abonnement Unibet Coolblue
pi_188442903
quote:
Premier Pakistan beschuldigt India van plannen militaire operatie

De Pakistaanse minister-president Imran Khan heeft India er woensdag van beschuldigd een militaire operatie in Pakistaans-Kasjmir voor te bereiden.

Khan uitte die aantijging tijdens een toespraak ter gelegenheid van de Pakistaanse onafhankelijkheidsdag. De premier reisde daarvoor af naar Muzaffarabad, hoofdstad van Azad-Kasjmir, het deel van Kasjmir dat in Pakistaanse handen is.

Hij stelde dat India een aanval voorbereidt die verdergaat dan het bombardement op militantenkampen op Pakistaans grondgebied, afgelopen februari, die leidde tot het neerschieten van een Indiaas gevechtsvliegtuig. Die aanval was een reactie op een bomaanslag op Indiase politiemensen in Kasjmir door opstandelingen.

"Ze hebben een nog vreselijker plan gemaakt om de aandacht van de wereld voor hun acties in Kasjmir af te leiden; ze bereiden een actie in Azad-Kasjmir voor", zei Khan tegen plaatselijke politici. "Het Pakistaanse leger is volledig van hun plannen op de hoogte."

Indiërs bekijken neergeschoten gevechtsvliegtuig in Kasjmir Indiërs bekijken neergeschoten gevechtsvliegtuig in Kasjmir

Jammu en Kasjmir ingelijfd door India
India trok op 5 augustus de speciale status in van het door India gecontroleerde deel van Kasjmir - de deelstaat Jammu en Kasjmir. Het gebied had daarvoor een verregaande mate van zelfstandigheid, die het regionale parlement bijvoorbeeld de bevoegdheid gaven eigen wetgeving te maken.

Duizenden Indiase militairen werden voorafgaand aan de aankondiging naar het gebied gestuurd. Kasjmiri's kregen een straatverbod opgelegd en communicatiemiddelen gingen op zwart. Volgens berichten die desondanks de buitenwereld wisten te bereiken werden honderden regionale politici en activisten opgepakt.

De reactie van de Pakistaanse regering was relatief mild, gezien de historische vijandschap tussen de buurlanden. Islamabad stelde een handelsverbod in en wees de Indiase ambassadeur uit.

Pakistan wil internationale bemiddeling
Khan uitte afgelopen week wel een slechts licht verhuld dreigement. Indiaas-Kasjmir kampt al decennia met een opstand van militant-islamitische Kasjmiri's, die worden gesteund door Pakistan. In de afgelopen jaren werd die steun afgebouwd. De premier zinspeelde erop dat dit weer kan keren.

Ook voorspelde hij dat de Indiase zet woede zal wekken bij andere moslims in omringende landen. Dat zou bijvoorbeeld gevolgen kunnen hebben voor de vredesgesprekken tussen de VS en de Taliban in Afghanistan.

Khan kondigde verder aan de kwestie-Kasjmir aan te zullen kaarten bij de VN-Veiligheidsraad en stelde dat India de regio etnisch wil zuiveren om een hindoemeerderheid te vestigen.

Pakistan heeft in het verleden vaker gevraagd om internationale arbitrage in het Kasjmir-conflict. India beschouwt het als een interne kwestie en wijst buitenlandse bemoeienis af.

De twee landen hebben na de onafhankelijkheid van het Verenigd Koninkrijk in 1947 twee oorlogen uitgevochten om het gebied. Die werden beide gewonnen door India
Eerder

quote:
Woede overheerst de angst in Kashmir

Hoewel de telefoon- en internetverbindingen in Kashmir zondagavond nog altijd uitgeschakeld waren, wisten journalisten van internationale media gedurende het weekend de eerste verslagen naar buiten te brengen. De indruk die zij kregen: de intense woede die inwoners voelen over het einde van hun autonome deelstaat wordt nog versterkt door het optreden van leger en politie.

Afgelopen maandag besloot de hindoenationalistische regering van premier Modi per decreet om de autonomie van Kashmir, die dateerde van de onafhankelijkheid in 1947, op te heffen. Een gevolg is dat voortaan ook Indiërs van buiten het overwegend islamitische Kashmir er grond mogen kopen. Inwoners denken dat Modi de deelstaat zo hindoeïstischer wil maken.

Al vóór de aankondiging waren duizenden extra militairen naar Kashmir gestuurd, werden de telecomverbindingen verbroken en een samenscholingsverbod ingesteld. Politici werden preventief opgepakt.

In hoofdstad Srinagar vertellen inwoners tegen de BBC dat de situatie aanvoelt als een belegering. Scholen en winkels zijn gesloten, barricades zijn overal. „Dit is mijn enige zoon”, vertelt een man met een peuter op zijn arm. „Hij is nog te klein, maar ik zal hem voorbereiden om ook de wapens op te nemen.”

Vrijdag en zaterdag werden de restricties iets verlicht, zodat de mensen naar de moskee konden en inkopen doen voor het Offerfeest. Het leidde meteen tot grote protesten. Vrijdag waren zeker 10.000 mensen op de been in Srinagar, toen zij werden beschoten door leger en politie. Over doden zijn geen berichten, wel viel er een onbekend aantal gewonden. Ook zaterdag en zondag waren er protesten.

Volgens The New York Times is zelfs in sommige kleine dorpen voor elk huis een soldaat is opgesteld. „Steeds wanneer ze de kans krijgen komen er menigtes van tien, twintig man, soms met veel vrouwen, naar buiten om stenen naar ons te gooien”, zegt een soldaat tegen de krant. „Ze zijn zo kwaad. Ze weten van geen ophouden en ze zijn niet bang.”

Uit sommige dorpen zijn tientallen jongens verdwenen. De oudere inwoners vrezen dat zij zich hebben aangesloten bij de militante groepen die tegen het Indiase bestuur vechten. Maar ook voor gewone Kashmiri’s geldt: hun woede is nu minstens zo groot als hun angst.
Eerder in februari:
NWS / Pakistan waarschuwt India voor represailles, spanningen lopen op

Kashmir...een opstand dreigt, hard ingrijpen ook... Er zijn al twee oorlogen om gevoerd en de spanningen lopen al weer een tijdje naar een kookpunt toe. Hopelijk kan de internationale gemeenschap hier wat aan doen want een derde oorlog tussen deze twee nucleaire naties lijkt me geen prettige gedachte.
pi_188443879
Lekkere tactisch zet van India dit. Niet dat ik veel op heb met die mensen maar je weet gewoon dat dit echt een heel slecht idee is in die regio.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 15:13:49 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_188443986
Alweer? Hier hebben we al een paar topics gehad de afgelopen jaren :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_188444077
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:13 schreef Nikonlover het volgende:
Alweer? Hier hebben we al een paar topics gehad de afgelopen jaren :')
Ja, een dreigende oorlog tussen kernmachten. Dat is wel een topic waard lijkt me.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 15:27:04 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_188444186
Modi is in ieder geval wel lekker bezig in de internationale trend ... India eerst!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 15:27:41 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_188444198
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, een dreigende oorlog tussen kernmachten. Dat is wel een topic waard lijkt me.
Het is net als alle vorige topics gewoon wat spierballen tonen. Zal ook deze keer wel weer met een sisser aflopen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_188444370
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:27 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Het is net als alle vorige topics gewoon wat spierballen tonen. Zal ook deze keer wel weer met een sisser aflopen.
Net als de straaljagers die de degens wel eens kruisen waar je onlangs nog een topic over geopend hebt.
pi_188444378
Ah, een andere Britse koloniale erfenis (China-Hongkong, Israël-Palestijnen). De naweeën van Angelsaksische kolonialisme broeit na.
pi_188444571
Beetje spijtig dat de moslims ook in die regio hun religie moesten opdringen, wel mooi om te zien dat India gewoon de rug recht blijft houden.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 16:40:09 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188445206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:41 schreef Jellereppe het volgende:
Ah, een andere Britse koloniale erfenis (China-Hongkong, Israël-Palestijnen). De naweeën van Angelsaksische kolonialisme broeit na.
Ik kan je bijdragen vaak wel waarderen maar dit geeft natuurlijk geen hol meer te maken met "Angelsaksisch kolonialisme" als het al ergens mee te maken had is dat het vroegere Britse imperialisme en dat is al even achter ons.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188445631
Ze zijn vast opgehitst door president Trump.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188450167
India is overduidelijk een paar maatjes te groot voor Pakistan. Militaire budget van India schuurt tegen de 50 miljard dollar aan. Pakistan daarentegen 12 miljard dollar per jaar. Economisch ook een duidelijk verhaal: Pakistan GDP 278 miljard dollar en India GDP 2500 miljard dollar. Militair-technologisch beiden niet heel bijzonder maar India doet het wel beter op dat gebied hoewel ze heel veel inkopen van andere landen. Pakistan is failliet aangezien ze niet heel lang geleden hebben moeten aankloppen bij het IMF. India armoedig maar niet failliet. De regeringsinkomsten nemen juist toe met het verstrijken van de jaren. De Bharatiya Janata Party (BJP), regerende partij in India, is hindoenationalistisch dus einde 70-jarige autonomie van de voorheen autonome moslimrepubliek Kashmir.

Ze hebben na het opheffen van de autonomie in Kashmir ook direct nog wat extra volgegooid met enkele tienduizenden Indiase militairen. Dus niet alleen telefoon- en internetverbinding platgelegd in het gebied zodat minder uitlekt wat aan de gang is daarzo maar ook nog wat extra mankracht terwijl al veel mankracht was gestationeerd zonder de versterkingen. Ook strategisch gekozen door India het moment aangezien China-VS handelsoorlog, Iran-VS spanningen, China-Hongkong riots blijven voortwoekeren. Dus die twee sterkere landen zijn bezig met heel andere zaken en hebben minder ruimte/energie om zich bezig te houden wat in dat gebied gebeurt. Beiden willen India niet te veel ageren anders kan India zich scharen achter China of VS en de machtsbalans in een van de twee bevoordelen. Ik begin Narendra Modi een beetje te respecteren voor het gebruikmaken van strategische ruimte. Ik keur het niet goed, maar mensen die ruimte gebruiken om hun politiek verder te implementeren hebben mijn enige respect.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bharatiya_Janata_Party

[ Bericht 32% gewijzigd door Jellereppe op 14-08-2019 21:47:48 ]
  woensdag 14 augustus 2019 @ 21:50:52 #13
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_188450807
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:23 schreef Jellereppe het volgende:
India is overduidelijk een paar maatjes te groot voor Pakistan. Militaire budget van India schuurt tegen de 50 miljard dollar aan. Pakistan daarentegen 12 miljard dollar per jaar. Economisch ook een duidelijk verhaal: Pakistan GDP 278 miljard dollar en India GDP 2500 miljard dollar. Militair-technologisch beiden niet heel bijzonder maar India doet het wel beter op dat gebied hoewel ze heel veel inkopen van andere landen. Pakistan is failliet aangezien ze niet heel lang geleden hebben moeten aankloppen bij het IMF. India armoedig maar niet failliet. De regeringsinkomsten nemen juist toe met het verstrijken van de jaren. De Bharatiya Janata Party (BJP), regerende partij in India, is hindoenationalistisch dus einde 70-jarige autonomie van de voorheen autonome moslimrepubliek Kashmir.

Ze hebben na het opheffen van de autonomie in Kashmir ook direct nog wat extra volgegooid met enkele tienduizenden Indiase militairen. Dus niet alleen telefoon- en internetverbinding platgelegd in het gebied zodat minder uitlekt wat aan de gang is daarzo maar ook nog wat extra mankracht terwijl al veel mankracht was gestationeerd zonder de versterkingen. Ook strategisch gekozen door India het moment aangezien China-VS handelsoorlog, Iran-VS spanningen, China-Hongkong riots blijven voortwoekeren. Dus die twee sterkere landen zijn bezig met heel andere zaken en hebben minder ruimte/energie om zich bezig te houden wat in dat gebied gebeurt. Beiden willen India niet te veel ageren anders kan India zich scharen achter China of VS en de machtsbalans in een van de twee bevoordelen. Ik begin Narendra Modi een beetje te respecteren voor het gebruikmaken van strategische ruimte. Ik keur het niet goed, maar mensen die ruimte gebruiken om hun politiek verder te implementeren hebben mijn enige respect.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bharatiya_Janata_Party
Het militaire budget van vietnam was ook niks en toch heeft amerika die miljarden uitgeeft aan zijn leger in vietnam catastrofaal verloren.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_188451118
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:50 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Het militaire budget van vietnam was ook niks en toch heeft amerika die miljarden uitgeeft aan zijn leger in vietnam catastrofaal verloren.
Noord-Vietnam/Vietcong hadden enorm veel hulp van de Sovjet-Unie en Volksrepubliek China. Die gingen redelijk voluit met hun hulp aan Noord-Vietnam. Wapens en intelligence (de Russen waarschuwden de ratten- en insectenconsumerende Ho Chi Minh en zijn kameraden zoals Vo Nguyen Giap als weer Amerikaanse bommenwerpers aan kwamen vliegen, ruim op tijd, zodat Ho en kameraden dekking konden zoeken) van de Sovjet-Unie en 300.000 Chinese arbeidskrachten die veel Amerikaanse gebombardeerde infrastructuur in Noord-Vietnam voor ze repareerden gedurende de Vietnamoorlog zodat de Vietcong-operaties in het zuiden (Zuid-Vietnam) niet zouden stokken. Als de Sovjet-Unie niet was dan hadden de Amerikanen wie weet een paar strategische low-yield kernbommen op Hanoi en in de jungles gedropt en was het snel over. Catastrofaal verloren? Nou nee, het was een 20-jaar durende uitputtingsslag totdat de Amerikanen genoeg van hadden en door de zeer lange duur van de oorlog hebben ze de expansie van Communisme succesvol voorkomen in maritiem Zuid-Oost Azië. Sovjet-Unie was de enige bekwame communistische land. Volksrepubliek China was toen een extreem armoedige zooi maar wel extreem nuttig als rechterhand van een sterkere land en een veelbelovende toekomstperspectief als dat ooit tot wasdom zou komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 14-08-2019 22:50:21 ]
pi_188451121
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 14 augustus 2019 @ 22:30:45 #16
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_188451641
Israel is
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:23 schreef Jellereppe het volgende:
India is overduidelijk een paar maatjes te groot voor Pakistan. Militaire budget van India schuurt tegen de 50 miljard dollar aan. Pakistan daarentegen 12 miljard dollar per jaar. Economisch ook een duidelijk verhaal: Pakistan GDP 278 miljard dollar en India GDP 2500 miljard dollar. Militair-technologisch beiden niet heel bijzonder maar India doet het wel beter op dat gebied hoewel ze heel veel inkopen van andere landen. Pakistan is failliet aangezien ze niet heel lang geleden hebben moeten aankloppen bij het IMF. India armoedig maar niet failliet. De regeringsinkomsten nemen juist toe met het verstrijken van de jaren. De Bharatiya Janata Party (BJP), regerende partij in India, is hindoenationalistisch dus einde 70-jarige autonomie van de voorheen autonome moslimrepubliek Kashmir.

Ze hebben na het opheffen van de autonomie in Kashmir ook direct nog wat extra volgegooid met enkele tienduizenden Indiase militairen. Dus niet alleen telefoon- en internetverbinding platgelegd in het gebied zodat minder uitlekt wat aan de gang is daarzo maar ook nog wat extra mankracht terwijl al veel mankracht was gestationeerd zonder de versterkingen. Ook strategisch gekozen door India het moment aangezien China-VS handelsoorlog, Iran-VS spanningen, China-Hongkong riots blijven voortwoekeren. Dus die twee sterkere landen zijn bezig met heel andere zaken en hebben minder ruimte/energie om zich bezig te houden wat in dat gebied gebeurt. Beiden willen India niet te veel ageren anders kan India zich scharen achter China of VS en de machtsbalans in een van de twee bevoordelen. Ik begin Narendra Modi een beetje te respecteren voor het gebruikmaken van strategische ruimte. Ik keur het niet goed, maar mensen die ruimte gebruiken om hun politiek verder te implementeren hebben mijn enige respect.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bharatiya_Janata_Party
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:23 schreef Jellereppe het volgende:
India is overduidelijk een paar maatjes te groot voor Pakistan. Militaire budget van India schuurt tegen de 50 miljard dollar aan. Pakistan daarentegen 12 miljard dollar per jaar. Economisch ook een duidelijk verhaal: Pakistan GDP 278 miljard dollar en India GDP 2500 miljard dollar. Militair-technologisch beiden niet heel bijzonder maar India doet het wel beter op dat gebied hoewel ze heel veel inkopen van andere landen. Pakistan is failliet aangezien ze niet heel lang geleden hebben moeten aankloppen bij het IMF. India armoedig maar niet failliet. De regeringsinkomsten nemen juist toe met het verstrijken van de jaren. De Bharatiya Janata Party (BJP), regerende partij in India, is hindoenationalistisch dus einde 70-jarige autonomie van de voorheen autonome moslimrepubliek Kashmir.

Ze hebben na het opheffen van de autonomie in Kashmir ook direct nog wat extra volgegooid met enkele tienduizenden Indiase militairen. Dus niet alleen telefoon- en internetverbinding platgelegd in het gebied zodat minder uitlekt wat aan de gang is daarzo maar ook nog wat extra mankracht terwijl al veel mankracht was gestationeerd zonder de versterkingen. Ook strategisch gekozen door India het moment aangezien China-VS handelsoorlog, Iran-VS spanningen, China-Hongkong riots blijven voortwoekeren. Dus die twee sterkere landen zijn bezig met heel andere zaken en hebben minder ruimte/energie om zich bezig te houden wat in dat gebied gebeurt. Beiden willen India niet te veel ageren anders kan India zich scharen achter China of VS en de machtsbalans in een van de twee bevoordelen. Ik begin Narendra Modi een beetje te respecteren voor het gebruikmaken van strategische ruimte. Ik keur het niet goed, maar mensen die ruimte gebruiken om hun politiek verder te implementeren hebben mijn enige respect.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bharatiya_Janata_Party
Plus dat de Israeliers op de hand van de Indiers zijn. Goede relatie tussen die 2
pi_188455662
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:50 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Het militaire budget van vietnam was ook niks en toch heeft amerika die miljarden uitgeeft aan zijn leger in vietnam catastrofaal verloren.
Mwah meer politiek dan militair. Als de VS echt all in was gegaan dan was dat zo afgelopen daar.
Verstandig overigens dat ze dat niet gedaan hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188455687
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:30 schreef Ciclon het volgende:
Israel is
[..]

[..]

Plus dat de Israeliers op de hand van de Indiers zijn. Goede relatie tussen die 2
Dat is niet raar. want Pakistan heeft de kernbom van de islamitische wereld. Die vertrouwen ze dus voor geen meter.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188455702
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:50 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Het militaire budget van vietnam was ook niks en toch heeft amerika die miljarden uitgeeft aan zijn leger in vietnam catastrofaal verloren.
Ja, na de VS en China heeft momenteel Saoedi-Arabië het hoogste militaire budget. Niet dat het wat uitmaakt in Jemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 15-08-2019 09:32:55 ]
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:19:59 #20
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188456281
"Ook voorspelde hij dat de Indiase zet woede zal wekken bij andere moslims in omringende landen. Dat zou bijvoorbeeld gevolgen kunnen hebben voor de vredesgesprekken tussen de VS en de Taliban in Afghanistan."

Dit vind ik altijd wel weer bijzonder. Puur omdat het blijkbaar "moslimbroeders" gaat die ruzie hebben gaan ze in hun eigen land de vredesbesprekingen maar lamleggen? Wat is de logica hier achter? Waarom zou je je eigen land in de ellende storten (alhoewel, in Afghanistan is het toch al één en al ellende dus zoveel zal er niet veranderen) omdat er in het buurland spanningen zijn tussen twee groepen waarvan de ene toevallig in enige mate in hetzelfde sprookje geloofd als jij? :') |:(
  donderdag 15 augustus 2019 @ 13:58:31 #21
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_188458968
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:19 schreef RealistAtheist het volgende:
"Ook voorspelde hij dat de Indiase zet woede zal wekken bij andere moslims in omringende landen. Dat zou bijvoorbeeld gevolgen kunnen hebben voor de vredesgesprekken tussen de VS en de Taliban in Afghanistan."

Dit vind ik altijd wel weer bijzonder. Puur omdat het blijkbaar "moslimbroeders" gaat die ruzie hebben gaan ze in hun eigen land de vredesbesprekingen maar lamleggen? Wat is de logica hier achter? Waarom zou je je eigen land in de ellende storten (alhoewel, in Afghanistan is het toch al één en al ellende dus zoveel zal er niet veranderen) omdat er in het buurland spanningen zijn tussen twee groepen waarvan de ene toevallig in enige mate in hetzelfde sprookje geloofd als jij? :') |:(
Moslims vinden andere moslims meer waard en/of belangrijker dan niet- moslims
pi_188460348
PressTV twitterde op donderdag 15-08-2019 om 15:10:09 LIVE: Several soldiers killed in clashes between Pakistani, Indian troops at #Kashmir border https://t.co/bVA4j6N50z reageer retweet
:{ :o

tot nu toe enige bron? betrouwbaar??

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 15-08-2019 15:56:51 ]
pi_188467124
Meest geweldige aan dit gebeuren is dat figuren als Wilders een land waar ze op straat schijten en baby's verkrachten de normaalste zaak vinden helemaal geweldig achten, omdat in Kashmir voornamelijk moslims wonen...
pi_188469247
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:18 schreef theunderdog het volgende:
Meest geweldige aan dit gebeuren is dat figuren als Wilders een land waar ze op straat schijten en baby's verkrachten de normaalste zaak vinden helemaal geweldig achten, omdat in Kashmir voornamelijk moslims wonen...
Maar ja, moslims moet je wel kort houden, dat snapt India en trouwens ook China.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188469304
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 22:31 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar ja, moslims moet je wel kort houden, dat snapt India en trouwens ook China.
boomer take.

Alles buiten West-Europa moet je kort houden.
pi_188476103
quote:
No first use nuclear policy may change in future, says Rajnath Singh on India's defence strategy

India's policy on using nuclear weapons may change in future depending on circumstances, said Defence Minister Rajnath Singh.
https://www.indiatoday.in(...)h-1581403-2019-08-16
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 19 augustus 2019 @ 12:08:25 #27
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188518636
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:58 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Moslims vinden andere moslims meer waard en/of belangrijker dan niet- moslims
Dat blijkt wel weer ja :')
pi_188518775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:51 schreef Frutsel het volgende:
PressTV twitterde op donderdag 15-08-2019 om 15:10:09 LIVE: Several soldiers killed in clashes between Pakistani, Indian troops at #Kashmir border https://t.co/bVA4j6N50z reageer retweet
:{ :o

tot nu toe enige bron? betrouwbaar??
Voor de bevolking aldaar hoop ik van niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:34:25 #29
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188519801
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:58 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Moslims vinden andere moslims meer waard en/of belangrijker dan niet- moslims
Maar dan wel moslims van de juiste stroming he? IS (en andere extremisten) ruimden naast jezidi's en christenen massaal sji'ieten op in Irak en Syrie, maar daar hoorde je onze moslimvrienden zelden over. Die maakten zich drukker om doodgeschoten raketlanceerders of stenengooiers in de Gaza-strook of over de Rohingya's in Myanmar.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:07:43 #30
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188520231
Huh? Waarom is mijn bericht verwijderd? Volgens mij stond er niks in wat tegen de Fok! policy was?
pi_188522923
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:18 schreef theunderdog het volgende:
Meest geweldige aan dit gebeuren is dat figuren als Wilders een land waar ze op straat schijten en baby's verkrachten de normaalste zaak vinden helemaal geweldig achten, omdat in Kashmir voornamelijk moslims wonen...
Doe eens normaal man. Alsof er ook maar 1 land is waar ze het normaal vinden om baby's te verkrachten.. Beetje demoniseren. Maar goed, dit is FOK! daar is het blijkbaar normaal (aangezien geen mod dit heeft verwijderd, terwijl als ik eens op de man speelde in een ander subforum mijn post 75% werd aangepast)..

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:58 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Moslims vinden andere moslims meer waard en/of belangrijker dan niet- moslims
En? Is dat niet overal aan de hand?

Drie duitsers dood is niet erg, maar als een Nederlander een vinger kwijt is opent men hier ook een topic voor.
Christenen vinden mede christenen ook belangrijker dan niet christenen. Lees Open Doors maar..

Best wel normaal dat mensen hun eigen volk voortrekken en belangrijker achten. Maar goed, het zijn moslims dus lekker bashen.
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:47:32 #32
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_188525044
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Maar dan wel moslims van de juiste stroming he? IS (en andere extremisten) ruimden naast jezidi's en christenen massaal sji'ieten op in Irak en Syrie, maar daar hoorde je onze moslimvrienden zelden over. Die maakten zich drukker om doodgeschoten raketlanceerders of stenengooiers in de Gaza-strook of over de Rohingya's in Myanmar.
Klopt ja, een beetje haat/liefde verhouding denk. Mbt het Israel conflict vinden ze de sjieten weer goed, of gedogen ze, omdat Hezbollah strijd tegen de Zionisten. Maar inderdaad. Volgens mij 10 jaar na de dood van Mohammed is het al hommeles tussen die 2 groepen, gaat nooit meer goed komen.
pi_188879179
quote:
Pakistan waarschuwt voor genocide door India in omstreden regio Kasjmir

Pakistan beschuldigt buurland India ervan genocide te willen plegen in de regio Kasjmir en heeft de Verenigde Naties (VN) gevraagd om in te grijpen.

Volgens de Pakistaanse minister van Buitenlandse Zaken Shah Mehmood Qureshi heeft de "illegale militaire bezetting" van India in Kasjmir als doel de lokale islamitische bevolking te verwijderen.

De omstreden regio ligt in het noordwesten van India, tegen de grens met Pakistan. Beide landen claimen een deel van het grondgebied. Qureshi uitte de beschuldiging dinsdag in gesprek met de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties.

"Ik zie niet de mogelijkheid dat gesprekken met India ergens toe leiden", zei Qureshi na zijn ontmoeting met de Mensenrechtenraad tegen verslaggevers in Genève. Hij roept de VN-Veiligheidsraad op om in te grijpen en zo genocide te voorkomen.

Spanningen sinds India autonomie Kasjmir heeft ingetrokken
India trok afgelopen augustus na zeventig jaar de autonomie van Kasjmir in. Sindsdien is de regio in lockdown, waarbij er weinig tot geen contact met de buitenwereld mogelijk is.

De afgelopen weken zijn er meerdere confrontaties geweest tussen veiligheidstroepen en moslims. India heeft daarom een avondklok ingesteld in de regio.
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:54:50 #34
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_188879310
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:34 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Doe eens normaal man. Alsof er ook maar 1 land is waar ze het normaal vinden om baby's te verkrachten.. Beetje demoniseren. Maar goed, dit is FOK! daar is het blijkbaar normaal (aangezien geen mod dit heeft verwijderd, terwijl als ik eens op de man speelde in een ander subforum mijn post 75% werd aangepast)..
[..]

En? Is dat niet overal aan de hand?

Drie duitsers dood is niet erg, maar als een Nederlander een vinger kwijt is opent men hier ook een topic voor.
Christenen vinden mede christenen ook belangrijker dan niet christenen. Lees Open Doors maar..

Best wel normaal dat mensen hun eigen volk voortrekken en belangrijker achten. Maar goed, het zijn moslims dus lekker bashen.
Ow, maar als mensen hier in Nederland hun eigen "etnische groep" belangrijker vinden dan sta je op je achterste poten. :{w hypocriet much? :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')