abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:32:10 #1
63722 z80
I fink you freaky
pi_188328668
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_188328689
Ogenschijnlijk uit het niets komt er een zwembad aan water de lucht uit vallen. :o Lekker als je net aan het fietsen of wandelen bent. Buiten liep een mevrouw haar twee honden uit te laten en die honden waren het er niet mee eens :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188328757
@Candaasje Wat vind je eigenlijk van mensen die hobykippen hebben?
Ik vind het ook zo'n bijzondere keuze om dierenarts te willen worden als je overal zo veel leed ziet. Dat lijkt me heel lastig. Je gaat dus juist je geld verdienen met dat waar je tegen bent, namelijk dierlijk eigendom. Ik vind het allemaal wel heel fascinerend eigenlijk :Y
Spoilers!
pi_188328857
Maar wat vinden jullie dan zo bezwarend aan de manier waarop Candaasje zich in dit topic over het onderwerp opstelt, z en golfer bijvoorbeeld? Ik lees namelijk nergens een 'jullie moeten iets anders doen, jullie doen het fout, als je niet ook veganist wordt ben je een sukkel' etc. Juist niet. Ze geeft haar visie maar net zo goed de ruimte om het er niet mee eens te zijn. Ik lees daar oprecht alleen informeren en niet bekeren in dus ik ben wel benieuwd naar een concreet voorbeeld waarmee ze jullie tegen de haren instrijkt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_188328881
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:33 schreef Isabeau het volgende:
Ogenschijnlijk uit het niets komt er een zwembad aan water de lucht uit vallen. :o Lekker als je net aan het fietsen of wandelen bent. Buiten liep een mevrouw haar twee honden uit te laten en die honden waren het er niet mee eens :+
Ik onderhandelde vanochtend met mijn zoon of we eerst gingen fietsen of eerst boodschappen deden. Hij kreeg zijn zin. Waar ik achteraf blij om was want toen zaten we ten tijde van de hoosbui in de auto en niet op de fiets :+
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:45:53 #6
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_188328904
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:candaasje Wat vind je eigenlijk van mensen die hobykippen hebben?
Ik vind het ook zo'n bijzondere keuze om dierenarts te willen worden als je overal zo veel leed ziet. Dat lijkt me heel lastig. Je gaat dus juist je geld verdienen met dat waar je tegen bent, namelijk dierlijk eigendom. Ik vind het allemaal wel heel fascinerend eigenlijk :Y
Wat zou er mis zijn met hobby kippen? :?
pi_188328912
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:43 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat vinden jullie dan zo bezwarend aan de manier waarop Candaasje zich in dit topic over het onderwerp opstelt, z en golfer bijvoorbeeld? Ik lees namelijk nergens een 'jullie moeten iets anders doen, jullie doen het fout, als je niet ook veganist wordt ben je een sukkel' etc. Juist niet. Ze geeft haar visie maar net zo goed de ruimte om het er niet mee eens te zijn. Ik lees daar oprecht alleen informeren en niet bekeren in dus ik ben wel benieuwd naar een concreet voorbeeld waarmee ze jullie tegen de haren instrijkt.
Wat begrijp je niet aan haar opmerking dat ze op straat mensen wil overtuigen? Dat staat mij tegen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 12:48:29 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188328942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Waarom is het nodig voor je om passief-agressieve zo'n niet passende sneer in je opmerking te maken en door te strepen? Ben je bang dat je punt niet aankomt als je dat niet doet?
Maar oh wee als je het over joden hebt. :') Dat mag dan weer niet.
pi_188328947
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:45 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wat zou er mis zijn met hobby kippen? :?
Geen idee, wat mij betreft niets. Ik ben benieuwd naar de mening van Candaasje.

Wij hebben afgelopen weekend bedacht dat we wel heel veel kippen nodig hebben om 600 vierkante meter te ontdoen van onkruid e.d. Dat is wellicht een te ambitieus plan _O-
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer woensdag 7 augustus 2019 @ 12:49:00 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_188328949
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:33 schreef Isabeau het volgende:
Er kwamen net 4 collega's volledig doorweekt het kantoor weer inwandelen, die vergeten waren op buienalarm te kijken.
pi_188328954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan haar opmerking dat ze op straat mensen wil overtuigen? Dat staat mij tegen.
Ik vraag specifiek naar haar mening in dit topic. Ik heb daar ook niets mee, net als ik niets kan met Jehova's getuigen. Maar ik vind het wel een groot goed dat je de straat op mag om te vertellen wat je ergens van vindt. Als het me niet aanstaat, dan loop ik er wel omheen.
pi_188328976
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij hebben afgelopen weekend bedacht dat we wel heel veel kippen nodig hebben om 600 vierkante meter te ontdoen van onkruid e.d. Dat is wellicht een te ambitieus plan _O-
Schapen? *)
pi_188328981
Ik lunch met leftover sushi en taart *O* Verjaardagsrestjes O+
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:51:00 #14
13783 Anthraxx
pi_188328989
quote:

[..]

