niet iedere Nederlandse moslim is een bekeerling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')