quote:
Het is inderdaad weer een tijdje geleden he
De tijd vliegt echt voorbij zeg... Had de zomer nog in m'n bol en ineens *poef* is het winter
Maar hierbij dan een update:
Het "oude" huis is verkocht
![Huis_verkocht.jpg]()
In het nieuwe huis ben ik -
samen met een vriend- geregeld (c.q. wekelijks) lekker aan het klussen. Het schiet best op, maar ook weer niet... De aannemer laat het namelijk ontzettend afweten. Hij neemt nooit z'n telefoon op en belt nooit terug. Op WhatsApp reageert hij maar zelden terug en daarom is er ook al 2,5 maand totally niets gedaan

Ook de stukadoor is zéér slecht met communiceren... Ook daarop zitten we nog steeds te wachten.
Dat maakt het allemaal iets minder leuk moet ik zeggen. Er heeft bijvoorbeeld bijna 2 maanden een container voor de deur gestaan. Helemaal voor nop, want hij was al vol toen de aannemer zich voor het laatst had laten zien in september. En buurtbewoners begonnen zich al van alles af te vragen. Echt zo jammer eigenlijk, want ik had er echt wel zin in!
Verder ben ik erg druk geweest met Thuisbioscoop Limburg: we hebben een demo-thuisbioscoop mogen maken in een (zeer mooie/grote) meubelzaak in Maastricht. Daar hoop ik dus wat "publiek" mee te krijgen om het hele thuisbios wat meer in de picture te zetten.
Enkele bouwfoto's:
![GIW_HT_bouwen1.jpg]()
![GIW_HT_bouwen2.jpg]()
![GIW_HT_bouwen3.jpg]()
![GIW_HT_bouwen5.jpg]()
![GIW_HT_bouwen4.jpg]()
We hebben daar tegen een flinke deadline aan moeten werken, want 3 weken nadat we zijn begonnen met bouwen was er in de betreffende meubelzaak een "
Late Night Shopping Event" georganiseerd waar meer dan 1000 mensen op af zouden komen. Het was nog niet helemaal klaar, maar daar hadden we als het ware toch een soort van "opening" van de demo-thuisbioscoop:
![GIW_shopping-night1.jpg]()
![GIW_shopping-night2.jpg]()
![GIW_shopping-night3.jpg]()
![GIW_shopping-night4.jpg]()
En bij Best Escape hebben we inmiddels onze 4e kamer geopend
![BestEscape-Maastricht_TR.jpg]()
Dat zijn tenminste wél leuke dingen
Tussen de bedrijven door ben ik nog wat dagen bezig geweest met m'n nieuwe domotica systeem in het nieuwe huis. Dat is tevens (onderdeel van) het alarmsysteem geworden
De "basis dingen" werken al. Het gaat straks nog wat verfraaid worden (het oog wilt ook wat he?!

). Verder zal het op den duur steeds wat worden uitgebreid. (moet toch kunnen blijven hobby'en).
Heerlijk klommelen:
![domotica_1.jpg]()
De kast:
![domotica_2.jpg]()
![domotica_3.jpg]()
Verder heb ik 13 camera's gekocht (waarvan het grootste gedeelte al "up & running" is) die de boel goed in de gaten houden
Alles wordt standaard op locatie opgeslagen en bij beweging ook nog rechtstreeks naar de cloud. Gezien het nogal wat data is heb ik dus een nieuwe NAS gekocht met daarbij 8 stuks 8TB harddisks:
![8x8TB_HD's.jpg]()
![Synology_64TB-NAS.jpg]()
Daarmee moet ik dus wel even vooruit kunnen
Ik probeer de updates weer een beetje erin te houden vanaf nu. Maar het was dus echt even een EXTREEEEEEEM drukke periode. En dat in combinatie met die klote aannemer(s) maakte het tevens even een wat mindere periode.
Deze week weer d'r tegenaan!!!