abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188570914
Bij geldvoorelkaar was een 2e hypotheek bij RNHB niet mogelijk. Bij kapitaalopmaat blijkbaar wel
pi_188571109
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:14 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier idem. Ziet er redelijk uit. Durf het wel aan voor een basisinleg.
Ik neem hem niet mee. Wanneer ik lees dat de boot gekocht wordt voor ¤ 145.000 maar een marktwaarde heeft van ¤ 225.000 lees ik al niet meer verder. De lening is nagenoeg 100% ltv. Bij een markt die iets inkrimpt daalt de waarde fors. De rentabiliteit is niet al te fors, veel marge met een lagere prijs en/of minder vracht hebben ze niet. Daarbij is hun vaargebied beperkt tot Nederland en België omdat ze geen Rijn bewijs hebben.
pi_188571369
Faillissement Tuk Tuk Holding B.V. Failliet 2.5 Miljoen opgehaald via NPEX.
pi_188571782
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Faillissement Tuk Tuk Holding B.V. Failliet 2.5 Miljoen opgehaald via NPEX.
Pffff. Net ff gelezen. Wat een drama voor de investeerders
pi_188571937
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:57 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Pffff. Net ff gelezen. Wat een drama voor de investeerders
Ben benieuwd wat daar allemaal mis is gegaan. Paar jaar geleden maakten ze nog 7 ton winst en nu zijn er miljoenen verdampt.
pi_188572735
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:09 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat daar allemaal mis is gegaan. Paar jaar geleden maakten ze nog 7 ton winst en nu zijn er miljoenen verdampt.
Als ik kijk naar de persberichten hadden ze Augustus 2018 dezelfde problemen (liquiditeit) en waren ze toen ook bijna failliet...
pi_188573083
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 15:25 schreef PON het volgende:

[..]

Als ik kijk naar de persberichten hadden ze Augustus 2018 dezelfde problemen (liquiditeit) en waren ze toen ook bijna failliet...
Tja dan heb je 14% retour gehad over ruim twee jaar op je investering van je achtergestelde obligaties. Naar de rest kan je fluiten.
De werk maatschappijen zullen wel uit het faillisement verkocht worden zodat er met een schone lei verder geproduceerd kan worden. Als je de luchtvervuiling ziet in Aziatische steden waar die dingen rond rijden is er best markt voor deze e-tuk tuk.

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 22-08-2019 16:01:47 ]
pi_188573378
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:02 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik neem hem niet mee. Wanneer ik lees dat de boot gekocht wordt voor ¤ 145.000 maar een marktwaarde heeft van ¤ 225.000 lees ik al niet meer verder. De lening is nagenoeg 100% ltv. Bij een markt die iets inkrimpt daalt de waarde fors. De rentabiliteit is niet al te fors, veel marge met een lagere prijs en/of minder vracht hebben ze niet. Daarbij is hun vaargebied beperkt tot Nederland en België omdat ze geen Rijn bewijs hebben.
Aankoop 145k
Hyp 140k
Waarde 175k
Lees die 225k niet terug?
pi_188573647
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:22 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Aankoop 145k
Hyp 140k
Waarde 175k
Lees die 225k niet terug?
Ik heb dit ook gelezen en toevallig uitgeprint. Onder risico stond vanmorgen nog:
quote:
"Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving van ¤140.000,- verkregen op het schip m.s. Willy. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤225.000,- op basis van een taxatierapport van oktober 2016. een recent taxatierapport dient voor uitboeking van de lening minimaal de aankoopprijs van het schip als marktwaarde te bevestigen.
Deze tekst is nu, zonder opgave dat er in de pitch aanpassing zijn gedaan, vervangen door:
quote:
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 140.000,- verkregen op het schip m.s. “Willy”. Een recent uitgevoerde taxatie van het m.s. “Willy” door een deskundig scheepvaart Expertise- en Taxatiebureau geeft een handelswaarde aan van ¤ 175.000,-.
Inmiddels zal de nieuwe taxatie wel uitgevoerd zijn en dat is natuurlijk prima echter heeft Collin daarna de pitch dus zitten aanpassen. Collin is kampioen in het achteraf aanpassen van pitches zonder duidelijk te maken wat en waar er iets is aangepast.

Heel vervelend en dan druk ik mij heel netjes uit. :R
pi_188574834
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb dit ook gelezen en toevallig uitgeprint. Onder risico stond vanmorgen nog:
[..]

Deze tekst is nu, zonder opgave dat er in de pitch aanpassing zijn gedaan, vervangen door:
[..]

Inmiddels zal de nieuwe taxatie wel uitgevoerd zijn en dat is natuurlijk prima echter heeft Collin daarna de pitch dus zitten aanpassen. Collin is kampioen in het achteraf aanpassen van pitches zonder duidelijk te maken wat en waar er iets is aangepast.

Heel vervelend en dan druk ik mij heel netjes uit. :R
In dit geval niet helemaal met je eens. Deze pitch was/is nog niet officieel op de website te vinden voor de investeerder dus aanpassingen kunnen nog plaats vinden. Immers we kunnen hem officieel nog niet zien. Risico van "stiekem" meekijken met wat er officieel nog niet is?

Ik ben het wel helemaal met je eens als de verandering plaats vind in de 48 uurs voorpublicatie.
pi_188575062
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 18:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

In dit geval niet helemaal met je eens. Deze pitch was/is nog niet officieel op de website te vinden voor de investeerder dus aanpassingen kunnen nog plaats vinden. Immers we kunnen hem officieel nog niet zien. Risico van "stiekem" meekijken met wat er officieel nog niet is?

Ik ben het wel helemaal met je eens als de verandering plaats vind in de 48 uurs voorpublicatie.
Verandering vindt plaats in de 48-uurs periode want hij was inzichtelijk bij toekomstige investeringen.
pi_188576768
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 18:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bij mijn weten is het bootje vanmorgen online gekomen...
Laten we Collin in dit geval het voordeel van de twijfel geven.

Blijft overeind dat Collin al veel vaker, binnen de 48 uurs periode en zonder dit duidelijk te hebben aangegeven, in pitches aanpassingen heeft doorgevoerd. Ik schat dat ik ongeveer 1,5 jaar geleden hierover ook al geklaagd heb en tot op heden is het niet beter geworden. Collin kan wat dat betreft een voorbeeld nemen aan GvE.
pi_188585507
Op woensdag 21 augustus 2019 12:48 schreef zeeland6 het volgende:

Verbouwing beleggingspand Amsterdam op GVE zonder hyp. zekerheid

https://www.geldvoorelkaa(...)9lv308W-yuBTEqGRvMps

cashflow op het randje
geen hyp. zekerheid
hypotheekverklaring op 2 panden om de lening te dekken

mij te link
Inderdaad niet interessant, zou er enige leegstand ontstaan dan hebben ze gelijk een liquiditeitstekort.

Met dit soort projecten zie je dat de rek er helemaal uit is in Amsterdam.

Gaat zo open, nog ff goed gelezen, laat hem passeren, maar zal zo vol zitten, i guess
pi_188587196
Ik zie project Venlo niet meer op gve
pi_188587215
quote:
Die jongens hebben van een zwijnenstal een nette woning gemaakt!
pi_188588135
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 12:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat kun je wel zeggen ja. Zelfs als de markt tegen zit, zullen ze dit nog wel voor een redelijk bedrag van de hand kunnen doen. Ik ga deze proberen mee te pakken.
pi_188588177
Zijn er nog mensen van plan deze mee te pakken?

https://www.newfunding.nl/project/hofstraat-te-roosendaal
pi_188588195
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:42 schreef Mynheer007 het volgende:

Zeker, pak deze ook mee vanmiddag.
Verhaal kon beter, maar de zekerheden zijn prima in orde.
pi_188588401
Voor wie hier nog wil inleggen moet snel zijn: https://www.capitalcircle(...)ness-nederland-hoorn

Edit: en vol na 3 minuten
pi_188588699
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:44 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Zeker, pak deze ook mee vanmiddag.
Verhaal kon beter, maar de zekerheden zijn prima in orde.
Same here. Zoals eerder door anderen gezegd: jongen doet van alles en panden niet super courant. Maar lijkt eigen netwerk te hebben en herfinanciering over 5 jaar komt wel goed.

Fitness overigens niet meegenomen en de verbouwing in Amsterdam (lasten en reserveringen is 95% cashflow) ook niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jaco078 op 23-08-2019 14:33:34 ]
pi_188588843
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 12:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

In de pitches op Sig lees ik vaak van een 'vastgoed mentor ' en 'diverse opleidingen en bijscholing'. Wat zijn dat voor clubs/ opleidingen?
pi_188588992
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

In de pitches op Sig lees ik vaak van een 'vastgoed mentor ' en 'diverse opleidingen en bijscholing'. Wat zijn dat voor clubs/ opleidingen?
Het zou me niets verbazen als dit er voor de :7 bij geschreven wordt. Dus dat neem ik altijd maar met een korrel zout.
Als je op dit forum een jaar meegelezen hebt heb je vermoedelijk net zo veel of meer opleidingen en bijscholing.
pi_188589900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:42 schreef Mynheer007 het volgende:

Project staat open.
pi_188589906
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:38 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Dat kun je wel zeggen ja. Zelfs als de markt tegen zit, zullen ze dit nog wel voor een redelijk bedrag van de hand kunnen doen. Ik ga deze proberen mee te pakken.
En in welke schijf pakken we deze mee? Ik neig naar schijf 2 tegen 6%.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')