Zoooo ....quote:Op woensdag 15 januari 2020 19:33 schreef mascara-klodder het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)itgesloten~a9c3268f/
Die zien we voorlopig nog niet terug
Ik ga nog uit van de gebruikelijke straf van 5 tot 20 jaar. Ik zet in op 13 jaar, dan is Roelf B vrij op zijn 35-ste.quote:
Mooie leeftijd nog toch? Prima...quote:Op woensdag 15 januari 2020 20:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik ga nog uit van de gebruikelijke straf van 5 tot 20 jaar. Ik zet in op 13 jaar, dan is Roelf B vrij op zijn 35-ste.
https://nos.nl/artikel/23(...)festival-sziget.htmlquote:Atleet Roelf B. betuigt spijt van drugsverkoop op muziekfestival Sziget
De Nederlandse atleet Roelf B., die vorige zomer met een vriend werd opgepakt voor drugshandel in Hongarije, heeft spijt betuigd. Hij schrijft aan het Hongaarse Openbaar Ministerie dat hij een "gigantische fout" heeft gemaakt. Dat schrijft de Volkskrant, die de verklaring heeft ingezien. Vandaag beslist het OM of het voorarrest van beide mannen wordt verlengd.
Roelf B. (22) werd begin augustus samen met zijn schoolvriend Gert-Jan N. gearresteerd met onder meer joints en ruim 2700 xtc-pillen in bezit. De twee verkochten de drugs vanuit hun tent op het muziekfestival Sziget, op een eiland in de Donau in Boedapest. Ook hadden ze bestellijsten bij zich en werd in hun auto later nog 17 kilo drugs gevonden, met een straatwaarde van zo'n 300.000 euro.
Op zoek naar avontuur
In de verklaring zegt B. dat N. het plan had bedacht en dat hij hem wilde helpen en dat hij op zoek was naar avontuur om te kunnen ontsnappen aan het monotone leven als topsporter. "Naïef en dom, ik had eenvoudigweg nee moeten zeggen." Ook zegt hij dat hij zelf geen drugs heeft ingekocht en "niet de eerste stappen nam tot illegale handel".
De Hongaarse advocaat van Gert-Jan N. zegt tegen de krant dat hij de verklaring niet kent, maar dat hij geen grote verschillen ziet tussen beide zaken. Ook zou het voor de strafmaat in Hongarije niet uitmaken wie het plan bedacht. Op drugsbezit en -handel staan in Hongarije lange gevangenisstraffen.
Volgens de advocaat van B. is de verklaring geen schuldbekentenis. Er is nog geen tenlastelegging en dus is nog niet precies bekend waarvan B. wordt verdacht. De zaak komt waarschijnlijk volgende maand voor de rechter. B. hoopt met zijn verklaring op strafvermindering.
De advocaat van N. zegt tegen de krant dat ook zijn cliënt een verklaring heeft afgelegd. Over de inhoud wil hij niets zeggen. Wel heeft N. zijn excuses aangeboden voor de problemen die hij heeft veroorzaakt.
Inderdaad. Als ze er mee weg waren gekomen met veel geld zegt niemand een jaar later dat ze er spijt van hebben drugs te hebben verkocht.quote:Op woensdag 5 februari 2020 09:13 schreef StateOfMind het volgende:
Hij zal er vooral spijt van hebben dat ze zo opzichtig te werk zijn gegaan en daardoor gepakt zijn.
Nou, dat is prima gelukt.quote:en dat hij op zoek was naar avontuur om te kunnen ontsnappen aan het monotone leven als topsporter
quote:Op woensdag 5 februari 2020 09:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou, dat is prima gelukt.
Volgens mij is gevangenisleven nog veel monotonerquote:
Dat zijn ze vast ook, maar hij is daarmee wel aan het leven van de topsporter ontsnapt.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij is gevangenisleven nog veel monotonerOf was het sarcastisch bedoeld?
En nu slijt hij zijn dagen met het rondjes rennen op de binnenplaatsquote:Op woensdag 5 februari 2020 11:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zijn ze vast ook, maar hij is daarmee wel aan het leven van de topsporter ontsnapt.
Daar komen ze goed mee weg danquote:Op donderdag 23 april 2020 10:40 schreef Zipportal het volgende:
Aanbod voor 'drugsatleet' Roelf B. en Gert-Jan N.: 8 en 10 jaar cel
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-N-8-en-10-jaar-cel
Gevoelsmatig waarschijnlijk toch nog torenhoog, wanneer je uit een land komt waar je voor dat soort gevangenisstraffen minstens iemand dood moet maken.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Daar komen ze goed mee weg dan
Tsja, dan moet je vooraf eerst even goed kijken naar de mogelijke consequenties die bestaan in het land waar je het delict wil gaan plegen. Lijkt me dat als ze zich hier serieus in verdiept zouden hebben, ze het minder opzichtig hadden aangepakt.. of helemaal niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Gevoelsmatig waarschijnlijk toch nog torenhoog, wanneer je uit een land komt waar je voor dat soort gevangenisstraffen minstens iemand dood moet maken.
In andere landen krijg je de doodstraf, dus dan is het gevoelsmatig een lichte straf.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Gevoelsmatig waarschijnlijk toch nog torenhoog, wanneer je uit een land komt waar je voor dat soort gevangenisstraffen minstens iemand dood moet maken.
if you can not do the time...quote:Op donderdag 23 april 2020 13:05 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Tsja, dan moet je vooraf eerst even goed kijken naar de mogelijke consequenties die bestaan in het land waar je het delict wil gaan plegen. Lijkt me dat als ze zich hier serieus in verdiept zouden hebben, ze het minder opzichtig hadden aangepakt.. of helemaal niet.
Los daarvan vind ik het trouwens crimineel dat een overheid kan bepalen welke substantie iemand tot zich mag nemen. De war on drugs is een van de grootste en langstlopende misdaden tegen de mensheid ooit. Alles moet gelegaliseerd worden en het geld dat nu gebruikt wordt voor repressie moet geïnvesteerd worden in het mentale welzijn van de mens. Drugsgebruik is vaak een vlucht voor de realiteit, in welke mate dan ook. Ook dat biertje na je werkdag, ook dat sigaretje, ook die spuit bruin in je klauw.
Hoe beter mensen zich voelen in een leefbare samenleving, hoe minder vraag naar verdoving, hoe minder aanbod etc..
Hahaatjesquote:Op donderdag 23 april 2020 10:40 schreef Zipportal het volgende:
Aanbod voor 'drugsatleet' Roelf B. en Gert-Jan N.: 8 en 10 jaar cel
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-N-8-en-10-jaar-cel
Ver voorbij in..?quote:Op donderdag 23 april 2020 15:15 schreef manny het volgende:
[..]
if you can not do the time...
punt van legalisering van (alle) drugs is iets waar heel langzaam wel wat verschuiving in komt. Portugal en dat soort landen zijn Nederland al ver voorbij en de resultaten zijn hoopgevend. Heel langzaam...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |