abonnement Unibet Coolblue
pi_188437960
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja ik vind gewapende inbraak niet bepaald gedrag van "een gewone Amsterdamse jongen", zoals Halsema dat noemt. Maar goed blijkbaar vindt zij andere zaken dan ik normaal.
Ze hebben zich toegang verschaft tot een oude half verlaten woonboot en hebben daar de brandblussers gepakt en die buiten leeggespoten.

Ik kreeg toen wel een ander beeld bij het woordje 'gewapende inbraak' en nu werd ook duidelijk waarom de advocaat Plasman zo hoog van de toren blaast.
pi_188437962
https://www.amsterdam.nl/(...)urgemeester-halsema/

Owh, ik had de brief zelf nog niet gelezen. Iemand had haar inderdaad tegen moeten houden.

Nu krijg je straks weer hele discussies over nepwapens, verlaten woonboten en wat puberaal gedrag is.

Had niet gehoeven.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 08:48:47 #153
357044 Budapestenaar
pi_188437963
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Een vriend van m'n broer deed ook dit soort dingen. Ook 15-16 jaar. En niet lang geleden op FOK! hadden we iemand die als jongere een fikkie had gestoken in een klein hutje, maar de controle over het vuur was verloren en daarmee een heel bedrijfspand had laten affikken waarvan hij overigens niet wist dat het daar in de buurt lag. Is ook niet in de media geweest.

En ik dacht bij inbraak dat er ook een soort van overval had plaatsgevonden, maar het blijkt nu een onbewoonde woonboot te zijn. Nou Telegraaf, je mag weer trots zijn op jezelf, hoor.
Onzin. Halsema is een publiek figuur en dan weet je dat dit in de media komt.
pi_188437982
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:34 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat een bizarre manier van discussiëren lol
Ja mooi hoe jij mij dat verwijt en al twee keer niet verder komt dan "lol" en een emoticon.
pi_188437991
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:48 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Onzin. Halsema is een publiek figuur en dan weet je dat dit in de media komt.
Ja, maar doe dan het hele verhaal. Een verlaten woonboot klinkt nogal anders dan : een woonboot betreden met messen.
Somebody that I used to know
  woensdag 14 augustus 2019 @ 08:50:41 #156
3542 Gia
User under construction
pi_188437992
Wat mij stoort is dat dit kind met naam en toenaam bekend wordt als jeugdig crimineeltje.
Dat gebeurt bij onbekende ouders niet. Hooguit voornaam met eerste letter achternaam punt.

Heb best wel een hekel aan Semke, maar dit is niet haar schuld en ik ben ervan overtuigd dat ze er alles aan zal doen om herhaling te voorkomen.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 08:51:58 #157
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188438015
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:42 schreef DW457 het volgende:
Want je denkt dat dat niet gebeurd is? Wat zou er beter kunnen dan?
Ik vraag het me af of er goed overleg is geweest tussen Halsema en adviseurs. Ik vind haar reactie nogal emotioneel, alsof de eerste woede nog niet bekoeld was toen ze dit statement deed. En wat ik al zei, ik vind het niet slim om de boodschapper (Telegraaf) aan te vallen wanneer de feiten klaar zijn: die zoon van 15 heeft iets gedaan wat niet mocht en is daarvoor opgepakt door de politie.
Iedere goede adviseur had gezegd dat ze zich op die feiten moet focussen, die feiten niet groter of kleiner maken dan ze zijn, gewoon zeggen wat er is gebeurd, punt.
In plaats daarvan lijkt het erop dat ze haar zoon in bescherming neemt en de vrije pers aanvalt op het feit dat die haar werk doet.
Niet handig, niet handig.
Ik vraag me dus af wat haar adviseurs hebben gezegd en of ze daarnaar heeft geluisterd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 08:52:16 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_188438019
Halsema had nooit burgemeester mogen worden, incompetent wijf
  Meest relativerende user 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 08:52:34 #159
357044 Budapestenaar
pi_188438023
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, maar doe dan het hele verhaal. Een verlaten woonboot klinkt nogal anders dan : een woonboot betreden met messen.
En wie zegt dat de lezing van Halsema klopt? Jij vertrouwt wel heel blindelings op haar lezing.
pi_188438027
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, maar doe dan het hele verhaal. Een verlaten woonboot klinkt nogal anders dan : een woonboot betreden met messen.
Maar dat zou ze dus juist moeten weten, dat iedereen nu dat verhaal gaat verdraaien in zijn voordeel. Geert Wilders komt straks waarschijnlijk met een Tweet "zoon van Femke Halsema pleegt inbraak, links verpest Amsterdam"

Bij wijze van spreken. Ik roep maar even iets.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188438032
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:45 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Deze wapens kun je zo 123 niet van echt onderscheiden. Ze zijn gewoon van metaal gemaakt, wegen net zoveel als een echt wapen en er gaan ook patronen in. Daarnaast kunnen ze op korte afstand best wel wat verwondingen veroorzaken.
Ah oké bedankt.

(ik las het ook even verkeerd :@ ik las : 'een nepwapen voor selfies ' en ik moest denken aan een selfiestick die is aangemerkt als nepwapen. Kon me er al geen voorstelling van maken. Maar ik begrijp nu : een nepwapen dat ze gebruikten om leuk op een selfie te komen.)
Somebody that I used to know
pi_188438036
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:45 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ook wel lekker comfortabel voor jou om het vanaf de zolderkamer weg te wuiven. Vraag maar eens aan de slachtoffers van inbraak die zich niet meer veilig voelen in eigen huis of ze dit soort dingen "pubergedrag" vinden.
Doe niet zo triest, het was geen inbraak, maar insluiping in een verlaten woonboot. Nogal een verschil.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 08:53:48 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188438043
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar dat zou ze dus juist moeten weten, dat iedereen nu dat verhaal gaat verdraaien in zijn voordeel. Geert Wilders komt straks waarschijnlijk met een Tweet "zoon van Femke Halsema pleegt inbraak, links verpest Amsterdam"

Bij wijze van spreken. Ik roep maar even iets.
goeie tweet wel en nog waar ook
  woensdag 14 augustus 2019 @ 08:53:55 #164
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_188438045
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:50 schreef Gia het volgende:
Wat mij stoort is dat dit kind met naam en toenaam bekend wordt als jeugdig crimineeltje.
Dat gebeurt bij onbekende ouders niet. Hooguit voornaam met eerste letter achternaam punt.

Heb best wel een hekel aan Semke, maar dit is niet haar schuld en ik ben ervan overtuigd dat ze er alles aan zal doen om herhaling te voorkomen.
Klopt, maar dat is 1 van de nadelen van "bekend zijn".
Normaal seponeren ze dit, bij "normale nette gezinnen met een Volvo"; dat kan nu ook niet meer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Meest relativerende user 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 08:54:19 #165
357044 Budapestenaar
pi_188438049
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vraag het me af of het gebeurd is. Ik vind de reactie van Halsema nogal emotioneel, alsof de eerste woede nog niet bekoeld was toen ze dit statement deed. En wat ik al zei, ik vind het niet slim om de boodschapper aan te vallen wanneer de feiten klaar zijn: die zoon van 15 heeft iets gedaan wat niet mocht en is daarvoor opgepakt door de politie.
Iedere goede adviseur had gezegd dat ze zich op die feiten moet focussen, die feiten niet groter of kleiner maken dan ze zijn, gewoon zeggen wat er is gebeurd, punt.
In plaats daarvan lijkt het erop dat ze haar zoon in bescherming neemt en de vrije pers aanvalt op het feit dat die haar werk doet.
Niet handig, niet handig.
Ik vraag me dus af wat haar adviseurs hebben gezegd en of ze daarnaar heeft geluisterd.
Precies dit. Een beetje communicatieadviseur leert je om stil te zitten als je geschoren wordt. Hiermee maak je het verhaal alleen maar groter en je gooit echt litewrs olie op het vuur.
pi_188438051
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:47 schreef capricia het volgende:
Wat erg van de Telegraaf.
Hebben zeker een hekel aan Femke of zo.
Staat ook niet in het AD ofzo.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 augustus 2019 @ 08:54:40 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_188438053
Heldere brief van Femke.
Televaag had weer iets nodig. Als je Femke op haar beleid aanpakt prima, maar dit :')!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 14 augustus 2019 @ 08:54:53 #168
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188438056
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze hebben zich toegang verschaft tot een oude half verlaten woonboot en hebben daar de brandblussers gepakt en die buiten leeggespoten.

Ik kreeg toen wel een ander beeld bij het woordje 'gewapende inbraak' en nu werd ook duidelijk waarom de advocaat Plasman zo hoog van de toren blaast.
Ah dat is wel wat minder spectaculair dan een bewoonde idd. Maar nog steeds vind ik dit gedrag wel wat meer dan 'standaard pubergedrag' met messen en een verboden wapen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188438058
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vraag het me af of er goed overleg is geweest tussen Halsema en adviseurs. Ik vind haar reactie nogal emotioneel, alsof de eerste woede nog niet bekoeld was toen ze dit statement deed. En wat ik al zei, ik vind het niet slim om de boodschapper (Telegraaf) aan te vallen wanneer de feiten klaar zijn: die zoon van 15 heeft iets gedaan wat niet mocht en is daarvoor opgepakt door de politie.
Iedere goede adviseur had gezegd dat ze zich op die feiten moet focussen, die feiten niet groter of kleiner maken dan ze zijn, gewoon zeggen wat er is gebeurd, punt.
In plaats daarvan lijkt het erop dat ze haar zoon in bescherming neemt en de vrije pers aanvalt op het feit dat die haar werk doet.
Niet handig, niet handig.
Ik vraag me dus af wat haar adviseurs hebben gezegd en of ze daarnaar heeft geluisterd.
Als de berichtgeving feitelijk was had je een punt gehad. Dit is echt een bericht gebaseerd op roddels en achterklap (zoals je ook mag verwachten van de telegraaf).
  woensdag 14 augustus 2019 @ 08:55:30 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188438061
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:35 schreef Ringo het volgende:
Halsema wrijft in een vlek die ze niet eens zelf heeft gemaakt, dat is niet handig.
Dat 15-jarige zoontje heeft zich kennelijk als een klootzakje gedragen.
Dat doen 15-jarige zoontjes wel eens.
Maar ga dat nou niet omzichtig downplayen of relativeren of zelfs goedpraten. Die indruk wekt ze nu wel, door expliciet de boodschapper (Telegraaf) aan te vallen op het feit dat ze dit nieuws naar buiten hebben gebracht.
De manier waarop is natuurlijk typisch Telegraaf en je kunt vraagtekens stellen bij hun berichtgeving. Maar dan nog, de kern van wat ze zeggen staat als een huis. Dáár had ze op moeten reageren. Als burgemeester van Amsterdam, niet als moeder.
Een moeder kiest altijd voor haar kind. Dat is gewoon instinct en daar kan geen adviseur iets tegenin brengen. Net als toen ze haar kinderen van die zwarte school haalde. Als moeder verstandig, als politica niet. Als het kind aangevallen wordt dan springt de moeder in de bres.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188438062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:50 schreef Gia het volgende:
Wat mij stoort is dat dit kind met naam en toenaam bekend wordt als jeugdig crimineeltje.
Dat gebeurt bij onbekende ouders niet. Hooguit voornaam met eerste letter achternaam punt.

Heb best wel een hekel aan Semke, maar dit is niet haar schuld en ik ben ervan overtuigd dat ze er alles aan zal doen om herhaling te voorkomen.
Er is iets goed fout gegaan in de opvoeding. Op je 15de op straat rondlopen met verboden wapens. Ik zou me als ouder kapot schamen. Langdurige psychiatrische behandeling kan deze jongen misschien nog redden, maar ik vrees dat het al te laat is.
pi_188438067
Die Halsema wordt 10 jaar ouder in een paar jaar als burgemeester. Wat een ellende daar. Dan kun je beter Commissaris van de koning in Friesland worden, beetje fierljeppen, beetje ouderwets lullen over koeien en schaatsen..
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 08:56:15 #173
357044 Budapestenaar
pi_188438069
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:55 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als de berichtgeving feitelijk was had je een punt gehad. Dit is echt een bericht gebaseerd op roddels en achterklap (zoals je ook mag verwachten van de telegraaf).
En jij weet dat de brief van Halsema wel 100% waarheid is? En niet een slechte poging van een moeder om het gedrag van haar zoon goed te praten?
  woensdag 14 augustus 2019 @ 08:56:20 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188438070
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:55 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als de berichtgeving feitelijk was had je een punt gehad. Dit is echt een bericht gebaseerd op roddels en achterklap (zoals je ook mag verwachten van de telegraaf).
het is wel gebaseerd op feiten maar de Telegraaf zou de Telegraaf niet zijn als er geen achterklap bij zit
pi_188438072
Die twee messen die ze hadden meegenomen was bedoeld om te leren aardappelschillen :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')