abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188741176
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 18:47 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Vanochtend was mijn drag opgelopen tot 20%. Zo juist zie ik dat alles weer geïnvesteerd is in nieuwe leningen.
Doe je goed. Het staat hier nog stil
pi_188741885
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 18:47 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Vanochtend was mijn drag opgelopen tot 20%. Zo juist zie ik dat alles weer geïnvesteerd is in nieuwe leningen.
Yes, hier ook.
pi_188751049
Crowdestor

New project launching on Wednesday!
Renewable energy

Loan
Max. target: EUR 140 000,00
Min. target: EUR 80 000,00
Loan term: 12 months.
Interest rate: 14 %

Verder zie ik naast dit project ook drum school en indoor beachvolleybal deel 2.
Projecten zijn het doorpakken.
pi_188751203
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 14:31 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Iemand het op Mintos al eens bij de hand gehad: via Auto Invest op de secundaire markt leningen gekocht met een premium, terwijl in de Auto Invest Strategy waarmee die leningen gekocht zijn het veld Discount/premium op 0% staat (From veld is leeg, To veld staat 0%)?

Ik heb het al voorgelegd aan Mintos en zij bevestigen dat dit niet zou mogen. Ze gaan het nog voorleggen aan de technische afdeling.
Ik kreeg vandaag vanuit Mintos uitgelegd dat ik (blijkbaar) tijdelijk ipv 0% in het To veld, daar niets had ingevuld. Ik kan het mij niet herinneren het zo ingevuld te hebben, maar men kon de wijzigingen in de betreffende Strategie tot op de minuut aangeven, het zal dan toch wel mijn eigen fout geweest zijn. Gelukkig ging het maar om een paar euro-centen, maar voor het zelfde geld had het grotere consequenties gehad.

Ik ben zeer te spreken over de snelheid van reageren en de voortgangsbewaking door Mintos (toen men na 1 dag nog geen oplossing had, werd netjes gemeld dat men er nog mee bezig was).
pi_188751370
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:38 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Ik ben zeer te spreken over de snelheid van reageren en de voortgangsbewaking door Mintos (toen men na 1 dag nog geen oplossing had, werd netjes gemeld dat men er nog mee bezig was).
En goed dat ze intern dit soort dingen ook loggen en terug kunnen vinden (audit trail). Aangenomen dat het betrouwbaar is, geeft dat ook wat zekerheid als er vreemde dingen gebeuren (zoals potentieel bij jou had kunnen zijn).
pi_188770824
Heb ook een grafiekje. Ben nu twee maanden bezig en ik zie dat een aantal platforms wat langzamer op gang komt. Omdat ik niet mijn stortingen op één vaste dag, maar gespreid door de maand reken ik met de xirr:

Viventor en RoboCash blijven wat achter, maar daar ga ik binnenkort de eerste buybacks verwachten en dan trekt het wel weer bij. Crowdestor is eigenlijk zinloos om nu al mee te nemen, omdat een hoop projecten pas na enkele maanden begint uit te betalen.

Maar goed, het blijft een opstartfase. Ik ben benieuwd hoe de getallen er rond de jaarwisseling uit zien.
pi_188775098
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 14:36 schreef Linkse_krijger het volgende:
Heb ook een grafiekje. Ben nu twee maanden bezig en ik zie dat een aantal platforms wat langzamer op gang komt. Omdat ik niet mijn stortingen op één vaste dag, maar gespreid door de maand reken ik met de xirr:

[ afbeelding ]

Viventor en RoboCash blijven wat achter, maar daar ga ik binnenkort de eerste buybacks verwachten en dan trekt het wel weer bij. Crowdestor is eigenlijk zinloos om nu al mee te nemen, omdat een hoop projecten pas na enkele maanden begint uit te betalen.

Maar goed, het blijft een opstartfase. Ik ben benieuwd hoe de getallen er rond de jaarwisseling uit zien.
Waarin stel jij je grafieken samen?
pi_188775144
Bij robocash staat nu 10% van mijn portfolio stil. 0.1% is geherinvesteerd. Ik vrees dat ik toch geld zal moeten gaan onttrekken
pi_188776420
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Waarin stel jij je grafieken samen?
Excel :P
pi_188777168
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:36 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Excel :P
Ah ja, heb ik niet 😝
  dinsdag 3 september 2019 @ 21:28:29 #236
104963 ETA
European Travel Author
pi_188777282
Mijn Robocash wordt opzich netjes geinvesteerd, maar de constante overdue vind ik wel zorgwekkend.

Totale overdue is bijna 50%. Hiervan zit de helft binnen 3-4 dagen van een rebuy. Als dit inderdaad naar rebuy gaat, dan is dat toch wel zorgwekkend. Een LO kan dit nooit lang volhouden als dit representatief is.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_188777490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:24 schreef investeerdertje het volgende:
Bij robocash staat nu 10% van mijn portfolio stil. 0.1% is geherinvesteerd. Ik vrees dat ik toch geld zal moeten gaan onttrekken
Hier sinds vandaag ook weer 10% drag nadat afgelopen zondag de 20% drag ineens weer geïnvesteerd was. Verwacht dat het morgen wel weer geïnvesteerd wordt, als het te vaak voorkomt, dan maar een deel terughalen.
pi_188777962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:28 schreef ETA het volgende:
Mijn Robocash wordt opzich netjes geinvesteerd, maar de constante overdue vind ik wel zorgwekkend.

Totale overdue is bijna 50%. Hiervan zit de helft binnen 3-4 dagen van een rebuy. Als dit inderdaad naar rebuy gaat, dan is dat toch wel zorgwekkend. Een LO kan dit nooit lang volhouden als dit representatief is.
De rebuy betekent niet dat de originator het naar de leningnemer laat zitten, alleen dat jij er niet meer bij betrokken bent. Verder wel mee eens dat zoiets er wat zorgwekkend uit ziet. Vooralsnog lijkt het redelijk standaard te zijn, zeker bij de kortere leningen waar er volgens mij bij robo ook de meeste van zijn.

(En de originator verdient veel meer dan wij, dus kan zich enige wanbetaling permitteren; tot het zaakje in elkaar stort natuurlijk ;) )

(edit: heb zelf geen drag bij robo, maar de laatste dagen ook weinig terugbetalingen gehad, kan dus ook een volume dingetje zijn. Als je toevallig een bulk terugbetalingen krijgt is de kans op wat langere 'drag' misschien groter?

Heb gisteren mijn eerste loyalty interest gekregen. helaas op een lening van een paar euro die maar 1 dag uit stond, dus afgerond ¤0.00 bonus 8)7
)
pi_188778311
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:04 schreef TechLight het volgende:

[..]

Heb gisteren mijn eerste loyalty interest gekregen. helaas op een lening van een paar euro die maar 1 dag uit stond, dus afgerond ¤0.00 bonus 8)7
)
Over welke loyalty interest heb je het hier, is dat deze : https://robo.cash/news/ro(...)gramme_for_investors

Die keert volgens mij pas uit na 30 november, want dan weten ze pas of je voldaan hebt aan de voorwaarden van deze actie.
  dinsdag 3 september 2019 @ 22:31:56 #240
104963 ETA
European Travel Author
pi_188778565
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:04 schreef TechLight het volgende:

[..]

De rebuy betekent niet dat de originator het naar de leningnemer laat zitten, alleen dat jij er niet meer bij betrokken bent. Verder wel mee eens dat zoiets er wat zorgwekkend uit ziet. Vooralsnog lijkt het redelijk standaard te zijn, zeker bij de kortere leningen waar er volgens mij bij robo ook de meeste van zijn.

(En de originator verdient veel meer dan wij, dus kan zich enige wanbetaling permitteren; tot het zaakje in elkaar stort natuurlijk ;) )

(edit: heb zelf geen drag bij robo, maar de laatste dagen ook weinig terugbetalingen gehad, kan dus ook een volume dingetje zijn. Als je toevallig een bulk terugbetalingen krijgt is de kans op wat langere 'drag' misschien groter?

)
Ik snap dat het de leningnemer laat zitten, niet de originator. Maar als een originator uit eigen zak 1/4 van de leningen moet terugbetalen, dan zullen ze op den duur in de problemen komen, en dan is de buyback niks meer waard.

Voorlopig niks bijstorten daar, laat het nog wel staan. Over een maandje opnieuw evalueren...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_188779526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:38 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Hier sinds vandaag ook weer 10% drag nadat afgelopen zondag de 20% drag ineens weer geïnvesteerd was. Verwacht dat het morgen wel weer geïnvesteerd wordt, als het te vaak voorkomt, dan maar een deel terughalen.
Ik voel mij achtergesteld haha
pi_188779710
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:23 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Over welke loyalty interest heb je het hier, is dat deze : https://robo.cash/news/ro(...)gramme_for_investors

Die keert volgens mij pas uit na 30 november, want dan weten ze pas of je voldaan hebt aan de voorwaarden van deze actie.
Nee hoor, je moet geld hebben staan tot 31 aug, en dan gaat het lopen voor nieuwe leningen gekocht vanaf 1 september. Als je daarna je saldo vermindert krijg je de bonus alleen niet meer voor (dan) nieuwe leningen. Ik had er dus eentje gekocht op 1 september, die 2 september weer verkocht is, en dus de bonus uitkeert. Sneller had dus niet gekund, maar minder ook niet :P
(edit: Onafgerond was het dus ¤0.0000096712, dus net iets minder dan 1 millicent :Y )

Het is overigens wel een wat kromme en onduidelijke actie, dus enige verwarring is niet gek.

[ Bericht 5% gewijzigd door TechLight op 05-09-2019 22:45:33 ]
pi_188779885
Fastinvest staat ook droog qua financieringen
pi_188781545
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:37 schreef investeerdertje het volgende:
Fastinvest staat ook droog qua financieringen
De primaire en secundaire markt op Mintos droogt ook snel op. Een paar weken geleden waren daar nog 400k+500k leningen beschikbaar en nu nog 80k+225k leningen.
pi_188782297
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 08:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De primaire en secundaire markt op Mintos droogt ook snel op. Een paar weken geleden waren daar nog 400k+500k leningen beschikbaar en nu nog 80k+225k leningen.
Op FastInvest zijn ze er in ieder geval weer. Geen idee hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ik kijk het rustig aan :)
pi_188782817
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:27 schreef TechLight het volgende:

[..]

Nee hoor, je moet geld hebben staan tot 31 aug, en dan gaat het lopen voor nieuwe leningen gekocht vanaf 1 september. Als je daarna je saldo vermindert krijg je de bonus alleen niet meer voor (dan) nieuwe leningen. Ik had er dus eentje gekocht op 1 september, die 2 september weer verkocht is, en dus de bonus uitkeert. Sneller had dus niet gekund, maar minder ook niet :P

Het is overigens wel een wat kromme en onduidelijke actie, dus enige verwarring is niet gek.
Ok, bedankt voor de verduidelijking, ik had het heel anders begrepen. Laat die bonussen maar komen dan ;)
pi_188782852
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:23 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Ok, bedankt voor de verduidelijking, ik had het heel anders begrepen. Laat die bonussen maar komen dan ;)
Dit is volgens mij echt bedoeld om mensen binnen te houden gedurende de vakantie
pi_188819735
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 18:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Doe je goed. Het staat hier nog stil
Staat bij mij inmiddels al weer 2 dagen stil :(
pi_188819762
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dit is volgens mij echt bedoeld om mensen binnen te houden gedurende de vakantie
Zekers. Maar als men dan onvoldoende leningen heeft, vertrekt het geld net zo hard weer.
pi_188819862
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 23:27 schreef TechLight het volgende:

[..]

(edit: Onafgerond was het dus ¤0.0000096712, dus net iets minder dan 1 millicent :Y )

Vraagje: op 4 september heb ik een lening gekocht met looptijd 30 dagen, maar die is op 6 september al na 2 dagen afgelost. Ik zie wel een normale rente bijschrijving, maar niets over bonus oid.
Hoe wordt de bonus in het account statement weergegeven ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')