abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188545329
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 21:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, lekker dan..

Ik zou de hele rotzooi eruit trekken en opnieuw en veilig aanleggen met de juiste materialen op de juiste plek. Hier is zo gewoon niet wat van te maken.

Waar lopen al die andere kabels dan in vredesnaam heen ?
Het zit allemaal op dezelfde groep. Een deel van de elektra in het tuinhuis zit aan een schakelaar in het huis. Een ander deel is continu stroom van dezelfde groep. Vanuit het tuinhuis zit dan weer een schakelaar extra voor de tuinverlichting.
pi_188618664
Even een update. Alles werkt weer. Die groene lasdoos met derrie erin was het probleem. Over tijd is het allemaal gaan rotten en doen. Bij het lostrekken vielen sommige aders gewoon van ellende uit elkaar. Overbodige zooi verwijderd en in een gietmof gezet met juist kleurgebruik (ondanks onjuiste kabels). Ook de aarde maar even gewoon in gebruik genomen, wel zo lekker. Het werkt weer en volgend voorjaar alles vervangen. Vanavond zal ik even een update met foto's plaatsen in mijn klustopic. Dank voor alle hulp hier! Vooral shoutout naar @Vonkenboer
  Moderator maandag 26 augustus 2019 @ 09:44:53 #28
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188629699
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 16:07 schreef Veritas-1 het volgende:
Even een update. Alles werkt weer. Die groene lasdoos met derrie erin was het probleem. Over tijd is het allemaal gaan rotten en doen. Bij het lostrekken vielen sommige aders gewoon van ellende uit elkaar. Overbodige zooi verwijderd en in een gietmof gezet met juist kleurgebruik (ondanks onjuiste kabels). Ook de aarde maar even gewoon in gebruik genomen, wel zo lekker. Het werkt weer en volgend voorjaar alles vervangen. Vanavond zal ik even een update met foto's plaatsen in mijn klustopic. Dank voor alle hulp hier! Vooral shoutout naar @:Vonkenboer
^O^ *O*
  zondag 8 september 2019 @ 17:39:53 #29
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_188850346
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 17:47 schreef Veritas-1 het volgende:
@:Vonkenboer ik heb het bakje gevonden en als ik het goed zie hebben ze zwart overal als aarde gebruikt... enne zegt dit ding jou iets? Die substantie dat erin zit lijkt wel vaseline...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is een geldoos, uitsluitend bovengronds gebruiken. Mooi dat het inmiddels opgelost is. In dit soort situaties zou ik ook de boel eruit trekken en alles met de juiste kleurcodering weer aanleggen. De tijd die kwijt bent aan storing zoeken kost meer dan de materialen zelf.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')