Eh, ja. Houd er ook rekening mee dat kippen enorm stinken. Dus hoe meer kippen, hoe meer stank. Ze zijn wel effectief in het verwijderen van alles dat groeit en bloeit >:O
pi_188328992
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vraag specifiek naar haar mening in dit topic. Ik heb daar ook niets mee, net als ik niets kan met Jehova's getuigen. Maar ik vind het wel een groot goed dat je de straat op mag om te vertellen wat je ergens van vind. Als het me niet aanstaat, dan loop ik er wel omheen.
Ja, dit.

Volgens mij was het Duderinnetje die ooit eens zei dat het maar goed is dat er mensen zijn die de wereld willen verbeteren. Dan hoeven de mensen die daar geen zin in hebben dat niet te doen en wordt de wereld toch een stukje beter. Zoiets was het geloof ik.
Spoilers!
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:51:33 #16
13783 Anthraxx
pi_188329002
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Schapen? *)
De betere optie. Of een geit. Met als nadeel dat geiten overal en nergens doorheen breken/overheen klimmen.

Ander nadeel trouwens van schapen, geiten e.d. is dat je een mest boekhouding moet bijhouden.
pi_188329030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Schapen? *)
Mijn vriend wil geiten. Ik geloof daar echt niet in. Ik ben dan natuurlijk steeds de sjaak om zo'n stel puberende Houdini's binnen de hekken te houden.

Maar die 600 m2 zal als het goed is steeds wat kleiner worden door een fruitboomgaard, beplanting, kas, moestuinbakken, terras, heggen etc etc.
Spoilers!
pi_188329039
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, dit.

Volgens mij was het Duderinnetje die ooit eens zei dat het maar goed is dat er mensen zijn die de wereld willen verbeteren. Dan hoeven de mensen die daar geen zin in hebben dat niet te doen en wordt de wereld toch een stukje beter. Zoiets was het geloof ik.
Ik vind het wel mooi, zo idealistisch zijn. Ik ben er niet principieel genoeg voor, dus inderdaad fijn als anderen dat op zich nemen. En het verandert ook echt wel iets hierdoor.
pi_188329042
Ezels O+
pi_188329044
Geiten. O+ Dat is echt mijn droom, een landelijker huisje met geiten. O+ Stiekem heb ik mijn Funda alvast ingesteld om elke dag een mailtje ontvangen met nieuwe huizen. :') Niet dat we al zo snel weggaan, maar toch.
pi_188329049
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:49 schreef Kreator het volgende:

Er kwamen net 4 collega's volledig doorweekt het kantoor weer inwandelen, die vergeten waren op buienalarm te kijken.
:D maar het leek er ook helemaal niet op dat er ook maar een drup zou vallen en toen ik vanmorgen op buienradar keek was er 85% kans op regen om 14.00. Dat was het nog lang niet :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188329063
quote:

[..]

Kippen zijn wel echt heel leuk.. die wil ik ook wel
pi_188329073
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ja, dit.

Helemaal mee eens _O_ Ik heb daar geen zin in. Maar het zou toch wel fijn zijn als de wereld wel steeds een beetje beter werd O+ En meer dierenwelzijn vind ik beter worden.
pi_188329087
quote:
6s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:51 schreef Anthraxx het volgende:

De betere optie. Of een geit. Met als nadeel dat geiten overal en nergens doorheen breken/overheen klimmen.

Ander nadeel trouwens van schapen, geiten e.d. is dat je een mest boekhouding moet bijhouden.
Mestboekhjouding bij een paar geitjes? :o Moet je dan de poep gaan verzamelen en wegen en noteren? _O-
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:58:12 #25
63722 z80
I fink you freaky
pi_188329112
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:43 schreef Clubsoda het volgende:
Uit deze reactie bijvoorbeeld.
Quote <
Ik ben een voorstander van keuzevrijheid - maar dan wel in die zin dat die keuzevrijheid ophoudt daar waar het een ander onnodig schaadt.
Dus hoe laat je naar bed gaat, of je zondag gaat sporten of dat je twee verschillende sokken draagt: doe wat goed voelt, zou ik zeggen. Niemand zou daar last van ondervinden zolang je niet om wakker te blijven tot 3 uur knalharde muziek draait in een rijtjeshuis, je zondag niemand van de stoep racefietst of...nouja, voor die sokken weet ik niet eens een idioot voorbeeld te verzinnen ;) .

Het probleem voor mij met de veehouderij is dat er dus altijd 'geschaad' (is dat een werkwoord?) wordt; namelijk de dieren. (Ik laat het milieu, klimaat en de mensen nog even buiten beschouwing)
Geen een zal vrijwillig naar het hakblok huppelen. Hoe 'diervriendelijk' of 'humaan' het ook mag gaan. Niet als ze echt beseffen wat er gaat gebeuren.
>Quote.
uit de reactie: CUL / [CULSC] Radioactieve schoonmoeders >:)

Dus hobby kippen mogen ook niet volgens deze quote. En als je deze redenering doortrekt dan mogen huisdieren ook niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')