abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188533988
The Capital of the World:



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• Museum of Modern Art (MoMA)
• National September 11 Museum
• New Museum (hedendaagse kunst)
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip, met een echte Space Shuttle)

Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs en de harbour lights versie ('s avonds))
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium
Federal Reserve Bank

Wijken/Parken:
• the High Line (park / wandelroute over een oud spoorviaduct, dwars door de stad)
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 33 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York
www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!
k_man
MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York
www.tripadvisor.com

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 20-08-2019 20:56:36 ]
Wie dit leest is gek
pi_188534897
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 11:18 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

IHet speciale gevoel van een heel bekende locatie heb ik wel vaker, in Kaapstad op Table Mountain bijvoorbeeld. Of heel simpel, in het centrum van Parijs. Plekken die je al honderden keren op TV gezien heb maar het besef dat je er nu dan gewoon zelf bent.
Alleen was dat gevoel op Times Square, in Central Park en bij de Brooklyn Bridge nog sterker.
De beleving van de plek doet me veel meer dan die musical bekijken op Broadway.
Prima dat is jouw beleving.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:28:48 #3
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188542977
Aangezien het voor mijn ouders laatst de eerste keer was dat ze in New York waren wilde mijn moeder graag een fotoboek laten maken. Heb ik dus met m'n moeder een hele middag foto's zitten uitzoeken, toegangskaartjes ingescand, etc. om zo'n boek te bestellen bij Albelli.

Het eindresultaat is verrassend mooi geworden. Alle foto's zijn met een mobiel gemaakt, maar dat is voor een leek als ik niet te zien. Ben zeer onder de indruk van de foto's die mijn Nokia 6.1 heeft geproduceerd :D

Zit erover te denken om nu ook van andere vakanties maar eens een fotoboek te knutselen, is toch best leuk :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_188609143
Twee nachten NYC geboekt, voorlopig in een hotel op 57th street, maar dat kan nog veranderen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:48:26 #5
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188609200
quote:
19s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Aangezien het voor mijn ouders laatst de eerste keer was dat ze in New York waren wilde mijn moeder graag een fotoboek laten maken. Heb ik dus met m'n moeder een hele middag foto's zitten uitzoeken, toegangskaartjes ingescand, etc. om zo'n boek te bestellen bij Albelli.

Het eindresultaat is verrassend mooi geworden. Alle foto's zijn met een mobiel gemaakt, maar dat is voor een leek als ik niet te zien. Ben zeer onder de indruk van de foto's die mijn Nokia 6.1 heeft geproduceerd :D

Zit erover te denken om nu ook van andere vakanties maar eens een fotoboek te knutselen, is toch best leuk :@
Doen! Wat houd je tegen :D
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_188609633
quote:
19s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Aangezien het voor mijn ouders laatst de eerste keer was dat ze in New York waren wilde mijn moeder graag een fotoboek laten maken. Heb ik dus met m'n moeder een hele middag foto's zitten uitzoeken, toegangskaartjes ingescand, etc. om zo'n boek te bestellen bij Albelli.

Het eindresultaat is verrassend mooi geworden. Alle foto's zijn met een mobiel gemaakt, maar dat is voor een leek als ik niet te zien. Ben zeer onder de indruk van de foto's die mijn Nokia 6.1 heeft geproduceerd :D

Zit erover te denken om nu ook van andere vakanties maar eens een fotoboek te knutselen, is toch best leuk :@
Ik ben hobby fotograaf en ben al sinds eind mei bezig met het in elkaar knutselen van een Albelli fotoboek. Met panorama foto's van 2 bladzijdes breed en dat soort creaties krijg je echt hele gave effecten :D en de mooiste foto die ik vanuit de heli heb gemaakt, komt op aluminium 100x70 aan de muur te hangen. New York in de woonkamer :7
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_188609669
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:12 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik ben hobby fotograaf en ben al sinds eind mei bezig met het in elkaar knutselen van een Albelli fotoboek. Met panorama foto's van 2 bladzijdes breed en dat soort creaties krijg je echt hele gave effecten :D en de mooiste foto die ik vanuit de heli heb gemaakt, komt op aluminium 100x70 aan de muur te hangen. New York in de woonkamer :7
Welke maatschappij heb je gebruikt voor de helivlucht?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_188609750
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:13 schreef Fogel het volgende:

[..]

Welke maatschappij heb je gebruikt voor de helivlucht?
Fly NYON met de helikopters zonder deuren. Die vertrekt ergens vanaf een industrieterrein in New Jersey, maar de ervaring is ultiem :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:23:47 #9
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188609855
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:12 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik ben hobby fotograaf en ben al sinds eind mei bezig met het in elkaar knutselen van een Albelli fotoboek. Met panorama foto's van 2 bladzijdes breed en dat soort creaties krijg je echt hele gave effecten :D en de mooiste foto die ik vanuit de heli heb gemaakt, komt op aluminium 100x70 aan de muur te hangen. New York in de woonkamer :7
New York in de woonkamer O+

Hebben hier een foto aan de muur hangen die we gemaakt hebben vanaf Brooklyn Bridge Park. Al kan die nog beter, dus daar gaan we over drie weken even ons best voor doen O+ Tijd gaat snel, over twee weken alweer richting Washington (paar dagen) en dan weer NYC *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188610349
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

New York in de woonkamer O+

Hebben hier een foto aan de muur hangen die we gemaakt hebben vanaf Brooklyn Bridge Park. Al kan die nog beter, dus daar gaan we over drie weken even ons best voor doen O+ Tijd gaat snel, over twee weken alweer richting Washington (paar dagen) en dan weer NYC *O*
Ben je wel eens in DC geweest? Hoe is dat? Wij willen daar ook graag heen en NYC heeft ons echt verrast. DC is op een andere manier mooi.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_188610544
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

New York in de woonkamer O+

Hebben hier een foto aan de muur hangen die we gemaakt hebben vanaf Brooklyn Bridge Park. Al kan die nog beter, dus daar gaan we over drie weken even ons best voor doen O+ Tijd gaat snel, over twee weken alweer richting Washington (paar dagen) en dan weer NYC *O*
Dit wordt 'm :)



[ Bericht 0% gewijzigd door Neo-Mullen op 24-08-2019 23:03:05 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:09:36 #12
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188611884
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:48 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Ben je wel eens in DC geweest? Hoe is dat? Wij willen daar ook graag heen en NYC heeft ons echt verrast. DC is op een andere manier mooi.
Twee keer geweest. Hele andere stad dan NYC. Perfecte afwisseling wel. Ik ben sowieso wel geïnteresseerd in Amerikaanse politiek, dus al die gebouwen vind ik zo mooi om te zien, hele fotogenieke stad ook. Maar wel stuk rustiger als NYC. Veel musea, dus als je het leuk vind musea te bezoeken zit je in Washington helemaal goed.

quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:57 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dit wordt 'm :)

[ afbeelding ]
^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188613710
quote:
19s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 19:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Aangezien het voor mijn ouders laatst de eerste keer was dat ze in New York waren wilde mijn moeder graag een fotoboek laten maken. Heb ik dus met m'n moeder een hele middag foto's zitten uitzoeken, toegangskaartjes ingescand, etc. om zo'n boek te bestellen bij Albelli.

Het eindresultaat is verrassend mooi geworden. Alle foto's zijn met een mobiel gemaakt, maar dat is voor een leek als ik niet te zien. Ben zeer onder de indruk van de foto's die mijn Nokia 6.1 heeft geproduceerd :D

Zit erover te denken om nu ook van andere vakanties maar eens een fotoboek te knutselen, is toch best leuk :@
Ik ben met mijn (volwassen) kinderen geweest en ik wil dat ook nog doen, moet er een keer voor gaan zitten. Mijn zoon heeft ook foto's gemaakt die niet bepaald doorsnee zijn, heel leuk om terug te zien.
Zo heeft hij een foto van een flamboyante man in de metro die dierenfilmpjes zat te kijken. (hij zat overdwars tegenover ons waardoor wij konden zien wat hij keek)
Een eentje van een heel smerig metro station, waar bruine drap over de muren liep :D
Van een vrouw wiens outfit ongetwijfeld meer kostte dan mijn autootje (compleet met killer heels, handtas en zonnebril), met een man achter haar die iets van 10 tassen droeg (Gucci en dergelijke).
Die gaan er uiteraard ook in :Y
Toegangskaartjes scannen is ook een leuk idee :Y
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 17:32:49 #14
45833 crew  Fogel
pi_188620200
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:18 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Fly NYON met de helikopters zonder deuren. Die vertrekt ergens vanaf een industrieterrein in New Jersey, maar de ervaring is ultiem :D
Reactie van mijn vriendin (met hoogtevrees) op een heli zonder deuren was "nope, nope!"... :D

Qua uitzichtpunten die iets meer stationair zijn... top of the rock, WTC, andere opties? Wat zijn de ervaringen van de users alhier? Ik neig zelf het meest naar WTC, incl lunch of diner.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 25 augustus 2019 @ 17:48:25 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188620492
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 17:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Reactie van mijn vriendin (met hoogtevrees) op een heli zonder deuren was "nope, nope!"... :D

Qua uitzichtpunten die iets meer stationair zijn... top of the rock, WTC, andere opties? Wat zijn de ervaringen van de users alhier? Ik neig zelf het meest naar WTC, incl lunch of diner.
One World. Is wel helemaal binnen, maar je kunt het heel gemakkelijk combineren met het 911 museum en een bezoekje aan het winkelcentrum ernaast.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_188621445
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 17:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Reactie van mijn vriendin (met hoogtevrees) op een heli zonder deuren was "nope, nope!"... :D

Qua uitzichtpunten die iets meer stationair zijn... top of the rock, WTC, andere opties? Wat zijn de ervaringen van de users alhier? Ik neig zelf het meest naar WTC, incl lunch of diner.
WTC, top of the rock en empire state building gedaan
WTC is duidelijk het hoogste, maar omdat het binnen is, minder spectaculair. Misschien is m'n ervaring ook minder, omdat het regenachtig 2as en het zicht beperkt, waar ik met die andere 2 veel betere tijdstippen had.

Sowieso een tip: top of the rock overdag, ESB 's avonds. Bij de eerste heb je uitzicht op central park en dat is overdag veel boeiender dan 's avonds (zwart rechthoek). ESB is omringd door gebouwen die 's avonds allemaal lichtjes geven, prachtig om te zien. Ga met zonsondergang en blijf tot het donker is, je weet niet wat je ziet :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_188621611
De tip om met zonsondergang naar een uitzichtpunt te gaan lees je overal dus als je dat écht wil moet je dat van te voren goed organiseren. De populairste slots zitten ook het eerste vol.
Wie dit leest is gek
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:01:35 #18
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_188621657
Top of the rock toch wel het mooist. Eind van de middag.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:05:31 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188621718
Oh ja, WTC is natuurlijk One World 8)7
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:15:05 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188621862
Top of the Rock is ook mijn favoriet, vooral rond sunset inderdaad. Al is het dan wel heel erg druk, lastig om een goede foto te maken. Deze keer gaan we gewoon ergens overdag, omdat dat net wat minder duwen is allemaal. En de foto rond sunset is binnen. Deze in 2017 gemaakt:


WTC nooit boven geweest, misschien de komende keer. Empire State Building hebben we 's avonds gezien, maar vonden we erg tegenvallen. Vonden Top of the Rock heel wat mooier.

Ander mooi uitzichtpunt: Rond Dumbo/Brooklyn Bridge Park. Geen hoog punt, maar wel een enorm mooi uitzicht op de skyline van Manhattan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:02:41 #21
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_188622616
Oh ja. Top of the Rock kan je ook een mooie “zit in het raam” foto maken.

[ Bericht 72% gewijzigd door matthijst op 25-08-2019 20:16:30 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_188626658
Ik ga in September (19 t/m 25) voor het eerst naar New York. Moet nog even een goede planning maken.
pi_188860911
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 23:41 schreef Peunage het volgende:
Ik ga in September (19 t/m 25) voor het eerst naar New York. Moet nog even een goede planning maken.
En, hoe gaat het met je planning?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188863192
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En, hoe gaat het met je planning?
Groffe planning voor nu:

Dag 1.
Rond 14:00 uur aankomst in JFK.
Avond: Times Square verkennen, dineren, Empire State

Dag 2.
Ochtend: 1WTC, 9/11 memorial, Oculus Trainstation.
Lunch
Middag: Central park en/of Ferry tocht.
Late middag/avond: terug naar Times Square, misschien Rockefeller Center.

Dag 3.
Wat musea bezoeken, Statute of liberty, Top of the rock.

Dag 4 en 5 zijn nog leeg, moet ik nog even kijken. Ik ga ook nog kijken of deze planning geografisch sense maakt (dat attracties een beetje bij elkaar in de buurt zijn).
pi_188863321
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 16:11 schreef Peunage het volgende:

[..]

Groffe planning voor nu:

Dag 1.
Rond 14:00 uur aankomst in JFK.
Avond: Times Square verkennen, dineren, Empire State

Dag 2.
Ochtend: 1WTC, 9/11 memorial, Oculus Trainstation.
Lunch
Middag: Central park en/of Ferry tocht.
Late middag/avond: terug naar Times Square, misschien Rockefeller Center.

Dag 3.
Wat musea bezoeken, Statute of liberty, Top of the rock.

Dag 4 en 5 zijn nog leeg, moet ik nog even kijken. Ik ga ook nog kijken of deze planning geografisch sense maakt (dat attracties een beetje bij elkaar in de buurt zijn).
Dag 1: heb je al kaarten voor Empire State? Grote kans dat er geen kaarten meer zijn als je op dezelfde dag naar boven wilt en je einde van de middag aankomt in de stad.

Geografisch gezien zie ik een aantal onlogische keuzes. Het is wellicht handiger om bijvoorbeeld dag 2 het gebied rond WTC te combineren met Statue of Liberty / Ellis Island, Wall Street etc. Dat is allemaal op loopafstand van elkaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188863513
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dag 1: heb je al kaarten voor Empire State? Grote kans dat er geen kaarten meer zijn als je op dezelfde dag naar boven wilt en je einde van de middag aankomt in de stad.

Geografisch gezien zie ik een aantal onlogische keuzes. Het is wellicht handiger om bijvoorbeeld dag 2 het gebied rond WTC te combineren met Statue of Liberty / Ellis Island, Wall Street etc. Dat is allemaal op loopafstand van elkaar.
Ik neem zo'n New York Citypass.

Thanks voor de tip, ik ga het plan nog een keer nakijken.
pi_188863749
En statue of Liberty en Ellis island is ook wel handig als je dat van tevoren hebt geboekt
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 9 september 2019 @ 19:29:11 #28
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188867089
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 16:11 schreef Peunage het volgende:

[..]

Groffe planning voor nu:

Dag 1.
Rond 14:00 uur aankomst in JFK.
Avond: Times Square verkennen, dineren, Empire State

Dag 2.
Ochtend: 1WTC, 9/11 memorial, Oculus Trainstation.
Lunch
Middag: Central park en/of Ferry tocht.
Late middag/avond: terug naar Times Square, misschien Rockefeller Center.

Dag 3.
Wat musea bezoeken, Statute of liberty, Top of the rock.

Dag 4 en 5 zijn nog leeg, moet ik nog even kijken. Ik ga ook nog kijken of deze planning geografisch sense maakt (dat attracties een beetje bij elkaar in de buurt zijn).
Je hebt op dag één nergens tijd meer voor als je om 14u landt. Reken op twee uur douane en anderhalf uur reistijd met de taxi. Dan ben je bovendien al kei lang wakker en wil je gewoon eten en slapen. Dus rondje Times Square en eten is voldoende voor de planning.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 9 september 2019 @ 19:30:09 #29
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188867106
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2019 16:46 schreef Karstman het volgende:
En statue of Liberty en Ellis island is ook wel handig als je dat van tevoren hebt geboekt
Nergens voor nodig als je zo'n city pass hebt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_188874804
Tenzij je er in of vooral naar boven wilt of je een bepaalde afvaart wilt hebben omdat dat in je schema past. De rijen kunnen behoorlijk lang zijn.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:51:49 #31
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188879256
Vandaag met trein naar NYC O+ Vandaag en dan maandag weer naar NL. Washington was ook weer mooi!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 12 september 2019 @ 15:27:53 #32
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188911357
Gisteren was het 9/11, mooie light tribute weer O+

Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Eindredactie Games donderdag 12 september 2019 @ 15:38:02 #33
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_188911490
quote:
19s.gif Op maandag 9 september 2019 19:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nergens voor nodig als je zo'n city pass hebt.
als je in the crown wil moet je zeker boeken. En in de zomermaanden kan het ook wel handig zijn.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_189011431
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 16:31 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik neem zo'n New York Citypass.

Thanks voor de tip, ik ga het plan nog een keer nakijken.
Aan de zuidkant van Central Park (ook wel Billionairs Row genoemd) kun je her en der fietsen huren. Daarmee kun je in een paar uur het park helemaal rondfietsen
En als je wat interessants ziet dan gooi je tegen een boom of in het gras tot je weer verder wil.
Wie dit leest is gek
pi_189012311
Lekker hardlopen door 't park O+
Niks heerlijker dan sportief bezig zijn op die mooie plek. En lekker verdwalen over de bospaadjes in alle vroegte en de geur van de ochtend opnemen.

Mooie tijden waren dat!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189016386
quote:
99s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:36 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Aan de zuidkant van Central Park (ook wel Billionairs Row genoemd) kun je her en der fietsen huren. Daarmee kun je in een paar uur het park helemaal rondfietsen
En als je wat interessants ziet dan gooi je tegen een boom of in het gras tot je weer verder wil.
Billionaires row is 57th street. Niet Central Park south ;-)
  donderdag 19 september 2019 @ 07:30:33 #37
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_189016862
Haters everywhere but I don't really care.
pi_189018316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 02:00 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Billionaires row is 57th street. Niet Central Park south ;-)
Ten zuiden van Central Park bedoel ik
57th 58th 59th 60th en Columbus circle
Daar zijn die fietsenverhuurs.
+/- 12 dollar per uur en je moet een ID afgeven, rijbewijs of zoiets

[ Bericht 9% gewijzigd door Nieuwschierig op 19-09-2019 10:22:14 ]
Wie dit leest is gek
pi_189038006
Even googlen op Groupon voor die fietsverhuur, had daar vorig jaar voor 15$ een hele dag een fiets.
  vrijdag 20 september 2019 @ 21:54:36 #40
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_189045966
Ik lees even mee. Afgelopen zomer een week Chicago gedaan(daarna de weg op richting het noordwesten, zuidwesten om te eindigen in San Francisco) . We waren iig dol op de wolkenkrabbers en skyline van Chicago, het Amerikaanse stadsleven, etc, etc..

Nu staat NY dus op de planning!
Dat lijkt me weer een heel andere ervaring...Groter vooral!

[ Bericht 2% gewijzigd door Janena op 20-09-2019 22:24:01 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  vrijdag 20 september 2019 @ 21:56:27 #41
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_189046021
Chicago doet heel erg aan NY denken als je dr rondloopt :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_189080655
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 21:56 schreef matthijst het volgende:
Chicago doet heel erg aan NY denken als je dr rondloopt :)
Chicago wil ik ook graag een keer heen :Y

Maar nu eerst voor de 9e keer naar New York in december *O*
Ik word nu al blij van de kerstsfeer die ik daar dan ga meemaken. Heb eigenlijk niet zo veel met kerst, maar hou wel van al die hysterische versieringen enzo.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_189127340
Misschien beetje off-topic maar is er hier iemand al eens naar Philadelphia geweest?
Ik ga eind december naar New York en ik zit te denken om dan 1 of 2 nachten naar Philadelphia te gaan..
Of denken jullie dat 1 dag ook wel voldoende is?
  donderdag 26 september 2019 @ 12:33:20 #44
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189127436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:24 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Misschien beetje off-topic maar is er hier iemand al eens naar Philadelphia geweest?
Ik ga eind december naar New York en ik zit te denken om dan 1 of 2 nachten naar Philadelphia te gaan..
Of denken jullie dat 1 dag ook wel voldoende is?
Volgende keer (we zijn net terug, dus duurt nog wel even :P) zijn wij van plan om gewoon een dagtripje te doen naar Philidelphia. Heb niet het idee alsof ik de stad boeiend genoeg zou vinden voor een nachtje of meer. Maar dat is voor iedereen anders. Gewoon beetje kijken welke bezienswaardigheden je leuk vind om te zien daar. Dan zie je vanzelf hoeveel tijd je nodig hebt :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_189127632
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Volgende keer (we zijn net terug, dus duurt nog wel even :P) zijn wij van plan om gewoon een dagtripje te doen naar Philidelphia. Heb niet het idee alsof ik de stad boeiend genoeg zou vinden voor een nachtje of meer. Maar dat is voor iedereen anders. Gewoon beetje kijken welke bezienswaardigheden je leuk vind om te zien daar. Dan zie je vanzelf hoeveel tijd je nodig hebt :)
Ik had eerder al even snel opgezocht wat er te doen/zien is en het lijkt er inderdaad op dat een dagtripje wel voldoende is.

Ik zag ook dat de greyhound zeer goedkoop is voor 16 dollar heb je een retourtje :o
Zijn die bussen een beetje te doen in de VS? Rijden ze op tijd enzo
Ik heb wel ooit met de trein in de VS gereisd en dat was prima te doen. Maar dat is mij weer wat te duur voor een dagtripje

[ Bericht 0% gewijzigd door Goudenkomkommer op 26-09-2019 13:13:36 ]
pi_189127785
Bussen van Greyhound zijn naar mijn ervaring prima :Y
Ik ben zelf 3 dagen in Philly geweest en heb me geen moment verveeld, maar we deden alles wel op ons gemak. Met 1 dag kan je de hoogtepunten makkelijk raken!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 26 september 2019 @ 15:19:55 #47
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_189129789
Beetje een pauperstad. Philadelphia.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator donderdag 26 september 2019 @ 15:35:06 #48
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_189129991
Ik heb zelf de trein genomen van New York naar Philadelphia. Het is idd best prijzig, maar reist wel ontzettend fijn. Ik had ook het voordeel dat het een enkele reis was, dus dan is het ook beter te doen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_189136201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:35 schreef Mike het volgende:
Ik heb zelf de trein genomen van New York naar Philadelphia. Het is idd best prijzig, maar reist wel ontzettend fijn. Ik had ook het voordeel dat het een enkele reis was, dus dan is het ook beter te doen.
Amtrak is duur. Lokale trein met een overstap duurt iets langer maar kost heel weinig.
pi_189136299
Soms mag iets gewoon geld kosten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')