Ja anders kan hij niet met de trommel bewegen zoals hij aangeeft. Ik gok dat ze er helemaal niet in hebben gezeten.quote:Op zondag 11 augustus 2019 13:19 schreef halfway het volgende:
Heb je de transportbeveiliging er wel uit gehaald?
Ben bang voor een gebroken trommelkruis, helaas.quote:Op zondag 11 augustus 2019 13:21 schreef Zolderkamer het volgende:
Het kruis van de trommel (achterop) is stuk.. en/of de schokdemers zijn los/versleten..
quote:Op zondag 11 augustus 2019 13:29 schreef -marz- het volgende:
Transportbouten zijn er niet nee.
[..]
Ben bang voor een gebroken trommelkruis, helaas.
Kan het niet zien natuurlijk maar de schokbrekers lijken gewoon goed.
Ja dat krijg je als je andermans zooi ophaalt voor een tientje, tot nu toe is dat altijd goed gegaan maar je kan een misser hebben natuurlijk. Helaas.
Thanks. Laatst heeft mijn vriend een wasmachine uit elkaar gehaald om van de trommel een vuurkorf te maken, dat is op zich een aanrader wel.quote:Op zondag 11 augustus 2019 13:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]![]()
Heel vaak zijn trommelkruizen van aluminium.. en dat corrodeert op de rvs trommel (galvanische reactie)
Dan is ie al vergaan en is een keertje transporteren soms genoeg.. of gewoon toevallig dat ie het net begeeft bij jou..
Soms kun je het kruis vrij simpel vervangen, maar vaker is de trommel een geheel met een verlijmde kuip en kan het omhulsel niet los..
Als je een goede machine zoekt waar je alles aan kunt blijven vervangen zou ik naar een Asko kijken.. Die zijn alleen nieuw wel prijzig..
Als je een nieuwe zoekt neem je gewoon willekeurig de goedkoopste met de opties die jij wilt.. Ze maken allemaal de was schoon.. daar zit geen verschil in..
(Ik wou een 7kg met grote deuropening.. die vond ik voor 230,- die nu 2 jaar prima bevalt en heeft nog 3 jaar garantie)
Die keer raden wat die schaal is...quote:Op zondag 11 augustus 2019 13:49 schreef -marz- het volgende:
[..]
Thanks. Laatst heeft mijn vriend een wasmachine uit elkaar gehaald om van de trommel een vuurkorf te maken, dat is op zich een aanrader wel.
Maar man, hij is toch geen mietje durf ik te zeggen maar dat heeft nog wat voeten in de aarde gehadzie hem nog tekeer gaan met z'n slijptol.
Dat was dan wel een Miele.
Achteraf hadden we beter die Miele in mijn huis kunnen zetten en van deze een vuurkorf maken![]()
Die Miele was nog helemaal goed![]()
Ik ga gezien het budget toch weer een gokje wagen voor een tweedekansje. Misschien vragen of ze wel kookwassen hadden gedraaid, deze was het zeepbakje ook heel ranzig van volgens mij is dat altijd een teken dat er niet heet of compleet gewassen is, waardoor dat kruis harder corrodeert.
Ha, de echte doehetzelvert kan niet zonder wasmachine.quote:Op zondag 11 augustus 2019 13:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die keer raden wat die schaal is...![]()
[ afbeelding ]
Prullenbak,trommel, roostertje van een magnetron:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ideaal om snel te kunnen bbqenquote:Op zondag 11 augustus 2019 14:08 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ha, de echte doehetzelvert kan niet zonder wasmachine.
Vuurkorf gaat als een tiet he dankzij die vorm en gaatjes
Mijn beperkte ervaring met wasmachines is dat als gewoon draaien geen herrie geeft en centrifugeren wel, het hoogstwaarschijnlijk de schokbrekers zijn en niet het trommelkruis. Die kan je demonteren en checken of ze met de hand nog dempen. Nieuwe is paar tientjes werk.quote:Op zondag 11 augustus 2019 13:16 schreef -marz- het volgende:
Nu gaat het niet meer goed, blijft klapperen, gaat aan de wandel, totdat er vanmorgen vanalles begon te rammelen en te rinkelen in het ding toen heb ik de stekker eruit getrokken![]()
Even boven en achter open gemaakt en gecheckt op schade/loszittende onderdelen. Het ziet er eigenlijk wel goed uit allemaal voor mij als leek dan.
- ophanging / veren lijken nog goed, handmatig de trommel laten bouncen gaat prima, lijkt niet slap of scheef te hangen.
- schokbreker: zou het probleem kunnen zijn. Hoe check je of schokbreker goed is?
- handmatig ronddraaien trommel gaat goed, geen ovale draai of wiebelen, geen harde ratelgeluiden behalve een licht tikje. Lagers, kan dat stuk zijn zonder dat je veel lawaai hebt?
- pootjes, een van de pootjes is het schroefdraad niet meer goed van. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken? Ik heb de machine een paar keer opnieuw gebalanceerd, elke keer voor het aanzetten zet ik hem ook recht. Maar misschien raakt hij tijdens het draaien weer uit balans?
Thanks.quote:Op zondag 11 augustus 2019 15:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Mijn beperkte ervaring met wasmachines is dat als gewoon draaien geen herrie geeft en centrifugeren wel, het hoogstwaarschijnlijk de schokbrekers zijn en niet het trommelkruis. Die kan je demonteren en checken of ze met de hand nog dempen. Nieuwe is paar tientjes werk.
Ik zou dan mn zinnen zetten op een Asko.. Lastig te vinden, maar wel van een andere planeet in kwaliteit..quote:Op zondag 11 augustus 2019 13:49 schreef -marz- het volgende:
k ga gezien het budget toch weer een gokje wagen voor een tweedekansje. Misschien vragen of ze wel kookwassen hadden gedraaid, deze was het zeepbakje ook heel ranzig van volgens mij is dat altijd een teken dat er niet heet of compleet gewassen is, waardoor dat kruis harder corrodeert.
Wauw, wat een genereus aanbod! Daar wil ik best voor in KLB posten hoe mijn dure dekbedovertrek verscheurd is en mijn glazen douchewand aan splinters is geslagen door een stuiterende wasmachine.quote:Op zondag 11 augustus 2019 18:22 schreef loveli het volgende:
Als je een slechte wilt heb ik er nog 1 staan met nieuwe schokbrekers, fokprijs 50 euro en een topic in KLB.
Dat betwijfel ik (de doorgezakte achtervering van m'n auto spreekt boekdelen), dus als je onderbouwing hebt...quote:Op zondag 11 augustus 2019 19:23 schreef -marz- het volgende:
Een veer die steeds rekt en krimpt verliest zijn rek niet heb ik ooit geleerd. Dus als hij stuk is is hij gebroken.
In wasmachines zitten dan ook blokken beton tegen het wandelen bij centrifugerenquote:Op zondag 11 augustus 2019 19:23 schreef -marz- het volgende:
Deze heeft een veel minimalere constructie, maar toch is het zonder twijfel de zwaarste wasmachine die ik tot nu toe gehad heb, echt loeizwaar is deze.
Euh ja, maar ik ben geen beta, het heeft te maken met de wet van behoud van energie. Je kan een veer altijd weer "opladen" puur door hoe hij qua vorm gemaakt is. https://www.explainthatstuff.com/how-springs-work.htmlquote:Op zondag 11 augustus 2019 20:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik (de doorgezakte achtervering van m'n auto spreekt boekdelen), dus als je onderbouwing hebt...
Dát gaat je met een Asko dus niet lukken.quote:Op zondag 11 augustus 2019 13:55 schreef Zolderkamer het volgende:
Die keer raden wat die schaal is...![]()
(...)
Die Asko gaat dan ook nooit stuk heb ik begrepen, dus dan valt er sowieso niets te recyclen.quote:Op zondag 11 augustus 2019 21:02 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dát gaat je met een Asko dus niet lukken.
Dan heb je hoogstens een dienblad.
Asko-bezitter en -fan hier.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop