abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:21:05 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_188373890
Het valt mij op dat er veel leuke Nederlandse liedjes zijn tegenwoordig.....
Zomaar een greep uit de Top 40.................

Hoezo: "Het is moeilijk om succesvol te zijn met een Nederlandstalig lied!?"

Mooi hoor, ik houd ervan! w/ w/
pi_188374172
Serieus wat een kutmuziek, komt niet eens een accordeon in voor :')
pindazakje
pi_188374201
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 12:21 schreef Bocaj het volgende:
Het valt mij op dat er veel leuke Nederlandse liedjes zijn tegenwoordig.....

_O- _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2019 12:47:10 ]
  zondag 11 augustus 2019 @ 12:03:13 #4
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188388283
De definitie van 'leuk' die mensen erop na houden verschilt nog weleens.

Laten we het daar maar op houden.
pi_188389873
Het Nederlandse lied wordt suf gepromoot en gedraaid op de radio. Een invloedrijke, veel beluisterde zender als Radio 2 dwingt zichzelf om een bepaald percentage Nederlands product te draaien. Dat quotum is kennelijk belangrijker dan de kwaliteit van de muziek.

De Radio 2 Topsong (een nummer dat een week lang grijs wordt gedraaid) was dit jaar al 18 van de 32 keer een product van eigen bodem. In een enkel geval was dat een terechte keuze, maar vaak ook niet. Ronduit schrijnend was de keuze voor "Kom We Gaan" van Guus Meeuwis; puur vanwege vriendjespolitiek tot die status gepromoveerd.

We vinden onszelf heel wat, maar Nederland heeft een vrij matige, conservatieve muziekcultuur met weinig originaliteit. Alleen de dancescene onttrekt zich aan de misère, want die is toonaangevend. Er zijn wel degelijk goede Nederlandse artiesten, maar aandacht en airplay krijgen ze amper.

O ja, voor TS nog het origineel van de hit van Kris Kross:

maandag 12 augustus 2019 @ 09:47:51 #6
486624 SoepKipFreak
Ik hou van kippensoep
pi_188403184
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:51 schreef DJ11 het volgende:
Het Nederlandse lied wordt suf gepromoot en gedraaid op de radio. Een invloedrijke, veel beluisterde zender als Radio 2 dwingt zichzelf om een bepaald percentage Nederlands product te draaien. Dat quotum is kennelijk belangrijker dan de kwaliteit van de muziek.

De Radio 2 Topsong (een nummer dat een week lang grijs wordt gedraaid) was dit jaar al 18 van de 32 keer een product van eigen bodem. In een enkel geval was dat een terechte keuze, maar vaak ook niet. Ronduit schrijnend was de keuze voor "Kom We Gaan" van Guus Meeuwis; puur vanwege vriendjespolitiek tot die status gepromoveerd.

We vinden onszelf heel wat, maar Nederland heeft een vrij matige, conservatieve muziekcultuur met weinig originaliteit. Alleen de dancescene onttrekt zich aan de misère, want die is toonaangevend. Er zijn wel degelijk goede Nederlandse artiesten, maar aandacht en airplay krijgen ze amper.

O ja, voor TS nog het origineel van de hit van Kris Kross:

Vriendinnen en ik dachten als kinderen van 12 altijd dat ze zongen: I'm a man zonder jou :') :') :') We vroegen ons telkens af wat ze bedoelden met ik ben een man zonder jou :') :') :')
  maandag 12 augustus 2019 @ 11:24:11 #7
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188404172
Bij 'leuk Nederlandstalig', een beetje commercieel, en níet zowat uit de prehistorie afkomstig, denk ik trouwens direct aan deze:

En zelfs aan deze (hier wel erg verguisd, geloof ik):

+ wat Belgische hiphop die door het luisteren naar zenders/podcasts/enz uit dat land m'n kant op komt gewaaid, zoals Brihang - Kleine dagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')