abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188776474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Like I always say, never ever trust a creationists’ interpretation of a science paper: they don’t understand it, and they are always filtering it through a distorting lens of biblical nonsense. They make such egregious errors of understanding that you’re always left wondering whether they are actually that stupid, or that sleazily dishonest. Or both."

P.Z. Myers

Ware woorden.
Jij bent dus dan een evolutionist ?
pi_188776484
Dan houd ik me bij wijze woorden :

Ex Nihilo Nihil Fit
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:42:27 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188776516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:39 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Jij bent dus dan een evolutionist ?
Uiteraard.

Creationisme (YEC) wordt dan ook door het Vaticaan verworpen. Vasthouden aan het idee dat de aarde 6.000 jaar oud is omdat je de bijbel letterlijk wil lezen (daar heeft de Katholieke en Orthodoxe kerk altijd tegen gewaarschuwd, zie Origenes en het belang van allegorie), is onhoudbaar met de wetenschappelijke feiten op de gebieden astronomie, biologie, genealogie, geologie, geschiedenis en nog een hoop andere disciplines.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:43:32 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188776530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:40 schreef Geytenbeekje het volgende:
Dan houd ik me bij wijze woorden :

Ex Nihilo Nihil Fit
Da's van een heidense filosoof. Kan dat wel?

Typisch ook... Het afwijzen van Creationisme/YEC impliceert niet dat men niet kan geloven in andere vormen van een theistische of deistische creatie.

Alles moet zwart/wit bij jullie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188776619
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard.

Creationisme (YEC) wordt dan ook door het Vaticaan verworpen. Vasthouden aan het idee dat de aarde 6.000 jaar oud is omdat je de bijbel letterlijk wil lezen (daar heeft de Katholieke en Orthodoxe kerk altijd tegen gewaarschuwd, zie Origenes en het belang van allegorie), is onhoudbaar met de wetenschappelijke feiten op de gebieden astronomie, biologie, genealogie, geologie, geschiedenis en nog een hoop andere disciplines.
Maar hoe kan je de evolutie verenigen met de schepping ?
Hoe zie jij mutaties ?
in 99,9 % is het een verslechtering van wat het geweest was dus geloof je dan dat die door God gebruikt werden ?
pi_188776636
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Da's van een heidense filosoof. Kan dat wel?

Typisch ook... Het afwijzen van Creationisme/YEC impliceert niet dat men niet kan geloven in andere vormen van een theistische of deistische creatie.

Alles moet zwart/wit bij jullie.
Uit niets wordt niets
Er was niets en toen boem bestaat gewoon niet.
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:49:48 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188776650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:48 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar hoe kan je de evolutie verenigen met de schepping ?
Hoe zie jij mutaties ?
in 99,9 % is het een verslechtering van wat het geweest was dus geloof je dan dat die door God gebruikt werden ?
Evolutie kan niet samengaan met een scheppende kracht? Wie zegt dat? Waarom zou dat niet kunnen?

En verslechtering??? Op vrijwel ALLE gebieden is de mensheid erop vooruit gegaan, qua voeding, welvaart, onderwijs, leeftijdsverwachting, gezondheid...

Of ga jij graag terug naar de bronstijd met je kiespijn? Want toen was alles beter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:50:12 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188776659
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:48 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Uit niets wordt niets
Er was niets en toen boem bestaat gewoon niet.
Ja, en dat is dus precies wat jij wel zegt: er was niets, en boem, ineens was er wel iets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188776717
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Evolutie kan niet samengaan met een scheppende kracht? Wie zegt dat? Waarom zou dat niet kunnen?

En verslechtering??? Op vrijwel ALLE gebieden is de mensheid erop vooruit gegaan, qua voeding, welvaart, onderwijs, leeftijdsverwachting, gezondheid...

Of ga jij graag terug naar de bronstijd met je kiespijn? Want toen was alles beter.
Bij mutaties heb ik het puur om de dier zelf.
Moet je dit maar kijken
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:55:29 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188776732
Weet je wat er gebeurt als je de bijbel letterlijk leest?

Dan krijg je idioterie als Ken Ham en zijn Ark Encounter. U weet wel, Ham, van Answers in Genesis, die dacht even de ark na te bouwen conform bijbelse maten. Moest een florerend attractiepark worden.

En wat blijkt?

Meneer Ham moest 21e eeuwse technologie inzetten om dat ding uberhaupt in elkaar te zetten; honderden werklieden waren nodig die met moderne technologie een gigantisch schip in elkaar zetten. Zie je nu nog: overal metalen elementen... erg vreemd, want dat staat helemaal niet in de bijbel, dat er metaal werd gebruikt.

Maar nog erger: dat ding kan niet eens drijven. Ofwel, zou men deze 'levensechte, conform bijbelse maatstaf nagemaakte ark' te water worden gelaten, zou het direct zinken.

En dan binnenin: Meneer Ham zet vrolijk dinosaurussen (kleintjes, 'want de groten hoefden niet per se mee, kleintjes mochten ook, en was beter qua ruimte) naast bekende zoogdieren, en laat deze donderhagedissen GRAAN gevoerd krijgen, hetgeen die beesten met hun gebit nooit weg zouden hebben kunnen krijgen.

Om nog maar te zwijgen van de hoeveelheid ammoniak die er in het schip vrij zou zijn gekomen; met slechts een raam zou dat direct tot verstikking leiden.

En TOCH presenteert Meneer Ham dit als de waarheid... gelukkig maakt een echte wetenschapper brandhout van deze waanzin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:56:26 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188776740
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:54 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Moet je dit maar kijken
Wat zijn de wetenschappelijke credenties van dit heerschap?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 september 2019 @ 20:59:02 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188776782
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:54 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Moet je dit maar kijken
Goeiedag zeg, serieus?

Het "een hond blijft een hond en wordt geen papegaai" argument hoor ik al weer voorbijkomen...

Fijn dat je de Nederlandse variant van Kent Hovind hebt geupload...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 september 2019 @ 21:00:50 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188776810
quote:
Hoeveel dieren zijn er aan boord?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188776834
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Goeiedag zeg, serieus?

Het "een hond blijft een hond en wordt geen papegaai" argument hoor ik al weer voorbijkomen...

Fijn dat je de Nederlandse variant van Kent Hovind hebt geupload...
een walvis die geëvolutioneerd is door een ander totaal niet lijkend beest :')
  dinsdag 3 september 2019 @ 21:03:14 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188776845
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

een walvis die geëvolutioneerd is door een ander totaal niet lijkend beest :')
Ja, dat is inderdaad de wetenschappelijke definitie van wat er plaats heeft gevonden, ja.

Welke evolutionaire boeken heb jij gelezen die dat stellen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 september 2019 @ 21:05:01 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188776872
Nu nog het 'we stammen niet af van apen want we hebben geen staart' argument en we zijn weer compleet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188776877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad de wetenschappelijke definitie van wat er plaats heeft gevonden, ja.

Welke evolutionaire boeken heb jij gelezen die dat stellen?
Heb jij die tijdlijn dan gezien ?
zo nee kijk daar eerst maar naar
zo ja hoe verklaar jij die verschillen met het paard ?
  dinsdag 3 september 2019 @ 21:07:11 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188776907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Heb jij die tijdlijn dan gezien ?
zo nee kijk daar eerst maar naar
zo ja hoe verklaar jij die verschillen met het paard ?
Vraag je eerst eens af: op basis van welke bronnen is die zogenaamde tijdlijn samengesteld? Kun je dat aangeven? Wie heeft die tijdlijn getekend? Op basis van welke gegevens?

Goeiedag zeg... ze zijn er nog, ook in Nederland... creationisten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188776990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vraag je eerst eens af: op basis van welke bronnen is die zogenaamde tijdlijn samengesteld? Kun je dat aangeven? Wie heeft die tijdlijn getekend? Op basis van welke gegevens?

Kijk maar gewoon tussen minuut 32:40 en 32:55 lachen is gezond moet je maar in jou geval denken.
pi_188777124
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Al gekeken ?
  dinsdag 3 september 2019 @ 21:20:10 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188777142
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:11 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Kijk maar gewoon tussen minuut 32:40 en 32:55 lachen is gezond moet je maar in jou geval denken.
Ik lach niet... ik vind het dieptriest dat er mensen zijn die dit soort pseudowetenschap nodig hebben om hun godsbeeld overeind te houden; kennelijk kan de almachtige alleen bestaan als we een zeer oud vertaald boek letterlijk lezen.

De materie die je geeft is bekend, en tot in den treuren ontkracht... Dat je er mee op de proppen komt toont mij aan dat je nog nooit een serieus wetenschappelijk werk over evolutie hebt gelezen; het is weer het makkelijke napraten van types die zeggen wat je wil horen.

Maar je vraag is dus:

Is het niet vreemd, dat het evolutieproces van een walvis en een paard, die beide toch rond dezelfde tijd zijn ontstaan, zo enorm verschillen in tijd en vorm?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 september 2019 @ 21:20:36 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188777150
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:19 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Al gekeken ?
Oh zeker... het is alsof ik Kent Hovind hoor met een polder-accent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_188777170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik lach niet... ik vind het dieptriest dat er mensen zijn die dit soort pseudowetenschap nodig hebben om hun godsbeeld overeind te houden; kennelijk kan de almachtige alleen bestaan als we een zeer oud vertaald boek letterlijk lezen.

De materie die je geeft is bekend, en tot in den treuren ontkracht... Dat je er mee op de proppen komt toont mij aan dat je nog nooit een serieus wetenschappelijk werk over evolutie hebt gelezen; het is weer het makkelijke napraten van types die zeggen wat je wil horen.

Maar je vraag is dus:

Is het niet vreemd, dat het evolutieproces van een walvis en een paard, die beide toch rond dezelfde tijd zijn ontstaan, zo enorm verschillen in tijd en vorm?
Ja dat was ook de strekking van het filmpje,
  dinsdag 3 september 2019 @ 21:23:16 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188777197
"De enorme verschillen in snelheid"...

Dat is dus zijn probleem.

Leg eens uit: hoe is dit een probleem voor de evolutietheorie?

Breder: verschillende levensvormen zijn in verschillende tijdspatronen, de een sneller, de ander langzamer, geëvolueerd...

... en dat is problematisch, want?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')