abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:14:25 #51
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188505743
Moederbord dan wellicht?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_188506254
Ehhhh. oops. Dan wordt het een beetje moeilijk he, als de basis niet werkt.

Probeer dit eens:
Enige wat aan je mobo verbonden zit is de cpu fan, de psu, 1 ram stick, en de connector van de aan/uit knop.

Dus geen andere fans, led lichtjes, usb card readers, usb frontpanel, etc.
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:49:44 #53
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188506304
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:45 schreef oheng het volgende:
Ehhhh. oops. Dan wordt het een beetje moeilijk he, als de basis niet werkt.
Nou, hij gaat aan, en de cpu-fan en de voeding-fan draaien, dus er is wel activiteit, maar geen beeld of piepjes.
quote:
Probeer dit eens:
Enige wat aan je mobo verbonden zit is de cpu fan, de psu, 1 ram stick, en de connector van de aan/uit knop.
Ehhhh, dan kom ik wel heeeeel dichtbij gewoon een nieuwe build doen, wat ik ergens toch al van plan was.

Ik gooi morgen eerst wel die andere voeding erin, kijken wat dat doet, en dan kijk ik wel verder wat ik doe, denk ik.

Dus geen andere fans, led lichtjes, usb card readers, usb frontpanel, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door V. op 18-08-2019 16:01:48 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_188506403
quote:
9s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Komt altijd kut uit ja. :(

Zelf vorige week een nieuw groot bureau gekocht zodat ik eindelijk de computer van dat kleine kutbureautje van zolder kon halen en een verdieping lager kon zetten.

Alles aansluiten, niks, geen beeld alleen op de onboard videokaart, vervolgens wat testen en met de aan/uit knop gewoon tijdens opstart uitgooien en daar bleek mijn SSD niet tegen te kunnen.

Uren liggen kutten met hirensbootcd en nog meer andere tools om die partitie met data weer aan de gang te krijgen, maar niet gelukt, dus dan maar een nieuwe SSD kopen. Vervolgens bleek ik mijn Windows 7 CD kwijt te zijn, dus her installeren kon ook niet meer. Nouja, dan maar Windows 10 kopen, want ja, 7 kappen ze in januari mee, dus ik moest toch een keer over.

En dan blijkt dat je geen brander in je laptop hebt zitten en al je usb stickies ineens foetsie zijn, dus dan moest daar ook maar een nieuw usb stickje gekocht worden om Windows 10 van te kunnen installeren.

Nou, dat allemaal op die nieuwe SSD gezet en dan blijkt ineens een van de dataschijven zo nu en dan een I/O error te geven, dus die maar losgekoppeld, geen plek op de andere schijven voor backup van te maken.

Ow en vervolgens blijkt dan dat mijn recoverysoftware die ik heb niet werkt op Windows 10, dus dat schiet niet op om die 500 GB van die oude SSD schijf af te halen en dan blijkt dat de gratis software niet doet wat ie moet doen of niet de volledige directorystructuur kan herstellen of simpelweg de verloren partitie waar alle data op staat niet kan vinden en dat ik uitkom bij Ontrack Easy Data Recovery die alles doet wat ik nodig heb, maar de gratis versie daarvan alleen maar kan scannen en niet kan herstellen.

Inmiddels zoveel tijd mee kwijt geweest dat ik zowel die SSD als die dataschijf maar gewoon losgekoppeld heb en daar later nog wel eens naar kijk. Moet sowieso eerst een nieuwe HDD kopen om alles te herstellen/backuppen. En mijn Windows installatie is ook nog niet klaar, want er moet nog een shitload aan software geïnstalleerd worden, diverse game launchers (GOG, Origin, Steam, Ubisoft), de printer moet er nog op, Office moet nog etc etc etc.

En dit soort gezeik is altijd op het moment dat je of je computer heel hard nodig hebt (zoals jij) of dat je je computer heel graag wil gebruiken omdat je een nieuw bureau hebt (zoals ik).

Succes ermee, ik heb zo even geen idee, behalve dan de voeding misschien. :)
_O-
Sorry dat ik moet lachen :@ het is ook ozo herkenbaar. Maar...
als je systeem daarna werkt zoals jij het wilt is het weer toppie, heb je weer wat geleerd en staat die mooi, bijna geluidloos te wezen op/naast je nieuwe bureau

Ik heb aan mijn pc (2010) zoveel geklooid, gesleuteld en uit-het-raam-willen-flikkeren en het werkt nu zoals ik wil(even afkloppen). Sterker nog; ik kijk tevreden naar mijn kast; ken inmiddels alle foutjes en bugs van zowel hardware en software en heb inmiddels een soort van innige relatie met dat ding, waardoor ik het jammer zal vinden om een nieuwe te moeten kopen als hij echt niet meer voldoet. :P
Succes overigens ^O^
pi_188506467
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:13 schreef V. het volgende:

[..]

Nope, nope, nope.

Videokaart eruit, alle hd's en ssd's losgekoppeld, geluidskaart eruit, cmos eruit en ook voor de zekerheid de boel ontladen met de aan-uit-knop, batterij er weer in.

Zo. Dood. Als. Een. Pier. Geen beeld (via onboard). Geen piepjes, geen A2, noppes.
andere poort op onboard videokaart al geprobeerd?
pi_188506702
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:20 schreef V. het volgende:

[..]

Het lijkt toch dat 2tb/4tb-probleem te zijn.

Heb vrijdag nl nog een (gevoede) SATA ---> USB-kabel besteld(die zonder voeding deed het niet, want niet de benodigde 12v via USB. Kwam gisteren binnen, maar ik was te druk met mijn pc.

Nu net even geprobeerd aan de laptop. Kan die 4tb gewoon benaderen via de usb. Dus ik moet nu eerst die halve terabyte die ik had overgezet veiligstellen en dan deze opnieuw formatteren, maar dan naar 2 x 2 tb.Da's iig één probleem minder.
Bedankt dat je het even meldt

Daarmee heb je tevens een probleem van mij opgelost :)
Al mijn 8 Sata poorten zitten vol en heb zelfs een een externe Satapoort naar binnen geleid, dus 9. :)
Komt vanwege o.a. 2 maal 2TB HD's in Raid 1, waardoor die al 4 Satapoorten gebruikt.

Stomweg niet aan gedacht, maar kan waarschijnlijk upgraden naar 4TB schijven, die ik als 2 x 2 TB installeer.
En als ik uiteindelijk een nieuwe pc ga bouwen zet ik het hele zooitje gewoon over.

Ben benieuwd wat die nieuwe voeding van je gaat uithalen.
650 Watt moet het toch doen.
Ik had een vooruitziende blik, want in 2010 meteen een 1000 Watt voeding gekocht.

Blijft spannend, hou ons op de hoogte en succes morgen ^O^
  zondag 18 augustus 2019 @ 16:32:09 #57
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188506919
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:02 schreef mschol het volgende:

[..]

andere poort op onboard videokaart al geprobeerd?
Nee, maar heb geen dvi-kabel meer.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 18 augustus 2019 @ 16:34:43 #58
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188506967
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:19 schreef gepromoveerT het volgende:

Stomweg niet aan gedacht, maar kan waarschijnlijk upgraden naar 4TB schijven, die ik als 2 x 2 TB installeer.

Ben benieuwd wat die nieuwe voeding van je gaat uithalen.
650 Watt moet het toch doen.
Ik had een vooruitziende blik, want in 2010 meteen een 1000 Watt voeding gekocht.

Blijft spannend, hou ons op de hoogte en succes morgen ^O^
Nou, die 2 x 2tb van mij is in principe theorie, maar volgens mij moet ie dat vreten, toch?

Nieuwe voeding is 850w, maar aan het aantal watts ligt het niet, idd, dan is er iets defect. Maar die 850 had ik ivm uitbreidbaarheid en zo sowieso al op het oog.

Maar inmiddels begint de nieuwe build al wel concrete vormen aan te nemen. Begin er wel klaar mee te raken.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_188513320
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 16:34 schreef V. het volgende:

[..]

Nou, die 2 x 2tb van mij is in principe theorie, maar volgens mij moet ie dat vreten, toch?

Nieuwe voeding is 850w, maar aan het aantal watts ligt het niet, idd, dan is er iets defect. Maar die 850 had ik ivm uitbreidbaarheid en zo sowieso al op het oog.

Maar inmiddels begint de nieuwe build al wel concrete vormen aan te nemen. Begin er wel klaar mee te raken.
Natuurlijk vreet die 850 Wat Dat :)
En die 2 x 2 TB moet ook kunnen volgens het net.

Met het uitzoeken van het Sabertooth systeempje ben ik toen der tijd een paar maanden bezig geweest en zelfs toen had ik het niet helemaal goed voor elkaar.

Het torentje bijv. ziet er gelikt uit, Hd koeling, stoffilters, verticale frontaansluitingen (tegen stof), 2,5" hotswappeble bay enzo, maar...
en dat staat nergens vermeld, ventilatoren met 2 draadjes ipv drie, zodat je die niet kan regelen via het mobo :(
En nog wat meer geintjes.
Dat soort werk :)
http://www.islabit.com/wp(...)ec-dark-fleet-35.jpg

Als ik een nieuwe ga bouwen, dan moet die minstens 6 fysieke cores hebben, 8 is beter. Niet omdat ik het persee nodig heb, maar omdat ik daarop geyl; ik vindt het prachtig; totaal 16 cores :9
Trouwens, die core i7 950 was toen ook een beste koop. Met flink overklokken lopen de laatste games nog als een tierelier.

Ik blijf benieuwd naar morgen :)
  maandag 19 augustus 2019 @ 09:23:28 #60
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188516538
Ik ook, al vrees ik na de test van gisteren, waarbij zelfs geen post-message in beeld kwam, dat het iets anders is.

Maar goed, ik ben dus al pre-emptief aan een nieuw systeem aan het denken. Maar dát is me een partij gekloot. Tot een paar maanden terug zou dat zonder twijfelen een Intel-build geworden zijn, maar nu met de nieuwe Ryzens wil ik toch die kant op.
Maar goed, eerst gezeik met de X570-borden, waarvan de chipset belachelijk hoog stroomverbruik had, maar als ik het goed heb zijn die problemen over na een bios-update. En die borden zijn trouwens wel een partij kostbaar... dus misschien toch maar een X470-bord, maar daarover zijn op het web ook de meningen weer verdeeld.

Zucht.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 19 augustus 2019 @ 12:00:00 #62
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188518508
quote:
Thanks, maar ik wil toch wat hoger mikken, met name omdat ik voor mijn eigen tokootje ook aan Premiere Pro en After Effects zit en ik merkte al dat dat af en toe begon te trekken.

* Dus de processor wordt wmb een 3900x
* Wellicht nog een processorkoeler, kijk eerst even of ik van mijn huidige nog de AMD-brackets kan vinden. Dark Rock Pro4 lijkt mij wel tof. Volgens mij heeft mijn kast de clearance.
* Het mobo ws een Aorus Elite of Ultimate
* En 32 of 64 gig (ben ik nog niet uit) Corsair 3200

Voeding heb ik al (bijna) 8)7 Maar daar hangt het voorlopig op. Als vanavond alles op miraculeuze wijze gaat draaien (wat ik niet denk), dan wacht ik nog even. Zo niet, dan bestel ik denk ik vanavond, hoop ik dat de 3900X een beetje rap geleverd word, en ga ik dit weekend bouwen, want ik heb mijn pc echt nodig.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 19 augustus 2019 @ 15:52:53 #63
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188521650
Nou, die nieuwe voeding is niet klein _O-



Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 19 augustus 2019 @ 17:44:27 #64
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188523047
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:52 schreef V. het volgende:
Nou, die nieuwe voeding is niet klein _O-
...maar het maakt inderdaad niets uit -O-

Duuuuusssss...
Ja inderdaad, V. ja.
pi_188523517
Open een topic op tweakers.net de echte ITers van jaren terug zijn allang niet meer hier op FOK! te vinden, merk im al wel en op tweakers zijn er tenminste mensen met kennis en die je ook echt oprecht willen helpen.

Waarom die voeding gekocht? 1060ti zag ik? Welke specs nog meer?

Check https://outervision.com/power-supply-calculator Of je wel echt 850watt nodig hebt. En volgens mij is deze beetje overpowered :P

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 18:22:23 ]
pi_188523619
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:20 schreef Syd het volgende:
Open een topic op tweakers.net de echte ITers van jaren terug zijn allang niet meer hier op FOK! te vinden, merk im al wel en op tweakers zijn er tenminste mensen met kennis en die je ook echt oprecht willen helpen.

Inderdaad, hier zitten alleen een stel randdebielen die maar wat lopen te rellen.

Slotje voor heel DIG! *O*
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:59:59 #67
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188525263
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:20 schreef Syd het volgende:
Open een topic op tweakers.net de echte ITers van jaren terug zijn allang niet meer hier op FOK! te vinden, merk im al wel en op tweakers zijn er tenminste mensen met kennis en die je ook echt oprecht willen helpen.

Waarom die voeding gekocht? 1060ti zag ik? Welke specs nog meer?

Check https://outervision.com/power-supply-calculator Of je wel echt 850watt nodig hebt. En volgens mij is deze beetje overpowered :P
Die 850w zat al in de planning, met het oog op een nieuw systeem dat er vroeg of laat toch komt, dus die gok durfde ik wel aan.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_188533882
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:27 schreef oheng het volgende:

[..]

Inderdaad, hier zitten alleen een stel randdebielen die maar wat lopen te rellen.

Slotje voor heel DIG! *O*
:)
Mooie voeding. Vind het overigens raar dat de voedingskabel niet modulair is; ik hou altijd een stekkertje over :)
Doettiehetnou of doettiehetniet :?
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:25:30 #69
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188534073
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 11:11 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

:)
Mooie voeding. Vind het overigens raar dat de voedingskabel niet modulair is; ik hou altijd een stekkertje over :)
Doettiehetnou of doettiehetniet :?
Nope -O-

Dus het wordt gewoon een nieuw systeem bouwen. Ben nu vooral aan het steggelen over welk moederbord.

O, en die voedingkabel valt mee bij deze, want het is alleen voor het mobo. De cpu gaat apart, en daar heb ik nu een stekkertje over, omdat ik maar 1 van de twee nodig heb op dit bord. Gaat met een nieuw mobo wel anders worden, denk ik, dan heb ik ze ws allebei nodig.

[ Bericht 11% gewijzigd door V. op 20-08-2019 11:55:16 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:12:49 #70
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188558618
Godver, die 3900X is al dagen niet leverbaar en ook geen zicht op wanneer hij wèl leverbaar wordt -O-

Kutterdekut :(
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 17:44:15 #71
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188574459
Nou, ik wacht nog een paar dagen, en anders wordt het de 3800X.

Het is niet anders.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_188577911
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:12 schreef V. het volgende:
Godver, die 3900X is al dagen niet leverbaar en ook geen zicht op wanneer hij wèl leverbaar wordt -O-

Kutterdekut :(
Bij mijn zaakie wel
https://www.alternate.nl/html/search.html?query=3900X&x=14&y=8

Zou wel alles bij één leverancier kopen. Kan een tientje duurder zijn, maar dan kunnen ze niet de verantwoordelijkheid op elkaar afschuiven. :)
pi_188578921
Zoek op wat je RTCRST jumpers zijn van je mobo en doe daar een schroevendraaier tussen terwijl je pc uit is maar met stroom er nog op.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 22:23:35 #74
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_188580899
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 20:39 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Bij mijn zaakie wel
https://www.alternate.nl/html/search.html?query=3900X&x=14&y=8

Zou wel alles bij één leverancier kopen. Kan een tientje duurder zijn, maar dan kunnen ze niet de verantwoordelijkheid op elkaar afschuiven. :)
Nee, daar is ie dus niet leverbaar.
quote:
Vriendelijk bedankt voor uw e-mail.
Momenteel hebben wij helaas geen indicatie wanneer de volgende levering verwacht wordt. Het kan enkele dagen, maar helaas ook enkele weken duren voordat het product weer bij ons binnen komt. Ik zou u dan ook willen adviseren om een product notificatie aan te zetten bij het product. Hierdoor wordt u er automatisch van op de hoogte gebracht wanneer er veranderingen zijn in de levertijd van het product.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_188581009
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:23 schreef V. het volgende:

[..]

Nee, daar is ie dus niet leverbaar.
Sja, dan weet ik het ook niet meer. Je kan natuurlijk wel alvast een nieuwe videokaart kopen; wellicht doet je oude systeempje het dan weer wel,
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')