Jij moet je inlezen want je post onzin.quote:Op maandag 7 oktober 2019 20:56 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
een echte maine coone is ook niet te vergelijken met een normale huiskat
beest is wild
kan natuurlijk ook heel lief zijn, maar armje drukken ofzo, dat gaat niet met een echte mainecoon
ik zou je maar inlezen als ik jou was, een mainecoon is bijna een wild dier
Het is inderdaad een enkele keer dat ze er over heen likt omdat ze de omgeving er om heen ook wast. Ik corrigeer dan haar kopje even.quote:Op maandag 7 oktober 2019 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hangt van de kat af. Als ze er niet aan zaten geen romper of kap. Als ze gingen likken was het jammer maar helaas. Maar ik kon het altijd wel goed aflaten als ik erbij was. Poes een beetje in de gaten houden en corrigeren. Want van een enkel likje gaat die hechting niet eruit.
Het zijn niet alleen de bacteriën maar ook dat die ruwe tong een wond kan openhouden.quote:Op maandag 7 oktober 2019 21:07 schreef carebaer het volgende:
[..]
Het is inderdaad een enkele keer dat ze er over heen likt omdat ze de omgeving er om heen ook wast. Ik corrigeer dan haar kopje even.
Zelf was ik bang dat het misschien kon infecteren in verband met bacteriën uit haar bek. Maar goed, katten wassen altijd eventuele wonden met hun tong toch?
ik heb katten gehad en ook een maine coon, het is niet het zelfdequote:Op maandag 7 oktober 2019 21:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij moet je inlezen want je post onzin.
Ze zijn zo suf als wat man.quote:Op maandag 7 oktober 2019 20:56 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
een echte maine coone is ook niet te vergelijken met een normale huiskat
beest is wild
kan natuurlijk ook heel lief zijn, maar armje drukken ofzo, dat gaat niet met een echte mainecoon
ik zou je maar inlezen als ik jou was, een mainecoon is bijna een wild dier
Dat heb ik gedaan. Het is niet het typ dat meteen op je schoot springt. Maar wel graag bij je is.quote:Op maandag 7 oktober 2019 21:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij moet je inlezen want je post onzin.
Mijn katje had geen rompertje of kapje. Is toch goed genezen. Alleen idd af en toe afleiden als ze eraan ging zitten.quote:Op maandag 7 oktober 2019 20:39 schreef carebaer het volgende:
Het is nu 7,5 dag geleden dat de poes is gesteriliseerd. Het rompertje is ze echt spuugzat. Herstel volgens de dierenarts 10 dagen.
Wat is de ervaring van de mensen met gesteriliseerde kat? Een andere dierenarts gaf aan helemaal geen rompertje of kap mee te geven. Vrienden van me hebben hun poes ook laten steriliseren, maar nooit bescherming gegeven.
De wond ziet er goed uit. Ze likt er wel af en toe aan als ze wast (ik doe 'm 's avonds zo af en toe even de romper bij haar uit zodat ze even 'vrij' is..), maar bijt of kauwt er niet op. Verder zie ik een klein stukje hechting zitten.
Wat deden jullie na een sterilisatie?
Ik reageerde dan ook niet op jou maar op christmastsunamiquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 09:14 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Het is niet het typ dat meteen op je schoot springt. Maar wel graag bij je is.
Maar deze is zo ambivalent in wat hij wilt. Het is een beetje gekkig.
1x geprobeerd met iets anders zo'n kapje maar beest kon niet eens de kattenbak opquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 09:30 schreef DonnaRush het volgende:
Onze vorige poes had 's nachts haar hechtingen los gebeten en die moest dus terug naar de DA voor nietjes en een lampenkap.
Volgende week wordt de kitten gesteriliseerd en ik vraag meteen een lampenkapje mee voor de nachten.
Awwww, dat is wel sneu haha. Ik haal het deksel er dan maar even af.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 09:45 schreef -Magica- het volgende:
[..]
1x geprobeerd met iets anders zo'n kapje maar beest kon niet eens de kattenbak op
Het gaat haar wel wennen na een tweetal dagenquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 17:45 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Vandaag is onze poes gesteriliseerd, hier wel een een kap meegekregen, maar de poes vind het helemaal niks. Ideeën om het haar makkelijker te maken?
Ze lijkt toch weinig last te hebben van de operatie zelf, ze is nog niet een keer gaan liggen sinds ik haar opgehaald heb, loopt alleen maar rusteloos rond.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 18:45 schreef carebaer het volgende:
[..]
Het gaat haar wel wennen na een tweetal dagen
Mijn poes wende ook enigszins aan de romper. Inmiddels krijgt ze 'm alleen sinds vandaag zelf uit... Ze likt er niet aan en mocht morgen toch al af dus doe 'm niet weer aan.
Dat laatste is echt geen verstandig advies geweest van de assistente. Rondom de wond even schoonlikken is prima, maar direct de wond zelf schoonpoetsen geeft echt kans op infecties. (De mondholte, en dus ook tong, zit echt vol met bacteriën, en de tong heeft ruwe papillen waardoor de wond geïrriteerd kan raken.)quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Onze poes heeft na de operatie thuis één keer geprobeerd flink aan de uiteindes van de hechtingen te trekken, heeft de blote buik daaromheen even schoongelikt en was er toen ook wel klaar mee.
De assistente vertelde ons er ook bij dat ze prima de wond schoon mocht likken, het ruikt toch naar dokter en moet weer even van haar zelf worden.
Alleen als ze echt eraan blijft likken/trekken moesten we weer even contact opnemen. Was niet nodig gelukkig.
Klinkt goedquote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:52 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Nou ze ligt nou rustig op de bank te slapen. Met onze hond hebben we meegemaakt dat het na het castreren ging ontsteken omdat hij eraan gelikt had. Dus de poes moet gewoon haar kap 10 dagen op om geen risico te lopen. Ze eet en ze drinkt goed, af en toe loopt ze wat rond. Ze voelde ook weer wat warmer.
Ik hoop het. Ze wil nog steeds naar buiten.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Klinkt goedFijn dat ze alles weer doet, dan gaat het herstel vaak best snel.
Ik vermoed dat er een kat in de omgeving was die boven jouw alfa stond en dat deze weggevallen is.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 03:26 schreef Also-von-Oder het volgende:
Gaat mijn alfa kater te ver?
Ik heb 4 katers en een gastkater die liever mijn bij verblijft als bij zijn baasjes.
Tevens heb ik een alfakater, die als hij chagrijnig is (en dat is hij wel vaker) dat chagrijn vaak nog wel meer als tien minuten met zich meedraagt. Dan is geen van mijn katers veilig voor hem. Soms is het hell & fury... zelfs de katers die zich onderdanig opstellen tegenover hem, moeten het ontgelden. Sowieso in welke staat mijn alfa katertje zich bevindt, lopen ze met een boog om hem heen.
En toch, 2 van de aangelopen katers hier hebben hier hun thuis gevonden. Hoe hard ze soms ook de sjaak zijn van de agressie van de enig geboren kater hier, ze willen hier blijven.
Ook de 4e kater die ik vorig jaar heb meegenomen na het overlijden van mijn ouders... is wel angstig voor de Alfa kater, maar hij wilde liever hier zijn (ondanks die agressieve Alfa kat).
En ook mijn eerste kat lijkt hier vrede mee te hebben, zelfs als hij wordt aangevallen door mijn Alfa kater.
Maar tegelijkertijd kwam ik er achter dat steeds meer van mijn katten ofwel op mijn bed overnachten... dan wel op zolder... terwijl het Alfa mannetje sliep op de begane grond.
En ja, meestal ben ik wel een expert op het gebied van mijn katten. En alles gaat goed... maar ik maak me ook zorgen!
Mijn alfamannetje is niet gecastreerd, ik weet dat dit soms wel kan helpen om ze minder agressief
te maken... maar dat dit niet zaligmakend is, heb ik ook meermaals gezien.
Gecastreerde buurtkatten die nog steeds (tot mijn jongste katertje in actie kwam) altijd de Alfa male bleven.
Mijn eerste kater lijkt wel revitalized, na jaren onderdanigheid. Hij is nu de 2e in rangorde.
Iemand een idee? En dan wel iemand met verstand of ervaring met katten.?
En a.u.b. alleen mensen met echte verstand van katten. Ik snap heel veel, maar niet alles!
De alfa kater die eerder boven mijn kater stond, was de schrik van de buurt. En deze kater heeft mijn (latere) Alfa kater toen hij nog jong was, regelmatig wat tikken verkocht toen mijn (latere) Alfa kater nog geen jaar oud was.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 07:02 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er een kat in de omgeving was die boven jouw alfa stond en dat deze weggevallen is.
Hier in de buurt is laatst ook een kat overleden en ik merk dat er nu verschillen zijn. Er lopen katten door onze tuin die er vroeger niet kwamen. De tijden waarop mijn katten naar buiten gingen zijn ruimer geworden.
Waarom is jouw alfa niet gecastreerd?
Goede vraag, zijn moeder stierf bijna 2 jaar geleden aan gezwellen in haar buik.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:27 schreef deadly_kiss het volgende:
Heb je sowieso de chago kater al eens laten onderzoeken?
Vaak als katten iets (zowel levenslang als later) onder de leden hebben kunnen ze erg afwijkend gedrag vertonen.
Altijd als er iets veranderd in huis of omgeving, zieke/zwakke kat, het overlijden van een kat kan de rangorde opnieuw veranderen.
En waarom laat je al je katers niet castreren dan? Wat zou dat voor nadelen kunnen geven waarom je het nog niet hebt gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |