quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 14:45 schreef V. het volgende:
Misschien lag het daaraan en doet alles het nu weer gewoon, maar ik ga alles maar een voor een weer aansluiten en testen.
Gaat uiteindelijk toch wel weer goed komen, denk ik. Kost tijd en je hart, maar goed.
Ik week nog wel dat ik jaaaaaren geleden stage liep in een computer zaak en toen waren Zee al been fan van seagate, kwamen vaak kaput terug ook.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 16:00 schreef V. het volgende:
Kutding is zo dood als een pier. Heeft amper 1 dag gewerkt.
Stap je één keer over op een ander merk.
Seagate Barracuda 'Professional' ME REET!
Ga ik morgen naar kijken. Nu geen zin in, maar dank voor de tip.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 17:32 schreef gepromoveerT het volgende:
Je ramt op del, dus waarschijnlijk een Asus mobo.
Mijn Sabertooth x58 (ja, is al een ouwetje, maar werkt perfect) heeft drie 'setting'optie in de bios:
1. IDE
2. AHCI
3. Raid
Jij hebt 1 TB WD Black <> 4 TB Seagate Pro geïnstalleerd.
Dat kan werken, maar dan moet de bios op IDE staan (stelletje idioten die dit bedacht hebben).
Een andere setting kan geen 4+TB aan.
(althans, dat was zo in het begin van de 4 TB HD's)
Daar ik een Raid 1 (mirror) gebruik en aldus de raid chip op het mobo nodig heb, moet mijn mobo op Raid staan om gebruik te kunnen maken van die chip.
Kan aldus geen HD's gebruiken groter dan 2 TB.
Wellicht ook jouw probleem!
Okee, ben benieuwd of het daaraan ligt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 17:34 schreef V. het volgende:
[..]
Ga ik morgen naar kijken. Nu geen zin in, maar dank voor de tip.
Is trouwens een MSI.
Jaar of 7-8quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 11:25 schreef mschol het volgende:
hoe oud is je voeding?
met zoveel vreemde problemen zou ik je voeding verdenken van kuren
hmmquote:
Ja, dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 12:16 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm
ik zou zelf nu de voedimg vervangen en die meenemen naar het nieuwe systeem op een later moment
dan zou ik of het systeem zonder voeding verkopen of er een niet al te dure inzetten
Wat zijn je moederbord model en liefst BIOS versie? Kun je opvragen met bijv. CPU-Z: https://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.htmlquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 15:11 schreef V. het volgende:
Het is pas twee dagen, he? Over het algemeen behoorlijk stabiel, met wat hiccups hier en daar de afgelopen 7-8 jaar.
Maar het zal daar waarschijnlijk toch op uitdraaien, al was het alleen al omdat ik dat al van plan was.
Probleem is dat ik momenteel niet veel tijd heb om een nieuw systeem te bouwen, en ik ben al tijd kwijtgeraakt door de afgelopen dagen. Dus vooralsnog hoop ik dat ik voorlopig gered ben met een voeding, want anders kan ik weinig kwa werk. Over een week of drie heb ik meer tijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |