hoezo je hart? Vind je het zielig dat ze nooit baby's zal krijgen of ben je bang dat ze niet uit de operatie komt? Voor de poes zelf is het veel prettiger om gecastreerd te zijnquote:Op maandag 30 september 2019 14:02 schreef DonnaRush het volgende:
Nog 2 weken dan kan kitten geen baby's meer krijgen. Mijn hart, nu al!
Ik vind het zo zielig om haar achter te laten haha. En onze vorige poes beet haar hechtingen open en toen moest ze dicht geniet worden, dus ik vraag wel meteen een lampenkapje mee, daar zie ik een beetje tegenop.quote:Op maandag 30 september 2019 14:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoezo je hart? Vind je het zielig dat ze nooit baby's zal krijgen of ben je bang dat ze niet uit de operatie komt? Voor de poes zelf is het veel prettiger om gecastreerd te zijn
Ik snap het wel.. maarja soms is het beter voor het grote plaatje he.quote:Op maandag 30 september 2019 14:12 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik vind het zo zielig om haar achter te laten haha. En onze vorige poes beet haar hechtingen open en toen moest ze dicht geniet worden, dus ik vraag wel meteen een lampenkapje mee, daar zie ik een beetje tegenop.
Spannend zeg maar.
Hmm vind dat altijd meer een hondending... die zijn wat minder flexibel dan kattenquote:Op maandag 30 september 2019 19:12 schreef Holyme het volgende:
Ik zou geen romper of lampekap doen, maar een mooncollar > romper > kap. Even navragen bij je DA
Hier trokken ze de rompertjes uit, al zaten ze enorm strak. Eigenwijze katten on a missionquote:Op maandag 30 september 2019 19:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm vind dat altijd meer een hondending... die zijn wat minder flexibel dan katten
Altijd beetje idee dat ze zich dan gewoon een keertje extra stretchen en er dan toch bij kunnen
Klopt helemaal.. maar soms is het beter.quote:Op maandag 30 september 2019 19:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je hebt nog niets meegemaakt als je geen zogende poes hebt gehad die gesteriliseerd werd.
Cone of shame is drama. Romper kan niet. Kittens die de tetten aanvallen helpen niet![]()
Dat gezegd hebbende: nooit leuk je huisdier over te moeten leveren aan een ander en niet kunnen uitleggen dat dit tijdelijk ongemak voorbij gaat en de beste keuze is.
De dames die hier gesteriliseerd (feitelijk: gecastreerd ) werden draafden trouwens meestal dezelfde avond alweer rond. En springen lukte ook prima
Het was juist mijn kater die een avond en nacht nodig had om een beetje uit de narcose te komen. Die bleek extra gevoelig te zijn voor het gebruikte spul.
quote:Op maandag 30 september 2019 13:32 schreef ferrari_rood het volgende:
En daar stappen ze dan gewoon overheen.
Haha. Klinkt bekend. We haalden een kleedje om voor op de kattenbak te leggen, omdat het grit door heel het huis liep. Hij liep daar gewoon langsheen. Toen maar zo'n grote gehaald waar hij wel over heen moet.quote:Op maandag 30 september 2019 20:43 schreef Quoi het volgende:
[..]![]()
Ze sprinten doorgaans naar binnen zelfs.
Wees blij! Ik ben dol op mijn katten, maar ik vogels ook heel leuk, net als vlinders.quote:
Adviezen worden vaak gegeven voor het slechtste scenario. Mijn eerste kat die aankwam lopen, die bleef, waar ik was. Na meerdere verhuizingen kon hij (per ongeluk of later ook uit vertrouwen) al na 2 of 3 dagen naar buiten.quote:Op maandag 30 september 2019 12:59 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Is dat genoeg? Ik ben afgelopen weekend verhuisd en zodra we wat meer uitgepakt zijn komt onze kat van zijn logeeradres. Maar hoe lang zouden we hem minimaal binnen moeten houden?
Helaas was de poes die ik had al zwanger nog voordat de dierenarts het verstandig vond haar al te laten ' helpen'.quote:Op maandag 30 september 2019 19:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je hebt nog niets meegemaakt als je geen zogende poes hebt gehad die gesteriliseerd werd.
Cone of shame is drama. Romper kan niet. Kittens die de tetten aanvallen helpen niet![]()
Dat gezegd hebbende: nooit leuk je huisdier over te moeten leveren aan een ander en niet kunnen uitleggen dat dit tijdelijk ongemak voorbij gaat en de beste keuze is.
De dames die hier gesteriliseerd (feitelijk: gecastreerd ) werden draafden trouwens meestal dezelfde avond alweer rond. En springen lukte ook prima
Het was juist mijn kater die een avond en nacht nodig had om een beetje uit de narcose te komen. Die bleek extra gevoelig te zijn voor het gebruikte spul.
Voor iedereen die mijn verhaal hierboven gelezen heeft of er op gereageerd heeft: We hebben de poes inmiddels laten steriliseren afgelopen maandag en ze loopt nu met chagrijnige kop met een rompertje rondquote:Op zondag 15 september 2019 12:38 schreef carebaer het volgende:
Onze poes en katertje zijn nu beiden 6,5 maand oud. Voor ongeveer 6 weken geleden hebben we de kater laten castreren. De poes is nog niks aan gedaan omdat we toch wel graag een nestje willen als ze een jaar of anderhalf is.
De kater is kwart siamees en heel eenkennig en aanhankelijk. Hij hoeft ook niet zo nodig naar buiten. Als ie buiten is en ik doe de achterdeur dicht zit ie binnen een minuut bij de deur te janken dat ie naar binnen wil. Weinig kopzorgen van dat beestje dus.
De poes is wat avontuurlijker ingesteld. Ik heb een gesloten tuin achterhuis (woon in de stad in een gemengde wijk van studenten, starters, gezinnen en sociale woningbouw), maar ze vindt wel een weg om uit de tuin te ontsnappen (klimt inmiddels gewoon de schutting over) en gaat dan op verkenning bij de achterburen in de tuinen. Als ik haar weer binnen heb, begint ze gelijk te janken dat ze weer naar buiten wil. Dat ze naar buiten wil vind ik op zich niet erg en goed dat ze het doet, maar ze is snel uit het zicht weg en dit zorgt voor twee problemen:
1. Ik ben bang dat er mensen zullen zijn die haar in huis laten en vervolgens houden. Achterdochtig? Ik hoor verschillende verhalen dat dat gebeurt in mijn wijk. Het is een pracht van een beestje, een lapjeskat met grijs, zwart, wit en bruin. Iedereen die haar gezien heeft vindt haar prachtig en het zou me dus niet verbazen dat er rotte appels tussen zitten die haar in huis nemen.
2. Ze is dus niet gesteriliseerd, maar waarschijnlijk wel al vruchtbaar. Ik ben bang dat ze bezwangerd wordt door een kater ergens uit de buurt. Dit wil ik absoluut nog niet, omdat ze pas net 6 maanden oud is.
De dierenarts heeft de poezenpil voorgesteld, maar als ik lees wat dat voor effecten heeft op lange termijn.... no thanks. Zijn er nog andere methoden om te voorkomen dat ze zwanger raakt?
Bestaat er iets van een GPS chip voor katten om te volgen waar ze zijn met een app?
Als ik die twee problemen weet te tackelen kan ze lekker buiten rondlopen.
Klinkt als een typisch geval van “omdat kat” onze 3 zijn ook totaal verschillend. 1 zit het liefst op schoot, de ander wil absoluut niet op schoot maar wel tegen je aan zitten en nummer 3 is niet zo van het kriebelen en aaien, tenzij je het bed aan het verschonen bent. Dan wil ze aandacht, aaien, kopjes geven enz.quote:Op zondag 6 oktober 2019 22:26 schreef hierissieweer het volgende:
En vraagje over katten gedrag:
We hebben een main coon, een nogal eigennaardig beest, wat zijn eigen gang gaat. Het is een binnenkat. In de avond wilt hij wel op de bank zitten, maar alleen bij mijn partner, maar met een bepaalde afstand.
Verder zoekt hij geen toenadering.
Het is wel dat hij staat te mauwen als in de ochtend de wekker gaat. Zodra hij ons ziet rent hij weg en is de aandacht over. Soms laat hij zich voor je op ee grond vallen en wilt hij geaait worden, al is dat voor korte duur. (hij krijgt eten in de) en is hij flink aan het spinnen.
Als we een dagje weg zijn, zoals vandaag, dan ooit hij wel aandacht. Vooral mauwen, spinnen en achter je aan lopen. Maar niet echt fysiek.
Wat het gekke vooral is dat hij na zo'n dag veel gaat kotsen. Wel een keer of 5. Geen idee waarom...
Iemand die dit gedrag kan verklaren?
Omdat kat?quote:Op zondag 6 oktober 2019 22:33 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Klinkt als een typisch geval van “omdat kat” onze 3 zijn ook totaal verschillend. 1 zit het liefst op schoot, de ander wil absoluut niet op schoot maar wel tegen je aan zitten en nummer 3 is niet zo van het kriebelen en aaien, tenzij je het bed aan het verschonen bent. Dan wil ze aandacht, aaien, kopjes geven enz.
Het kotsen is misschien van de stress dat jullie weg waren?
Hangt van de kat af. Als ze er niet aan zaten geen romper of kap. Als ze gingen likken was het jammer maar helaas. Maar ik kon het altijd wel goed aflaten als ik erbij was. Poes een beetje in de gaten houden en corrigeren. Want van een enkel likje gaat die hechting niet eruit.quote:Op maandag 7 oktober 2019 20:39 schreef carebaer het volgende:
Het is nu 7,5 dag geleden dat de poes is gesteriliseerd. Het rompertje is ze echt spuugzat. Herstel volgens de dierenarts 10 dagen.
Wat is de ervaring van de mensen met gesteriliseerde kat? Een andere dierenarts gaf aan helemaal geen rompertje of kap mee te geven. Vrienden van me hebben hun poes ook laten steriliseren, maar nooit bescherming gegeven.
De wond ziet er goed uit. Ze likt er wel af en toe aan als ze wast (ik doe 'm 's avonds zo af en toe even de romper bij haar uit zodat ze even 'vrij' is..), maar bijt of kauwt er niet op. Verder zie ik een klein stukje hechting zitten.
Wat deden jullie na een sterilisatie?
een echte maine coone is ook niet te vergelijken met een normale huiskatquote:Op zondag 6 oktober 2019 22:26 schreef hierissieweer het volgende:
En vraagje over katten gedrag:
We hebben een main coon, een nogal eigennaardig beest, wat zijn eigen gang gaat. Het is een binnenkat. In de avond wilt hij wel op de bank zitten, maar alleen bij mijn partner, maar met een bepaalde afstand.
Verder zoekt hij geen toenadering.
Het is wel dat hij staat te mauwen als in de ochtend de wekker gaat. Zodra hij ons ziet rent hij weg en is de aandacht over. Soms laat hij zich voor je op ee grond vallen en wilt hij geaait worden, al is dat voor korte duur. (hij krijgt eten in de) en is hij flink aan het spinnen.
Als we een dagje weg zijn, zoals vandaag, dan ooit hij wel aandacht. Vooral mauwen, spinnen en achter je aan lopen. Maar niet echt fysiek.
Wat het gekke vooral is dat hij na zo'n dag veel gaat kotsen. Wel een keer of 5. Geen idee waarom...
Iemand die dit gedrag kan verklaren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |