abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport maandag 19 augustus 2019 @ 18:18:03 #76
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188523485
Nederland eigenlijk gewoon niet best.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 19 augustus 2019 @ 18:43:30 #77
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_188523863
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland eigenlijk gewoon niet best.
Nee, de dames vallen tot nu toe echt tegen dit toernooi...
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_188524367
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:43 schreef MaLo het volgende:

[..]

Nee, de dames vallen tot nu toe echt tegen dit toernooi...
Het is een proces dat al langer bezig was. Pro League was ondanks de winst ook niet best. Ik ben normaal niet van de vroege conclusies, maar ik denk dat het eens tijd wordt voor een nieuwe bondscoach. Eens andere ideeën, het durven doorselecteren.
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:14:33 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188524444
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het is een proces dat al langer bezig was. Pro League was ondanks de winst ook niet best. Ik ben normaal niet van de vroege conclusies, maar ik denk dat het eens tijd wordt voor een nieuwe bondscoach. Eens andere ideeën, het durven doorselecteren.
Ja, Annan stond al nooit bekend om haar hang naar creatief spel, maar op een paar momenten ( OS-finale?) na heeft dat het team nooit opgebroken. Een probleem is ook dat als je zoveel wint als het Nederlandse team, zonder per se goed te spelen, tegenstanders zich steeds verbetener in gaan graven. Het werkt namelijk prima voor 3 kwarten, dus waarom niet ook voor het vierde kwart?

Er lopen ook niet veel spelers rond waarbij je het gevoel krijgt dat ze met hun individuele klasse het verschil maken, of zie ik iemand over het hoofd?
  Redactie Sport maandag 19 augustus 2019 @ 19:19:05 #80
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188524535
Als je dit Spanje niet kunt verslaan kun je beter stoppen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188524570
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het is een proces dat al langer bezig was. Pro League was ondanks de winst ook niet best. Ik ben normaal niet van de vroege conclusies, maar ik denk dat het eens tijd wordt voor een nieuwe bondscoach. Eens andere ideeën, het durven doorselecteren.
Er is doorgeselecteerd. Wat er nu achter zit is niet beter dan wat er nu staat.

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, Annan stond al nooit bekend om haar hang naar creatief spel, maar op een paar momenten ( OS-finale?) na heeft dat het team nooit opgebroken. Een probleem is ook dat als je zoveel wint als het Nederlandse team, zonder per se goed te spelen, tegenstanders zich steeds verbetener in gaan graven. Het werkt namelijk prima voor 3 kwarten, dus waarom niet ook voor het vierde kwart?

Er lopen ook niet veel spelers rond waarbij je het gevoel krijgt dat ze met hun individuele klasse het verschil maken, of zie ik iemand over het hoofd?
Mwah, als ze doen wat ze moeten doen is het juist wel creatief. Het werkt alleen echt niet dit toernooi.

Die klasse is er zeker, maar de dames geven, massaal niet thuis (nog).
stupidity has become as common as common sense was before
pi_188524574
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als je dit Spanje niet kunt verslaan kun je beter stoppen.
Dit Spanje is echt niet slecht hoor, maar normaal moeten ze daar makkelijk van winnen.
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:21:43 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188524584
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:20 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Er is doorgeselecteerd. Wat er nu achter zit is niet beter dan wat er nu staat.
[..]

Mwah, als ze doen wat ze moeten doen is het juist wel creatief. Het werkt alleen echt niet dit toernooi.

Die klasse is er zeker, maar de dames geven, massaal niet thuis (nog).
Ja, als je wint, win je, nogal wiedes. Maar ze scoren maar 2x in 2 wedstrijden, dat kan niet het product zijn van creativiteit...
pi_188524597
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, Annan stond al nooit bekend om haar hang naar creatief spel, maar op een paar momenten ( OS-finale?) na heeft dat het team nooit opgebroken. Een probleem is ook dat als je zoveel wint als het Nederlandse team, zonder per se goed te spelen, tegenstanders zich steeds verbetener in gaan graven. Het werkt namelijk prima voor 3 kwarten, dus waarom niet ook voor het vierde kwart?

Er lopen ook niet veel spelers rond waarbij je het gevoel krijgt dat ze met hun individuele klasse het verschil maken, of zie ik iemand over het hoofd?
Die zijn er wel, maar die zijn totaal niet in vorm nu.
pi_188524601
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, als je wint, win je, nogal wiedes. Maar ze scoren maar 2x in 2 wedstrijden, dat kan niet het product zijn van creativiteit...
Wat je nu ziet is een team dat massaal lijkt te falen op het moment. Het waarom echter......
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Sport maandag 19 augustus 2019 @ 19:24:24 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_188524629
Slecht, matig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_188524655
Overigens gaat NL gewoon door naar de halve finale als ze met meer dan 1 goal verschil winnen van Rusland of als België-Spanje een winnaar krijgt en Nederland gewoon wint van Rusland.

En het blijft NL, ze hebben genoeg klasse om dan het toernooi te winnen.
pi_188524683
Alleen kom je Engeland of Duitsland tegen in de halve finale. In deze vorm kan die horde wel eens te groot gaan zijn.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_188524701
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:27 schreef marcb1974 het volgende:
Alleen kom je Engeland of Duitsland tegen in de halve finale. In deze vorm kan die horde wel eens te groot gaan zijn.
Ik denk niet dat Duitsland en Engeland veel beter zijn dan België bijv.
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:28:42 #90
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_188524707
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:22 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die zijn er wel, maar die zijn totaal niet in vorm nu.
Matla en vooral Welten spelen normaal stukken beter.
Maar je merkt wel dat je toch de echte toppers van weleer (denk bijvoorbeeld aan Paumen) mist.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_188524744
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:28 schreef MaLo het volgende:

[..]

Matla en vooral Welten spelen normaal stukken beter.
Maar je merkt wel dat je toch de echte toppers van weleer (denk bijvoorbeeld aan Paumen) mist.
Niet alleen die twee, maar ook Jonker, Leurink, Nunnink, Van Geffen en De Waard heb ik al veel beter zien spelen.

Dit team mist trouwens vooral een corner van niveau en alleen daarom al had Yibbi Jansen geselecteerd moeten worden.
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:32:36 #92
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_188524771
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Niet alleen die twee, maar ook Jonker, Leurink, Nunnink, Van Geffen en De Waard heb ik al veel beter zien spelen.

Dit team mist trouwens vooral een corner van niveau en alleen daarom al had Yibbi Jansen geselecteerd moeten worden.
Klopt.

Ik vond de dames vooral heel slordig spelen, laatste kwart werd dat beter maar toen was het leed al geleden.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_188524777
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:28 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Duitsland en Engeland veel beter zijn dan België bijv.
Toch wel hoor, dat is nog een stapje hoger beide.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_188524799
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Niet alleen die twee, maar ook Jonker, Leurink, Nunnink, Van Geffen en De Waard heb ik al veel beter zien spelen.

Dit team mist trouwens vooral een corner van niveau en alleen daarom al had Yibbi Jansen geselecteerd moeten worden.
In vind vooral de Goede erg tegenvallen. Die zou de boel moeten gaan oppakken.

Yibbi Jansen snap ik juist wel dat die er niet in zit, die heeft niets laten zien in de Pro-League. En mocht bij Oranje Rood de strafcorner ook al niet meer nemen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_188524869
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:33 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

In vind vooral de Goede erg tegenvallen. Die zou de boel moeten gaan oppakken.

Yibbi Jansen snap ik juist wel dat die er niet in zit, die heeft niets laten zien in de Pro-League. En mocht bij Oranje Rood de strafcorner ook al niet meer nemen.
En toch heeft zij wat extra's. Van Maasakker pusht bijna elke bal op dezelfde manier, op dezelfde plek. Er zit niemand in de ploeg met een echt goede sleep die de bal ook maar boven de plank kan krijgen. En dat is wel zo lekker als het team niet echt denderend draait.
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:37:27 #96
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188524874
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Niet alleen die twee, maar ook Jonker, Leurink, Nunnink, Van Geffen en De Waard heb ik al veel beter zien spelen.

Dit team mist trouwens vooral een corner van niveau en alleen daarom al had Yibbi Jansen geselecteerd moeten worden.
Een velddoelpunt zou ook nog wel schelen. Misschien toch Ginella moeten meenemen?

Aan de andere kant, hoe bijzonder is een Lidewij Welten nou? Ik las in een interview dat ze per wedstrijd bijvoorbeeld 6 acties aangaat en dat er dan 2 lukken. En dat zei ze dan zelf. Nou, buiten dat dat al een vrij negatieve statistiek is, op het moment dat de rest van je team niet het niveau heeft om jou blijkbaar nogal hardnekkige balverlies op te vangen, kan dat best wel een slecht uitpakken. Zeker als je al 10 jaar meedraait en de concurrentie dus ook al heel veel informatie heeft over hoe je te neutraliseren en/of die wel geslaagde acties te overleven.

Als je kijkt naar die Belgische spits, Ballenghien. Ik kende haar helemaal niet zo voor dit toernooi. Die speelt dan een wedstrijd tegen Nederland en weet best wat gevaar te creeëren, een strafcorner waaruit gescoord wordt, foutjes achterin. Die is niet per se beter dan een Welten, maar die is nog jong, dus de verdediging is eerder verrast door haar bewegingen. Over 5 jaar heb je dan misschien in de smiezen hoe ze werkt en dan kun je haar beter aanpakken.

Als je acties moeten komen van spelers die al 4 olympische cycli meedraaien en het meerendeel van de tijd de bal kwijtspelen in hun acties, mis je misschien het verrassingseffect om nog gevaarlijk te zijn?
pi_188524921
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:37 schreef TheArt het volgende:

[..]

En toch heeft zij wat extra's. Van Maasakker pusht bijna elke bal op dezelfde manier, op dezelfde plek. Er zit niemand in de ploeg met een echt goede sleep die de bal ook maar boven de plank kan krijgen. En dat is wel zo lekker als het team niet echt denderend draait.
De strafcorner is echt niet goed, mee eens. Maar ik zie in Jansen niet de oplossing op dit moment, die valt tegen met haar sleep de afgelopen 2 seizoenen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_188524971
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een velddoelpunt zou ook nog wel schelen. Misschien toch Ginella moeten meenemen?

Aan de andere kant, hoe bijzonder is een Lidewij Welten nou? Ik las in een interview dat ze per wedstrijd bijvoorbeeld 6 acties aangaat en dat er dan 2 lukken. En dat zei ze dan zelf. Nou, buiten dat dat al een vrij negatieve statistiek is, op het moment dat de rest van je team niet het niveau heeft om jou blijkbaar nogal hardnekkige balverlies op te vangen, kan dat best wel een slecht uitpakken. Zeker als je al 10 jaar meedraait en de concurrentie dus ook al heel veel informatie heeft over hoe je te neutraliseren en/of die wel geslaagde acties te overleven.

Als je kijkt naar die Belgische spits, Ballenghien. Ik kende haar helemaal niet zo voor dit toernooi. Die speelt dan een wedstrijd tegen Nederland en weet best wat gevaar te creeëren, een strafcorner waaruit gescoord wordt, foutjes achterin. Die is niet per se beter dan een Welten, maar die is nog jong, dus de verdediging is eerder verrast door haar bewegingen. Over 5 jaar heb je dan misschien in de smiezen hoe ze werkt en dan kun je haar beter aanpakken.

Als je acties moeten komen van spelers die al 4 olympische cycli meedraaien en het meerendeel van de tijd de bal kwijtspelen in hun acties, mis je misschien het verrassingseffect om nog gevaarlijk te zijn?
Welten was heel bijzonder. Is alleen na haar blessures nog niet volledig terug. (was in 2015 nog beste speelster ter wereld).

Er is redelijk door geselecteerd bij de dames. Er zullen er heel weinig bij zijn die al 4 Olympische cycli meegaan.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_188525440
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:32 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Toch wel hoor, dat is nog een stapje hoger beide.
En toch zullen zij ook liever tegen België/Spanje spelen dan tegen NL, lijkt me..
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:32:45 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188537517
Het is wel echt hinderlijk dat dat hele toernooi nergens te zien is behalve als je 10 euro wil betalen - wat je natuurlijk niet wilt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')