Maar je hoeft het toch niet via marktplaats betaalverzoek te doenquote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Via marktplaats betaalverzoek dus niet.. en andere banken andere regeltjes.. en dat word dan weer aangepast etc..
Ik houd dat niet bij.. En dus ben ik makkelijk op te lichten
Ik heb helemaal geen app van mn bank.. Ik ga toch geen bankzaken regelen op mn telefoon?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar je hoeft het toch niet via marktplaats betaalverzoek te doenDoe het gewoon via app van je bank.
Ik heb alleen wifi..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:20 schreef ex het volgende:
- Koper scant of de code, of ik stuur het linkje via een berichtje naar zijn telefoon
Leuk voor je, maar jij bent volgens mij niet de koper, en niet de TS dus dat doet er niet zoveel toe voor dit topic.quote:
Oh maar als alleen die twee hier mogen posten wat doe jij dan hier?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:23 schreef ex het volgende:
[..]
Leuk voor je, maar jij bent volgens mij niet de koper, en niet de TS dus dat doet er niet zoveel toe voor dit topic.
Omdat de TS hier een specifieke vraag heeft over zijn verkoop straks, en ik hem uitleg hoe hij dit zou kunnen doen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh maar als alleen die twee hier mogen posten wat doe jij dan hier?
TS post ook zo lekker mee hier..
Nee dat is gelijk oversteken.. een betaalverzoek is iets anders..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:20 schreef ex het volgende:
Gebruik NOOIT het betaalverzoek systeem van MP, dat is meer bedoelt voor verkoop op afstand, dan moet jij aangeven dat het verstuurd is (via een track and trace ding) en als die dan 'afgeleverd' is word het geld over gemaakt. tl;dr: dan is MP je tussen persoon en dat is niet handig.
Je hebt helemaal gelijk, ik haalde deze 2 functies door elkaar: https://help.marktplaats.(...)n-via-mijn-berichten en https://help.marktplaats.(...)/i/gelijk-overstekenquote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee dat is gelijk oversteken.. een betaalverzoek is iets anders..
Exact wat ik bedoel.. Was ik nu koper of verkoper en jij ook dan had je me het verkeerde verzoek gestuurd..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:30 schreef ex het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, ik haalde deze 2 functies door elkaar: https://help.marktplaats.(...)n-via-mijn-berichten
Dan is het betaal verzoek systeem van marktplaats denk ik bedoelt om nep betaalverzoeken tegen te gaan maar goed, zoals al eerder aan gegeven kan je dit prima afvangen aan de deur door je eigen bank app te gebruiken (als je die hebt).
Klopt maar dit kan je dus prima afvangen aan de deur door zelf het betaal verzoek te generen (in je eigen bank app als verkoper) en de koper dit te laten scannen/aan klikken.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Exact wat ik bedoel.. Was ik nu koper of verkoper en jij ook dan had je me het verkeerde verzoek gestuurd..
Been there done that
Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:25 schreef Plompzakker het volgende:
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:20 schreef ex het volgende:
Ik doe dit altijd via een ING betaal verzoek.. (bedragen van 10 tot 2000 euro) mijn ervaring:
- Ik maak een betaal verzoek in de ING app
- Koper scant of de code, of ik stuur het linkje via een berichtje naar zijn telefoon
- Koper klikt op de link (of heeft de code gescand) en maakt het geld over
- Ik krijg een ING notificatie dat het bedrag er op staat
- Koper gaat weg met product
Hier heeft nog nooit vertraging tussen gezeten en ik heb dit de laatste 2 maanden zo'n 10x gedaan (ik ben heel mijn huis aan het leeg verkopen)
Gebruik NOOIT het betaalverzoek systeem van MP, dat is meer bedoelt voor verkoop op afstand, dan moet jij aangeven dat het verstuurd is (via een track and trace ding) en als die dan 'afgeleverd' is word het geld over gemaakt. tl;dr: dan is MP je tussen persoon en dat is niet handig.
Thanks.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:51 schreef zarGon het volgende:
Doe een betaalverozek via de ING-app. Het bedrag wordt direct overgemaakt op je rekening, ongeacht de bank van de ander.
Edit: was al gezegd; bij dezen een bevestiging..
En die oude manier van betalingsverkeer is er amper nog. Als ik overmaak van Rabo naar ing staat het in 1 tel erop. Staat zelfs bij het afschrift. “Op de rekening van ontvanger op xx:xx”.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ideal en marktplaats doen niets in het weekend.. vanavond overmaken is dinsdag pas op je rekening..
Geen idee wat ideal en ing allemaal afgesproken hebben daarover..
Zal best.. hier is ie er volop.. en ik heb nooit gedoe, dus waarom 1001 mogelijkheden hebben als het simpel en goedkoop kan?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:00 schreef Chinless het volgende:
[..]
En die oude manier van betalingsverkeer is er amper nog. Als ik overmaak van Rabo naar ing staat het in 1 tel erop. Staat zelfs bij het afschrift. “Op de rekening van ontvanger op xx:xx”.
Tikkie sturen of betaalVerzoek werkt prima en staat in 1tel op zijn rekening.
Tikkie gaat maar tot 750 euro.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:00 schreef Chinless het volgende:
[..]
En die oude manier van betalingsverkeer is er amper nog. Als ik overmaak van Rabo naar ing staat het in 1 tel erop. Staat zelfs bij het afschrift. “Op de rekening van ontvanger op xx:xx”.
Tikkie sturen of betaalVerzoek werkt prima en staat in 1tel op zijn rekening.
Mooi dat het gelukt is!quote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
[..]
Thanks.
Ik heb jullie advies gevolgd. Dus geen betaalverzoek via marktplaats (dat staat er pas de volgende werkdag op), maar gewoon een betaalverzoek vanuit ING app. De verkoper had een andere bank, maar toch stond het er gewoon gelijk op inderdaad.
Top. Alle betalingen staan er tegenwoordig sltijd gelijk op. Thans, die ervaring heb ik.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
[..]
Thanks.
Ik heb jullie advies gevolgd. Dus geen betaalverzoek via marktplaats (dat staat er pas de volgende werkdag op), maar gewoon een betaalverzoek vanuit ING app. De verkoper had een andere bank, maar toch stond het er gewoon gelijk op inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |