Ik denk dat als je ziet dat hij het betaalverzoek heeft geaccepteerd dat de overboeking gedaan is, normaal gesproken kun je dit niet meer tegenhouden.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:52 schreef Hamzoef het volgende:
Dadelijk kom iemand via marktplaats iets ophalen voor 2100 euro.
Ik ben altijd voorzichtig met het oog op eventuele oplichting.
Nu is het contact tot nu toe correct, maar dat zegt weinig.
Ik wil geen cash aannemen, omdat ik dat weer moet storten en niet kan controleren of hier eventueel vals geld bij zit.
Nu zit ik (nog) bij de ING, als ik die persoon via de app dan een betaalverzoek stuur en die persoon zit ook bij ING, dan staat het geld er gelijk op. Maar wat als hij bij andere bank zit? Dan is dat niet instant toch? Hoe zeker is deze methode? Welke alternatieven raden jullie eventueel aan?
Dat is ook nog een optie, maar komt een beetje wantrouwend / louche over vind ik.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik doe niets via betaalverzoeken.. Cash of overmaken maakt me niet uit, zolang het maar betaald is als het mn erf verlaat..
Als je cash eng vind, dan ga je gewoon met de koper naar een bank of postkantoor oid.. Kun je het direct storten..
Ik lees ook da je via marktplaats ideal betaalverzoek kunt doen, maar dan wordt bedrag pas de volgende dag bijgeschreven. Ik hoop dat de koper ook ING heeft, dat is het makkelijkste en veiligste denk ik.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:53 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je ziet dat hij het betaalverzoek heeft geaccepteerd dat de overboeking gedaan is, normaal gesproken kun je dit niet meer tegenhouden.
Mwah, als ik een auto verkoop ga ik ook altijd met de koper naar de bank om het af te storten.. dit kun je toch vooraf bespreken ?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is ook nog een optie, maar komt een beetje wantrouwend / louche over vind ik.
[..]
Ik lees ook da je via marktplaats ideal betaalverzoek kunt doen, maar dan wordt bedrag pas de volgende dag bijgeschreven. Ik hoop dat de koper ook ING heeft, dat is het makkelijkste en veiligste denk ik.
Tja louche.. dat vind ik al als je geen cash wilt.. Dat is immers het meest simpele..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is ook nog een optie, maar komt een beetje wantrouwend / louche over vind ik.
[..]
Ik lees ook da je via marktplaats ideal betaalverzoek kunt doen, maar dan wordt bedrag pas de volgende dag bijgeschreven. Ik hoop dat de koper ook ING heeft, dat is het makkelijkste en veiligste denk ik.
Werkdag he? daar heb ik me ook al eens op verkeken.. Het weekend telt niet, en ideal is niet de snelste.. Lees je dus heel goed in met al die betaalverzoeken en zooi..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:56 schreef Hamzoef het volgende:
Terugvragen?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:13 schreef noodgang het volgende:
Een betaalverzoek sturen en laten betalen. Als het goed is staat dit dan meteen op je rekening. Niet het geld over laten maken, dan kan er wat tijd tussen zitten
Van ING:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze ervan uitgaan dat het meestal wordt gebruikt als je geld hebt voorgeschoten, bijvoorbeeld de restaurantrekening voor iedereen betalen ofzoquote:
Ja daar gaan we al..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:15 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ervan uitgaan dat het meestal wordt gebruikt als je geld hebt voorgeschoten, bijvoorbeeld de restaurantrekening voor iedereen betalen ofzo
Lekker boeiend als koper later zijn geld 'terugvraagt' via betaalverzoeken. Daar hoef je niet op in te gaan.quote:
1500 berichten later......quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lekker boeiend als koper later zijn geld 'terugvraagt' via betaalverzoeken. Daar hoef je niet op in te gaan.
Je stuurt een betaalverzoek vanaf je bank. Als iemand die betaalt (meestal via ideal) staat het meteen op je rekening. Je hebt het geld. Dat valt niet te storneren.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je "denkt"
En dat is dan voor elke bank anders..
Veel te omslachtig allemaal..
En dan heb je net die ene te pakken en kun je een nieuw nummer nemen..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan heb je wel een kansenpareltje te pakken hoor... 99% van de mensen zijn niet zo sneu...
Als je alles zo wantrouwt kan je beter je spul in een kliko smijten.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:20 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En dan heb je net die ene te pakken en kun je een nieuw nummer nemen..
Met cash zijn 99% van de mensen ook niet zo..
Ideal en marktplaats doen niets in het weekend.. vanavond overmaken is dinsdag pas op je rekening..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:20 schreef noodgang het volgende:
[..]
Je stuurt een betaalverzoek vanaf je bank. Als iemand die betaalt (meestal via ideal) staat het meteen op je rekening. Je hebt het geld. Dat valt niet te storneren.
Het 'denk'stukje gaat over hoe de ING het woord terugvragen precies bedoelt. Dat moet je aan ING vragen
Ik verkoop alles wat ik te koop aanbied.. en nog snel ook..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je alles zo wantrouwt kan je beter je spul in een kliko smijten.
Als ik wanneer dan ook vanuit mijn bank een betaalverzoek stuur, dan betaalt de ontvanger die via ideal en heb ik dat direct op mijn rekeningquote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ideal en marktplaats doen niets in het weekend.. vanavond overmaken is dinsdag pas op je rekening..
Geen idee wat ideal en ing allemaal afgesproken hebben daarover..
Via marktplaats betaalverzoek dus niet.. en andere banken andere regeltjes.. en dat word dan weer aangepast etc..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:23 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als ik wanneer dan ook vanuit mijn bank een betaalverzoek stuur, dan betaalt de ontvanger die via ideal en heb ik dat direct op mijn rekening
Dit en als je koper moeilijk doet weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebtquote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:25 schreef Elan het volgende:
Altijd cash en altijd samen laten afstorten bij de bank bij dat soort bedragen.
Geen gekut met overschrijvingen via apps en het risico lopen op fraude/vals geld .
Voor de koper normaliter ook een stuk veiliger, of je 2100 euro moet pinnen of je samen naar de bank gaat waar mensen zijn camera's hangen etc
Maar je hoeft het toch niet via marktplaats betaalverzoek te doenquote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Via marktplaats betaalverzoek dus niet.. en andere banken andere regeltjes.. en dat word dan weer aangepast etc..
Ik houd dat niet bij.. En dus ben ik makkelijk op te lichten
Ik heb helemaal geen app van mn bank.. Ik ga toch geen bankzaken regelen op mn telefoon?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar je hoeft het toch niet via marktplaats betaalverzoek te doenDoe het gewoon via app van je bank.
Ik heb alleen wifi..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:20 schreef ex het volgende:
- Koper scant of de code, of ik stuur het linkje via een berichtje naar zijn telefoon
Leuk voor je, maar jij bent volgens mij niet de koper, en niet de TS dus dat doet er niet zoveel toe voor dit topic.quote:
Oh maar als alleen die twee hier mogen posten wat doe jij dan hier?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:23 schreef ex het volgende:
[..]
Leuk voor je, maar jij bent volgens mij niet de koper, en niet de TS dus dat doet er niet zoveel toe voor dit topic.
Omdat de TS hier een specifieke vraag heeft over zijn verkoop straks, en ik hem uitleg hoe hij dit zou kunnen doen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh maar als alleen die twee hier mogen posten wat doe jij dan hier?
TS post ook zo lekker mee hier..
Nee dat is gelijk oversteken.. een betaalverzoek is iets anders..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:20 schreef ex het volgende:
Gebruik NOOIT het betaalverzoek systeem van MP, dat is meer bedoelt voor verkoop op afstand, dan moet jij aangeven dat het verstuurd is (via een track and trace ding) en als die dan 'afgeleverd' is word het geld over gemaakt. tl;dr: dan is MP je tussen persoon en dat is niet handig.
Je hebt helemaal gelijk, ik haalde deze 2 functies door elkaar: https://help.marktplaats.(...)n-via-mijn-berichten en https://help.marktplaats.(...)/i/gelijk-overstekenquote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee dat is gelijk oversteken.. een betaalverzoek is iets anders..
Exact wat ik bedoel.. Was ik nu koper of verkoper en jij ook dan had je me het verkeerde verzoek gestuurd..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:30 schreef ex het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, ik haalde deze 2 functies door elkaar: https://help.marktplaats.(...)n-via-mijn-berichten
Dan is het betaal verzoek systeem van marktplaats denk ik bedoelt om nep betaalverzoeken tegen te gaan maar goed, zoals al eerder aan gegeven kan je dit prima afvangen aan de deur door je eigen bank app te gebruiken (als je die hebt).
Klopt maar dit kan je dus prima afvangen aan de deur door zelf het betaal verzoek te generen (in je eigen bank app als verkoper) en de koper dit te laten scannen/aan klikken.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Exact wat ik bedoel.. Was ik nu koper of verkoper en jij ook dan had je me het verkeerde verzoek gestuurd..
Been there done that
Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:25 schreef Plompzakker het volgende:
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:20 schreef ex het volgende:
Ik doe dit altijd via een ING betaal verzoek.. (bedragen van 10 tot 2000 euro) mijn ervaring:
- Ik maak een betaal verzoek in de ING app
- Koper scant of de code, of ik stuur het linkje via een berichtje naar zijn telefoon
- Koper klikt op de link (of heeft de code gescand) en maakt het geld over
- Ik krijg een ING notificatie dat het bedrag er op staat
- Koper gaat weg met product
Hier heeft nog nooit vertraging tussen gezeten en ik heb dit de laatste 2 maanden zo'n 10x gedaan (ik ben heel mijn huis aan het leeg verkopen)
Gebruik NOOIT het betaalverzoek systeem van MP, dat is meer bedoelt voor verkoop op afstand, dan moet jij aangeven dat het verstuurd is (via een track and trace ding) en als die dan 'afgeleverd' is word het geld over gemaakt. tl;dr: dan is MP je tussen persoon en dat is niet handig.
Thanks.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:51 schreef zarGon het volgende:
Doe een betaalverozek via de ING-app. Het bedrag wordt direct overgemaakt op je rekening, ongeacht de bank van de ander.
Edit: was al gezegd; bij dezen een bevestiging..
En die oude manier van betalingsverkeer is er amper nog. Als ik overmaak van Rabo naar ing staat het in 1 tel erop. Staat zelfs bij het afschrift. “Op de rekening van ontvanger op xx:xx”.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ideal en marktplaats doen niets in het weekend.. vanavond overmaken is dinsdag pas op je rekening..
Geen idee wat ideal en ing allemaal afgesproken hebben daarover..
Zal best.. hier is ie er volop.. en ik heb nooit gedoe, dus waarom 1001 mogelijkheden hebben als het simpel en goedkoop kan?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:00 schreef Chinless het volgende:
[..]
En die oude manier van betalingsverkeer is er amper nog. Als ik overmaak van Rabo naar ing staat het in 1 tel erop. Staat zelfs bij het afschrift. “Op de rekening van ontvanger op xx:xx”.
Tikkie sturen of betaalVerzoek werkt prima en staat in 1tel op zijn rekening.
Tikkie gaat maar tot 750 euro.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:00 schreef Chinless het volgende:
[..]
En die oude manier van betalingsverkeer is er amper nog. Als ik overmaak van Rabo naar ing staat het in 1 tel erop. Staat zelfs bij het afschrift. “Op de rekening van ontvanger op xx:xx”.
Tikkie sturen of betaalVerzoek werkt prima en staat in 1tel op zijn rekening.
Mooi dat het gelukt is!quote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
[..]
Thanks.
Ik heb jullie advies gevolgd. Dus geen betaalverzoek via marktplaats (dat staat er pas de volgende werkdag op), maar gewoon een betaalverzoek vanuit ING app. De verkoper had een andere bank, maar toch stond het er gewoon gelijk op inderdaad.
Top. Alle betalingen staan er tegenwoordig sltijd gelijk op. Thans, die ervaring heb ik.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
[..]
Thanks.
Ik heb jullie advies gevolgd. Dus geen betaalverzoek via marktplaats (dat staat er pas de volgende werkdag op), maar gewoon een betaalverzoek vanuit ING app. De verkoper had een andere bank, maar toch stond het er gewoon gelijk op inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |