I wish! Een R, helaas. Mijn tweelingbroer is D.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:46 schreef Vanillekwark het volgende:
Godver, wat een prachtig staaltje 'computer says no'![]()
Realistische opties? Weinig denk ik. Zit er een letter L in je naam, en niet als eerste letter? Dan zou je kunnen proberen om hoofdletter I te gebruiken
Aangezien we inmiddels 3 klantconsulenten verder zijn, heb ik zo het idee dat er niet echt iemand is die weet hoe het werkt..quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Woningstichting kan de waarschuwingen met dubbelingen toch gewoon negeren, ergens vastleggen dat er bij jullie geen sprake is van fraude?
Tenminste, als er iemand is die verstand heeft van hoe het is opgezet.
Maar om een eigen adres te krijgen, heb je eerst een inschrijving en een huis nodigquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:52 schreef Lienekien het volgende:
Maar zodra je huurtoeslag gaat aanvragen, heb je dus een eigen adres en kun je je eigen naam (zonder de toevoeging) weer gaan hanteren.
VK/Lienekien bedoelt dat je je inschrijft bij je oom oid en dan met adres van je oom inschrijft bij woningstichting.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:58 schreef Feivel1 het volgende:
[..]
Maar om een eigen adres te krijgen, heb je eerst een inschrijving en een huis nodig. Het ging me er meer om dat de twee gegevens van de twee systemen waarschijnlijk moeten matchen?
Ik heb de woningstichting weer teruggemaild. Anders morgen maar weer bellen en vragen of er inderdaad een manager is die me kan helpen.
Ik bedoel dat je je bij de woningstichting dus nu kunt inschrijven met die toevoeging aan je naam. Tegen de tijd dat je een huis hebt komt je gewone naam op het contract en is de naam met toevoeging verder verleden tijd. Het beperkt zich toch tot de administratie voor de inschrijving om in aanmerking te komen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:58 schreef Feivel1 het volgende:
[..]
Maar om een eigen adres te krijgen, heb je eerst een inschrijving en een huis nodig. Het ging me er meer om dat de twee gegevens van de twee systemen waarschijnlijk moeten matchen?
Ik heb de woningstichting weer teruggemaild. Anders morgen maar weer bellen en vragen of er inderdaad een manager is die me kan helpen.
Kijk eens aan!quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:24 schreef Feivel1 het volgende:
Goed, ik heb geregistreerd met een 1 in mijn achternaam, in plaats van een 'i'. Dat mocht wel. De klantconsulent heeft me verzekerd dat dit tijdelijk is. Als ik een woning krijg aangeboden, halen ze de 1 er weer uit. Gelukkig maar!
Inderdaad. Hier iets vergelijkbaars gehad: woningstichting bouwde een complete verdieping om tot appartementen en kwam daarbij op het briljante idee om het eerste appartement het oorspronkelijke huisnummer te geven en de andere appartementen toevoegingen. Er was dus zowel een 100 als een 100-1, 100-2 enzovoorts. Vervolgens kwamen ze erachter dat hun eigen systeem niet om kon gaan met de toevoegingen. Iedereen woonde dus ineens op nummer 100.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:21 schreef DrMarten het volgende:
Volgens mij zijn zulke problemen woningstichting eigen.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:24 schreef Feivel1 het volgende:
Goed, ik heb geregistreerd met een 1 in mijn achternaam, in plaats van een 'i'. Dat mocht wel. De klantconsulent heeft me verzekerd dat dit tijdelijk is. Als ik een woning krijg aangeboden, halen ze de 1 er weer uit. Gelukkig maar!
Doen ze wel, maar zodra achternaam, adres en geboortedatum hetzelfde zijn herkent het systeem dat als dubbel. Ondanks eventuele andere voorletters of voornaam.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:21 schreef FF het volgende:
Naast die vreemde beperking van het systeem vind ik het ook vreemd dat ze geen voornamen, voorletters of roepnaam registreren.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Het is puur om op woningen te reageren? Gewoon een typo in je achternaam doen.
Huurcontract later kan goed op naam dat maakt niet uit.
Je kan je gewoon onder de goede naam inschrijven, bewijzen dat je huur betaalt en een contract hebt. Genoeg voor de belastingdienst en wat voor instantie dan ook.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:24 schreef Feivel1 het volgende:
Met dat soort voornamen vraag je er ook omquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:01 schreef Gia het volgende:
Tegelijk met mijn oudste was hier een meisjes tweeling geboren. Guinevere en Gwendolyn, dacht ik.
Allebei dus ook nog een G als voorletter. Da's vragen om problemen.
Maar gelukkig is 't voor TS voorlopig opgelost.
Die check is dus niet-werkend bij tweelingen - toch iets wat vaker voorkomt. Voorletters erbij (of zelfs voornaam).quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:27 schreef Chia het volgende:
[..]
Doen ze wel, maar zodra achternaam, adres en geboortedatum hetzelfde zijn herkent het systeem dat als dubbel. Ondanks eventuele andere voorletters of voornaam.
Het feit dat je deel van een meerling bent is niet het probleem. Hun systeem heeft een beperking die optreedt zodra meer dan 1 van een meerling zich aanmeldt. Dat je broer daar al ingeschreven is mogen ze niet delen; lijkt me een persoonsgegeven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 14:42 schreef Feivel1 het volgende:
Wel grappig, ik kreeg de opmerking: "Op dit moment kun je je niet inschrijven als woningzoekende omdat je tweeling bent en ons systeem dat niet ondersteunt."
Dat heb ik echt nooit begrepen als ouders tweelingen krijgen, dat ze ook nog dezelfde voorletter(s) krijgen. Natuurlijk gaat dat later 9385x mis.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:01 schreef Gia het volgende:
Tegelijk met mijn oudste was hier een meisjes tweeling geboren. Guinevere en Gwendolyn, dacht ik.
Allebei dus ook nog een G als voorletter. Da's vragen om problemen.
Maar gelukkig is 't voor TS voorlopig opgelost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |