Ik neem zo'n New York Citypass.quote:Op maandag 9 september 2019 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dag 1: heb je al kaarten voor Empire State? Grote kans dat er geen kaarten meer zijn als je op dezelfde dag naar boven wilt en je einde van de middag aankomt in de stad.
Geografisch gezien zie ik een aantal onlogische keuzes. Het is wellicht handiger om bijvoorbeeld dag 2 het gebied rond WTC te combineren met Statue of Liberty / Ellis Island, Wall Street etc. Dat is allemaal op loopafstand van elkaar.
Je hebt op dag één nergens tijd meer voor als je om 14u landt. Reken op twee uur douane en anderhalf uur reistijd met de taxi. Dan ben je bovendien al kei lang wakker en wil je gewoon eten en slapen. Dus rondje Times Square en eten is voldoende voor de planning.quote:Op maandag 9 september 2019 16:11 schreef Peunage het volgende:
[..]
Groffe planning voor nu:
Dag 1.
Rond 14:00 uur aankomst in JFK.
Avond: Times Square verkennen, dineren, Empire State
Dag 2.
Ochtend: 1WTC, 9/11 memorial, Oculus Trainstation.
Lunch
Middag: Central park en/of Ferry tocht.
Late middag/avond: terug naar Times Square, misschien Rockefeller Center.
Dag 3.
Wat musea bezoeken, Statute of liberty, Top of the rock.
Dag 4 en 5 zijn nog leeg, moet ik nog even kijken. Ik ga ook nog kijken of deze planning geografisch sense maakt (dat attracties een beetje bij elkaar in de buurt zijn).
Nergens voor nodig als je zo'n city pass hebt.quote:Op maandag 9 september 2019 16:46 schreef Karstman het volgende:
En statue of Liberty en Ellis island is ook wel handig als je dat van tevoren hebt geboekt
als je in the crown wil moet je zeker boeken. En in de zomermaanden kan het ook wel handig zijn.quote:Op maandag 9 september 2019 19:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nergens voor nodig als je zo'n city pass hebt.
Aan de zuidkant van Central Park (ook wel Billionairs Row genoemd) kun je her en der fietsen huren. Daarmee kun je in een paar uur het park helemaal rondfietsenquote:Op maandag 9 september 2019 16:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik neem zo'n New York Citypass.
Thanks voor de tip, ik ga het plan nog een keer nakijken.
Billionaires row is 57th street. Niet Central Park south ;-)quote:Op woensdag 18 september 2019 20:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Aan de zuidkant van Central Park (ook wel Billionairs Row genoemd) kun je her en der fietsen huren. Daarmee kun je in een paar uur het park helemaal rondfietsen
En als je wat interessants ziet dan gooi je tegen een boom of in het gras tot je weer verder wil.
Ten zuiden van Central Park bedoel ikquote:Op donderdag 19 september 2019 02:00 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
Billionaires row is 57th street. Niet Central Park south ;-)
Chicago wil ik ook graag een keer heenquote:Op vrijdag 20 september 2019 21:56 schreef matthijst het volgende:
Chicago doet heel erg aan NY denken als je dr rondloopt
Volgende keer (we zijn net terug, dus duurt nog wel evenquote:Op donderdag 26 september 2019 12:24 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Misschien beetje off-topic maar is er hier iemand al eens naar Philadelphia geweest?
Ik ga eind december naar New York en ik zit te denken om dan 1 of 2 nachten naar Philadelphia te gaan..
Of denken jullie dat 1 dag ook wel voldoende is?
Ik had eerder al even snel opgezocht wat er te doen/zien is en het lijkt er inderdaad op dat een dagtripje wel voldoende is.quote:Op donderdag 26 september 2019 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgende keer (we zijn net terug, dus duurt nog wel even) zijn wij van plan om gewoon een dagtripje te doen naar Philidelphia. Heb niet het idee alsof ik de stad boeiend genoeg zou vinden voor een nachtje of meer. Maar dat is voor iedereen anders. Gewoon beetje kijken welke bezienswaardigheden je leuk vind om te zien daar. Dan zie je vanzelf hoeveel tijd je nodig hebt
Amtrak is duur. Lokale trein met een overstap duurt iets langer maar kost heel weinig.quote:Op donderdag 26 september 2019 15:35 schreef Mike het volgende:
Ik heb zelf de trein genomen van New York naar Philadelphia. Het is idd best prijzig, maar reist wel ontzettend fijn. Ik had ook het voordeel dat het een enkele reis was, dus dan is het ook beter te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |