quote:Op zondag 18 augustus 2019 19:27 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag in Ushuaia: de Ushuaia Loppet, 50km in klassieke stijl, de eerste race van het nieuwe seizoen op de Worldloppetkalender (de langeafstandswedstrijden, onder meer ook de Vasaloppet maakt er deel van uit).
Argentijns 1-2'tje bij de mannen, olympiër Matias Zuloaga won de race, vrij ruim voor landgenoot Franco del Farra. Bij de vrouwen ging de winst naar de Amerikaanse nog vrij jonge oud-biatlete Claire Wichler, die niemand minder dan mevrouw heywoodu na zo'n 25-30km inhaalde en achter zich liet. Wel een tweede plek voor Bruna - ondanks hevige krampen in het laatste stuk - en dus een tweede plaats op de allereerste Global Ski Marathon Ranking ooit
Het sneeuwde zo nu en dan goed door ja. Zo ziet het eruit bij normaal weer:quote:Op zondag 18 augustus 2019 19:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Voldoende sneeuw zag ik op Twitter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
En geen OP.. nouja goed.. kan..quote:
Welkom in het langlauftopicquote:Op zondag 25 augustus 2019 09:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En geen OP.. nouja goed.. kan..
Maar dan ook nog geen linkje posten... levert je een note op..
Het loopt op rolletjes jaquote:
De jury is het wél gelukt om haar te verslaan, DQ in het schansspringen vandaag, zoals zo ontzettend veel deze hele zomer al.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 22:58 schreef heywoodu het volgende:
Geraghty-Moats is zó veel beter dan de rest
http://medias1.fis-ski.com/pdf/2020/NK/4107/2020NK4107ROF.pdf
wat is er aan de hand met de pakken? nieuwe regels of gewoon te wijd gemaakt in de hoop dat het niet gecontroleerd wordt?quote:Op zondag 1 september 2019 11:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De jury is het wél gelukt om haar te verslaan, DQ in het schansspringen vandaag, zoals zo ontzettend veel deze hele zomer al.
http://medias1.fis-ski.com/pdf/2020/NK/4109/2020NK4109RL.pdf
Geen idee, maar in de Zomer Grand Prix bij zowel het schansspringen als de NoKo is het week na week echt vaak raak. Nou is dat volgens mij in de zomer wel wat vaker het geval, dan wordt toch net even wat meer geprobeerdquote:Op zondag 1 september 2019 11:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
wat is er aan de hand met de pakken? nieuwe regels of gewoon te wijd gemaakt in de hoop dat het niet gecontroleerd wordt?
Dit is wel een ruim gedefinieerde straksquote:Op woensdag 16 oktober 2019 16:38 schreef heywoodu het volgende:
En gewonnen, wat een race![]()
Straks voor de liefhebber wat foto's
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ja, die kwam niet door de keuring vorige week (of de week daarvoor al?), waarbij ze niet echt op de details in wilden gaan, behalve dat ze onder het minimumgewicht zat.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:14 schreef showtimer het volgende:
Vroeg me af waar Oestberg is, maar die schijnt dus gewichtsproblemen te hebben? Bah.
Dat betekent relatief nog lichter dan Johaugquote:Op zaterdag 30 november 2019 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, die kwam niet door de keuring vorige week (of de week daarvoor al?), waarbij ze niet echt op de details in wilden gaan, behalve dat ze onder het minimumgewicht zat.
Nou, ik ben heel benieuwd!quote:
Voor plek 2 is/was het wel spannend.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:07 schreef heywoodu het volgende:
Kilometertje gehad en Johaug is pleite.
Het gele hesje is zoals in eigenlijk alle sporten die van de leider, de World Cup-leider in dit geval dus. Het rode hesje is voor de snelste langlaufer, Ilkka Herola vooralsnog, het blauwe hesje - zoals je nu wellicht kunt raden - is voor de beste springer (Espen Bjoernstad)quote:Op maandag 23 december 2019 16:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben de NoKo van de afgelopen weken aan het kijken. Afgelopen zaterdag was het echt spannend zeg. Helemaal omdat ik van ESPlayer naar Duits commentaar moest luisteren.
Ik kijk dit jaar voor het eerst. Alleen het langlaufen, de schans vind ik te saai. Wat betekenen rode, gele en blauwe hesjes? Die komen vaak voorbij in de stats maar het is me nog niet duidelijk.
In een van de mooiste - of in elk geval mijn favoriete - plaatsen op aardequote:Op zaterdag 28 december 2019 12:37 schreef H.Vviv het volgende:
We gaan zo beginnen aan de Tour de Ski met een massastart
Lekker keuvelen met Nilsson?quote:
Nergens te zien op de normale zendersquote:Op zondag 5 januari 2020 13:26 schreef heywoodu het volgende:
De vrouwen gaan beginnen aan de beslissende klim.
Op zich wel, maar voor fervent kijkers van het wielrennen is dit natuurlijk ook niet zo ingewikkeldquote:Op zondag 5 januari 2020 13:39 schreef showtimer het volgende:
Achtervolging was wel overzichtelijker
Dat is het punt niet, in deze formule lijkt het podium van de dag belangrijker dan de eindstand.quote:Op zondag 5 januari 2020 13:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op zich wel, maar voor fervent kijkers van het wielrennen is dit natuurlijk ook niet zo ingewikkeld
Ivo > Duitser, dus.quote:Op zondag 5 januari 2020 13:50 schreef showtimer het volgende:
Duitser snapt er dus al niets meer van
Ja, fan ben ik er ook zeker niet van.quote:Op zondag 5 januari 2020 13:43 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, in deze formule lijkt het podium van de dag belangrijker dan de eindstand.
Wel als je relaxet zonder 'live' FOK! erbij kijktquote:Op zondag 5 januari 2020 13:54 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dat weegt niet op tegen bijna een minuut vertraging.
quote:Op zondag 1 maart 2020 07:08 schreef heywoodu het volgende:
Nog een goede 50 minuten en dan begint de Vasaloppet
Voor 9 euro (quote:
Een paar jaar geleden was een gratis youtube streamquote:Op zondag 1 maart 2020 07:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor 9 euro () op de officiële Ski Classics-site.
https://play.vismaskiclas(...)37-b558-54e01387b00b
Uiteraard hoop ik op een betere optie, een NRK-livestream ofzo, dus als je straks even mee kunt helpen...
Geen officiële toch? Soms is er wel eens iemand die NRK streamt volgens mij. Ik dacht dat ik vorig jaar met een VPN naar NRK keek.quote:Op zondag 1 maart 2020 07:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden was een gratis youtube stream
heb jij een Noorse vpn dan? hier werkt het nietquote:Op zondag 1 maart 2020 08:00 schreef heywoodu het volgende:
Hola aangeslingerd om te doen alsof ik in Noorwegen ben, deze doet het vooralsnog probleemloos:
https://tv.nrk.no/direkte/nrk1
En begonnen
Bij Hola kun je een land selecteren, gratis enzoquote:Op zondag 1 maart 2020 08:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
heb jij een Noorse vpn dan? hier werkt het niet
we hebben beeldquote:Op zondag 1 maart 2020 08:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij Hola kun je een land selecteren, gratis enzo
Werkt niet altijd even soepel, maar hier deed 'ie het in één keer. Hopelijk blijft het werken
Juichen!quote:
nu in de sneeuw in beeldquote:Op zondag 1 maart 2020 08:20 schreef heywoodu het volgende:
Je hebt in elk geval wel snel het högsta punkt gehad
[ afbeelding ]
2018, het enige jaar waarin hij won:quote:Op zondag 1 maart 2020 08:28 schreef Faraday01 het volgende:
Nygaard is hier toch al jaren de topfavoriet?
Dit zou toch ook iets voor Therese moeten zijn, lange afstand klassiekquote:Op zondag 1 maart 2020 08:41 schreef heywoodu het volgende:
Karstein Johaug in de achtervolgende groep (met onder meer Vylegzhanin, Chernousov en een meute favorieten). De broer van
Ik zag dat er vanuit Nederland zelfs een georganiseerde reis ging.quote:
Zal ze na haar reguliere carrière vast wel eens gaan doenquote:Op zondag 1 maart 2020 08:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit zou toch ook iets voor Therese moeten zijn, lange afstand klassiekHeeft ze al eens meegedaan?
quote:Op zondag 1 maart 2020 08:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik zag dat er vanuit Nederland zelfs een georganiseerde reis ging.
Die vindt het zielig als ze de mannen erop legtquote:Op zondag 1 maart 2020 08:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zal ze na haar reguliere carrière vast wel eens gaan doen
Hoewel ik ene Marit B. hier ook nog niet zie.
De beelden zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 09:00 schreef heywoodu het volgende:
Wat een prachtige, uitgestrekte bossen vol sneeuw weerDit is toch wel veel mooier dan de Marcialonga hoor, waar doorgaans een treurig strookje wit door de dorpen loopt.
Wat natuur en beelden betreft was de Jizerska Padesatka ook prachtig, diep in de Tsjechische bossen.
Over een mooi landschap gesproken inderdaad, dat was schitterend! Dat je kilometerslang alleen maar helikopterbeelden had vanaf die sneeuwvlakten had ook wel iets mythisch ofzoquote:Op zondag 1 maart 2020 09:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zoals altijd loop ik weer wat achter maar ik wil toch even melden dat ik genoten heb van de ski tour. Die etappes van 34 kilometer waren echt prachtig.
Dat had wel op Instagram gestaan dan, denk ikquote:Op zondag 1 maart 2020 09:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die vindt het zielig als ze de mannen erop legt
Of ze is zwanger?
think againquote:Op zondag 1 maart 2020 09:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat had wel op Instagram gestaan dan, denk ik
Lina Korsgren zat in Smågan nog bij de achtervolgende mannen, kijken hoe dat in Mångsbodarna gaat zijn, vast niet meer.
de eerste 2 dames hebben al een minuut op de achtervolgsters. Meegaan met de mannengroepen heeft wel enorme invloedquote:Op zondag 1 maart 2020 09:13 schreef heywoodu het volgende:
Korsgren zit na bijna vijf kwartier maar een paar seconden achter de tweede mannengroep
Oh zeker, ze hebben nog een dikke anderhalf uur voor de kiezen, ik verwacht voorlopig zeker niet dat de kopgroep het haaltquote:Op zondag 1 maart 2020 10:28 schreef Faraday01 het volgende:
Je verkijkt je snel op de verschillen. 3,5 minuut lijkt enorm veel maar dat is nog best te doen als ze bij de achtervolgers het gas opendraaien straks.
Mag je ski's wisselen als je dat zou willen? Kan me voorstellen dat het best kan lonen om voor de laatste 20-30k nieuw gewaxte ski's te hebben.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:42 schreef heywoodu het volgende:
2:28 nog maar naar de achtervolgers, ze hebben het gas opengetrokken
Goede vraag, maar ik denk het niet, anders hadden we dat wel regelmatig gezien inderdaad.quote:Op zondag 1 maart 2020 10:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Mag je ski's wisselen als je dat zou willen? Kan me voorstellen dat het best kan lonen om voor de laatste 20-30k nieuw gewaxte ski's te hebben.
Het is voor de dames vooral een kwestie van zo lang mogelijk een goede mannengroep kunnen volgen. En als dat niet lukt kom je of alleen te zitten of in een groep die weinig ambitie meer heeftquote:Op zondag 1 maart 2020 11:50 schreef heywoodu het volgende:
Norgren bijna vijf minuten achter Korsgren nu, dat is wel gedaan ja
En het verschil in niveau is gewoon groter. Je hebt Korsgren, Norgren en soms Smutna en dat is het eigenlijk wel.quote:Op zondag 1 maart 2020 11:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is voor de dames vooral een kwestie van zo lang mogelijk een goede mannengroep kunnen volgen. En als dat niet lukt kom je of alleen te zitten of in een groep die weinig ambitie meer heeft
Dat niveauverschil maakt natuurlijk dat je de goede groep niet kunt volgenquote:Op zondag 1 maart 2020 11:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En het verschil in niveau is gewoon groter. Je hebt Korsgren, Norgren en soms Smutna en dat is het eigenlijk wel.
Kom maar op met de sprintje met 2. Ik gun het Hoelgaard wel na al die podiumplaatsenquote:Op zondag 1 maart 2020 12:15 schreef heywoodu het volgende:
Syrstad, Tord Asle Gjerdalen (teamgenoten van respectievelijk Hoelgaard en Eliassen) en Klas Nilsson zitten nog binnen de minuut, dus linkeballen mogen ze niet gaan doen. Als Gjerdalen er nog bij komt pakt hij hem
Ik denk alleen niet dat dat nog gaat gebeuren.
Hoelgaard 5e? podium Vasaloppet?quote:Op zondag 1 maart 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
Eliassen met z'n tweede
En ook al zijn achtste grote Worldloppetzege.
2016: 2equote:
Daarom gunde ik hem de winst. Kan me voorstellen dat je dan een potje gaat janken.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
2016: 2e
2017: 2e
2018: 3e
2019: 2e
2020: 2e
Absoluut. Ik maakte me vooral even een beetje zorgen wegens de mensen om hem heen, maar hij staat weer voorzichtig op de benen nu.quote:Op zondag 1 maart 2020 12:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daarom gunde ik hem de winst. Kan me voorstellen dat je dan een potje gaat janken.
quote:Op zondag 1 maart 2020 12:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
2016: 2e
2017: 2e
2018: 3e
2019: 2e
2020: 2e
Gezelligquote:Op zondag 1 maart 2020 12:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Een vriend van mij tikt net de 50 km passage aan, mag ie nog een 4 uur ploeteren....pfff.
Goed idee zo te zien.quote:Op zondag 8 maart 2020 10:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan maar alvast klaarzitten voor 50km klassiek met 16 vrijwilligers, een paar verdwaalde kinderen en een hond op de Holmenkollen.
Ik schakel in en zie een reporter die op twee meter van de camera nauwelijks zichtbaar is, wat is dit nou weerquote:
Nebelkorn is nodig.quote:Op zondag 8 maart 2020 11:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik schakel in en zie een reporter die op twee meter van de camera nauwelijks zichtbaar is, wat is dit nou weer
twitter:FISCrossCountry twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:01:36⌛Due to the continued outbreak and spread of the Novel Coronavirus and newly announced travel restrictions, the upcoming Coop FIS Cross Country World Cup competitions on 14th-15th March 2020 in Quebec (CAN) have been cancelled.
Standings & recaps to follow 🔜 https://t.co/52fxc64z4o reageer retweet
Jawel: langlaufen zou volgende week in Minneapolis/Canmore afgesloten worden, maar dat ging niet door. Dan bleef Quebec dit weekeinde over en ook dat ging niet door.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:01 schreef Leatherface het volgende:
@:heywoodu Het seizoen is toch nog niet formeel beëindigd, of wel?
Ok, dank. Het is lastig om al dat coronavirus-nieuws bij te houden. Gaat zo vlug allemaal.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jawel: langlaufen zou volgende week in Minneapolis/Canmore afgesloten worden, maar dat ging niet door. Dan bleef Quebec dit weekeinde over en ook dat ging niet door.
NoKo zou dit weekeinde worden afgesloten met de Schwarzwaldpokal in Schonach, dat is vroeg in de maand al afgelast - voor de verandering vanwege de weersomstandigheden ipv COVID-19.
Alle World Cup-seizoenen in alle wintersporten zijn nu klaar. Ik heb nog wat WK's junioren te kijken en/of af te maken, dus doe ik dat nu maar
Dat gebeurde met Minneapolis (in de VS) ook vrijwel gelijk, de twee in Canada lieten nog even op zich wachten, ook omdat de meeste teams toch al in Quebec waren. Er waren echter steeds meer teams die afzegden, waaronder op een gegeven moment Canada zelf.quote:Op zondag 15 maart 2020 09:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ok, dank. Het is lastig om al dat coronavirus-nieuws bij te houden. Gaat zo vlug allemaal.
De FIS heeft ook niet echt een eenduidige lijn getrokken. Bij het alpine skiën hakten ze de knoop eerder door dan bij het langlaufen.
Die laatste wedstrijden in Noord-Amerika konden ze er net zo goed meteen uitgooien toen Trump zijn reisverbod aankondigde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://medias2.fis-ski.com/pdf/2020/CC/2686/2020CC2686RL.pdf
[ Bericht 4% gewijzigd door heywoodu op 15-03-2020 11:19:34 ]Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Dat slaat nergens opquote:Op vrijdag 22 mei 2020 11:12 schreef heywoodu het volgende:
Estafettes en teamsprints leveren vanaf nu ook punten op voor de individuele World Cup-standen (overall, distance en sprint).
quote:Op vrijdag 22 mei 2020 11:12 schreef heywoodu het volgende:
Estafettes en teamsprints leveren vanaf nu ook punten op voor de individuele World Cup-standen (overall, distance en sprint).
Be afraid, be very afraid!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 17:40 schreef H.Vviv het volgende:
Bjørgen keert terug in het langlaufen met als grote doel de Vasaloppet.
Eens kijken of die vrouwenrace voor het eerst sinds 2016 weer eens spannend wordt dan, maar deelname van uitgerekend Bjørgen biedt daar wellicht niet al te veel hoop op.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 17:40 schreef H.Vviv het volgende:
Bjørgen keert terug in het langlaufen met als grote doel de Vasaloppet.
Die gaat de eerste 50k gewoon met het eerste heren peloton meequote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eens kijken of die vrouwenrace voor het eerst sinds 2016 weer eens spannend wordt dan, maar deelname van uitgerekend Bjørgen biedt daar wellicht niet al te veel hoop op.
Korsgren en Norgren bleven dit jaar al meer dan een uur bij de tweede mannengroep, dat kan nog wel iets beter als ze niet te hard gaan jaquote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die gaat de eerste 50k gewoon met het eerste heren peloton mee
Bjoergen in goede doen is van uitzonderlijke klasse, dat is voor de top van de distance dames vrees ik een ongelijke strijd. Enige die haar echt tegenstand kan geven is Johaug. Zou het leuk vinden als Thérèse voor de Vasaloppet gaat maar ik zie het niet gebeuren tot na 2022.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Korsgren en Norgren bleven dit jaar al meer dan een uur bij de tweede mannengroep, dat kan nog wel iets beter als ze niet te hard gaan ja
Johaug gaat de komende periode wel meerdere keren meetrainen met het team van de Aukland-broers. Tot die trainingsgroep behoort nu ook Bjørgen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Bjoergen in goede doen is van uitzonderlijke klasse, dat is voor de top van de distance dames vrees ik een ongelijke strijd. Enige die haar echt tegenstand kan geven is Johaug. Zou het leuk vinden als Thérèse voor de Vasaloppet gaat maar ik zie het niet gebeuren tot na 2022.
Johaug loopt een tijd van 31.40,69quote:Op zondag 31 mei 2020 21:16 schreef H.Vviv het volgende:
Johaug gaat trouwens volgende week donderdag meedoen aan de Bislett Games op de 10000 meter. Ze hoopt daar een tijd onder de 31.50.00 te lopen. Dat was de limiet voor het WK van afgelopen jaar. Ze heeft nu een PR staan van 32.20.86 die ze liep op het Noors kampioenschap.
Banenenrepubliekquote:Op donderdag 2 juli 2020 07:27 schreef heywoodu het volgende:
Fantastisch, de Braziliaanse bond heeft eindelijk de eisen voor de Spelen bekendgemaakt. Ineens tellen rollerskiwedstrijden niet meer mee en telt maar één wedstrijd in Zuid-Amerika mee. Wedstrijden in Europese landen waar je goede punten kunt halen (Servië bijvoorbeeld) tellen ineens niet meer mee, maar de relatief makkelijke wedstrijden in Noord-Amerika - waar geheel toevallig de favoriete atlete van de bond woont, jeetje - tellen uiteraard wel mee.
"Nou goed, gelukkig is er nog de eis, zoals die al meerdere malen aangekondigd was, dat atleten minstens één keer tegen elkaar uit moeten komen en ook minstens twee keer mee moeten doen aan Braziliaanse rollerskiwedstrijden."
Aaaaand it's gone, ook dat is eruit gehaald. Het is vrij pijnlijk hoe opzichtig ze hun best doen om weer dezelfde atlete naar de Spelen te krijgen, werkelijk elke regel is rechtstreeks in haar voordeel opgesteld.
Nieuw is dat het haar dit keer alleen maar méér motivatie lijkt te geven. Ze wil heel graag iets veranderen binnen die bond, maar weet dat ze daarvoor op z'n minst de Spelen moet halen om die invloed te kunnen krijgen. Ze wil namelijk ook totaal niet dat de spelletjes die nu tegen haar gespeeld worden, over x jaar ook tegen de jonge meiden achter haar gespeeld worden.quote:
Niet gek toch dat iets niet op de kalender staat als het afgelast is?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:07 schreef heywoodu het volgende:
Schijnbaar is het noordse WK junioren in Zakopane afgelast. Wel apart, ik kan dat hele toernooi nergens vinden op de FIS-kalender, maar de Poolse bond meldt het toch echt.
Afgelaste dingen staan ook op de kalenders bij de FIS, maar dan in het rood. Ze worden niet van de kalender verwijderd daar. Zo is nu ook te zien met vele tientallen rode evenementen, ook de kleinere dingenquote:Op woensdag 30 september 2020 18:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Niet gek toch dat iets niet op de kalender staat als het afgelast is?
Je valt pijnlijk door de mand!!!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:33 schreef heywoodu het volgende:
Winst voor mevrouw heywoodu, hoera! Duda Ribera en Mika Picin werkten in de stevige tegenwind bijna de hele race samen in de achtervolging, nadat Bruna het gat op de eerste klim geslagen had. Ze hield in haar eentje vol en pakte de winst, maar dat Duda binnen 15 seconden eindigt is een uiterst interessante ontwikkeling. De berichten waren al dat haar trainingen goed gingen, dat blijkt
https://www.fis-ski.com/D(...)code=CC&raceid=36634
Mooie vierde plek bij de heren voor de nog erg jonge Gu Oliveira, de eerste keer dat hij zich echt kon mengen in de strijd om de zege.
https://www.fis-ski.com/D(...)code=CC&raceid=36633
Kwestie van tijdquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:22 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Je valt pijnlijk door de mand!!!
https://www.fis-ski.com/D(...)d=194536&type=result
Marital status: Single
Drie maanden voor het evenement kan er niets meer aangepast worden aan de stafbezetting? Hoe gaat dat als er straks door Covid besmetting stafleden gewisseld moeten worden?quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:24 schreef heywoodu het volgende:
De laatste inspectie voor het WK is succesvol verlopen.
https://www.fis-ski.com/e(...)marks-100-days-to-go
Ook niet onbelangrijk: de organisatie heeft nog altijd hoop dat er een klein aantal toeschouwers aanwezig kan zijn. Ik heb zelden zo hard gehoopt dat het toestaan van toeschouwers inderdaad gaat gebeuren, als staflid van de Braziliaanse bond kan ik er in elk geval niet heen. Verrassend genoeg niet omdat ze dat niet willen, ze stonden er zelfs erg positief tegenover, maar omdat de namen en dergelijken vorige maand al bij FIS ingeleverd moesten worden en dat kan eigenlijk niet meer aangepast worden, helaas.
Aangezien dit wat importantie betreft voor een hier niet onbekende Braziliaanse toch wel de race van haar leven is, zou ik er bijzonder graag bij willen zijn.
*Handen in de lucht*quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Drie maanden voor het evenement kan er niets meer aangepast worden aan de stafbezetting? Hoe gaat dat als er straks door Covid besmetting stafleden gewisseld moeten worden?
Ik haal er even het laatste stuk van je post uit. Weet natuurlijk niet waar ze nu staat maar de laatste keer dat ik beelden van haar in de sneeuw gezien heb was het nog veel meer dan kracht een enorm techniekprobleem. Ze kan enorm sterk zijn, dat loont alleen als haar techniek op orde is. Op gebied van faciliteiten (wax e.d.) kan ze nooit op tegen de grote landen en met minder materiaal wordt een goede techniek alleen maar belangrijker.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
*Handen in de lucht*
Geen idee. In principe ben ik op 8 en 9 januari wel als staflid van de bond bij wedstrijden in Reit im Winkl, waar ze anders volledig alleen zou zijn. Buiten dat dat natuurlijk niet leuk is, is het ook gewoon ontzettend onhandig en vermoeiend als ze in haar eentje naar München moet reizen, in haar eentje naar Reit im Winkl moet rijden (de eerste keer rijden in Europa), in haar eentje met al d'r spul moet sjouwen, in haar eentje alles moet regelen rondom en tijdens de wedstrijden, etc. Op de vlucht na betaalt de bond dat ook gewoon voor mij, maar het WK was een lastiger verhaal.
Dat maakt me op zich ook niet heel veel uit, als ik er maar bij kan zijn. Ze is op het WK niet alleen, dus de 'randzaken' rondom wedstrijden komen wel goed - denk aan kleine dingen als het even snel ergens droppen van je spul voor de wedstrijd, waarna iemand anders zich er voor je over ontfermt en je niet constant heen en weer loopt en energie verspilt.
Ik wil daar vooral langs de kant staan, ze gaat elk beetje steun nodig hebben om haar vijf kilometer lang haar longen en benen zo erg naar de touwtyfus te laten langlaufen en haar door een pijngrens heen te laten gaan waar ze nog een maand nachtmerries van gaat hebben, bij wijze van spreken. Dat kan ze, en dat gaat nodig zijn, maar daar is wel wat mentale steun voor nodig (en bijvoorbeeld het doorgeven van een voorsprong/achterstand op de concurrentie).
Sowieso ben ik erg benieuwd naar de winterwedstrijden. Ze heeft de trainingen wat aangepast en is zich ook meer gaan richten op de snelheid van haar bewegingen, dus niet alleen de kracht. Meer 'slagen per minuut', als het ware. De armen zijn inmiddels bijna vergelijkbaar met de beruchte foto van Marit Bjoergen, dus kracht gaat het probleem niet zijn, en er lijkt zeker meer snelheid in te komen. Oh, en in klassieke stijl wordt hard gewerkt aan de Klaeboloop
Klopt, de techniek zit er op zich wel in, maar er zijn kleine, specifieke spieren die voor de balans moeten zorgen om dat goed uit te voeren en ook daar is deze zomer meer aandacht aan besteed.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:42 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik haal er even het laatste stuk van je post uit. Weet natuurlijk niet waar ze nu staat maar de laatste keer dat ik beelden van haar in de sneeuw gezien heb was het nog veel meer dan kracht een enorm techniekprobleem. Ze kan enorm sterk zijn, dat loont alleen als haar techniek op orde is. Op gebied van faciliteiten (wax e.d.) kan ze nooit op tegen de grote landen en met minder materiaal wordt een goede techniek alleen maar belangrijker.
die rollerski wedstrijdjes doen het wel goed voor haar FIS puntenquote:Op zaterdag 21 november 2020 16:06 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag in São Carlos, de sprints in klassieke stijl. Bij de mannen was de Chileense tiener Martin Flores ietwat verrassend de snelste in de kwalificatie, vlak voor Victor Santos. In de finale was Lucão Lima echter de beste, na jaren heeft hij éindelijk zijn eerste sprintzege te pakken. Yuri Rocha was ook te snel voor Victor, met de Chilenen Yonathan Fernandez en Flores en de Braziliaan Wilbert Rodrigues er nog achter.
https://www.fis-ski.com/D(...)code=CC&raceid=36644
Bij de vrouwen stond er in de kwalificatie geen maat op MIJN Bruna, bijna tien seconden sneller dan haar PR van vorig jaar en vijftien seconden sneller dan Duda Ribera in de kwalificatie. Dat was de volgorde in de finale ook: Bruna dubbelstokte van start tot finish, inclusief de klim, en won ruim voor de om plek twee duellerende Duda en Tatah da Silva. Hoera!
https://www.fis-ski.com/D(...)code=CC&raceid=36646
Morgen de vijf en tien kilometer klassieke stijl met individuele start.
Het zou leuk zijn als die mee zouden tellen voor de Braziliaanse ranglijst voor de Olympische Spelen ja, maar dat is helaas niet zo. Net als de 'goede' wedstrijden in Europa, Balkan Cups en dergelijken. De net zulke 'goede' wedstrijden om punten te scoren in Noord-Amerika tellen wél mee - niet geheel ontoevallig, Brazilië's vaste en gewenste olympiër, woonachtig in die regionen, kan daar immers relatief makkelijk goed scoren.quote:Op zaterdag 21 november 2020 16:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
die rollerski wedstrijdjes doen het wel goed voor haar FIS punten
zoals ik al vaker heb gezegd, het blijft toch een beetje een bananenrepubliekquote:Op zaterdag 21 november 2020 16:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn als die mee zouden tellen voor de Braziliaanse ranglijst voor de Olympische Spelen ja, maar dat is helaas niet zo. Net als de 'goede' wedstrijden in Europa, Balkan Cups en dergelijken. De net zulke 'goede' wedstrijden om punten te scoren in Noord-Amerika tellen wél mee - niet geheel ontoevallig, Brazilië's vaste en gewenste olympiër, woonachtig in die regionen, kan daar immers relatief makkelijk goed scoren.
Een beetje?quote:Op zaterdag 21 november 2020 16:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
zoals ik al vaker heb gezegd, het blijft toch een beetje een bananenrepubliek
Vandaag wint Mikael Gunnulfsen verrassend de 15 kilometer klassiek met een kleine halve minuut voorsprong op Klaebo. De winst bij de vrouwen ging zoals gebruikelijk naar Johaug.quote:Op zaterdag 21 november 2020 00:43 schreef heywoodu het volgende:
Ondertussen in Noorwegen vandaag:
Keurige vierde plek voor juniorenwereldkampioen Ansgar Evensen. Finn Haagen Krogh haalt de halve finales niet en Emil Iversen wordt 30e, matig, slecht.
https://www.fis-ski.com/D(...)code=CC&raceid=37195
Lotta Udnes Weng pakt de winst bij de dames, waar helaas geen beeld van te vinden is op YouTube.
https://www.fis-ski.com/D(...)code=CC&raceid=37193
Gunnulfsen, waar komt die nou vandaan ineens. Twee World Cup-deelnames in zijn carrière....één sprint in 2016 en één 50km in 2019quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:34 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Vandaag wint Mikael Gunnulfsen verrassend de 15 kilometer klassiek met een kleine halve minuut voorsprong op Klaebo. De winst bij de vrouwen ging zoals gebruikelijk naar Johaug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |