quote:Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak
Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.
De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.
Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.
Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.
De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.
https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
En meteen wat geld in het GL laatje als die boot straks verkocht wordtquote:Op donderdag 15 augustus 2019 21:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De boot is weggesleept, lees ik. Naar onbekende bestemming.
Misschien is de boot zelf nog niet vernietigd, maar in elk geval is de plaats delict wel keurig weggemoffeld.
Best raar ja, als burgemeester van de hoofdstad..quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ze is nog altijd erg bekend die GL muts.
Die heeft geen enkele politieke invloed.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Best raar ja, als burgemeester van de hoofdstad..
Je had het over bekendheid..quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die heeft geen enkele politieke invloed.
Dat blijkt toch, een onbenullig voorval en hop voorpaginanieuws.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je had het over bekendheid..
Een hoop geframe en gespin vd Telegraaf idd.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:30 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat blijkt toch, een onbenullig voorval en hop voorpaginanieuws.
Volg dit topic al vanaf deel 1 en heb zelf een groot deel van de inhoudelijke bijdragen geleverd (en daar natuurlijk, zoals gebruikelijk, als boodschapper van het slechte nieuws over aangevallen), maar ik zie nog steeds niet wiens rechten nu precies geschonden zouden zijn, behalve die van des boots eigenaar.quote:
Jij hebt absoluut geen enkele inhoudelijke bijdrage geleverd. Jij hebt talloze pogingen gedaan om nog erger te framen en te spinnen dan De Telegraaf.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Volg dit topic al vanaf deel 1 en heb zelf een groot deel van de inhoudelijke bijdragen gelieverd (en daar natuurlijk, zoals gebruikelijk, als boodschapper van het slechte nieuws over aangevallen), maar ik zie nog steeds niet wiens rechten nu precies geschonden zouden zijn, behalve die van des boots eigenaar.
Ik heb jou een paar keer "aangesproken" omdat jij dingen verzint.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Volg dit topic al vanaf deel 1 en heb zelf een groot deel van de inhoudelijke bijdragen geleverd (en daar natuurlijk, zoals gebruikelijk, als boodschapper van het slechte nieuws over aangevallen), maar ik zie nog steeds niet wiens rechten nu precies geschonden zouden zijn, behalve die van des boots eigenaar.
quote:
Helemaal niet, is juist een heerlijke topicreeks ! Opdat er nog vele deeltjes mogen volgen.quote:
Maar in de praktijk dus iets meer gelijke kansen en iets meer doofpot voor het kroost van de partijbonzen.quote:We snakken allemaal naar een zelfbewust en ontspannen Nederland. Een land waarin we weten om te gaan met verschillen. Waarin iedereen gelijke kansen en gelijke vrijheden heeft.
Er is niemand "ontmaskerd" en er is geen doofpot.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Helemaal niet, is juist een heerlijke topicreeks ! Opdat er nog vele deeltjes mogen volgen.
Boegbeeld en voormalig roerganger van de partij van de moreel verhevenen totaal ontmaskerd.
Regentesk gedrag op champions league nivo waarbij alle sjoemelende limburgse (ex)VVD-ers verbleken tot prutsende amateurs.
Van de website van GL:
[..]
Maar in de praktijk dus iets meer gelijke kansen en iets meer doofpot voor het kroost van de partijbonzen.
En iedere dag gaat de beerput een stukje verder open. ben benieuwd wat er morgen weer aan het licht komt.
Oh ja, ik heb ook met veel plezier meegepost. Maar moet er ook wel om lachen, ook om mezelf. Het is maar goed dat ik ook nog wat andere dingen te doen heb, anders kan je hier al je tijd in verliezenquote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:39 schreef quo_ het volgende:
Helemaal niet, is juist een heerlijke topicreeks ! Opdat er nog vele deeltjes mogen volgen.
Ja, ja. Maar wát heb ik dan precies verzonnen?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb jou een paar keer "aangesproken" omdat jij dingen verzint.Omdat het past bij jouw mening die je al had voor dit incident
![]()
Dat verzinnen is niet zo netjes, zeker niet als je het blijft doen.![]()
En het dan zien als 'shooting the Messenger" haha
Heerlijk idd. De mond vol hebben van gelijkheid voor iedereen, lekker zo hoog op je moral high horse, en dan dit incidentquote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Boegbeeld en voormalig roerganger van de partij van de moreel verhevenen totaal ontmaskerd.
Regentesk gedrag op champions league nivo waarbij alle sjoemelende limburgse (ex)VVD-ers verbleken tot prutsende amateurs.
Van de website van GL:
[..]
Maar in de praktijk dus iets meer gelijke kansen en iets meer doofpot voor het kroost van de partijbonzen.
En iedere dag gaat de beerput een stukje verder open. ben benieuwd wat er morgen weer aan het licht komt.
Oke dan is het goedquote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:34 schreef Blubbertut het volgende:
[..]
Ach joh, ik blaas niet van alles op hoor, tuurlijk was het een stom geintje, niet iedereen heeft dezelfde humor, maar als je gaat happen...
Alles zo ongeveer. En dat is je verteld ook. Herhaaldelijk.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, ja. Maar wát heb ik dan precies verzonnen?
Ik weet wel welk antwoord ik zal krijgen op die vraag: geen.
Je zal nu weer zeggen: "lees dat zelf maar" of "dat heb ik al uitgelegd". Maar uiteraard geen inhoudelijke reactie.
Ik snap het ook nietquote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:42 schreef Nober het volgende:
Is er nieuws of heeft het een andere reden dat er al 8 delen zijn?
Vrijwel alles wat je in dit topic gepost hebt.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Mankeert het aan jouw vermogen tot begrijpend lezen van wat er inmiddels her en der gepubliceerd is?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is niemand "ontmaskerd" en er is geen doofpot.
En van een beerput is al helemaal geen sprake. Hoe krijg je het uit je toetsenbord?![]()
Ik heb de indruk dat dat bij jou het geval is. Gezien de post wasr ik op reageerde.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mankeert het aan jouw vermogen tot begrijpend lezen van wat er inmiddels her en der gepubliceerd is?
Okay, bedankt voor je bijdrage. Geen argumenten dus. Maar wel leuk dat je ook mee probeert te doen.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:44 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Vrijwel alles wat je in dit topic gepost hebt.
En dat baseer je op de verklaring van de advocaat, de politieleiding en de verklaring van Halsemaquote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is niemand "ontmaskerd" en er is geen doofpot.
Incident idd.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:41 schreef Blubbertut het volgende:
[..]
Heerlijk idd. De mond vol hebben van gelijkheid voor iedereen, lekker zo hoog op je moral high horse, en dan dit incident
Is wel kut ja al die trollenquote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:47 schreef MaGNeT het volgende:
Er is blijkbaar weer een nieuw blik trollen opengegaan. Kunnen we de hele discussie weer opnieuw doen.
Geen dank. Wat probeer je precies te bereiken door het verzinnen van 'feiten'?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:45 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Okay, bedankt voor je bijdrage. Geen argumenten dus. Maar wel leuk dat je ook mee probeert te doen.
Sterke reactie !quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dat bij jou het geval is. Gezien de post wasr ik op reageerde.
Op grond van alle nu beschikbare info. Ook die van het OM, de booteigenaar etc.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:45 schreef Aquarii het volgende:
[..]
En dat baseer je op de verklaring van de advocaat, de politieleiding en de verklaring van Halsema
Wélke feiten zou ik dan verzonnen hebben, in jouw ogen?quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Geen dank. Wat probeer je precies te bereiken door het verzinnen van 'feiten'?
Je bent duidelijk niet op de hoogte van alle beschikbare en relevantie info. Dus ja. Lees je eens in. Deze topicreeks is een mooi begin.quote:
Daar is al antwoord op gegeven.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wélke feiten zou ik dan verzonnen hebben, in jouw ogen?
Ik heb geen tijd en zin om hier verder op in te gaan. Ga maar eens bij jezelf te rade.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Je hebt het niet verzonnen maar letterlijk overgenomen van de Telegraaf.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:49 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hier je "geen"quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ik weet wel welk antwoord ik zal krijgen op die vraag: geen.
Je zal nu weer zeggen: "lees dat zelf maar" of "dat heb ik al uitgelegd". Maar uiteraard geen inhoudelijke reactie.
Enigszins dubieus, maar ik geen nepnieuws oud. Je wil het wel graag een kant op praten.quote:Wie daar achter zit, zal wel niet bekend worden, maar dit zijn nu typisch wel het soort van stille acties die van hogerhand "even geregeld" kunnen worden
Interessant. Je vind dit van Halsema wel vervelend en van De Telegraaf niet.quote:Wat de moeder van de verdachte betreft, zij is met haar "brief burgemeester" in de openbaarheid getreden om zich vanuit haar ambtsfunctie inhoudelijk met de zaak te gaan bemoeien in plaats van zulks over te laten aan een onafhankelijk rechter
Aannames, irrelevant.quote:Misschien is de boot zelf nog niet vernietigd, maar in elk geval is de plaats delict wel keurig weggemoffeld
Gaat goed met die duim van jou.quote:Het bewijs is vernietigd. Vreemd. Wie heeft hier opdracht voor gegeven
Je maakt er je eigen verhaal weer van.quote:Maar zij heeft zich wel bemoeid met de zaak, naar eigen zeggen
Ik verbaas me er gewoon over dat je daar zo stellig in bent, het is namelijk informatie van één kant en ik vraag me af waarom de lekkende agenten/medewerkers niet serieus genomen worden en meteen afgedaan wordt als 'doofpot bestaat niet'. Ze zetten immers wel hun carriere op het spel om die informatie te lekken. Zo'n beslissing neem je niet zomaar lijkt me.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op grond van alle nu beschikbare info. Ook die van het OM, de booteigenaar etc.
Maar je probeert toch niet iets BNW-achtigs te suggereren hoop ik?
Nope.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar is al antwoord op gegeven.
Zij hoeft niets te noemen, het OM doet de aanklacht.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Moeder Halsema:
Daarmee heeft hij de wet overtreden - hij had het nepwapen niet bij zich mogen hebben en hij had de verlaten boot niet mogen betreden - en daarvoor zal hij de gevolgen moeten dragen.
Met haar (onverstandige en een maand vertraagde) brief heeft de burgemeester de aandacht naar zich toe getrokken. Het is belangwekkend wat zij schrijft, maar het is minstens even interessant wat zij niet noemt.
Nee.quote:In het bovenstaande citaat ontbreekt haar opvatting over:
- het vluchten voor de politie in een poging om de arrestatie te voorkomen
- het wegwerpen van het clandestiene wapen dat de verdachte bij zich droeg
Zijn dit dan niet óók wetsovertredingen?
Een leuke lijst, maar geen "verzinsels" dus.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier je "geen"
Die slachtofferrol staat je goed
[..]
Enigszins dubieus, maar ik geen nepnieuws oud. Je wil het wel graag een kant op praten.
[..]
Interessant. Je vind dit van Halsema wel vervelend en van De Telegraaf niet.
En Halsema heeft zich inhoudelijk niet met de zaak bemoeit. Onzin, gelul. Is jou door meerdere mensen tientallen keren al gemeld, maar die betonnen plaat voor je kop...
[..]
Aannames, irrelevant.
Die inbraak was trouwens drie weken geleden, dat lijkt me tijd genoeg voor een simpele inbraak, maar jou niet natuurlijk...
[..]
Gaat goed met die duim van jou.
Stel he, puur fucking hypothetisch dat er inderdaad bewijs van drie weken geleden vannacht vernietigd is. Stel, dan weet jij dat nu niet en zeker niet uit zo'n bericht. Dit verzin jij nu gewoon.
Oftewel, nep.
[..]
Je maakt er je eigen verhaal weer van.
Iedereen ziet de brief, behalve jij
Uit je laatste 12 (!!) postings waarbij ik twee postings niet eens gelezen heb en deze twaalf postings zijn sinds vanmiddag 2 uur...
Ik ga die oudere shit niet nog een keer lezen, mij ogen bloeden nu al
Hou op vragen te stellen waar je al tig x antwoord op gehad hebt.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Moeder Halsema:
Daarmee heeft hij de wet overtreden - hij had het nepwapen niet bij zich mogen hebben en hij had de verlaten boot niet mogen betreden - en daarvoor zal hij de gevolgen moeten dragen.
Met haar (onverstandige en een maand vertraagde) brief heeft de burgemeester de aandacht naar zich toe getrokken. Het is belangwekkend wat zij schrijft, maar het is minstens even interessant wat zij niet noemt.
In het bovenstaande citaat ontbreekt haar opvatting over:
- het vluchten voor de politie in een poging om de arrestatie te voorkomen
- het wegwerpen van het clandestiene wapen dat de verdachte bij zich droeg
Zijn dit dan niet óók wetsovertredingen?
Het is zeer zeker niet van 1 kant.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 22:56 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Ik verbaas me er gewoon over dat je daar zo stellig in bent, het is namelijk informatie van één kant en ik vraag me af waarom de lekkende agenten/medewerkers niet serieus genomen worden en meteen afgedaan wordt als 'doofpot bestaat niet'. Ze zetten immers wel hun carriere op het spel om die informatie te lekken. Zo'n beslissing neem je niet zomaar lijkt me.
Je kan best gelijk hebben daar niet van, maar het is mijns inziens erg voorbarig om die conclusie nu al te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |